PDA

View Full Version : Waarde van klassieke gitaar



BosaBoss
30 maart 2009, 18:23
Welke prijs zouden jullie plakken op een tweedehands Almansa, model 434?

Thx

BosaBoss
31 maart 2009, 19:56
Blijkbaar heel weinig die dit weten...

Is €350 dan een goede prijs, met nog wat spullen bij (voetsteun, draagtas, metronoom, ...) ?

Pais
31 maart 2009, 21:44
En de nieuwwaarde ligt rond de 500 toch? In dat geval vind ik dat erg prijzig, maar het is ook sterk afhankelijk in welke staat de gitaar is.

BosaBoss
1 april 2009, 16:53
Hm, das dan inderdaad niet heel goedkoop. Ik weet niet hoeveel een nieuwe op dit moment kost, maar de eigenaar zou hem voor 700 gekocht hebben.

snaarplukker
1 april 2009, 22:05
Hm, das dan inderdaad niet heel goedkoop. Ik weet niet hoeveel een nieuwe op dit moment kost, maar de eigenaar zou hem voor 700 gekocht hebben.

Nou, hier (http://www.tasset.com/almansa434gitaar-p-7478.html?language=nl) kan je zien wat ze nieuw kunnen kosten. Wellicht dat deze gitaar in een duurdere winkel heeft gehangen.

BosaBoss
1 april 2009, 22:15
Mja.. Als je dan meerekent wat erbij is (draagtas, gitaarstand, voetsteun, reservesnaren, stemvork, stemapparaat) en de gitaar is ongeveer een jaar oud, dan valt het toch mee vind ik.

Bedankt voor de reacties alvast.

Pais
1 april 2009, 22:19
Mja.. Als je dan meerekent wat erbij is (draagtas, gitaarstand, voetsteun, reservesnaren, stemvork, stemapparaat) en de gitaar is ongeveer een jaar oud, dan valt het toch mee vind ik.

Bedankt voor de reacties alvast.


De assessoires kosten niet zoveel hoor. Dat zijn vaak dingen die je gratis erbij kunt kletsen wanneer je een gitaar nieuw koopt in een winkel.

BosaBoss
1 april 2009, 22:25
De assessoires kosten niet zoveel hoor. Dat zijn vaak dingen die je gratis erbij kunt kletsen wanneer je een gitaar nieuw koopt in een winkel.

Hehe. Dat lukt toch niet in de winkels waar ik kom of ooit geweest ben :seriousf: Of misschien ligt het aan mij. Zal appels achter mijn t-shirt moeten steken en een rok aandoen.

Saf
1 april 2009, 22:41
assesoires hebben normaal gesproken weinig tot geen meerwaarde bij verkoop. Je krijgt ze er idd vaak bij. Ook bij nieuw aanschaf.

Ik verkoop een gitaar of bas eigenlijk altijd zonder assesoires leverd net zoveel op en kan ik nog altijd iemand anders blij maken.