PDA

View Full Version : Mbox 2 (mini, pro) info



koentrend
29 maart 2009, 15:06
Ik wil overstappen van Cubase op Protools.
Dacht aan een Mbox 2 (mini, pro).
Wie werkt er ook mee en wat is jullie ervaring???

Ikzelf werk met windows Vista 32.
Graag jullie ervaringen....
greetz!

berolios
29 maart 2009, 16:23
Ik heb de MBox 2 factory en ben daar over het algemeen zeer tevreden over. Echter... mocht ik nog eens deze aanschaf doen, dan zou ik NOOIT en te nimmer meer een USB interfce nemen. Aansturing USB gaat namelijk ten koste van je DSP power, waar dat bij Firewire niet het geval is. Ook vind ik de toegevoegde waarde van de Factory plugins erg klein.

Mijn keuze zou dan een MBox 2 Pro zijn.

koentrend
29 maart 2009, 17:31
Hoi berolios, ik heb van iemand anders begrepen (die een mini versie heeft) dat de usb verbinding voor sec audio opname prima werkt en dat de dsp vertrager reuze meevalt.

Onder wat voor een systeem draai jij en hoeveel geheugen heb jij?
De MBOX 2 Pro vidn ik eigenlijk net iets te duur....

berolios
29 maart 2009, 17:51
Hoi berolios, ik heb van iemand anders begrepen (die een mini versie heeft) dat de usb verbinding voor sec audio opname prima werkt en dat de dsp vertrager reuze meevalt.

Onder wat voor een systeem draai jij en hoeveel geheugen heb jij?
De MBOX 2 Pro vidn ik eigenlijk net iets te duur....
De USB vertraging valt niet mee. USB audio wordt afgehandeld door je processor en vooral in (complexe) mixdowns met veel plug-ins heb je daar last van. Bij opnames niet, want daar is vrijwel geen DSP power voor nodig.

Ik draai op een opgevoerde Macbook Pro 2,4 dual met 4 GB RAM en een 7200 rpm HD erin. Als je veel kanalen mixdown doet (zoals ik meestal), is een Firewire interface in mijn optiek zeker de meerprijs waard.

Either way, succes ermee!