PDA

View Full Version : Vox ac 15



tom123
30 maart 2009, 19:10
Ik wil me een vox ax 15 gaan halen en heb er 3 verschillende gevonden.

VOX AC 15 Custom Classic 1x12" Vintage Style Custom Speaker: 577,- euro
&
VOX AC 15 Custom Classic 1x12" Blue Bulldog Speaker : 775,- euro.

En dan heb je er nog een met de blue alnico speaker's, daar kan ik geen prijs van vinden.

Maar,, nu komt de vraag.
Mij lijkt het dat de vox met de bulldog speakers het beste is, teminste aan de prijs te zien.
Ik heb ze zelf nog niet gehoort, maar heeft iemand anders er ervaring mee?
Is de bulldog echt zoveel beter of kan ik de 200,- extra beter houden?
De bulldog zal wel beter zijn maar is het ook echt goed te horen?

Groetjes jullie vox ac 15 loze guitar player :P

humbucker
30 maart 2009, 19:57
die Blue Bulldog is de Blue Alnico speaker. Er zijn dus maar 2 versies. De AC15CC (met wharfdale) en de AC15CCX (met blue Alnico).

Ik heb destijds voor de AC15CCX gekozen omdat die imo gewoon véél beter klinkt als de CC. Het verschil is echt hoorbaar! Mijns inziens is die speaker die 200€ extra meer dan waard! Ik heb ze toen langs elkaar gezet, eerst gespeeld over de CC, dan over de CCx en toen terug over de CC. Dan hoor je echt goed wat een verschil een goede speaker kan geven.

edit: check dit topic maar even http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=104495&highlight=ac15

j3r03n
31 maart 2009, 00:02
Hee Tom! Sowieso zelf even gaan proberen. Als je zelf het verschil niet kunt horen tussen de CC en CCx, waarom zou je dan €200 meer betalen?
Ik zou zo alleen niet weten waar ze die beide versies momenteel hebben. Bij Feedback Eindhoven staat er volgens mij nu maar eentje, maar ik weet niet welke het is. Misschien dat iemand hier tips over kan geven?

bastiaanvanbeek
31 maart 2009, 07:44
ik heb de twee speakers ook al eens met elkaar vergeleken alleen dan met AC30's. het viel mij op dat de Celestion Blue speaker warmer, voller maar ook iets minder schel klonk dan de standaard Vox Wharfedale (Vintage Style Custom). de celestion geeft je spel veel meer karakter en klinkt haast 3D.

ik zou ze toch gewoon allebei proberen en kijken welke voor jou het beste werkt. misschien vind jij de Wharfedale juist wel mooier.

humbucker
31 maart 2009, 08:40
Misschien dat iemand hier tips over kan geven?

Ik heb ze in de Musicstore in Keulen langs elkaar A/B getest. Maar als je geen auto hebt is dat natuurlijk wel wat moeilijker, zou voor de rest hier in de buurt niets weten waar ze ze beiden hebben staan.

Grooveyard21
31 maart 2009, 09:55
de blue bulldog is voor een belangrijk gedeelte verantwoordelijk voor de vox sound.

_M_P
31 maart 2009, 12:49
ik heb beide uitvoerig getest, en de blue is echt een stuk beter. Met name als je wat heftigere dingen gaat doen komt de blue beter tot zijn recht. De wharfdale krijst dan een stuk meer.

Guitarleon
1 april 2009, 12:35
de blue is inderdaad een stuk beter, ik zit er aan te denken om stereo te gaan spelen met 2 ac 15's ik koop ze in eerste instantie gewoon met de wharfedale speakers, maar ga ze later ombouwen. ik ga experimenteren met verschillende speakers. zit te denken aan 1 met een weber of een blue alnico en de ander met een greenback ofzo..

gerwin
2 april 2009, 15:49
Ik speel zelf ook op een ac15, waar de wharfedale verwisseld is met een greenback echt een wereld van verschil. Wel heb ik de buizen vervangen.

humbucker
2 april 2009, 20:24
Ik speel zelf ook op een ac15, waar de wharfedale verwisseld is met een greenback echt een wereld van verschil. Wel heb ik de buizen vervangen.

welke zitten er nu in dan?

gerwin
2 april 2009, 21:54
Ik heb eindbuizen van Tad er in zitten, en de eerste ecc83 is ook van Tad en de tweede is een 12At7 merk weet ik niet meer, maar heb dat gedaan omdat ie dan iets minder gain heeft en als je dan de master op vol gas zet en het kanaal volume op kwart over, en ik me Gretsch er inplug, ik er een super geluid uit haal.

humbucker
2 april 2009, 23:14
een heerlijke crunchy sound gok ik :D