PDA

View Full Version : Pick ups



Piet (Tele)
29 maart 2009, 13:56
Naar mijn zoektocht naar pick ups voor mijn stratocaster, ben ik nadat ik eerst overtuigd was van seymour duncan pick ups (maar hier van afstapte), bij Kinman en Lindy Fralin pick ups terecht gekomen. De Kinman blues spreken mij erg aan, al ben ik ook nieuwsgierig naar de Lindy Fralin pick ups, al kan ik hier geen soundclips van vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of ergens een side met soundclips weet.

G.G.
29 maart 2009, 17:16
Ik denk persoonlijk dat je een beter een groter publiek bereikt met deze vraag bij electrische gitaren ipv bij zelfbouw, dus daar gaat ie naartoe.

Piet (Tele)
30 maart 2009, 00:25
Het project is voor een zelfbouwgitaar (of samengesteld) dus wie bepaald waar hij moet staan, op zijn minst op beide onderwerpen.

Tristan
30 maart 2009, 05:41
Ik vind ze niet geweldig, Fender Customshops klinken veel lekkerder...

G.G.
30 maart 2009, 06:00
Het project is voor een zelfbouwgitaar (of samengesteld) dus wie bepaald waar hij moet staan, op zijn minst op beide onderwerpen.

De mod bepaald waar hij moet staan, en dubbel mag weer niet.

Misschien dat een van de mods van electrische gitaren de titel wat duidelijker kan maken?

Eko
30 maart 2009, 17:23
Veel hangt af van het verlangde geluid. Wil je een heel clean geluid of moet het een wat rauwer geluid opleveren. Zoek je echte singlecoils of een moderne stacked versie er van? Ook Fender zelf heeft een grote variatie aan pick-ups. Onthoudt dat heel veel variaties alleen al komen door het instrument waar je ze in zet en nog veel meer met je speelstijl.
Ik heb een strat met Kinmans voor heel clean werk die in andermans handen nogal dof klinken en waar ik zonder moeite hele cleane dingen mee doe. Het zal aan m`n vingerzetting liggen denk ik. In een andere strat heb ik Texas Specials zitten waar je hele leuke SRV dingen mee kunt doen.
Ik heb veel gehad aan een bezoek bij Vox Humana. Daar hadden ze een testgitaar waar ze alle soorten Kinmans in konden zetten. Je hoort dan snel achter elkaar de verschillen terwijl je over dezelfde setup speelt ( versterker , pedals , kabels enz).

Bernardduur
30 maart 2009, 17:39
Ik heb persoonlijk geen ervaring met de Strat pickups maar heb van Fralin een Blues special in mn tele zitten en 2 P90's in mn Gretsch.

In 1 woord; geniaal. De tele pickups is alles wat ik in een tele pickup wilde hebben. Meer mids en bottom met toch dat getrouwe Tele geluidje. De P90's zijn de beste die ik tot nu toe gehoord heb (en ik heb dr een aantal gehad).

Piet (Tele)
30 maart 2009, 23:53
Zijn er ook gitaristen die de kinman blues K7 versie hebben en heeft dat ook echt nou meerwaarde? Laat het mij weten