PDA

View Full Version : Mandoline Kopen



Calypso
29 maart 2009, 10:13
Hoi, ik wil een mandoline kopen om precies te zijn een Stagg M50E. Dit lijkt me een leuke mandoline om mee te starten om te kijken of het wat voor me is. Ik heb al tientallen sites gevonden waar ik hem kan kopen maar ik ga toch liever naar de winkel waar je hem ook eve in de handen kan nemen enzo. Weet iemand een winkel in Overijssel waar ik terecht kan? :???: Alvast dank! :)

RB-1
29 maart 2009, 11:34
Even een vraagje:

Wat voor muziek wil je er mee gaan spelen?

Calypso
29 maart 2009, 11:38
Ik wil er uit eindelijk blue grass mee spelen. Mijn budget is trouwens ongeveer €175,- voor een mandoline plus koffer/tas. Ik zelf heb niet zo heel veel verstand van alle merken enzo moet ik eerlijk zeggen, dus zou iemand mij een advies kunnen geven welke ik zou kunnen kopen?

Verder misschien ook wel leuk om te vermelden is dat ik al een poosje (bas)gitaar speel. Heb in een rock bandje gezeten, heb nog nooit echt akkoorden geleerd ofzo ik heb altijd de nummers geleerd met guitar pro :soinnocent:

hendrix2
29 maart 2009, 13:18
Die Stagg is wel ok. Ik heb er leren mandoline op spelen, eens ik het wat kon, wou ik wel iets (veel) beter.
Laat de winkel wel even een afstelbeurt doen (de actie is nogal erg hoog).
Stagg/Phoenix/Richwood/Johnson/... al die beginnersmandolines zijn praktisch hetzelfde. Zit weinig verschil op.

RB-1
1 april 2009, 23:00
Probeer je geduld te bewaren en spaar nog heel even door.

Bijvoorbeeld bij Boetzkes (http://www.hboetzkes.com) vind je bijvoorbeeld een Kentucky KM-140 en dat is echt 2x zo veel mandoline voor het geld.

Daarmee blijf je langer tevreden en het belangrijkste, het klinkt meteen al een stuk beter waardoor je vorderingen beter uit de verf komen......

Als je bluegrass mandoline wilt leren kom dan zeker naar het EWOB (http://www.ebma.nl/general/master.php?pn=workshops) festival, daar is zelfs een mandoline workshop voor beginners.
3 dagen inspiratie opdoen en nog wat leren ook, waar vind je dat nog tegenwoordig?

-Yves-
24 april 2009, 14:49
Ik zou die Stagg ook maar laten. Heb niet echt goede ervaring met die low-end mandolines.
Spaar nog wat verder voor een betere. Kwaliteit kan je later ook weer beter kwijt. Zo'n Kentucky is inderdaad in orde.

Succes

verick
8 mei 2009, 13:09
Heb zelf niet heel veel ervaring met Mandolines maar kocht in de US een tweedehands Kentucky KM 140. Na die tijd nog wel eens in de muziekwinkel op een Stag gespeeld maar het verschil is aanmerkelijk. Als je iets van kwaliteit wilt voor niet al teveel geld ga dan voor een Kentucky KM 140.