PDA

View Full Version : Project slagersblok guitar!



Madcow
30 maart 2009, 15:11
Heey goeiemiddag mannen!

Ik had laatst wat gitaargrij gekregen van een kennis.(floyd, hals, ect) en ik kan nu een complete gitaar maken zonder al te veel uit te geven.

Het plan:

Ik heb ooit een telecaster gezien gemaakt van de Spår. ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00043245 ) En dat ga ik eens lekker na-apen. alleen met 2 humbuckers, ibanez hals en een floyd rose gitaar! Ik ga binnenkort naar ikea en dan neem ik zon plank mee. dit zal mijn eerste project worden waar ik alles zelf mag gaan doen. dus ik heb jullie hulp nodig! Ik heb nogal wat vragen over de mensuur. ik heb de nek opgemeten van nut tot 12de fret. en dat is 12,80 inch(ongeveer) wat moet de hele lengte dan zijn? in cm dus. en vanuit wel zadeltje moet ik gaan meten? want sommige staan meer naar voren dan andere.

de checklist:
Humbuckers(2) check.
Hals. Check.
Brug. Check.
Volume pot. check.
tremolo studs. Nop (hoe kan ik erachter komen welke studs ik nodig heb?)
toplock. Nop (4,2 cm)
tuners. check.
Body. Nop, binnenkort wel

heeft iemand een 1:1 tekening van een telecaster? alvast bedankt!

De groeten!

Yoshida
30 maart 2009, 15:23
Wauw :)

Misschien kan je Cocobolo ff mailen? Die CAD-CAMt telecaster templates.

Bram+
30 maart 2009, 15:33
Zo'n een dus? Vet! :D
http://www.zacharyguitars.com/070209_60.JPG

Die Ibanezhals is gemaakt voor een gitaar met een 25.5" mensuur, dat is circa 648 mm. Dat is een vrij standaard mensuur voor een Ibanezhals in ieder geval. Ik meende dat je zadeltjes altijd ongeveer in het midden moest zetten zodat je beide kanten op kan compenseren, maar ik meende ook dat hier nogal weleens onenigheid was onder de zelfbouwers hier, dus misschien kan iemand een beter antwoord geven.

Hedge
30 maart 2009, 15:34
De snaar lengte:
Een inch is 2.54cm. Dus 12,8 inch is 32.51 cm. De totale snaar lengte is 2 maal de afstand van top tot fret 12. Dus 65.02cm. Verder is ter compensatie nog wat ruimte nodig om de snaar langer te kunnen maken. Voor electrisch weet ik echt er niet wat daar gebruikelijk is.

Edit: Beetje tegelijk gepost en achteraf de getallen aangepast, daar klopte wat dingen niet.

Bram+
30 maart 2009, 15:46
De snaar lengte:
Een inch is 2.54cm. Dus 12,8 inch is 31.75 cm. De totale snaar lengte is 2 maal de afstand van top tot fret 12. Dus 63.5cm. Verder is ter compensatie nog wat ruimte nodig om de snaar langer te kunnen maken. Voor electrisch weet ik echt er niet wat daar gebruikelijk is.

Edit: Beetje tegelijk gepost.
Inderdaad, ik weet ook niet helemaal hoe je aan het rekenen bent, want 31,75/12,8 is ongeveer 2,48? :D Ik had bedacht dat twee keer ongeveer 12,8 ook ongeveer 25.5" is, een vrij gebruikelijke mensuur voor een Ibanez. Dat is 648 millimeter.

aaronstonebeat
30 maart 2009, 15:46
Gibson LP, SG enzo: 24,75'' (62,865 cm)
Strat, Tele: 25,5'' (64,77 cm)

Ook bij elektrische gitaren moet voor een goede intonatie gecompenseerd worden aan de brug. De dunne e-snaar staat het dichtst bij de werkelijk mensuur, de dikke E-snaar het verst er vandaan (die is dus langer; afhankelijk van de actie zal dat ergens tussen de 5 en 10 mm verschil zijn).

Yoshida
30 maart 2009, 15:46
Gebruik je het blok niet eerst een jaar voordat je hem ombouwt? :) Extra uebercool effect lijkt me

Bram+
30 maart 2009, 15:48
Gaat je gitaar natuurlijk wel een beetje van naar karbonades stinken.

aaronstonebeat
30 maart 2009, 15:49
Gebruik je het blok niet eerst een jaar voordat je hem ombouwt? :) Extra uebercool effect lijkt me

Jaa! Met de resten geronnen bloed er nog ingetrokken :blast:

Hedge
30 maart 2009, 15:55
Inderdaad, ik weet ook niet helemaal hoe je aan het rekenen bent, want 31,75/12,8 is ongeveer 2,48? :D Ik had bedacht dat twee keer ongeveer 12,8 ook ongeveer 25.5" is, een vrij gebruikelijke mensuur voor een Ibanez. Dat is 648 millimeter.


Volledig gelijk, ik heb een tik fout gemaakt. Groot excuus.

Madcow
30 maart 2009, 15:59
Ik ben wel nog aan het twijfelen. zal ik hem wit spuiten of zo laten? zwarte hardware met een wit body vind ik echt gruwelijk geil. maar je laat de 'grap' snel zien als je hem zo laat.

Maar wat is de mensuur nou?
648 mm
64,77 cm
63.5cm

bass blom
30 maart 2009, 16:03
ja, laat hem zo man, ik zag gister ergens hier een foto van zo'n ding op het podium, ubercool.

thijser
30 maart 2009, 16:06
succes met schuren! kops hout is echt SUPER klote om te bewerken. Ben benieuwd!

Madcow
30 maart 2009, 16:15
haha ik hoor al genoeg, ik laat hem zo:seriousf:

bass blom
30 maart 2009, 16:19
haha ik hoor al genoeg, ik laat hem zo:seriousf:

anders heel dun wit, dan zie je nog wat het is.

eventueel wat rooie spetters erbij :D

Yoshida
30 maart 2009, 16:24
Google is the way forward (http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=pMd&q=12%2C8+inch+to+cm&btnG=Zoeken&meta=)

Die kan namelijk alle gangbare eenheden omrekenen. Van valuta tot maateenheden.

Bram+
30 maart 2009, 17:50
Ik ben wel nog aan het twijfelen. zal ik hem wit spuiten of zo laten? zwarte hardware met een wit body vind ik echt gruwelijk geil. maar je laat de 'grap' snel zien als je hem zo laat.

Maar wat is de mensuur nou?
648 mm
64,77 cm
63.5cm
Allereerst zou ik 'm zo laten/blank aflakken, de lol is er natuurlijk af als je niet kan zien waar de gitaar van gemaakt is.

63,5 is het in ieder geval niet, dat is een rekenfout. 648 mm of 647,7 mm maakt in principe geen bal uit. Als jij zo precies kan werken dat je 647,7 mm i.p.v. 648 mm kan gebruiken, zou ik dat doen, maar dat kunnen de meesten hier in ieder geval niet. Je gaat het verschil ook niet horen of wordt teniet gedaan door speling in brug/nut/halsverbinding etc.

barno
30 maart 2009, 18:19
mss is het al gezegd maar toch maar es goed de dikte van die snijplank checken: zeker als je een FR wil gebruiken...

bass blom
30 maart 2009, 18:26
mss is het al gezegd maar toch maar es goed de dikte van die snijplank checken: zeker als je een FR wil gebruiken...

Lengte: 48 cm
Breedte: 35 cm
Dikte: 4 cm

pasqual
30 maart 2009, 18:35
4 cm is krap aan hoor. dan heb je kans dat de veren tegen de backplate aankomen. ik zou toch een minimum van 43 mm aanhouden.

groeten Pasqual.

Kakihara
30 maart 2009, 18:48
4 cm is krap aan hoor. dan heb je kans dat de veren tegen de backplate aankomen. ik zou toch een minimum van 43 mm aanhouden.

groeten Pasqual.

Lijkt me ook. Misschien is het een idee om een stukje OSB-plaat als top te gebruiken ? :D

Madcow
30 maart 2009, 22:05
ach boeie. ik heb nooit backplates, ik ga hem niet zwevend afstellen.

pasqual
30 maart 2009, 22:08
ach boeie. ik heb nooit backplates, ik ga hem niet zwevend afstellen.

het boeit mij nog minder, het is jouw project. en een floyd die niet zweeft? ook interessant.

groeten Pasqual.

Pepe
30 maart 2009, 22:21
Grappig, in een ander topic kwam juist naar voren dat bijna elke houtsoort geschikt is behalve die met korte vezelstructuren wegens teveel demping en dus weinig sustain. Van die houtsoorten maken ze dus slagersblokken.

sjaak1990
30 maart 2009, 22:37
Grappig idee maar ook een beetje zonde. Als je er veel tijd in steekt dan kan je ook voor 60-80 euro een moois stukje tonewood kopen en een beter klinkende gitaar maken my 2 cents...

Cocobolo
30 maart 2009, 22:50
een collega van me heeft die slagersblokken thuis (waar ze voor bedoelt zijn ;) ) en hij zegt dat ze wel een beetje krom trekken (maar hij gebruikt ze ook echt, dus ook met vocht enzo). Hij is overigens zelf ook gitarist en ik heb hem voorgesteld om ze even in Tele-vorm te frezen en ze vervolgens nog steeds als slagersblok te blijven gebruiken in de keuken ;) Zal z'n vriendin leuk vinden ahum :seriousf: Zou best een cool kado zijn voor een gitarist overigens:cooler:

GTRMitchell
30 maart 2009, 22:56
Erg cool project, en ik ga dit zeker blijven volgen. En als mijn portemonnee dit toelaat ga ik dit misschien nog wel een keer na apen:P

Meer plaatjes voor de liefhebber: http://www.zacharyguitars.com/070209pics.htm

Madcow
30 maart 2009, 23:15
hmm ik heb zojuist een gitaar verkocht. dus er is geld voor een hardtail brug te kopen:soul:

aaronstonebeat
30 maart 2009, 23:24
Erg cool project, en ik ga dit zeker blijven volgen. En als mijn portemonnee dit toelaat ga ik dit misschien nog wel een keer na apen:P

Meer plaatjes voor de liefhebber: http://www.zacharyguitars.com/070209pics.htm

Ziet er idd apart uit. Maar ik zou mijn twijfels hebben over de sterkte van de body door de houtrichting, mn. bij de halsbevestiging. Ik speel nooit met tremolo's maar duw en trek wel altijd aan mijn gitaarhalzen voor milde tremolo-effecten. Ik denk dat zo'n hakblok gitaar daar op den duur niet tegen zou kunnen.

Madcow
31 maart 2009, 21:51
%$@#%!!! Het slagersblok is niet verkrijgbaar bij de ikea's om me heen. Ik zou er morgen naartoe gaan om er een te kopen. nouja. danmaar wachten he..

Pepe
31 maart 2009, 22:00
Je kan toch ook een Billy nemen http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Madcow
31 maart 2009, 22:11
De bjørn en de ørjun zijn ook erg mooi!

Sorry dit doet me gewoon aan Youp van 't Hek denken

http://www.youtube.com/watch?v=M5-QzJomOAI

snaarplukker
1 april 2009, 22:33
%$@#%!!! Het slagersblok is niet verkrijgbaar bij de ikea's om me heen. Ik zou er morgen naartoe gaan om er een te kopen. nouja. danmaar wachten he..
Inderdaad. Alleen filiaal Haarlem heeft er nog 7 liggen, morgen 4 en overmorgen uitverkocht volgens hun prognose. Misschien dat ik morgen een uitstapje naar Haarlem maak.

Madcow
2 april 2009, 12:19
nouja, dan vette pech. Waar kan ik ergens goedkoop hout kopen voor een gitaar wat al voorgevlakt is?

Yoshida
2 april 2009, 12:56
Inderdaad. Alleen filiaal Haarlem heeft er nog 7 liggen, morgen 4 en overmorgen uitverkocht volgens hun prognose. Misschien dat ik morgen een uitstapje naar Haarlem maak.

pff... als ik van Almelo naar Arnhem kan rijden voor wat ruw hout, tussenstop Apeldoorn... Ikea's zijn over het algemeen erg goed bereikbaar.

IKEA = Idioten Kunnen/Kopen Echt Alles :p

wodkabier
2 april 2009, 14:44
Zo'n blok heb ik in de keuken. Het is zo zwaar dat ik het alleen gebruik als ik heel veel snijden moet. ik denk een kilo of 7 dat het weegt.... bezint eer ge begint dus.

Trouwens als ik van Strijen naar Arnhem of Amsterdam rijd voor een stukkie hout omdat ze hier in de buurt alleen maar bouwhout verkopen kom ik langs minstens 8 ikea's... Soms heeft ver weg wonen dus zijn voordelen. (maar meestal niet).

snaarplukker
2 april 2009, 14:50
Zo'n blok heb ik in de keuken. Het is zo zwaar dat ik het alleen gebruik als ik heel veel snijden moet. ik denk een kilo of 7 dat het weegt.... bezint eer ge begint dus.

Ja, maar als je het in model en de caveties er uit gevreesd hebt is ie denk ik wel de helft lichter geworden.

Blacksteen
2 april 2009, 15:05
ik had een paar weken geleden nog op
zo'n snijplank tele gespeeld!

was een tele van de man waar ik m'n versterker van
gekocht heb, dat ding klonk nog verdomd leuk ook!

heb je al een Plank gevonden?
anders is deze misschien iets:
knivesandtools.com (http://www.knivesandtools.com/nl/pt/-wusthof-snijplank.htm#fragment-2)
(is alleen geen plank met allemaal vierkanten erin)

espike
2 april 2009, 15:13
Anders zoek je een mooie 2e hands, naar gerot vlees stinkende marktplaats aanbieding ?
ingedroogd bloed geeft vast een betere sound dimensie ;)

Madcow
2 april 2009, 16:06
Zo'n blok heb ik in de keuken. Het is zo zwaar dat ik het alleen gebruik als ik heel veel snijden moet. ik denk een kilo of 7 dat het weegt.... bezint eer ge begint dus.

Trouwens als ik van Strijen naar Arnhem of Amsterdam rijd voor een stukkie hout omdat ze hier in de buurt alleen maar bouwhout verkopen kom ik langs minstens 8 ikea's... Soms heeft ver weg wonen dus zijn voordelen. (maar meestal niet).

Ik ben les pauls gewent...

Maar ik ben momenteel op marktsplaats aan het kijken en ik heb al wat mensen gemailt

Madcow
2 april 2009, 21:39
Fuck de edit knop, hiervan krijg ik meer postcounts, daarom dubble post!!

Ik heb een slagersblok gekocht van 30x40x4 van beukenhout. 2de hands en nauwelijks gebruikt. ik verwacht hem volgende week bij me aan de deur.

maartoch nog even een vraagje over de brug, aangezien ik hier echt onzeker over ben. Hoe weet ik waar ik moet frezen? want het brugzadeltje komt niet overeen met het blok. ik heb mijn vorig project hiermee verkloot, en vele euro's voor niks uitgegeven. en de diepte van de nekpocket, hoe kan ik dat bepalen?

aaronstonebeat
2 april 2009, 22:19
Niets doen voor je hals hebt.
Vantevoren uittekenen en -rekenen waar eea moet uitkomen.
Brug en evt tail piece pas plaatsen (boren) als de neck pocket gefreesd is.

Madcow
2 april 2009, 23:28
okee bedankt! Maar de hals die ik heb moet echt een refret krijgen, dat wil ik dus zelf doen. welk fretwire gebruikt ibanez? 6100? wat voor gereedschap heb ik nodig voor het fretwerk? en wat is zelf te maken(zoals een vijl voor de zijkanten, dat is zelf te maken)

Foxey Freddie
3 april 2009, 07:54
Ik ben wel nog aan het twijfelen. zal ik hem wit spuiten of zo laten? zwarte hardware met een wit body vind ik echt gruwelijk geil. maar je laat de 'grap' snel zien als je hem zo laat.


zo laten natuurlijk, iig zichtbaar laten(dunne lak)

anders is het nutteloos om hem van zo'n slagersblok te maken.

Yoshida
3 april 2009, 08:22
Fuck de edit knop, hiervan krijg ik meer postcounts, daarom dubble post!!

Ik heb een slagersblok gekocht van 30x40x4 van beukenhout. 2de hands en nauwelijks gebruikt. ik verwacht hem volgende week bij me aan de deur.

maartoch nog even een vraagje over de brug, aangezien ik hier echt onzeker over ben. Hoe weet ik waar ik moet frezen? want het brugzadeltje komt niet overeen met het blok. ik heb mijn vorig project hiermee verkloot, en vele euro's voor niks uitgegeven. en de diepte van de nekpocket, hoe kan ik dat bepalen?

Toevallig vanmorgen ook even bij mijn Tele en Strat gekeken (Fender clones). Bevinding: de neck zit vanaf de 16e fret in de pocket (17 t/m laatst). De 12e fret (fret zelf) zit precies halverwege de topkam en de brug. Diepte zelf is +/- 15mm. Oftewel als fretboard doorsteekt dan zweeft ie met iets speling boven eventuele pickguard. Zadels +/- 11mm boven de kale body (plus of min maximaal 2mm). De opzet is dus dat de snaren een dikke centimeter boven het bodyhout zweven, idealiter parallel hieraan.

Ik heb nagemeten van gitaren die ik goed vind spelen. Dit zijn mijn bevindingen. Uiteindelijke maten moet je altijd zelf in het werk bepalen en meerdere malen controleren.

Madcow
3 april 2009, 11:01
morgen ga ik de onderdelen bestellen. maar ik ben echt verliefd op een maple fretbord. en op guitarsupplies (hier ga ik het merendeel bestellen) verkopen ze een maple fretboard voor zon 12 euro.

en op project guitar staat een tutorial over een toets eraf halen. maar dit wil ik echt niet verneuken... Zou iemand me fretbord eraf willen halen + nieuw erop lijmen voor een kratje bier oid? mijn dank zal enorm zijn:lovelove:

edit: ik wil hetzelf ookwel proberen, omdat er gewoon nieuwe fretten in MOETEN. maar de oude zitten erin gelijmt. nu heb ik gezien dat je een toets eraf kan stomen, maar gaat zo niet je hele hals krom trekken door het vocht?

aaronstonebeat
4 april 2009, 13:06
Gelijmde frets kun je ook verwijderen: warm maken met een soldeerbout. Toets eraf voor een refret vind ik wel een erg heftige ingreep; tenzij je echt alleen maar die maple toets wilt hebben.

Hier op het forum en elders op het internet zijn zat tutorials te vinden over (re)fret jobs.

Madcow
4 april 2009, 15:48
Ik heb er iemand naar laten kijken met verstand, en hij zegt dat er genoeg ijzer over is om de kuiltjes eruit te vlakken. Dus dan doen we dat!

Ik ben ook bezig met een 1:1 tekening.

aaronstonebeat
5 april 2009, 00:58
De opzet is dus dat de snaren een dikke centimeter boven het bodyhout zweven, idealiter parallel hieraan.


Ik weet dat dit gemiereneuk is, maar het klopt niet helemaal. De toets loopt parallel aan de top van de body. De snaren staan naarmate het nummer van de frets stijgt verder van de toets; bij de 1ste fret maar enige tienden millimeter en bij de laatste fret bv. 2 mm. Als je het dan naar de brug door zou trekken, zouden de snaren daar bijna 2 2/3 mm boven toetsniveau (eigenlijk fretniveau) staan.

Als je de snaren parallel aan de body wil laten lopen, zou de hals een kleine negatieve hoek met de body moeten maken.

Madcow
9 april 2009, 09:41
het blok is binnen! en ik ben gelijk begonnen met zagen. ooh man, wat laat berken zich niet zagen, ik ben gister van 8 tot 11 bezig geweest met zagen. en ik ben pas op 3/4de :( hopelijk gaat het met de frees makkelijker

Madcow
12 mei 2009, 23:22
Klaar!! En jaja, ik heb foto's welswaar klote, maar ik beschik niet over een fotocamera, dus moest een vriend maar langs komen met zijn gsm.

http://img140.imageshack.us/img140/5558/snc00154a.jpg
http://img140.imageshack.us/img140/1259/snc00153w.jpg


Hij klinkt echt geweldig helder! Hij reageerd alleen erg veel op het weer. Iets waar ik in de toekomst veel problemen mee ga krijgen.


@mods, jullie mogen hem resisen en draaien als jullie het willen.

espike
13 mei 2009, 07:30
Het reageren op weer kan je natuurlijk voorkomen door m te lakken, of mischien in dit geval: blanke beits. dat trekt er helemaal in, is net zo dun als spiritus, en houdt al jaren schuttingen heel in de regen. Zou dus ook voor een gitaar moeten kunnen werken.
Potje kan je gewoon bij de gamma vinden.
Verder: erg mooi gelukt, alleen de foto's ;)
Je laat die strepen er zo op zitten?

Ike57
13 mei 2009, 07:51
Leuk idee om zo'n slagersblok te gebruiken. Zal wel een leuk effect geven al dat kopse hout.

Nu nog een goede naam voor de gitaar want "slagersblok gitaar" bekt natuurlijk niet. Misschien "Karbonado Bass" ? :seriousf:

Yoshida
13 mei 2009, 09:17
Nu nog een goede naam voor de gitaar want "slagersblok gitaar" bekt natuurlijk niet. Misschien "Karbonado Bass" ? :seriousf:

Lijkt op een uitgebeende Telecaster... misschien een Carnocaster? Of een Telecarnage..? Of als je toch een gekke koe bent, wat dacht je van een Les Beef? :rockon:

espike
13 mei 2009, 09:42
Mag ik nog de 'BSE Special' toevoegen aan de opties? of Sus scrofa Culinair

Yoshida
13 mei 2009, 10:12
Mag ik nog de 'BSE Special' toevoegen aan de opties?

+1 http://www.emoticonhq.com/images/ICQ/ICQ6.0/beer.gif geniaal!

Madcow
13 mei 2009, 10:17
haha zeer mooie namen allemaal, Zelf zat ik te denken aan me slayergitaar, maar die is TE makkelijk.

En er zitten helaas strepen op ja.. het is van een stift en ik krijg het er niet af geschuurd. :(

Yoshida
13 mei 2009, 10:57
haha zeer mooie namen allemaal, Zelf zat ik te denken aan me slayergitaar, maar die is TE makkelijk.

En er zitten helaas strepen op ja.. het is van een stift en ik krijg het er niet af geschuurd. :(

crap... thinner??

aaronstonebeat
13 mei 2009, 11:05
crap... thinner??

Zou het er dan niet alleen maar verder intrekken?

Ik zou een kloeke schuurmachine proberen. Kops hout is nogal weerbarstig.

Madcow
13 mei 2009, 11:27
methanol werkte ook niet, dus ik denk dat thinner ookniet werkt, Hmm danmaar wit spuiten?:(

Yoshida
13 mei 2009, 11:30
methanol werkte ook niet, dus ik denk dat thinner ookniet werkt, Hmm danmaar wit spuiten?:(

Neeeeeej schuren... desnoods maak je er een archtopje van :p Of anders een sunburst?
Mooie hals trouwens.

Nog even een bescheiden vraag, is die slagplaat een stuk carbonfiber? Zoja hoe heb je dat bewerkt?

Madcow
13 mei 2009, 11:45
De hals is van een zeer oude ibanez. ongeveer 2x dikker dan de huidige wizzards. :seriousf: En de slagplaat is niet van echt carbon, maar wel immitatie carbon. verder is de slagplaat ook ontworpen in 5 minuten tijd. :seriousf:

Yoshida
13 mei 2009, 11:48
De hals is van een zeer oude ibanez. ongeveer 2x dikker dan de huidige wizzards. :seriousf: En de slagplaat is niet van echt carbon, maar wel immitatie carbon. verder is de slagplaat ook ontworpen in 5 minuten tijd. :seriousf:

lol
"immitatie carbon"... heb thuis wel wat stukken van het echte spul. Voordeel als een kameraad dat spul mag testen bij Ten Cate :sssh:

Madcow
13 mei 2009, 12:29
Veel succes om 1 mm dik carbon te bewerken. :seriousf:

Yoshida
13 mei 2009, 12:35
Veel succes om 1 mm dik carbon te bewerken. :seriousf:

...en om het zodanig af te werken dat ik geen splinters krijg :/
Je schijnt het te kunnen zagen/boren als staal.

Madcow
13 mei 2009, 13:53
met speciale carbonzagen en carbon boren ja. het spul is zo taai als wat.

Jeff.
13 mei 2009, 14:00
Met een slijptol ga je er gemakkelijk doorheen. Met 'n lintzaag wil het ook wel lukken. Alleen de lintzaag zelf is dan zo bot.
Wel uitkijken voor het stof btw!

edje kadetje
13 mei 2009, 14:47
methanol werkte ook niet, dus ik denk dat thinner ookniet werkt, Hmm danmaar wit spuiten?:(

ja dat lijkt me ook heel zinvol, dan is het hele effect van dat slagersblok weg, toch ...?

stijnkenens
13 mei 2009, 19:13
blauw kleuren? (niet verven.) en dan blanke lak erover.

Ik denk dat dat met die verschillende kopshout blokjes wel een leuk effect kan geven.


s

Madcow
13 mei 2009, 19:30
Hmm, maar dan zul je de blauwe lijnen ooknog zien...

Yoshida
13 mei 2009, 23:01
Heeft de Ikea geen verf voor dit soort werk? :seriousf: