PDA

View Full Version : XOTIC RC-Booster en X-Blender



Lex81
29 maart 2009, 17:42
Ik zat hier op het gitaarforum te lezen en kwam de Xotic RC-Booster tegen.
Nou blijkt dit ding (mits het aanstaat) een beetje een compressor/sonicmaximizer-achtig effect op de sound te gooien.
Op de Xotic site zag ik de X-Blender staan.

Mijn vraag: heeft er iemand hier al ervaring met deze X-Blender?
En geeft deze X-Blender ook een compressor/sonicmaximizer-achtig effect bij de sound, zoals de RC-Booster dat doet?

Alvast bedankt!

Yek1
29 maart 2009, 19:59
De RC geeft absoluut géén compressor/sonicmaximizer-achtig effect.

De X-Blender is geen effect, het is een effects loop / switcher (en het kan een extra volume boost geven).

Lex81
29 maart 2009, 21:32
De RC geeft absoluut géén compressor/sonicmaximizer-achtig effect.
..........................



In deze video (http://www.xotic.us/video/?area=rwv_player&id=29) hoor ik een effect van weggehaalde 'deken voor de speaker'. Dat bedoelde ik met compressor/maximizer-effect.
Hoe omschrijf je dit effect?

Yek1
29 maart 2009, 21:40
In deze video (http://www.xotic.us/video/?area=rwv_player&id=29) hoor ik een effect van weggehaalde 'deken voor de speaker'. Dat bedoelde ik met compressor/maximizer-effect.
Hoe omschrijf je dit effect?

RC Booster is echt een vrij "cleane" booster. Houd de treble en bass op 0, en weinig gain en het houdt je toon intact, alleen meer volume. (Dat verandert uiteraard als treble/bass wel worden aangepast, of als je er gain bijgooit.)
Doordat het je geluid oppept, krijg je door het volumeverschil al gauw de gedachte dat het duidelijker of beter klinkt. Maar dat is heel wat anders dan de freq.aanpassingen van een BBE Maximizer. Ook compresst de RC je geluid helemaal niet.

JelmerOnGuitar
29 maart 2009, 22:13
RC Booster is echt een vrij "cleane" booster. Houd de treble en bass op 0, en weinig gain en het houdt je toon intact, alleen meer volume. (Dat verandert uiteraard als treble/bass wel worden aangepast, of als je er gain bijgooit.)
Doordat het je geluid oppept, krijg je door het volumeverschil al gauw de gedachte dat het duidelijker of beter klinkt. Maar dat is heel wat anders dan de freq.aanpassingen van een BBE Maximizer. Ook compresst de RC je geluid helemaal niet.

Beter zou ik het niet kunnen omschrijven..
De RC-booster vind ik de transparantste booster ever, in pedaal vorm dan he.. Hij is werkelijk geweldig, met de hierbovenstaande text kom je heel ver;)..

EuroCinema
29 maart 2009, 22:25
Eens met het bovenstaande. Als je de gain op de rc een stukje opendraait, krijg je wel een randje met een beetje compressie, maar clean doet-ie echt niks anders dan boosten. Die X-Blender is volgens mij een pedaal waarmee je andere pedalen in een loop kan zetten met toon- en volume regeling en een dry/wet switch. Supernuttig, maar zonder een andere pedaal doet-ie dus helemaal niks volgens mij. Oh en de RC is echt het beste pedaal in z'n soort wat mij betreft en ik heb echt heel wat low gainers en boosters versleten.