PDA

View Full Version : Guitar rig 3.0 met Asio4All



PunksNotDead
30 maart 2009, 09:12
Hallo allemaal, ik weet niet zeker of ik hier in het goede topic zit met dit onderwerp, zo niet verbeter me dan alsjeblieft:noob:

Ik heb dus sinds kort een versie van Guitar Rig aangeschaft, maar dit wel zonder de Guitar Rig foot kontrol. Ik heb mijn gitaar ingeplugged in een Etek AD1223 mixer, en vanuit daar loopt hij naar de Line-In van mijn geluidskaart.
Opzich heb ik al een heel goed geluid, het enige probleem is de latency.
Er zit téveel tijd tussen om lekker te kunnen spelen, want zodra ik via DirectSound onder de 25 ms kom begint alles te kraken en te piepen.
Nu heb ik dus gelezen dat je die latency onderandere kunt verkleinen door het gebruik van Asio4All. Ik heb deze drivers gedownload, en heb MS wavetable synth. etc al uitgezet, het enige probleem is dat Asio4All aangeeft dat mijn HD Audio Rear Output 'Beyond Logic' is.
Nu zou ik niet weten hoe dit kwam, en dus al zeker niet hoe ik het op zou moeten lossen. Ik heb een geluidskaart van VIA technologies, de VT1708B HD audio.

Hieronder zal ik enkele screenshots plaatsen om mijn verhaal wat duidelijker te maken.

Mijn Asio4All instellingen:
http://i121.photobucket.com/albums/o220/negerbaas/1.jpg

http://i121.photobucket.com/albums/o220/negerbaas/2.jpg

http://i121.photobucket.com/albums/o220/negerbaas/3.jpg

Weet iemand misschien wat ik hieraan zou moeten doen :(?

Groeten, PunksNotDead.

hole
30 maart 2009, 09:17
Bij mijn DAW hielp het om de buffers (omlaag) aan te passen. Geen idee of dat met GR ook kan/helpt...dus eigenlijk heb je niks aan mijn post


Overigens is dit meer iets voor het Recording-forum

PunksNotDead
30 maart 2009, 09:20
Bedankt voor de (zeer) snelle reactie
Bedoel je de Asio buffer size? Ik heb die nu op z'n laagst gezet maar hij blijft zeggen dat er geen output device is :dontgeti:

JER00N
30 maart 2009, 09:20
Het moet wel gewoon werken, het is alleen een kwestie van de juiste knopjes indrukken ;) Uiteindelijk verandert ie dan van Beyond Logic naar Available. Heb ik vroeger ook gehad (toen ik nog gewoon mn gitaar direct in mn geluidskaart plugde). Probeer eens zoveel mogelijk onderdelen uit te schakelen, dus ook bijv die mic.

Wat is dat USB-apparaat eigenlijk wat daar in de lijst staat? Is dat niet een of andere audio-interface waar je je gitaar in kan steken?

PunksNotDead
30 maart 2009, 09:26
Ik had eerst een nieuwere versie van Asio4All en die gaf dat audioapparaat aan als mijn webcam, aangezien daar een ingebouwde microfoon in zit. Maar een webcam is geen audio apparaat toch..? Ik heb geen idee wat deze inhoudt, die er nu staat. Maar ik zal eens proberen om al het onnodige uit te zetten, wie weet dat hij dan wel werkt. Bedankt voor je reactie anyways :)

PunksNotDead
30 maart 2009, 09:32
Ik heb nu alles uitgezet behalve de Input en Output, en ik heb ook de pc opnieuw opgestart, maar hij blijft zeggen dat de output beyond logic is :( ik snap niet hoe dit kan, betekent dit niet dat een ander programma de output gebruikt? Ik heb de systeem geluiden van microsoft al uitgezet, evenals de MS wavetable synth. Naar wat ik weet is de output nu helemaal vrij.

Edit: Wat ook wel handig is om erbij te vermelden, als ik gebruik maak van de optie 'Directsound' werkt rear output 2 wel, maar zodra ik hem op asio zet doet hij het niet meer..

hole
30 maart 2009, 09:51
Is dat "rear channel 2" niet iets van een surround uitgang?

Ik kan me zo indenken dat Guitarrig alleen via de main output gaat?

PunksNotDead
30 maart 2009, 09:53
Ja ik dacht ook al zoiets, alleen dan werd het probleem dus dat asio geen andere output aangeeft. Wel een rear ouput 2, maar niet gewoon rear output 1 o.i.d.

PunksNotDead
30 maart 2009, 10:06
Ik zat net nog wat te proberen in Directsound, alleen iets viel me op.
Ik keek wat er stond bij de output, daar stond DS HD Rear output 2. Daarna ging ik naar het tabje Input, en daar stond ook DS HD Rear output 2!
Dat klopt toch niet? via de output kan toch geen input komen?

Fenderwim
12 april 2009, 17:47
Je hebt een onboard audio kaart, op je moederboard dus.

Dit zijn budget oplossingen die voor recording niet geschikt zijn en ze ondersteunen Asio meestal niet.
Deze dus ook niet.

Gewoon een echte audiokaart kopen in de vorm van een externe audio interface en al je problemen zijn opgelost.

Groeten

pol
12 april 2009, 20:45
idd, dat asio4all werkt zeer slecht, koop een interface die een goeie asio driver heeft

harrie-beton
13 april 2009, 08:58
Ik sluit me aan bij Pol, de gewone geluidskaarten presteren slecht als het gaat om opnemen en weergave tegelijk. Meestal komt dat omdat er maar 1 chip op de kaart zit die zowel input als output regelt. Een ASIO for ALL driver is een driver die beter is geschreven maar als de hardware faalt heb je er weinig aan. Je hebt geluidskaarten van 100 euro en dan ben je van alles af.

Liquid_Metal
1 mei 2009, 23:25
Ik heb zelf een Creative XTreme Gamer geluidskaart, uiteraard vrnlk gemaakt voor games. Maar hij doet het héél goed met audio en ik kan met een latency van 7 ms werken. Da's wat mij betreft genoeg.

Ik heb wel een andere vraag. Ik heb sinds kort Guitar Rig 3 en het werkt prima. Maar niet in Cubase. Ik heb in de manual gevonden dat je GR3 moet toevoegen als effect (hij staat niet bij VST instrumenten, heel apart) en dat werkt ook prima. Maar ik kan geen custom patches laden. Op het moment dat ik dat doe loopt de boel vast.
Bij gebruik van factory presets is er niets aan de hand en het werkt prima. Herkent iemand dit probleem?

Liquid_Metal
2 mei 2009, 13:06
Ik kwam er achter dat ik in Cubase ook patches kan veranderen en dan opslaan. Die patches kan ik wel gewoon selecteren. Ook in GR3 kan ik die patches daarna gewoon gebruiken. Ik denk dat ik de patches dus maar in Cubase ga maken :).