PDA

View Full Version : Depth control toevoegen ENGL Blackmore



Jimwoud
30 maart 2009, 18:08
Hallo,

Ik heb een Engl Blackmore, en zou graag wat meer low end willen hebben. Is het mogelijk om een depth control in te bouwen als in de Powerball of de bekende Soldano mod? En voegt dat ook echt meer low end toe of kan je het alleen maar afkappen?

Bij deze de schema's in pdf.

Blackmore (http://houseofenglamps.com/ENGL_SchematicDiagrams/Heads/E650-II-schematics.pdf)

Powerball (http://houseofenglamps.com/ENGL_SchematicDiagrams/Heads/E645-schematic.pdf)

Chris Winsemius
30 maart 2009, 18:14
schema's nu even niet bekeken maar als de rest hetzelfde is en het circuit SoldanoDepthControl achtig is: even veel en meer laag (regelbaar) in de eindversterker.

Jimwoud
30 maart 2009, 18:40
schema's nu even niet bekeken maar als de rest hetzelfde is en het circuit SoldanoDepthControl achtig is: even veel en meer laag (regelbaar) in de eindversterker.
Hey Chris,

Dat is de bedoeling inderdaad. Is dit mogelijk? Het presence gedeelte van de Blackmore en het depth en presence gedeelte van de Powerball lijkt erg op elkaar. En volgens mij werkt het op dezelfde manier als de soldano depth mod.

Kun je (of iemand anders) me helpen met het schema aan te passen zodat het ook werkt in de Blackmore?

Chris Winsemius
30 maart 2009, 19:10
Bij hoge uitzondering: mail me even, stuur dan gelijk die schema's mee.

interessander
30 maart 2009, 23:19
Heb je al andere oorzaken buiten het schema van de amp onderzocht, de eindbuizen bijvoorbeeld?

Jimwoud
31 maart 2009, 08:58
@Chris: Hartelijk dank, ik stuur je vanavond een mailtje.

@Interessander: Mijn ervaring is dat dat minimale verschillen zijn.

Gister eindelijk weer eens met de Engl in de oefenruimte gespeeld. Is toch echt wel een lekkere amp hoor.

interessander
31 maart 2009, 09:57
Ik vraag het omdat mijn ervaring juist is dat het veel uitmaakt.
Op mijn versterker zit een soort van depth control, die stond altijd aan. Na het vervangen van mijn eindbuizen kon hij uitstaan, ik had bas genoeg...

Jimwoud
31 maart 2009, 10:48
Ik vraag het omdat mijn ervaring juist is dat het veel uitmaakt.
Op mijn versterker zit een soort van depth control, die stond altijd aan. Na het vervangen van mijn eindbuizen kon hij uitstaan, ik had bas genoeg...

Wat voor versterker heb je en welke eindbuizen heb je erin gezet?

interessander
31 maart 2009, 11:30
Mesa Mark III, heb er JJ 6l6 en JJ EL34 mesa tone selected Red (bias code) ingezet. Er zaten behoorlijk oude EH EL34's en Sylvania 6l6 in.

Jimwoud
31 maart 2009, 12:43
Mesa Mark III, heb er JJ 6l6 en JJ EL34 mesa tone selected Red (bias code) ingezet. Er zaten behoorlijk oude EH EL34's en Sylvania 6l6 in.
dan heeft het meer te maken met oude nieuwe buizen, dan verschillende merken. Die buizen van mij zijn nog niet zo oud. Maar een Mesa mark III heeft sowieso een bak met laag waar je niet goed van wordt. Ga ik ook nog wel eens voor sparen.

interessander
31 maart 2009, 15:45
Oud of nieuw maakt uit, maar merk ook zeker wel hoor, wat dat betreft had ik liever ook NOS Sylvania's gehad, die bevielen me erg goed namelijk.

Maar ja, het ging om de Blackmore, ik ken me herinneren dat de andere gitarist in de band er een had, en die klonk toch wel goed hoor, zeker geen gebrek aan laag!

Jimwoud
31 maart 2009, 15:59
Oud of nieuw maakt uit, maar merk ook zeker wel hoor, wat dat betreft had ik liever ook NOS Sylvania's gehad, die bevielen me erg goed namelijk.

Maar ja, het ging om de Blackmore, ik ken me herinneren dat de andere gitarist in de band er een had, en die klonk toch wel goed hoor, zeker geen gebrek aan laag!
Hij heeft aardig wat laag, zeker met de speakers die ik nu heb. Maar af en toe is het wel lekker om er nog wat meer low end aan toe te kunnen voegen.

caliban
1 april 2009, 02:48
Let wel op dat de schema's van houseofengl niet bepaald juist zijn. Toch zeker niet in de preamp, poweramp kan beter meevallen. Trouwens een leuk idee om een depth op je blackmore te zetten, heb er ook nog aan gedacht om het ooit op mijn fireball te doen.