PDA

View Full Version : Ik heb een epiphone Sheraton II!



Paulusstrat
30 maart 2009, 11:44
Op marktplaats ben ik deze prachtige gitaar tegen gekomen

http://img27.imageshack.us/my.php?image=sheratony.jpg

Het is Epiphone Sheraton II uit 1999 waar een bigsby opgezet, grover tuners, rollerbridge en Tulip Tuners. Ik heb deze gitaar zaterdag opgehaald en vond de neck al meteen lekker spelen.

Nu heb ik een paar vragen. Ik vind de pickups die derop zitten wel redelijk maar ben toch van plan om deze te gaan vervangen. Ik ga me sheraton vooral voor britpop en indie gebruiken en vroeg me af op iemand nog tips heeft voor pickups? Ik merk dat de stockpickups beetje dof zijn.

Ook merk ik sinds ongeveer zaterdag avond toen ik op de sheraton speelde dat de g snaar nog al trilt vooral als ik de snaar open aansla. als hem bijvoorbeeld bij de 3de positie pak merk je er veel weiniger van. heeft iemand enig idee wat dit is? Ik merkte dit nog niet toen ik de gitaar uitteste bij de verkoper.

Verder ben ik zeer tevreden met de gitaar:D

GReettzz Paulus

barno
30 maart 2009, 11:47
proficiat

Waarom die pickups veranderen? De stock pups op Sheraton zijn erg goed. Dof? dacht het niet: of wat hoog op de amp erbijgooien.

Nu mij niet gelaten, ik koop die Sheraton pups vaak tweedehands op, omdat ze zo goed zijn.

bass blom
30 maart 2009, 11:51
Nu mij niet gelaten :???:

Paulusstrat
30 maart 2009, 11:54
schijnt ook aan jaar te liggen hoe goed sheraton pickups zijn?

bass blom
30 maart 2009, 11:55
maargoed, die trillende G..
misschien is het topkammetje te ver uitgesleten daar?

Nellyrocks
30 maart 2009, 11:57
Ik heb ook een sheraton en ben daar heel blij mee. Pups zijn niet overweldigend goed maar goed genoeg voor clean en low gain dingen. Dat is ook waar je zo'n gitaar voor moet gebruiken naar mijn bescheiden mening.

Fijne gitaren hoor. Zeker voor wat ze kosten.

olaftheholy
30 maart 2009, 11:58
hebben ze een keer een trillende g-string....gaan ze lopen zeuren :seriousf:

hansies
30 maart 2009, 12:03
Nu mij niet gelaten :???:

Vlaamse spreekwijze

bass blom
30 maart 2009, 12:08
Vlaamse spreekwijze

ja en wat betekent het? :D

barno
30 maart 2009, 12:13
ja en wat betekent het? :D

het maakt mij niets uit (dat betekent het dus :) )

bert k
30 maart 2009, 13:52
Ik heb ook een Sheraton, idd toffe gitaar. Ik had eigenlijk het plan om er P90 op te zetten, maar in feite vind ik de stock pickups best goed klinken. Uiteraard geen higain maar dat is ook niet de bedoeling. Gewoon lekker vol humbuckergeluid.

Paulusstrat
30 maart 2009, 22:55
de g snaar onstemt trouwens ook zeer snel

Squier4ever
31 maart 2009, 11:47
heeft mij dot ook, maar bij mij ligt het iig niet aan de topkam. ik heb van de week een seymour duncan pearly gates (brug) en een GFS Fat PAF in mijn dot gezet, dan gaat zo'n gitaar pas echt leven.

Paulusstrat
31 maart 2009, 12:26
ah ok ja had ook al op de site van seymour duncan gekeken en gfs. Zat ook er over te denken om een gfs filtron nashville of liverpool ofzo erin te zetten maar dat lijkt me iets te. Maarja ik zoek gewoon een beetje het geluid van The Rascals, Kaiser chiefs, Arctic monkeys, Silversunpickups en oasis. Deze bands gebruiken allemaal een es type gitaar meestal gibson es335. maarja iemand nog idee hoe dat trillen kan komen op de 3de snaar ik denk dat het aan de brug ligt maar weet dit niet zeker.xD

Squier4ever
1 april 2009, 10:37
ah ok ja had ook al op de site van seymour duncan gekeken en gfs. Zat ook er over te denken om een gfs filtron nashville of liverpool ofzo erin te zetten maar dat lijkt me iets te. Maarja ik zoek gewoon een beetje het geluid van The Rascals, Kaiser chiefs, Arctic monkeys, Silversunpickups en oasis. Deze bands gebruiken allemaal een es type gitaar meestal gibson es335. maarja iemand nog idee hoe dat trillen kan komen op de 3de snaar ik denk dat het aan de brug ligt maar weet dit niet zeker.xD

ik hoorde laatst ook zo'n trilingkje, kan aan de brug liggen. de zadeltjes zitten met een ijzeren draadje vast, niet echt super dus. die gaat er bij mij ook nog een keer af.