PDA

View Full Version : Ik ben het zat om te hard te spelen.



Nellyrocks
31 maart 2009, 11:55
Ik ben het zat om met coverdingen constant te hard te staan. Meestal zeuren medemuzikanten altijd op gitaristen en is dat natuurlijk niet terecht maar ik moet af en toe echt zachtjes kunnen spelen. Met een ac30 en een Blues Deluxe gaat dat niet lukken. Niet zacht genoeg iig.

Ik zoek dus een ampje dat lekker open kan en echt goed klinkt maar niet hard gaat. Vereisten zijn single channel, allround, goed pedalen slikken en niet te modern. Topje of combo maakt niet uit. Budget ook niet, dat heb ik nu toch niet. Er moet eerst iets uit.

Wie heeft er een geniale tip.

sjaak1990
31 maart 2009, 11:58
Een cornford? Hebben meerdere buizenamps met een laag vermogen. PPIMV?

Squier4ever
31 maart 2009, 12:01
Epi Valve Junior?
Blackstar HT-5?

hoeveel vermogen zoek je ongeveer?

Nellyrocks
31 maart 2009, 12:04
Een cornford? Hebben meerdere buizenamps met een laag vermogen. PPIMV?

ken ik niet, ga ik checken.


Epi Valve Junior?
Blackstar HT-5?

hoeveel vermogen zoek je ongeveer?

Hoeveel vermogen ik zoek weet ik niet exact. Het gaat er om dat ie niet te hard is.

Squier4ever
31 maart 2009, 12:06
probleem is namelijk dat zelfs een 5-watter nog steeds best wel erg hard kan.

fret1979
31 maart 2009, 12:09
en wat dacht je van een Tech 21 Trademark 30. Het is geen buizen maar analoge modelling. Echt stukken beter dan die chineese troep. Gegarandeerd niet hard, maar wel de mogelijkheid om via DI door te versterken. Geniaal spul van zeer hoge kwaliteit (handgebouwd in USA)

minas
31 maart 2009, 12:12
Misschien is een Black Heart Little Giant iets?
Een top die schakelbaar is tussen 3 en 5 watt. Kan eventueel nog redelijk hard.

Werkt goed samen met pedalen en kost maar € 150,-

Heb hem zelf ook al enige tijd en ben er nog steeds erg tevreden over.

sample: http://www.youtube.com/watch?v=kYj1_3A5ock

hoofd
31 maart 2009, 12:21
Tsja, als je AC30 te hard gaat.. AC15 misschien? :dontgeti:

Nellyrocks
31 maart 2009, 12:22
Tsja, als je AC30 te hard gaat.. AC15 misschien? :dontgeti:

Die is niet veel zachter.

zjanke
31 maart 2009, 12:39
Mesa Blue angel :rockon:

Jimwoud
31 maart 2009, 12:47
Nieuwe Vox Night Train. Die ga ik binnenkort zeker testen

Mr Orange
31 maart 2009, 12:55
Accoustische gitaar ?

Little Jay
31 maart 2009, 13:02
Je kunt niet zacht met een AC30 en een Blues Deluxe?? Ik neem aan dat je bedoelt dat die versterkers op laag volume niet lekker meer klinken voor wat jij doet dan?

Ik heb zelf ook een Blues Deluxe en kan daarmee met een jazzgitaarduo tot op fluisterniveau zacht hoor! Zelfs met een Twin Reverb kan ik zacht. Maar dan wel alleen met een clean geluid.

Een lekkere overstuurde toon op dat fluisterniveau zal lastig worden.

Ik heb zelf een Roland Cube 30x, niet verkeerd vind ik zelf. Probeer eens een Cube 30 of 60 voor low-volume OD, wie weet bevalt dat?

olaftheholy
31 maart 2009, 13:09
Nieuwe Vox Night Train. Die ga ik binnenkort zeker testen

oooooooow! die is te gek!!! heb ik getest. man wat een leuk ding!

Nellyrocks
31 maart 2009, 13:33
Je kunt niet zacht met een AC30 en een Blues Deluxe?? Ik neem aan dat je bedoelt dat die versterkers op laag volume niet lekker meer klinken voor wat jij doet dan?

Ik heb zelf ook een Blues Deluxe en kan daarmee met een jazzgitaarduo tot op fluisterniveau zacht hoor! Zelfs met een Twin Reverb kan ik zacht. Maar dan wel alleen met een clean geluid.

Je hebt gelijk. Tuurlijk kan het zacht maar het klinkt niet lekker. Ik zoek dus iets dat ik lekker open kan draaien en niet alles wegblaast maar dus wel zo klinkt.

Die vox is eigenlijk gewoon een Tiny Terror met een EL84's.

iWishmaster
31 maart 2009, 13:36
Je hebt gelijk. Tuurlijk kan het zacht maar het klinkt niet lekker. Ik zoek dus iets dat ik lekker open kan draaien en niet alles wegblaast maar dus wel zo klinkt.

Die vox is eigenlijk gewoon een Tiny Terror met een EL84's.

De TT heeft ook gewoon EL84's ...
Maarre: Is die Tiny Terror niks voor jouw dan? 'Tis een Vox AC15 'on steroids': ofwel veel en veel meer gain. Heeft een lekker 'clean met randje' geluid op redelijk laag volume...

Wat voor een geluid zoek je? Clean? Crunch?

Nellyrocks
31 maart 2009, 13:53
De TT heeft ook gewoon EL84's ...
Maarre: Is die Tiny Terror niks voor jouw dan? 'Tis een Vox AC15 'on steroids': ofwel veel en veel meer gain. Heeft een lekker 'clean met randje' geluid op redelijk laag volume...

Wat voor een geluid zoek je? Clean? Crunch?

Tja, wat voor een sound.
Het is juist voor de coverdingen die ik doe dus redelijk allround. ben niet zo van de te moderne sound en zeker geen high gain dingen. Is die TT niet kneppel hard?

Rude Perception
31 maart 2009, 13:58
Tja, wat voor een sound.
Het is juist voor de coverdingen die ik doe dus redelijk allround. ben niet zo van de te moderne sound en zeker geen high gain dingen. Is die TT niet kneppel hard?

Nop. Ik kan er wel mee oefenen, maar het hoeft zeker niet hard. Was je hier iets eerder mee gekomen had je mijn tiny terror nog wel even kunnen proberen.. Stond in de daisybell.

Jimwoud
31 maart 2009, 14:54
Denk wel dat die Vox NT b eter klinkt dan die TT. Althans heb die TT in het echt bespeeld en vond ik niet veel. Die samples van die NT klinken echt zo vet.

iWishmaster
31 maart 2009, 15:16
Tja, wat voor een sound.
Het is juist voor de coverdingen die ik doe dus redelijk allround. ben niet zo van de te moderne sound en zeker geen high gain dingen. Is die TT niet kneppel hard?

Maar wil je 2 kanalen schakelbaar? Gebruik je pedaaltjes voor je distortion / overdrive en gebruik je alleen de clean van je versterker? Of alleen de crunch en clean met volumeknop van je gitaar?

Rude Perception
31 maart 2009, 15:18
Maar wil je 2 kanalen schakelbaar? Gebruik je pedaaltjes voor je distortion / overdrive en gebruik je alleen de clean van je versterker? Of alleen de crunch en clean met volumeknop van je gitaar?

Iig single-channel staat in de openingspost.

vettavillenl
31 maart 2009, 15:27
Optie 1) Hotplate er tussen zetten, daarmee maak je afgegeven vermogen verder schaalbaar zonder (direct) in te boeten op je klank.

Optie 2) Spider Valve...

sjaak1990
31 maart 2009, 15:44
Iedereen komt met voorstellen van goedkopere amps. Weet niet of dat is wat je wilt, want was je nu samen gebruikt is toch behoorlijk wat waard, vandaar dat ik Cornford voorstelde.

Nellyrocks
31 maart 2009, 16:05
Maar wil je 2 kanalen schakelbaar? Gebruik je pedaaltjes voor je distortion / overdrive en gebruik je alleen de clean van je versterker? Of alleen de crunch en clean met volumeknop van je gitaar?


Iig single-channel staat in de openingspost.

Inderdaad. Doe alles met pedalen.

Dosmanos
31 maart 2009, 16:10
In dat geval zou ik je willen voorstellen eens naar een goede tweed deluxe kloon te lijken. Ik gebruik de Tubeking handgebouwde versie voor mijn coverbandje. Kun je eigenlijk alles goed mee doen.

Nielsje
31 maart 2009, 16:21
CMW Studiocage

'nuff said :D

iWishmaster
31 maart 2009, 16:36
Inderdaad. Doe alles met pedalen.

Ok: mooie clean op 'net met de drummer mee' geluidsniveau dus. Dan zou ik het toch zoeken in een EL84 en/of 6L6 +/-15W versterker. Zijn er redelijk wat van op de markt op zich.

Even snel door wat internetwinkels heen gebladerd en deze lijkt me wellicht iets:
Fender Vintage ´65 Princeton

En al eerder genoemd:
Orange Tiny Terror
Vox AC15
Blackheart Little Giant
Epiphone Valve (Junior / senior)
Harley Benton (die kleintjes op thomann.de)
Etc. Etc.

Overigens heb ik uit dat lijstje alleen de Vox en Orange ooit gehoord (heb zelf een variant gebouwd die tussen de AC15 en TT in zit qua geluid: ook leuk).

Overigens: moet er een FX-loop inzitten?

olaftheholy
31 maart 2009, 17:00
fns tubetechnologies (Marble) clubreverb el84 met 15" eminence.
is te schakelen naar 20 watt.
Of anders de deltablues van peavy,niet te schakelen maar um princip dezelfde versterker maar dan met pcb

Bolder
31 maart 2009, 17:43
Eerder AC 15 dan TT, TT heb ik ook gehad en met die ene toneknop kwam ik echt tekort.

Pepe
31 maart 2009, 17:50
Ik heb al een sling aan combo's maar mocht ik blanco beginnen (wel graag met de kennis die ik nou heb http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif ) dan zou ik voor kleine losse topjes gaan die lekker weg combineren met een celestion/weber/eminence boxen. Beetje kunnen combineren houd de spirit erin.

De Vox Night train lijkt me een prima ding voor het voxie geluid, een Fuchs Lucky 7 en de Dr.Z miniZ zouden er zeker bij zitten.

Wil je meer volume dan hebben die merken daar ruimschoots keus in.

Tis nou nog wachten op Marshall en Fender op de losse lowwat budget heads. Jammer dat de Marshall studio 15 zo snel gedropt is, prachtig apparaat.

fredv
31 maart 2009, 22:57
Wat dacht je van een 60's Tremolux met 2x10 kast: Minder hard maar heel mooi geluid.

sjaak1990
31 maart 2009, 23:22
Diezel Schimdt (wel meerkanaals)
CMW studiocage
Cornford (Harlequin, Carrera)
Suhr

Veel van de andere genoemde amps lijken me goedkoop (niet allemaal hoor)
En denk dat een hogere prijsklasse interesanter is. Niet dus dat er wat mis is met goedkoop...

Andere recording buizenbakken lijken me ook interessant.

YB
1 april 2009, 07:26
foutje deze mag verwijderd worden

hole
1 april 2009, 09:03
foutje deze mag verwijderd worden

Kun jezelf doen.

Ga naar "bewerk", klik op verwijderen (nog even bevestigen) en klaar.

Little Jay
1 april 2009, 09:39
Niet een dure versterker, maar ik vind 'm wel goed klinken: Epiphone Blues Custom: 30 watt en schakelbaar naar 15 watt klasse A (of 't écht klasse A is weet ik niet, maar ze zeggen het).

Is natuurlijk zowiezo een optie, een versterker die schakelbaar is naar een lager wattage.

Nellyrocks
1 april 2009, 13:05
Tanx voor alle opties tot nog toe.
Ik ben inmiddels ook wel heel benieuwd naar die studiocage van Chris.

Ik heb zelf thuis nog twee oude 20W greenbacks dus ik denk dat ik, of één 2x12, of twee 1x12 kastjes maak. Klein topje zou dus ideaal zijn.

Opties om mijn blues deluxe zachter, of iig iets smoother te maken zijn ook welkom.Ik heb begrepen dat er met biassen en misschien een buis minder ook dingen mogelijk zijn.

Maroon
1 april 2009, 13:11
je kunt ook een powersoak kopen. Die 'draint' alsware je buizen, waardoor je op veel zachter niveau toch de buizen vol benut. (Truckje van E. van Halen volgens mij). Ik weet alleen niet of die dingen te koop zijn, en waar, :ok:

iWishmaster
1 april 2009, 13:17
je kunt ook een powersoak kopen. Die 'draint' alsware je buizen, waardoor je op veel zachter niveau toch de buizen vol benut. (Truckje van E. van Halen volgens mij). Ik weet alleen niet of die dingen te koop zijn, en waar, :ok:

Eddie gebruikte een weerstand parallel aan de speakers om het volume in te perken: maar ook alleen in de studio en bij een beperkt aantal nummers (Aint talking bout love is er één van).

Tegenwoordig heten ze loadboxes: Koch maakt (van horen zeggen) best goede loadboxes. Je geluid veranderd er wel (flink) door: testen dus.

Maroon
1 april 2009, 13:21
Eddie gebruikte een weerstand parallel aan de speakers om het volume in te perken: maar ook alleen in de studio en bij een beperkt aantal nummers (Aint talking bout love is er één van).

Tegenwoordig heten ze loadboxes: Koch maakt (van horen zeggen) best goede loadboxes. Je geluid veranderd er wel (flink) door: testen dus.

Ok, koel. Goed om te weten.

Maar een loadbox/powersoak werkt alleen op buizenamps neem ik aan he :). Maar in feite staat de versterker dus te brullen op tien (of op elf in sommige gevallen) maar feitelijk klinkt ie veel zachter.. Toch?

Waar komt de verandering in je geluid dan vandaan?

Nellyrocks
1 april 2009, 13:51
Waar komt de verandering in je geluid dan vandaan?

Waarschijnlijk omdat je speakers minder op hun donder krijgen en je geluid dus minder kleuren.

Ik merk dat ik niet het gewenste effect krijg als ik mijn signaal zachter instuur. Op zowel mijn echo als compressor zit een volumeknop. IK kan die een stuk terugdraaien en mijn verstereker harder zetten. Klinkt allen niet lekkerder.
Een extra volumeknop in de effectloop zou dus wel een oplossing kunnen zijn.

Even een zijvraagje. Ik vind het heel irritant dat het volume van die blues deluxe van 0 tot 1/ 1.5 heel snel toeneemt en daarna niet meer. Althans, niet gelijkmatig dus. Is dat met een andere pot te verhelpen?

sjaak1990
1 april 2009, 23:19
Als je voor je amp een zachter signaal hebt dan krijgen je preamp buizen dus minder signaal, dus minder preamp distortion>cleaner geluid dus. In je effects loop kan het wel behoorlijk, weet niet hoe goed het werkt.
Maar altijd nog anders dan een powersoak, want daarbij werken je eindbuizen ook nog harder.

EDIT: Misschien een Brunetti singleman? Zal wel geweldig worden Brunetti kennende...

"The singleman will probably be at the Frankfurt Musicmesse. It's a single channel low power class A amp combo EXTREMELY clean. In two version, both with powerlimit (FULL, 1/4, 1/16 power): 6V6 (16w max) or 6L6 (30w max).
It's quite compact, not heavy and very simple to operate. It has fx loop and simple eq with switches & volume. Last but not least it has a accutronic reverb."

Simpel en niet te luid, kan dus misschien wat zijn ;)

Nellyrocks
3 april 2009, 11:18
Als ik een 16 Ohm speaker in mijn blues deluxe zet ipv 8 Ohm gaat ie toch ook zachter zonder dat ik rare dingen veroorzaak? Ik had het hier gisteren met iemand over en het leek me vrij plausibel.

Mr.Bluesbreaker
3 april 2009, 11:35
Dan zal de speaker inderdaad wat meer weerstand hebben en er dus zegmaar wat sap van de amp (herrie) naast sijpelen, zoals ik het maar altijd voor me zie:) Soms heeft het ook iets invloed op de klank, maar minimaal verschil. Wat misschien effectiever is, zet er maar eens een minder efficiente luidspreker in, bijvoorbeeld een Jensen met 96 dB ipv. een celestion van 100. Die 4 db ervaar je als heel-veel-minder hard. Wat zit er nu voor een speaker in?

iWishmaster
3 april 2009, 11:35
Als ik een 16 Ohm speaker in mijn blues deluxe zet ipv 8 Ohm gaat ie toch ook zachter zonder dat ik rare dingen veroorzaak? Ik had het hier gisteren met iemand over en het leek me vrij plausibel.

Impedantie mismatch kan wel verandering in volume veroorzaken, maar een wondermiddel is het zeker niet.

Je hebt 3 oplossingen, die in feite allemaal een compromis zijn:
-Mastervolume in (laten) bouwen en de verandering in tone voor lief nemen
-Loadbox gebruiken en de verandering in tone voor lief nemen
-Lager wattage/volume amp zoeken die je ook goed vind klinken

Mr.Bluesbreaker
3 april 2009, 11:38
Over die volumepot vraag: vaak zit er dan een vervelende logaritmische pot in, die dus tussen 1 en 2 heel veel geeft, en vanaf 5 bijna niets meer. Je kan deze vervangen voor een lineaire potmeter.

Lexvandoef
3 april 2009, 11:40
Andersom toch Eric? Aangezien ons menselijk gehoor ook min of meer logaritmisch werkt zijn volumpots meestal ook log. Als je dan een lineaire ervoor in de plaats zet krijg je volgens mij juist dat rare verloop dattie vanaf 5 bijna niks meer aan volume toevoegt.

peter_heijnen
3 april 2009, 11:42
Eddie gebruikte een weerstand parallel aan de speakers om het volume in te perken: maar ook alleen in de studio en bij een beperkt aantal nummers (Aint talking bout love is er één van).

Tegenwoordig heten ze loadboxes: Koch maakt (van horen zeggen) best goede loadboxes. Je geluid veranderd er wel (flink) door: testen dus.
Paralel gebruikt verandert je sound wel iets, maar enkel door de wat minder hard werkende speaker. Serieel gaat het verhaal -naar horen zeggen- blijkbaar wel op.

Je hebt ook niet perse een loadbox nodig, iedere load kan het klusje klaren. Ik gebruik zelf een losse weber speaker motor (http://www.tedweber.com/atten.htm) als load. Deze is erg handig, je schroeft hem zo in je combo en gebruikt hem alleen als je hem nodig hebt, en hij is niet -onnodig- duur. Verwacht er geen grote wonderen van, maar je geluid wordt er zeker zachter mee, en wel op de meest natuurlijke manier met dito sound.

Ik heb de mijne bij freeqi (http://www.freeqi.be/Attenuatorshop/attenuatorshop.html) vandaan.

Chris Winsemius
3 april 2009, 12:03
Impedantie mismatch kan wel verandering in volume veroorzaken, maar een wondermiddel is het zeker niet.

Je hebt 3 oplossingen, die in feite allemaal een compromis zijn:
-Mastervolume in (laten) bouwen en de verandering in tone voor lief nemen
-Loadbox gebruiken en de verandering in tone voor lief nemen
-Lager wattage/volume amp zoeken die je ook goed vind klinken

MV kan zonder aantasting v/d stock-sound.

Log/Lin-pots: werking is sterk afhankelijk van het type element/type gitaar, bij Strat en Teles gaat mijn eigen voorkeur uit naar LIN voor volume en LOG voor TONE voor het prettigste regelbereik zonder toegevoegde condensatoren/weerstanden.

iWishmaster
3 april 2009, 12:10
MV kan zonder aantasting v/d stock-sound.
De reacties die ik hoor zeggen eigenlijk dat er toch wel iets van een verandering is. Het wordt misschien niet slechter, maar wel hoorbaar (zeker wanneer de nieuwe MV flink 'geknepen' staat). Overigens heb ik zelf nog nooit een A/B vergelijking kunnen doen tussen 2 (identieke) amps met en zonder MV, dus het is pure hear-say ...

Mr.Bluesbreaker
3 april 2009, 12:21
Andersom toch Eric? Aangezien ons menselijk gehoor ook min of meer logaritmisch werkt zijn volumpots meestal ook log. Als je dan een lineaire ervoor in de plaats zet krijg je volgens mij juist dat rare verloop dattie vanaf 5 bijna niks meer aan volume toevoegt.

Tsja, ik kan natuurlijk een moeilijk theoretisch verhaal opzoeken over de gedachte erachter aangezien ik nu ook twijfel, feit is dat ie dat andere type nodig heeft die er nu niet in zit:D

Chris Winsemius
3 april 2009, 12:26
De reacties die ik hoor zeggen eigenlijk dat er toch wel iets van een verandering is. Het wordt misschien niet slechter, maar wel hoorbaar (zeker wanneer de nieuwe MV flink 'geknepen' staat). Overigens heb ik zelf nog nooit een A/B vergelijking kunnen doen tussen 2 (identieke) amps met en zonder MV, dus het is pure hear-say ...

Het eindresultaat is sterk afhankelijk v/d specifieke amp, hoe beter de voicing en onderdelen hoe "lekkerder" het resultaat op (zeer) lage volumes.

Stock vs. met MV: afhankelijk v/h gebruikte type MV dus het kan verschillen.

Voorbeeldje: met m'n Plexi + 100 kan ik gewoon 's avonds laat rocken zonder iemand in huis of de buren wakker te schudden.

Het is en blijft altijd 'n "compromis" of het nu om 'n MV of soak gaat.

Lexvandoef
3 april 2009, 13:06
Tsja, ik kan natuurlijk een moeilijk theoretisch verhaal opzoeken over de gedachte erachter aangezien ik nu ook twijfel, feit is dat ie dat andere type nodig heeft die er nu niet in zit:D

hehe, helemaal true! ;)

@Chris, vind jij lin vol pots in strats & tele's echt lekkerder? Ik krijg dan echt zo'n aan/uit gevoel.

Chris Winsemius
3 april 2009, 13:42
hehe, helemaal true! ;)

@Chris, vind jij lin vol pots in strats & tele's echt lekkerder? Ik krijg dan echt zo'n aan/uit gevoel.

Ik vind zelf de "range" lekkerder dan met reguliere LOG pots op die plek (die zijn voor mij "meer aan/uit").

Ps soms worden de benamingen/aanduidingen weleens door elkaar gehaald, hier is LOG a en LIN b maar het wordt ook weleens andersom gebruikt...

Nellyrocks
3 april 2009, 14:37
Fijn.

Wat is de beste, goedkooste en handigste oplossing voor mijn blues deluxe dan?
- Ik wil er eigenlijk een andere speaker is. Het liefste een heritage G12H. (Chris: Jij wist een manier op een 30W speaker in een 40W versterker te stoppen begreep ik in een ander tipic.) Anders misschien zo'n 65 Watt celestion? Mag allemaal iets smoother en roomboteriger.
- Andere pot (die andere) is een oplossing voor het 'aan/ uit' probleem.
- Powersoak zeker een optie. Doe ik dam liever dan een mastervolume.
- Tenzij het heel makkelijk is de mastervolume van het scheurkanaal ook voor het cleankanaal te gebruiken. Dat is nu niet het geval en dat zou wel heel handig zijn. Scheurkanaal gebruik ik toch niet.

pimmetje
3 april 2009, 15:11
Dus je denkt er nu over om van je twee-kanaals versterker een versterker maken met minder vermogen een ander karakter (speaker), een MV een als 't kan met slechts een kanaal.
Kortom een hele andere versterker.

Tel de speaker en de modificatie op qua kosten en denk na over hoe groot de kans is dat 't toch niet precies het geluid wordt wat je zoekt... Ga dan lekker rondkijken voor een leuke 1-kanaals van rond de 15 watt waar de juiste toon al in zit. Dus meteen met de juiste onderdelen erin en eraan.

Als je nu echt last van dat volume hebt, zou tijdens je zoektocht zo'n Weber speaker motor (waar Peter_Heijnen het over had) een prima en niet al te duur middeltje kunnen zijn. Die kan je zelfs achteraf nog in je eventuele nieuwe amp zetten om echt in fluistermodus te kunnen gaan :D.

Gewoon lekker overal naar binnen en pielen over de amps...

Einzeln
3 april 2009, 17:43
Nou alleen een MV is toch niet zo'n grote investering?

pimmetje
3 april 2009, 18:13
Nee, maar ik lees ook dingen als "het mag wat smoother en wat romiger" en "1 kanaal gebruik ik toch niet". Tel dat op bij het eerste probleem: 't te hard gaan... dan gaat 't bij mij vooral klinken alsof je 't niet met slechts 1 aanpassing gaat halen.

Je bent dan misschien gewoon je amp ontgroeid... dat gebeurt wel eens.
En als 't dan geen urgente problemen oplevert, zou ik lekker op zoek gaan naar eentje waarmee ik weer een leuk aantal jaar verder kan ipv sleutelen aan een bestaande. Vooral omdat die veranderingen vaak wat twijfel met zich meebrengen over of het eindresultaat ook is wat je ermee voor ogen had qua geluid (inschatten volume lukt vaak al beter :D).

sjaak1990
3 april 2009, 20:06
Ik zou ook eerst goed over een andere amp nadenken als ik jou was.
Een g12-65 is iig smooth, smoother dan de 85hz(?) g12h. Die 55hz versie daarvan moet wel beter zijn.

Nellyrocks
3 april 2009, 23:07
Nee, maar ik lees ook dingen als "het mag wat smoother en wat romiger" en "1 kanaal gebruik ik toch niet". Tel dat op bij het eerste probleem: 't te hard gaan... dan gaat 't bij mij vooral klinken alsof je 't niet met slechts 1 aanpassing gaat halen.

Je bent dan misschien gewoon je amp ontgroeid... dat gebeurt wel eens.
En als 't dan geen urgente problemen oplevert, zou ik lekker op zoek gaan naar eentje waarmee ik weer een leuk aantal jaar verder kan ipv sleutelen aan een bestaande. Vooral omdat die veranderingen vaak wat twijfel met zich meebrengen over of het eindresultaat ook is wat je ermee voor ogen had qua geluid (inschatten volume lukt vaak al beter :D).

Ontgroeit wil ik, met alle bescheidenheid, nou niet direct zeggen. Er zijn inmiddels vier versterkers aan vooraf gegaan en ik heb deze versterker gekocht omdat ik mij ac30 te hard en voor wat ik het meeste doe onhandig vond. Hij kan mee op de fiets als ik in Haarlem moet spelen en hij is lekker neutraal. Ik loop alleen tegen een aatal dingen op en de insteek van dit topic was ook de zoektocht naar een andere versterker voor erbij. Het aanpassen van deze versterker komt daarin gewoon toevallig ter sprake en dat wil ik, als dat gebeurt, heel bewust doen zodat ik weet wat er gebeurt.

Chris Winsemius
4 april 2009, 19:18
mod-edit: hiervoor kan je ook zelf een PM sturen.

fredv
7 april 2009, 00:13
Ontgroeit wil ik, met alle bescheidenheid, nou niet direct zeggen. Er zijn inmiddels vier versterkers aan vooraf gegaan en ik heb deze versterker gekocht omdat ik mij ac30 te hard en voor wat ik het meeste doe onhandig vond. Hij kan mee op de fiets als ik in Haarlem moet spelen en hij is lekker neutraal. Ik loop alleen tegen een aatal dingen op en de insteek van dit topic was ook de zoektocht naar een andere versterker voor erbij. Het aanpassen van deze versterker komt daarin gewoon toevallig ter sprake en dat wil ik, als dat gebeurt, heel bewust doen zodat ik weet wat er gebeurt.

OK, achter op de fiets en niet te hard, maar wel hard genoeg? Misschien is een 80's Fender Super Champ wat voor je? Of is dat weer te zacht?

IceChill
7 april 2009, 22:37
een Roland Cube 20x

--> 20 Watt dus gaat wel luid

MAAR: een knopje dat mijn leven heeft verbeterd: "power squeezer" :D --> doet volume omlaag terwijl alles nog goe blijft klinken ;)

EN is redelijk goedkoop ;) (vergeleken met Marshalls enzo...)

BTW bijna elke muziek winkel heeft er wel een staan, dus ga maar langs bij ene in je buurt en vraag om het t moge teste want ik weet niet of het dit is wat je zoekt maarja volgens mij is het de moeite waard ;)

Luke-wannabe
7 april 2009, 22:43
een Roland Cube 20x

--> 20 Watt dus gaat wel luid

MAAR: een knopje dat mijn leven heeft verbeterd: "power squeezer" :D --> doet volume omlaag terwijl alles nog goe blijft klinken ;)

EN is redelijk goedkoop ;) (vergeleken met Marshalls enzo...)

BTW bijna elke muziek winkel heeft er wel een staan, dus ga maar langs bij ene in je buurt en vraag om het t moge teste want ik weet niet of het dit is wat je zoekt maarja volgens mij is het de moeite waard ;)
Ooh Niels goed idee!