PDA

View Full Version : Fender Squier cn5030958



mxmvm
31 maart 2009, 12:18
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een vraag.
Sinds een jaar speel ik gitaar, heb toen een starterspack gekocht die niet meer aan mijn eisen voldoet. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe gitaar en versterker. Ik kwam op Marktplaats de volgende gitaar tegen:

Fender Squier CN503958
Black

Versterker Roland Cube 15x
Vraagprijs: 200euro

De versterker hoeft maar 15 watt te zijn, het is voor thuis dus niet voor on the road. Over een paar jaar wil ik een echte fender kopen maar kan dit nu nog niet betalen.

Nu wil ik eerst deze gitaar kopen en hierna een goede effectenpedaal kopen. Daarna wil ik dus een echte fender kopen. Is dit dan een goede (tussen) gitaar. Het probleem aan mijn gitaar is nu dat hij echt niet lekker speelt, en de hals staat krom.

Is dit een goede prijs/kwaliteitsverhouding?

almarvk
31 maart 2009, 12:31
Is dat voor het complete setje? Dan is het een prima prijsje zo uit m'n hoofd.

Dat 'cn' nummer is puur het serienummer en zegt voor die gitaar niets over de kwaliteit maar alleen waar en wanneer de gitaar is gemaakt.


oja; Welkom op het forum! :)

mxmvm
31 maart 2009, 12:32
Compleet met versterker 200 euro + koffer 250

espike
31 maart 2009, 12:38
Ik vind die roland cube wel prijzig, zeker voor 2e hands ( de micro cube 10w bijv. kost nog net geen 100, en klinkt ook best lekker voor een huiskamer omgeving, ik vond m toendertijd iig beter klinken dan de 20w versie) Qua gitaar.. staar je niet dood op squier. Kijk eerst eens bij een gitaar winkel wat je lekker vind spelen. test daar dan gelijk even de roland cubes, wie weet creeer je gelijk 100 euri extra budget voor je gitaar

mxmvm
31 maart 2009, 12:43
Vindt je die cube in de winkel prijzig of in deze advertentie?
Die 200 euro is dus gitaar + versterker.

Er staat bij dat dit niet een goedkope versie van squier is, wat zou hij hiermee bedoelen?

mxmvm
31 maart 2009, 12:48
URL:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/239740559-stratocaster-squier-fender-roland-cube-15x-versterker.html%3Fxref%3D1

Mag dit op dit forum? anders verwijder ik de link weer

olaftheholy
31 maart 2009, 13:01
welkom, en volgens mij is dat ook zo'n starterpack squier... zou het niet doen.

mxmvm
31 maart 2009, 13:07
Dit is een koreaanse, deze worden toch nooit in een starterspack gegeven? en ook niet met een roland vesterker ?

olaftheholy
31 maart 2009, 13:14
Dit is een koreaanse, deze worden toch nooit in een starterspack gegeven? en ook niet met een roland vesterker ?

Geen idee joh of dat een koreaan is,maar als wel dan is het wel een goedkope squier en niets anders. roland versterkers worden doorgaans niet in starterspacks gegeven nee.
Ik zou lekker even verder zoeken als ik jou was...even doorsparen en gewoon een goeie gitaar kopen.
Anders krijg je dat ge-emmer over een poos weer als je andere moet kopen.

Joost_79
31 maart 2009, 13:17
Volgens het serienummer is het een bij Cort gebouwde Koreaan uit 1995.

Korean Squiers (http://en.wikipedia.org/wiki/Squier#Korean_Squiers)
CN/VN: C = Cor-Tek (Cort), V = Saehan(Sunghan), S was already taken by Samick so Saehan(Sunghan) used V instead (Saehan(Sunghan) made the Vester guitars), N = Nineties (1990s), the first number following the serial number prefix is the year.

For example

"CN5" = made by Cor-Tek (Cort) in 1995.
"VN5" = made by Saehan(Sunghan) in 1995.
KC/KV: KC (Korean Cor-Tek (Cort)) and KV (Korean Saehan(Sunghan)), the serial number prefix is followed by a 2 number year.

For example

"KC97" = made by Cor-Tek (Cort) in 1997.
"KV97" = made by Saehan(Sunghan) in 1997.
KC and KV serial number prefixes are usually used on Crafted in Korea Squiers.

S/E: The S and E serial number prefix Korean Squiers are from the late 1980s/early 1990s. S = Samick, E = Young Chang, E letter serial numbers were used on Young Chang's Fenix brand guitars [1]. The first number following the serial number prefix is the year.

For example

"S9" = made by Samick in 1989.
"E0" = made by Sung-Eum in 1990.
"E1" = made by Sung-Eum in 1991.
There were also Korean Squier serials with no serial number prefix and 6 or 7 numbers and the first number is the year.

mxmvm
31 maart 2009, 13:25
Geen idee joh of dat een koreaan is,maar als wel dan is het wel een goedkope squier en niets anders. roland versterkers worden doorgaans niet in starterspacks gegeven nee.
Ik zou lekker even verder zoeken als ik jou was...even doorsparen en gewoon een goeie gitaar kopen.
Anders krijg je dat ge-emmer over een poos weer als je andere moet kopen.

Ik wil over een jaar een Fender strat kopen, dus kan nu beter wat goedkopers nemen en dan dat geld bijleggen voor een USA fender

Joost_79
31 maart 2009, 13:49
Ik wil over een jaar een Fender strat kopen, dus kan nu beter wat goedkopers nemen en dan dat geld bijleggen voor een USA fender

Aangezien je al een jaar gitaar speelt en weet wat niet bevalt aan je eigen gitaar is het wellicht een mogelijkheid om deze gitaar te gaan proberen. Zo kom je er achter of deze gitaar de upgrade is die je zoekt.

Ik denk dat een "goedkope" gitaar niet veel verbetering biedt ten op zichte van je huidige, zoals jezelf omschrijft, beginners gitaar.

Ga eens naar een winkel en ga verschillende gitaren proberen. Wellicht vindt je dan een type wat aansluit bij je wensen en kun je op zoek naar dergelijke gitaar.
Heb zelf ook altijd geroepen een USA strat te willen, totdat ik op een mexicaan stuitte (classic player '60), deze beviel mij stukken beter als een USA standaard.

mxmvm
31 maart 2009, 14:02
Ja het is echt puur voor het overbruggen van de tijd tussen mijn niet meer bespeelbare beginners strat en straks de Fender... Ik ga voor die fender zeker zoeken naar de beste keuze. Mijn gitaar nu is veel te snel ontstemt en sommige elementen werken soms niet meer... Om hem te repareren ben ik te veel geld kwijt voor die gitaar. Dan koop ik liever voor wat meer een iets betere waar ik zoiezo dat jaar mee vooruit kan.

espike
31 maart 2009, 16:14
repareren hoeft echt zo veel te kosten hoor: nieuwe graftech topkam.. minder dan 10 euro
busje wd40 voor je schakelaar, ook zo iets, en een setje verse snaren. Als ie verder lekker speelt is de reperatie wel te doen.. zie ook zelfbouw forum voor hulp, assistentie en links
Ik knap nu juist mijn oude squier strat op. die heb ik zo ver afgespeeld dat de frets op sommige punten bijna tot op t hout versleten waren ( echte relic door veel bier en spelen)
Als de hals lekker speelt, is de rest fixbaar

Mark1990
31 maart 2009, 16:24
als je trouwens toch losse effecten wil gaan kopen, kun je dan niet beter naar een gewone één- of tweekanaals amp, ipv een versterker met onboard effecten?
verder ben ik het eens met de rest; probeer deze gitaar op te knappen.
je leert er een hoop van, en je krijgt er iets voor terug dat echt van jou is. Dan hoef je ook minder lang te sparen voor een nieuwe gitaar.

mxmvm
31 maart 2009, 16:49
ik snap wat jullie bedoelen maar als ik zeg dat ik nu een volcano ''rock a teer'' heb snappen jullie waarom ik een andere gitaar wil. Misschien wil ik straks die squier wel op gaan knappen en er gewoon echte fender onderdelen in gaan bouwen. Ik heb een elektro opleiding dus dat moet wel lukken met dat solderen.
Ik denk dat ik toch voor deze squier ga, omdat ik dan gewoon een gitaar heb waar ik meer om geef dan mijn volcano nu. Ik weet duur hoeft niet altijd beter te zijn, maar met een squier heb je toch meer in je hand.

YoJorisss
31 maart 2009, 18:33
Squiers zijn zo goedkoop, zijn zelfs in de aanbieding @ Feedback....ik zou dus echt geen Squier kopen via marktplaats..voor 50 euro meer heb je een nieuwe...en idd...een roland cube 15watt is maar 99,99 euro ;)

macwilliams
31 maart 2009, 19:03
ik snap wat jullie bedoelen maar als ik zeg dat ik nu een volcano ''rock a teer'' heb snappen jullie waarom ik een andere gitaar wil. Misschien wil ik straks die squier wel op gaan knappen en er gewoon echte fender onderdelen in gaan bouwen. Ik heb een elektro opleiding dus dat moet wel lukken met dat solderen.
Ik denk dat ik toch voor deze squier ga, omdat ik dan gewoon een gitaar heb waar ik meer om geef dan mijn volcano nu. Ik weet duur hoeft niet altijd beter te zijn, maar met een squier heb je toch meer in je hand.


Probeer het setje dat je hebt gevonden, bevalt dat en de hals recht? Kopen dat ding! Scheelt je alweer €50,-

En als de hals nu nog recht is is dat alweer een indicatievoor de kwaliteit!
Succes

mxmvm
31 maart 2009, 22:48
En ben helemaal weg van de kleur! Maar denk nog steeds niet dat het een goedkope editie van de squier is maar eerder vergelijkbaar met de nieuwe HSS reeks.. Dan scheelt het wel als ik de gitaar met de versterker voor 200 euro heb...

mezelf
3 april 2009, 15:29
Ik denk dat je met een squier strat heel gelukkig word hoor ;)
Het blijven natuurlijk gewoon goedkope gitaren maar voor t geld heb je toch een geweldige gitaar.
Aleen weet ik niet of het een goede tussenstap is naar de fender.
Want als ik een nieuwe gitaar koop, wil ik ook echt weer wat anders (aangezien fender en squier veel op mekaar lijken) het enige grote verschil is het kwaliteit van de onderdelen en de cleanere sound.
Maar ik blijf erbij dat je met een squier strat en roland cube veel plezier krijgt.

ibanez260
3 april 2009, 18:50
ik zou gewoon meteen die goede fender kopen, waarom wachten??

als je nu toch al dat geld hebt, zou ik doorsparen tot je je fender kan kopen

en dat geld ook denk ik voor de versterker, al is die cube zeer goed (qua prijs-kwaliteit verhouding dan) ik zou eerst doorsparen voor die fender

niet eerst nog is een andere kopen, want die squier gaat ook niet zoooo veel beter zijn hoor, en je gaat er spijt van hebben dat je niet gewoon die fender hebt gekocht

mxmvm
6 april 2009, 08:17
Ik ga hem morgen ophalen..
Wat bevelen jullie aan voor andere elementen? Ik wil er zoiezo andere elementen opzetten. Hebben jullie aanraders? Ik kwam bijv. deze tegen http://store.guitarfetish.com/coju20nepino.html

Squier02
6 april 2009, 09:35
Ik heb zelf toendertijd mijn Fender Squier aangeschaft voor iets van €175,- (serienummer begint met CAE -)

Maar ik vind het een heerlijke gitaar. Naar mijn idee toch een lekkere fender sound, met name de clean. Hij scheurt iets minder, maar er zit ook 3x singlecoil in. maar in combinatie met een buizenamp speelt hij ook heerlijk jaren '70 rock.

Ik heb naar die advertentie zitten kijken, maar de letters op de top verschillen met die van mij.

dit is namelijk mijn top:

http://img187.imageshack.us/img187/2081/dsc01865u.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/4673/dsc01866.jpg