PDA

View Full Version : Welke Amp voor SkarockReggae??



Toaster
19 maart 2003, 16:39
Wat voor een versterker kun je voor ska rock en reggea gebruiken. Ik zit te denken aan muziekstijlen zoals Reel Big Fish en de Toasters. Het moet dus wel een beregoeie Clean hebben maar ook lekker kunnen raggen. Zelf vind ik een Multitone er wel voor geschikt maar wat is jullie mening?
O ja de prijs moet eigenlijk wel onder de 1200 euriootjes blijven.

BLOK182
19 maart 2003, 18:03
Multitone haal je denk ik niet voor <1200 euro, misschien tweedehands, maar een twintone heb je wel voor die prijs.

TheCurtainJesse
19 maart 2003, 18:04
ik zou een winkel binnenlopen en daar lekker gaan spelen op allerlei versterkertjes.. wedde dat je een aardige versterker vind.. zeker ook onder die prijsgrens.. misschien zelfs 2de hands!

gerrekat
19 maart 2003, 18:32
Marshall DSL 50!!!

goede clean en vette scheur en binnen je budget!

Is nog steeds de industrie standaard!

Toaster
19 maart 2003, 19:36
Op 2003-03-19 18:04, schreef TheCurtainJesse:
ik zou een winkel binnenlopen en daar lekker gaan spelen op allerlei versterkertjes..

Ik heb dat tot in den treure gedaan en veel geprobeerd;
hot rodjes: goeie clean maar mindere scheur. Vervormen snel als je ze hard zet en dus niet echt geschikt op een podium.
Koch: Errug goed en veelzijdig alleen wel duur ja, en de twintone kan wel hard maar de speaker gaat dan weer kraken...
En ik heb ook nog op een Randall stack gespeeld is wel gaaf maar wel tansistor. Das dan weer jammer.
En nog vele andere geprobeerd natuurlijk...

maar heeft iemand anders misschien nog ideeën?

Greetz Niels

Toaster
19 maart 2003, 19:38
Op 2003-03-19 18:32, schreef gerrekat:
Marshall DSL 50!!!

goede clean en vette scheur en binnen je budget!

Is nog steeds de industrie standaard!


Maar dan moet ik er nog een 2x 12 bijkopen ofzo.
Klinkt de combo dsl 401 ook goed??

En bedoel je met "de industrie standaard" dat ska reggea fanaten daarop spelen?

gerrekat
20 maart 2003, 08:47
daarmee bedoel ik dat het nog steeds de meest gangbare amp is, en dat is natuurlijk niet voor niets, als het een shitding was kocht niemand hem.

ik heb hem zelf ook geprobeerd, vond hem erg goed, heb uiteindelijk toch een ENGL gekocht omdat die voor metal beter klinkt.

Maar d DSL heeft de beste clean ever op een marshall, en de scheur kun je eventueel zelfs death metal mee spelen, maar dat hoeft natuurlijk niet HAHAHAHA.

maar het is bekend dat marshalls het ultieme rock geluid hebben, bijna alle klassieke platen zijn met marshalls opgenomen, van Bob Marley tot led zeppelin, deep purple etc.

Anyway, probeer het eens tweedehands kun je er echt wel een krijgen voor 900 EURO heb je nog 300 om een tweedehands kabinet te kopen!

staartmans
20 maart 2003, 10:56
Hoi,

Ik speel ook op een DSL 50 en hij heerst/he rules! Je kan er zoveel geluiden uit trekken, zelfs inderdaad een lekker vettig of schel ska-rifje!
Ik speel zelf rock/blues/metal/jazz achtige dingen en het kan er allemaal mee!!

Succes met je zoektocht!

Greet, Martino!