PDA

View Full Version : passieve emg elementen, esp/ltd viper 301



A3
19 maart 2003, 18:00
Je vindt ze onder andere in de sommige ltd's en sommige jacksons. Zijn het eigenlijk goede elementen (om metal/hardcore mee te spelen natuurlijk). Ik speel nu op duncan designed elementen (ontworpen naar de seymour duncan distortion). Klinken ze voller, vetter...

Ik vraag dit gewoon uit interesse, ik begin steeds meer en meer verliefd te worden op de esp/ltd viper 301 en daar steken ze in, heeft er iemand ervaring met deze gitaar, vertellen, komaan!!

gerrekat
19 maart 2003, 18:40
Ik meen het serieus EMG's zuigen vooral d actieve, Ik zo steriel en onnatuurlijk klinken die dingen, en helemaal niet vetter dan een goede passive metal humbucker (dimarzio X2n, Bill Lawrence L 500 XL, Seymour duncan Invader).

Die passieve HZ elemenetne ken ik niet, maar die actieve, gadver!

Exodus speelde op de laatste tour met ESP's met die EMG Hz elementen, klonk best OK moet ik zeggen!

JackDanielz
19 maart 2003, 20:08
wacht even EMG's die niet goed klinken?????????????
of je hebt een waardelose gitaar of de battery was leeg!!
ik vind de duncan beter klinken dan de emg-hz maar de emg 89 85 en 81 zijn gewoon het best kan niets tegen op en ja ik weet hoe de andere elementen klinken

Izegrim
20 maart 2003, 10:31
Ik weet het ook niet precies, maar je moet het wel in verhouding bekijken. Die HZ's zijn stocks die op middenklasse productiegitaren zitten. Alternatieven zijn vaak Duncan Design en ook de V's van Ibanez zijn dan vergelijkbaar. Gitaristen die gewend zijn met echte Duncans of EMG 81 spelen (waarnaar de sound van de HZ's zijn gemodelleerd) zullen ze waarschijnlijk minder vinden. Maar dat is geen vergelijk. De HZ's kosten de helft van 81's. Naar het schijnt zijn het elementen die heel geschikt zijn om met allerlei effecten en distortions te gebruiken, maar clean niet zo aantrekkelijk zijn, omdat ze karakter missen. Steriel is het label dat eraan hangt, maar dat vind ik niet per defenitie slecht. Het betekent dan ook dat ze veelzijdig zijn.

P.S.
Wat een zooi fouten in dit stukje tekst zeg. Ga ik ook mooi niks aan doen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Izegrim op 2003-03-20 10:32 ]</font>

gerrekat
20 maart 2003, 10:55
Man die 81 klinken echt slecht, super overprocessed en het maakt al helemaal niet uit in wat voor gitaar je ze zet, al zet je ze op een bezemsteel klinkt ie nog hetzelfde dat is nou juis een eigenschap van een actieve EMG!

Ik heb hem overigens in een GIBSON V zitten ik weet niet of je dat onder een slechte gitaar verstaat!
Hij si te koop die V vind er niets aan bah!

Nee, zeker niet de best klinkende elementen die er zijn!
ze hebben geen "bite" klinken veel te braaf,!

bloodboiler
19 april 2003, 16:58
Ik heb zelf emg 81-ers op mijn les paul laten zetten omdat de origenele gibson elementen te modderig klinken in combinatie met veel gain en lage stemming.

De Hz elementen klinken ook lekker maar missen net dat kleine beetje extra

Pickslide
19 april 2003, 18:58
Gerrekat is duidelijk tegen Active EMG's (ieder zijn eigen mening) ik heb er zelf geen ervaring meer maar er zijn mensen die sweren bij active EMG's dus laat het je niet te snel uit je hoofd praten.... Probeer het dus vooral zelf, (zoek iemand zo'n scheurijzer)

Verder ging dit topic toch over pasive EMG's??