PDA

View Full Version : basversterker ( minstens 100 watt)



TheCurtainJesse
19 maart 2003, 19:04
Wat is een goedkope goede basversterker die live genoeg power kan geven?!

sniekie
19 maart 2003, 19:10
ik heb zelf 400 waat das toch echt wel lekker. als je een beetje wil optreden is het wel handig om iets van 300 waat te hebben wil je je versterker niet helemaal open hoeven draaien. en wat voor muziekstijl speel je

TheCurtainJesse
19 maart 2003, 19:14
ik speel geen bas (het is voor onze bassist) en wij maken indie pop rock.. maar is zoveel watt niet een beetje veel?! menig gitaarversterker komt niet op zoveel watt?!

sniekie
20 maart 2003, 16:58
nou weet je wat het is, gitaarversterkers hebben veel minder watt nodig. een bass vergt iets meer van je versterker geloof ik. onze gitaris heeft een 100 watt gitaarversterker en die kan mijn versterker goed wegblazen. maar ik zou voor een swr of eden gaan zijn wel een beetje duur maar klinken wel erg strak. gewoon een combotje. ga even naar een muziekwinkel en probeer er eens een paar.

TheCurtainJesse
20 maart 2003, 17:03
ik snap ook best dat jij mij zo een versterker aan wilt raden.. daar had ik zelf ook wel op kunnen komen.. het gaat om een geodkoop ding maar toch met genoeg power een een beetje kwaliteit.. 2dehands misschien?!

JV
20 maart 2003, 17:40
ik heb nu een yorkville 200 watt. daar kun je live wel aardig mee vooruit. 680 euro

en ga er nog een randall 100 watt bijkopen (voor thuis) voor 400 euro. misschien is dat wat

sniekie
20 maart 2003, 18:25
2e hands is ook bst wel wat te vinden.een beetje zoeken en je vind echt goeie versterkers. ik heb het daar nie zo op want je weet niet waarom de vorige iegenaar hem wegdoet. als je twedehands iets vind zou ik het wel even uitproberen. misschien kan je even op gitarkt kijen of iets dergelijks. je hebt ook zo'n blad "de vonst" daar staat ook nog wel eens iets in kan je gewwon in de supermarkt kopen. succes ermee

belfrink
20 maart 2003, 20:54
Een vriend van mij speelt op een Peavy Musician 400W, en ik kan je vertellen als je die helemaal opendraait ben je de fundering van je oefenhok kwijt.:smile:

PluueeR
21 maart 2003, 14:07
Eden? Dat is toch veel meer voor Slappers enzo?

Ik denk dat je beter kan gan voor een Ampeg of een Ashdown.

sniekie
21 maart 2003, 17:55
eden en swr zijn net als hartke waar ik niet echt een fan van ban erg claene versterkers. ampeg is een beetje mindr clean beetje distortion achtig tis maar waar je van houdt