PDA

View Full Version : Visual sound Jekyll & Hyde probleem



martijnw
28 maart 2009, 22:02
Ik heb een Jekyll & Hyde pedaal gekocht maar omdat ik nog geen adapter had even op batterij geprobeerd. Hij werkte perfect maar na ongeveer een half uur werkte de Hyde kant niet meer toen ik hem inschakelde.

Ik heb hem vanavond getest met een adapter van een vriend maar helaas geen succes.Er komt alleen wat geruis uit als ik hem inschakel dus ik ben bang dat er een connector los is geschoten.

Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt? Misschien iemand een idee of zoiets te repareren valt?

Rinze
28 maart 2009, 22:48
Is het een nieuwe, of heb je een tweedehands gekocht? De oude versie heeft vaak problemen met de schakelaars. De nieuwe (met de platte schakelaars) zou daar geen last van hebben. Als ie nieuw is heb je garantie, gewoon mee terug gaan.

martijnw
28 maart 2009, 23:43
Bedankt voor je suggestie. Het is de oude rode versie. heb hem inmiddels open gekregen en het lijkt inderdaad ergens een losse connectie te zijn, bij een beetje duwen en trekken op bepaalde plekken werkt de Hyde ineens wel weer.

Het is te hopen dat ie blijft werken als ik hem nu in elkaar zet ;-)

Rinze
28 maart 2009, 23:57
Ik heb de rooie ook, bij die van mij is ook al eens een schakelaar vervangen. Schijnt bij die dingen veel voor te komen.

martijnw
29 maart 2009, 01:13
Je bedoelt de on/off switch? heb inderdaad ook gehoord dat ze vrij gevoelig zijn. Vorige eigenaar heeft niet heel veel gebruik gemaakt van het pedaal dus ik hoop dat die van mij het nog even blijft doen.

Kort vraagje: het lijkt erop dat de hoofdchip van het Hyde kanaal wat los zit, en als ik hem aanduw werkt mijn pedaal weer. Kan ik er gewoon een klein plakbandje overheen plakken of is plakband zwaar verboden op chips? Geen idee of het brandgevaarlijk is, maar heb eigenlijk geen zin om te solderen + kans is aanwezig dat ik dan meer stuk maak ;-)

Rinze
29 maart 2009, 10:24
Hoe zit die chip nu vast? Brandgevaar lijkt me wel mee te vallen maar ik zeet niet of er geen ongewenste chemische reacties optreden mbt de lijm en je componenten. Bovendien, als de boel gesoldeerd zit moet het ook goed gesoldeerd zijn want anders heb je toch kans dat de weerstand hoger is door een slechtere verbinding..

martijnw
29 maart 2009, 15:07
Het is een rechthoekig chipje, zo te zien op de printplaat gesoldeerd. Als ik hem aandruk maakt hij beter contact dus hij zit denk ik een beetje los.
Ik denk dat de batterij er misschien een keer tegen aan gedrukt is en dat hij daarom wat losser is gaan zitten.

Solderen lijkt me vrij lastig omdat het super kleine contactjes zijn ;-)