PDA

View Full Version : THD 2x12 cabinet.



Klaasj Vaak
29 maart 2009, 19:00
Je hoort en leest er eigenlijk weinig over, laat staan dat ze makkelijk te verkrijgen zijn, THD cabinetten en in het bijzonder een 2x12 cabinet. Nou hoef ik niet meteen een nieuw cabinet, maar ben me toch een beetje aan het oriënteren. Ze schijnen vrij licht te zijn (zo ook je portemonnee na aanschaf) en vooral dat vind ik niet geheel onbelangrijk, gezien ik een niet al te sterke rug heb. Maar wat ik belangrijker vind, klinkt het een beetje. Is er überhaupt iemand met enige ervaring met dit cabinet?

Bernd Veenema
29 maart 2009, 19:42
Volgens mij is er een keer een uitgebreide review geweest over deze cab op het forum. Als ik het goed heb door Lord Riffenstein.
Als je een goede, lichtgewicht cab wilt, kan ik je ook de 2x12 MK van Franc Vernet aanraden. Er zijn al 2 forumleden met dit cabinet (Mitch en the sure thing) en ik heb er 1 in bestelling staan. Het is een relatief licht cabinet (26 kilo) en klinkt erg goed. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

Klaasj Vaak
29 maart 2009, 19:50
Ik heb wel gezocht, maar kon er geen topic over vinden helaas... Ik zal 's zoeken op Riffenstein z'n berichten/topics, misschien kan ik het vinden. Ben heel benieuwd.

Het is ook niet dat ik meteen een nieuwe cab hoef hoor en Vernet cabs heb ik nu het één en ander over gelezen en vind ze ook erg interessant. Maar die 26 kilo, zo zwaar is m'n Marshall 1936 cab ongeveer ook en dat vind ik toch al redelijk van den zware voor m'n tere ruggetje. Maar Vernet is een goeie tip en wil ik zeker eens proberen.

Wat me brengt op het volgende.:D Ik lees in je onderschrift dat je een Vernet met G12M's in de bestelling hebt staan? Nou wil het toeval dat ik ook uut Grunn kom, zou ik tzt dat cabinet 's mogen proberen met m'n topje?

Bernd Veenema
29 maart 2009, 20:02
Je bent van harte welkom. Ik ben inmiddels wel verhuisd naar Friesland. Woon vlakbij Drachten, dus dat is goed te doen vanuit Groningen. Voordeel is dat ik hier lekker lawaai kan maken en dan kon ik in Groningen zeker niet (woonde in een flatje met niet erg tolerante buren).