PDA

View Full Version : Probleempje



gitaarhaantje
30 maart 2009, 21:25
Hoi allemaal,

Het volgende is er aan de hand:

Ik gebruik het programma cubase met daarin de plugin pod farm. Om zo flexibel mogelijk te blijven heb ik alles clean opgenomen zodat ik alles nog kan veranderen.
Doordat ik nu een aantal tracks(6) met pod farm plugin heb kan de pc het niet meer aan.. ( op mn andere pc kan dit wel maar die werkt op dit moment niet naar behoren, maar dit terzijde)

Heeft iemand een oplossing?
Moet ik dan toch een aantal sporen compleet opnemen of reampen? en hoe werkt dat..
Kun je in cubase ook opnemen wat word afgespeeld?

Ik hoop snel van iemand wat te horen aangezien ik tegen een deadline aan loop...


Groeten Laurens

fivelastwords
31 maart 2009, 08:37
Je kan twee dingen doen:
- Gebruik de Freeze functie nadat je een gitaarkanaal naar wens hebt ingesteld. Cubase maakt dan een tijdelijke audiofile (die je niet ziet en waar je niet in kan editen) waar je alleen panning en volume in kan toepassen en je CPU wordt zo ontlast. Je herkent de Freeze-knop aan het sneeuwvlokjes-logo. Je kan altijd unfreezen en weer aanpassingen maken.
- Buffersize verhogen wil vaak ook erg helpen. Als je inspeelt is dit niet zo'n goed idee, want je krijgt latency, maar als je gaat afmixen maakt dat geen donder uit en wil je het maximale uit je computer halen. Hoe hoger het aantal samples je instelt als buffersize, hoe meer Podfarms of wat voor plugin dan ook kan je dr op zetten.

Succes!

harrie-beton
6 april 2009, 11:59
de derde optie is om een zeer krachtige pc te gebruiken. Mijn eigen peperdure machine stuitert niet eens bij 16 tegelijk :soul:

De Freeze optie is de meest goedkope en beste optie.

gitaarhaantje
6 april 2009, 16:07
( op mn andere pc kan dit wel maar die werkt op dit moment niet naar behoren, maar dit terzijde)





Deze pc kan het allemaal met gemak aan maar helaas.....

De Freeze optie werkt wel makkelijk! Bedankt voor de tip!

Fenderwim
12 april 2009, 17:40
De simpelste manier is om track voor track met het effect op te nemen.
Als hij later niet bevalt doe je het gewoon nog een keer met andere settings.

Prik wat geheugen bij, dat kost niks meer tegenwoordig en help geweldig

Groeten
Wim