PDA

View Full Version : nieuwe amp!



ibahan
29 maart 2009, 19:58
Al een paar weken ben ik niet tevreden met me huidige amp: de Hughes and Kettner Statesman head El34
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe top of combo.

Ik heb al het een en ander qua drives wat ik sowieso gebruik±
Drives
Box of Rock
Fulltone Fulldrive 2 Mosfet
Visual Sound Jeckyll and Hyde
Mi Audio Blues Pro

Ik gebruik een Haar stratocaster met Suhr FL

Ik ben op zoek naar een dynamische sound, maar niet te schelle versterker.
Ik hou wel van de Hook sound, maar dat is eigenlijk te duur voor me. Dus heeft misschien een goedkoper alternatief?

bastiaanvanbeek
30 maart 2009, 07:50
wat voor stijl speel je? wat wil je uit je versterker halen? wat is je budget? als je een top wilt, wat voor speakers heb je er al onder?

met deze vragen beantwoord kunnen we je een stuk verder helpen.

olaftheholy
30 maart 2009, 10:01
dus je hebt die egnator,bandmaster en al die andere amps getest die je wilde gaan testen en topic's voor opende.
En toen heb je de statesman gekozen en die bevalt nu niet.

en nu?

hole
30 maart 2009, 10:19
Ben het wel met Olaf eens eigenlijk. Je gaat testen, koopt een amp, maar bent niet tevreden. (Al enkele weken ook, dus de honeymoon was wel érg kort?) Niet goed getest ??

Maar goed, het is niet anders. Ik denk ook dat wij (het GN-forum) je niet echt kunnen helpen..kwestie van smaak.

Je zegt dat je de Hook sound mooi vindt, maar te duur is... Mijn tip: spaar door.. Je hebt die sound in je hoofd, en al het andere is zal daarom toch niet voldoen. Misschien dat het nieuwe hook-combo iets voor je is? (weet niet wat de prijsstelling is)

En als er een goedkoper alternatief was, dan zou Leendert geen enkele amp meer verkopen denk ik.

Succes met je zoektocht!

Lexvandoef
30 maart 2009, 10:35
ff terzijde, de Hook combo (R20) kost ook nog zo'n 2500e, afhangende van welke speaker er in zit, niet eens veel goedkoper dan de top ;).

Ik zou zelf ook door sparen, als dat echt is wat je wilt en als je het er voor over hebt. Heb ik zelf ook gedaan, en ik moet zeggen, het loont hoor! ;)

ibahan
30 maart 2009, 11:44
in de winkel klonk de statesman te gek, daarom had ik hem gekocht.
maar nu thuis en op het podium klinkt ie bagger
Te veel hoog, presence, en mid te aanwezig.

ga nog ff kijken hoe de hook combo is...
ben benieuwd hoe die reageert op pedaaltjes, tubescreamer en blues pro

olaftheholy
30 maart 2009, 12:14
had je hem "los" gedraaid tijdens het testen? of alleen zacht op gespeeld.
Dat maakt het verschil... als je een versterker test,draai hem dan op het volume waarop je hem gaat bespelen in de oefenruimte en podiums. dat is wat je zoekt,niet het geluid van het ding op aanvaardbaar volume in de winkel...

toch?

ibahan
30 maart 2009, 12:27
ja klopt
ben het helemaal met je eens
in het vervolg ga ik dat maar doen
bedankt voor je tip!

sjaak1990
30 maart 2009, 12:34
Wat je ook nog kan proberen. Wat NOS preamp buizen in je H&K, er zit dus wel wat in die versterker dat je bevalt. Verder misschien andere eindbuizen want je vind hem slechter als je hem harder zet, dan bevalt iets je dus niet van de eindbuizen.
Het lijkt mij tenminste dat er toch wat aan te doen moet zijn als je hem zo goed vond in de winkel...

olaftheholy
30 maart 2009, 16:24
Wat die Woageninger hierboven zegt!


Welke statesman is het die met 2 of 4 el34's ?
zou toch wel rond en warm moeten klinken als je hem open draait eigenlijk.
Wat voor muziek speel je eigenlijk?

sjaak1990
30 maart 2009, 17:06
Wat die Woageninger hierboven zegt!


Welke statesman is het die met 2 of 4 el34's ?
zou toch wel rond en warm moeten klinken als je hem open draait eigenlijk.
Wat voor muziek speel je eigenlijk?

Haha

Ik dacht precies hetzelfde...apart als een buizenamp minder klinkt als je hem wat harder zet... Denk wel dat je het met buizen op kan lossen iig :)

Vergeet niet dat standaard buizen vaak niet zo erg goed zijn. Dus goede buizen kunnen een enorm verschil maken, heb het zelf ook verschillende keren duidelijk gehoord bij eigen amps.

ibahan
30 maart 2009, 19:14
het is die met 2 EL34
weet iemand een adresje waar je andere eindbuizen erin kan zetten?

lcvanderhelm
30 maart 2009, 19:31
Dat kan je toch gewoon thuis doen?

ibahan
30 maart 2009, 19:35
nou volgens moet de amp opnieuw gebiast worden, als er andere eindbuizen in gaan toch?

sjaak1990
30 maart 2009, 19:37
Ik weet geen adresjes maar het is handig als je zegt in welke omgeving het is dan kan iemand een adresje bij jou in de buurt geven ;)

ibahan
30 maart 2009, 23:06
ik woon in leiden in zuid holland

olaftheholy
31 maart 2009, 10:14
Joh Den Haag is een spuugeindje bij je vandaan.
Je belt even een buizendokter op (die zitten daar vast wel) en maakt een afspraak.

Bedenk me net wat anders.... wat voor speakers gebruik jij eigenlijk????

sjaak1990
31 maart 2009, 10:37
Ik zat ook al aan een andere speaker of andere speakers te denken ;)

ibahan
31 maart 2009, 10:42
ik had eerst en 412 cab met Celestion Vintage 30 speakers
Toen overgestapt naar een zelfbouw 212 cab met Vintage 30
Daarna heb ik Celestion Greenback speakers geprobeerd.
Maar levert alleen maar mid en schel geluid op.

sjaak1990
31 maart 2009, 11:07
Waren het nieuwe speakers of al ingespeelde speakers? Maakt echt ENORM veel verschil namelijk.
Niet ingespeelde speakers hebben naar mijn mening harde middentonen.

E-J
31 maart 2009, 11:09
Ligt het niet aan de gitaren?

Ik heb zelfs een Statesman (Dual EL84) en heb de andere inmiddels ook gehoord en voor mij klinken ze het tegenovergestelde van wat jij zegt: dik, vol en allesbehalve schel. Als je de mid knop lager dan 12:00 uur zet wordt het geluid nog wat donkerder. Probeer dat eens.

Meestal zet ik de EQ nagenoeg neutraal. Ik speel met een Les Paul en een Telecaster en heb het liefst een tamelijk donker en smooth geluid en dat heeft de H&K...

Hier een clipje (http://s37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/?action=view&current=DontBelieveaWordslow-1.flv)

Dat is toch niet schel? Voor de solo's gebruik ik een Digitech Bad Monkey.

sjaak1990
31 maart 2009, 11:23
Linkje doet het bij mij niet :hippie:

E-J
31 maart 2009, 11:57
Bij mij wel gewoon...?

sjaak1990
31 maart 2009, 15:45
Nu hier ook! Het klinkt wel erg fuzzy maar dat waarschijnlijk door de camera?

olaftheholy
31 maart 2009, 16:57
volgens mij heeft de ts ook de gewoonte om drives in de loop van een amp te zetten.
Er kan vanalles misgaan natuurlijk.

Ik pleit (heheh) voor een soundclip of vidjoo clip van de ts en zijn probleem om nadere analyse en eventueel oordeel beter te kunnen maken/vellen. :hippie:

E-J
31 maart 2009, 17:19
Nu hier ook! Het klinkt wel erg fuzzy maar dat waarschijnlijk door de camera?

De microfoon van de camera compressed inderdaad wel een hoop, al valt het mee wanneer de Bad Monkey uitstaat.

crapton
31 maart 2009, 19:18
Ik heb een Statesman Quad EL84, dus combo en niet de EL34 versie. Heb een Fender Lite Ash Strat, via 4 cable method over een PODX3L.

Deze combo heeft een tamelijk helder geluid, maar dat komt mede door de Fender gitaar.

Ik heb er andere pre-amp buizen ingezet van TungSol en heb A_B getest. Geluid is mn duidelijker er iets minder 'mid'. Ik vind het zelf wel lekker klinken, zeker de crunch achtige sounds.

Collega gitarist heeft een Marshall TVM410 + 4x12 cab en ja dat is dus heel andere koek. Mn natuurlijk die 4x12, geeft veel meer laag, zeker op hogere volumes.

Je zou dus kunnen proberen:
- andere preamp buisjes - kan je zelf, kost per buis ca. 15 €
- eens testen met een 4x12 of andere cab met minder schelle speakers, de V30's zijn geloof ik nogal mid gericht.

Succes... de Statesman's zijn volgens mij best prima amps maar niet echt gemaakt voor heavy rock of punk oid.

sjaak1990
31 maart 2009, 19:23
Volgensmij is het niet het probleem dat de amp niet geschikt is voor zijn muziekstijl. Hij vond de amp goed op laag volume namelijk, alleen teveel mids en schel en andere wat mindere dingen.
Ik denk nog steeds dat de TS zijn geluid in deze amp kan vinden, misschien met beter ingespeelde speakers:???: en andere buizen, preamp en/of poweramp.