PDA

View Full Version : EMG output probleem



D3nnis
29 maart 2009, 17:51
Hallo,

Sinds kort heeft mijn SG met EMG elementen (81 bridge + 85 neck) kuren.
Pak ik tijdens een set spelen met de band deze gitaar, stukken minder output dan ie normaal heeft, dus noten door laten klinken etc. etc, vergeet het maar, het is net of de volumeknop een flink stuk dicht staat. De volumeknop werkt overigens wel normaal.
Uiteraard dacht ik aan de batterij, dus vrijdag de gitaar maar even open gemaakt, en de batterijspanning gemeten. Deze was 8,7V, dus dat vond ik nog niet dramatisch laag. Even aan de output zitten rommelen, nog een keer ingeplugd, en hij deed het weer! Probleem opgelost zou je denken.
Gisteren tijdens soundcheck deze gitaar weer gepakt, helemaal geen geluid. Dus ter plekke een andere batterij in de gitaar gestopt en weer aangesloten. Ik had wel weer geluid, maar weer hetzelfde euvel als eerst, dus wel iets output, maar lang niet wat het moet zijn.
De output ziet er eigenlijk gewoon goed uit, en deze "pakt" de kabel ook gewoon prima.
Heeft iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen controleren?

Dark_Tranquillity
31 maart 2009, 13:09
Pots, wiring. Vond ik persoonlijk niet echt geweldig bij de EMG's.

D3nnis
3 april 2009, 20:52
hmm...dat wordt dan toch de moeite nemen om er nieuwe pots in te (laten) solderen, 't is het proberen waard, zo duur zijn die dingen nou ook weer niet, thanks!