PDA

View Full Version : Nieuwe tuners Epiphone Les Paul Standard



M@rtijnd
30 maart 2009, 18:59
Hoi mede-gitaarfanaten,

Ik heb sinds een jaar of 2 een Epiphone Les Paul Standard, maar ik ben (zoals wel vaker gezegd wordt) niet echt tevreden over de tuners die deze gitaar heeft. Hij ontstemt erg snel.

Is het verstandig hier nieuwe tuners voor aan te schaffen? (Ik vind de Grover Vintage 135 series persoonlijk erg mooi, maar ik weet niet of die het geld waard zijn. Info hierover eveneens welkom)
Of hoeft dit niet zo zeer aan de tuners te liggen? Zou het invijlen van de topkam, bijvoorbeeld, het probleem ook kunnen verhelpen?

Bij voorbaat dank,

Martijn

Arjan12
30 maart 2009, 19:02
Kijk inderdaad eerst eens naar de topkam, die is veel vaker de aard van het probleem.

Ezyduck
30 maart 2009, 20:36
Hee. Toen ik 13 jr geleden mijn Epi standard kocht heb ik er meteen Schallers (geen idee welk type, zien er standaard RVS uit) op laten zetten. Het ding is niet te ontstemmen. Ik kan rustig van open G naar normale stemming zonder de minste problemen.

Robdop
30 maart 2009, 20:42
het kan nooit kwaad om de tuners van een eph te verwisselen.:soul:
kan je meteen ook een nieuw topkammetje erop zetten, want alles beter dan dat plastic ding wat er nu op zit.











of ben ik nu te makkelijk over jou geld:chicken::cheerup:

bass blom
30 maart 2009, 20:48
zijn het dit soort stemmers? daar heb ik ook altijd strijd mee.
gaan dus ook snel vervangen worden op mij nieuwe special.

https://www.marquisdistribution.com/store/images/TPK33-N.jpg

M@rtijnd
30 maart 2009, 22:01
zijn het dit soort stemmers? daar heb ik ook altijd strijd mee.
gaan dus ook snel vervangen worden op mij nieuwe special.



Nou dat zijn juist de tuners die ik erop wilde zetten. :P
De Standaard stemknopjes bij de Epiphone zijn bean-shaped.


Ik denk inderdaad dat ik gewoon beide ga vervangen. Aangezien ik ooit zelf geprobeerd heb mijn topkam in te vijlen, omdat ie al ontstemde, en dat zal er mede toe geleid hebben dat ie er daarna niet veel beter op is geworden.

Bedankt voor de tips allemaal :)

Martijn

bass blom
30 maart 2009, 22:48
de tuner is meer dan de knopjes.

dezen vind ik ok

http://www.guitargear.be/images/photos/gtr-mh-051c.jpg

pimmedoris
31 maart 2009, 11:43
Ik wil ook binnenkort ook de tuners van mijn epi vervangen, niet vanwege het ontstemmen, maar de tuner van mijn G-snaar trilt mee en dat maakt een irritant geluid. Ik wil wel weer dezelfde soort tuners erop, dus het type wat Bass eerst postte. Zit daar veel verschil in kwaliteit in de merken? Wat zijn goede?

stratie
1 april 2009, 09:43
Ik wil ook binnenkort ook de tuners van mijn epi vervangen, niet vanwege het ontstemmen, maar de tuner van mijn G-snaar trilt mee en dat maakt een irritant geluid. Ik wil wel weer dezelfde soort tuners erop, dus het type wat Bass eerst postte. Zit daar veel verschil in kwaliteit in de merken? Wat zijn goede?

je kan denk ik beter zelf even de zoekfunctie gebruiken, en/of zelf even een nieuw toppic starten :soinnocent:

Stratie

pimmedoris
1 april 2009, 10:06
Sorry voor de hijack... Ik dacht "hmm, over tuners en epi, dat sluit mooi aan"

:hippie:

Orpheo
1 april 2009, 10:21
tuners? Ik raad ALTIJD gotoh aan voor non-locking; strakker qua feel en betere kwaliteit dan schaller, vind ik. voor locking, geef mij maar sperzel. te gek spul.

olaftheholy
1 april 2009, 10:24
+1

gotoh the way togoh !!!