PDA

View Full Version : fender stratocaster VG



davyschouw
28 maart 2009, 19:52
hallo, ik ben nieuw hier en heb een vraagje.

ik speel nog niet lang gitaar (2 maanden)
en heb een akoestisch gitaar.
maar wil toch elektrisch gaan spelen.
ik dacht aan een fender stratocaster VG.
dit is een hele goede zegt men, met veel effecten (?)

helaas ben ik links...:dontgeti:
dus had ik de vraag, wordt deze gitaar ook linkshandig gemaakt.

ik hoor het graag van jullie.

kenx
28 maart 2009, 20:11
Een fender VG stratocaster bootst als het ware verschillende stemmingen na, en dat kan je dus geen effecten noemen... Bijv. veranderen van tuning, naar open G bijvoorbeel, of een 12 snaar nabootsen ed...

Maar ik dacht niet dat ze die linkshandig ook maakten.... zal eens even checken;)

Edit: zoals ik al zei, niet beschikbaar voor linkshandigen ;)

davyschouw
28 maart 2009, 20:33
dat is jammer, dan moet ik maar weer verder kijken.
weten jullie een andere fender?

DVBAS
28 maart 2009, 20:53
Een van de belangrijkste dingen is natuurlijk wat je er voor wil uitgeven (als je een echter fender USA strat wil, zal je diep in je buidel moeten tasten, zeker als beginnend gitarst ;)).

Ik zou me niet alleen maar op bepaalde merken als fender richten als beginner, omdat ik van mening ben dat het low-end materiaal van fender niet het beste is dat je voor je geld kunt krijgen.

Ook belangrijk is welke muziekstijl je vooral wil spelen, als je echte hardrock/metal wil spelen, ben je best af met een gitaar in de stijl van een gibson les paul of gibson sg (dit wil niet zeggen dat je geen andere stijlen kunt spelen met deze gitaren, maar metal zal waarschijnlijk beter klinken met een gitaar met humbuckers dan met een telecaster ;))

En mijn belangrijkste advies is, om gewoon een paar gitaren te proberen en zo hopelijk op je perfecte gitaar stoten ;).

Als je echt een stratocaster wil, stel ik voor dat je de spear (zoals de mijne) en de cort strat-kopies eens bekijkt, die vind ik persoonlijk zeer goed voor hun prijs (vooral de spear en daarom heb ik hem ook gekocht). En je gaat best niet naar de website van cort, want deze heeft sinds kort (ironisch) een virus.

Nog veel succes met de zoektocht ;)

JBarn
28 maart 2009, 22:22
Als je (veel) geld wilt uitgeven aan een veelzijdige strat, dan moet je naar het merk Blade kijken. en daarvan de Texas serie Deze gitaren ( m.u.v. de Classic) hebben een Variable Spectrum Control (VSC), waarmee je je pickups kan boosten. (Klik (http://www.wils.nl/index.php?p=toonbericht&id=25) voor meer informatie of google even)

Als je niet gelijk 1000 euro wil uitgeven aan een gitaar en normaal(;)) wil beginnen kan je kijken naar de strats van London City, de Spitfire MKII's

davyschouw
28 maart 2009, 22:45
nou ik wil wel gewoon voor een ''echte'' fender gaan.
want, er is een spreekwoord : goedkoop is duurkoop.
en daar houdt ik me wel aan ;)

en wat de muziekstijl betreft,
ik houdt veel van red hot chili peppers. en die soorten.

DVBAS
28 maart 2009, 22:53
Ik ga nu niet zitten zeuren dat fender niet goed is (wat absoluut niet het geval is), maar zelfs bij "echte" fenders zit er een enorm verschil.

Zo is de squier reeks vaak wel veel minder en zijn gelijkaardige gitaren uit dezelfde prijsklasse, maar van een ander merk vaak beter.

Zelfs de mexicaanse fenders hebben een verschil. Maar als je echt een pure echte fender wil, die nog betaalbaar is, kijk dan eens naar de highway one serie, ik heb nog alleen maar lof over deze gitaren gehoord. Ze zijn dacht ik gemaakt in amerika en kosten toch nog iets minder dan een standaard amerikaanse fender.

En inderdaad, Blade's texas serie is natuurlijk een zeer goed (maar een toch nog altijd "duur") alternatief.

(En voor RHCP zal een strat wel geschikt zijn ;))

JBarn
28 maart 2009, 23:07
Kun je anders even een indicatie geven van wat je wil uitgeven aan de gitaar?
En inderdaad, als je van het geluid van de RHCP houdt heb je aan een "normale" strat genoeg (tenzij je er ook nog metal bij wil spelen natuurlijk:dontgeti:)
Met een strat kan je al gauw veel verschillende muziekstijlen spelen.

EDIT: Toch nog een Blade posten om het af te leren: klik (http://www.thomann.de/nl/bladecalifornia_classic_bk.htm) Eentje met een (splitbare) humbucker, kan je alle kanten op.

EDIT2: Toch nog even om duidelijk te maken, een London City doet volgens veel mensen niet onder voor een MIM Fender en de blade van mn eerste post wordt vergeleken qua geluid en afwerking met een USA Deluxe Strat. Daartegenover staat natuurlijk de naam Fender, de originele maker met als voordeel de waardevastheid ervan.

davyschouw
28 maart 2009, 23:18
de prijs is niet heel belangrijk,
maar ik zat te denken rond de 2000 euro.

misschien komt er nog wel wat anders op mijn pad dan rhcp.
dan is een beetje betere gitaar toch wel fijn, denk ik zo.

maar het is ook weer zo : straks heb je een goedkopere gitaar en zeg je van
had ik nu maar die duurdere genomen. dat klonk toch nog net iets mooier.
en alsnog ga je dan een duurdere kopen. dan zit je met 2 gitaren...

JBarn
28 maart 2009, 23:25
gast, met 2000 euro...
Vergeet wat ik heb gezegd en laat er een bouwen naar je eigen smaak bij een customshop!!!:ok:
Maarja, wat is er mis mee met het hebben van meerdere gitaren. Hiermee bereik je wel de ultieme veelzijdigheid aan geluid.

Rinze
28 maart 2009, 23:32
Aan het feit dat ie over de VG Strat zat te denken had je kunnen aflezen dat ie niet van plan is om een budgetgitaar te kopen...

Pepe
28 maart 2009, 23:40
gast, met 2000 euro...
Vergeet wat ik heb gezegd en laat er een bouwen naar je eigen smaak bij een customshop!!!:ok:

Afgezien dat je voor 2000 niks voor mekaar krijgt bij de CS... iemand die net gitaar speelt adviseren een gitaar naar zijn ideeën te laten bouwen.. goed advies :seriousf:

maar goed, als je 6 maanden speelt weet je al gauw 2xkeer zoveel als iemand die 3 maanden speelt http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Bram+
28 maart 2009, 23:47
Een Strat voor 2000 euro bij een Nederlandse bouwer moet wel lukken, maar dat kun je beter pas doen als je echt weet wat je wil.

Ik weet overigens niet waar de topicstarter woont, maar misschien is het de moeite waard om eens langs te gaan bij deze winkel:
http://www.leftyguitars.be/home.htm

Of (en dan nu de ultieme tip): als je toch niet zo lang speelt, toch maar rechtshandig leren spelen :D

kenx
29 maart 2009, 00:08
+10 voor leftyguitars!

Zeer goede service!

Mvg,

Kenny

Bolder
29 maart 2009, 09:32
2000 euro!

En je bent beginnend gitarist.

OEF

JA als je dan helemaal compleet wilt zijn, gewoon Gibson en een Fender ;D.

Maar als je beginnend bent, neem ik aan dan je dan ook nog een versterker wilt? (goede)

yalexw
29 maart 2009, 09:51
2000 euro!

En je bent beginnend gitarist.

OEF

JA als je dan helemaal compleet wilt zijn, gewoon Gibson en een Fender ;D.

Maar als je beginnend bent, neem ik aan dan je dan ook nog een versterker wilt? (goede)

Dat is ook mijn gedachte, als je straks een super gitaar hebt maar geen goede versterker dan heb je nog geen lekker geluid. En misschien een tip is kijken naar tweedehands vooral bij een versterker, het scheelt een hoop geld want als je met een gitaar/versterker uit de winkel loopt wordt hij een stuk minder waard.

lodi
29 maart 2009, 11:45
als je echt n' fender wil hebben en t' komt niet op n' paar honderd euro's aan koop dan n' deluxe ,kost 12 à 1300 ipv 1000 à1100 voor n' standaard maar dan heb je echt wel n' goeie met n' HSS model heb je ook nog n' vette humbucker in huis' krijg je nooit spijt van, echt all round.

Ferraririk
29 maart 2009, 11:49
hou is op met dat n' in al je posts lodi

On Topic: Dat 2de hands kijken voor versterker is een zeer goede tip, en als je een gibson wilt nog beter, want met een nieuwe gibson de winkel uitlopen en je hebt ong. 200 euro verloren, en dan is tie nog nieteens echt gespeeld!

kenx
29 maart 2009, 12:34
als je echt n' fender wil hebben en t' komt niet op n' paar honderd euro's aan koop dan n' deluxe ,kost 12 à 1300 ipv 1000 à1100 voor n' standaard maar dan heb je echt wel n' goeie met n' HSS model heb je ook nog n' vette humbucker in huis' krijg je nooit spijt van, echt all round.

Stop eens met die n' en t' alsjeblieft, is zeer irritant:dontgeti:



TS: staar je niet blind op fender... kijk ook eens naar andere merken. En voor een beetje geld (vanaf 1600 euro geloof ik) kan je hier een strat naar eigen wensen laten maken: klik! (http://www.otenticguitars.com).
Verder ook altijd versterkers en proberen gitaren 2dehands te kopen... En dan heb ik het vooral over Gibson en Fender, en meestal ook PRS. Een 2dehandsgitaar en -versterker blijft véél waardevaster dan een nieuwe. Een tweedehands gitaar of versterker kan je ong. voor het zelfde bedrag opnieuw verkopen.

Mvg,

Kenny

JBarn
29 maart 2009, 12:56
Afgezien dat je voor 2000 niks voor mekaar krijgt bij de CS... iemand die net gitaar speelt adviseren een gitaar naar zijn ideeën te laten bouwen.. goed advies :seriousf:http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Met 2000 Euro valt er echt wel een custom strat te maken hoor en als de TS zich eens verdiept in de anatomie van een gitaar lukt het echt wel om (met eventuele hulp) een gitaar te laten maken naar zijn wensen.
Ik ken iemand met een custom als eerste gitaar en hij is er na ong. vijf jaar nog steeds zeer tevreden over.
Als je het geld ervoor hebt, waarom niet!

En inderdaad, voor Fender USA Deluxe hoef je je zeker niet te schamen!:cooler:

lodi
29 maart 2009, 13:02
lijkt me zeer kwalitatieve gitaarbouw, waarschijnlijk beter dan fender voor dezelfde prijs maar staat geen fenderlogo op hè, dus zoals ik zei "als je echt EEN fender wil....." snappie

sjaak1990
29 maart 2009, 15:24
Geen 2000 euro uitgeven joh. Niet flauw bedoeld maar je komt er later pas achter wat je echt in een gitaar zoekt. Je kan wel een echt goede gitaar kopen, maar zou dat dan sowieso 2e hands doen als ik jou was, kan je hem altijd nog goed kwijt. En custom laten maken, tja je moet wel precies weten wat je wilt dan...

davyschouw
29 maart 2009, 18:17
ik zal eerlijk zeggen : ik wist niet een dat je die costum kon laten maken:???:

maar heeft iemand een adres van waar je costum gitaren kunt laten maken?
want dan kan ik daar ook eens informatie vragen

Guitar GoD
29 maart 2009, 18:23
ik dacht eigenlijk meteen aan: van der haar!
Edit: dit is de site: http://www.haarguitars.nl/

groeten guitargod

kenx
29 maart 2009, 18:42
ik zal eerlijk zeggen : ik wist niet een dat je die costum kon laten maken:???:

maar heeft iemand een adres van waar je costum gitaren kunt laten maken?
want dan kan ik daar ook eens informatie vragen

www.otenticguitars.com

Tupelo
29 maart 2009, 18:51
Persoonlijk stoor ik me er wel een beetje aan hoe gemakkelijk andere merken dan Fender door beginners terzijde geworpen worden.
Vervelend ding om dit topic te moeten kapen, of de topicstarter voor het hoofd te stoten maar ik wil dan wel een echte Fender, ik ben dus ook van de Blade lobby - waarvan ik de laatste dagen meer lees op hier op het forum bravo - en dat is na Fender & Gibson geprobeerd te hebben.

Je kunt op twee manieren geld wegsmijten, eentje is door geld uit te geven aan een Blade Telecaster of Stratocaster, omdat 99 van de 100 gitaristen die op iets dergelijks uit zijn toch liever een 2e hands Fender kopen dan een 2e hands Blade, of te wel, je raakt ze minder lekker kwijt tegen een goede prijs. De andere manier is door voor eenzelfde prijs te kiezen voor een gitaar die minimaal is afgewerkt vergeleken eenzelfde gitaar van een ander minder populair merk.

Feit; Fender doet het beter in de verkoop.
Persoonlijke mening - genegen dit als feit te zien - Blade biedt tweemaal de kwaliteit voor eenzelfde prijs als Fender.

Rest de vraag zoek je een goede gitaar om te houden, eentje die niet meer de markt op hoeft, of moet die marktwaarde houden..?

Pepe
29 maart 2009, 18:51
www.otenticguitars.com (http://www.otenticguitars.com)

Hand assembled van de beste onderdelen? Allparts pakketje in mekaar schroeven?
Bij customshop denk ik aan iets anders.

barno
29 maart 2009, 19:02
Hand assembled van de beste onderdelen? Allparts pakketje in mekaar schroeven?
Bij customshop denk ik aan iets anders.

wilde net zeggen: da's toch geen bouwer? ze monteren dingen die anderen hebben gemaakt ...

kenx
29 maart 2009, 19:35
Oei sorry dan jongens...


maar bij de Special bij otentic kan je toch zelf bepalen uit welke onderdelen de gitaar moet bestaan?

Mvg

Kenny

JBarn
29 maart 2009, 19:41
De gitaren die we bouwen zijn steevast gemaakt van eerste kwaliteits, met de hand geselecteerd hout.

De pickups worden volgens Otentic specificaties met de hand gemaakt. Van 'Vintage' wound over 'slightly' overwound tot 'pretty' of 'very' overwound.
Hieruit kan ik opmaken dat ze wel het een en ander zelf maken
Dus ze doen niet alleen aan assembleren lijkt mij:dontgeti:
Waarschijnlijk kun je dan die Specials naar je eigen voorkeur laten maken zoals Kenx zei. De enige beperking is dan waarschijnlijk dat het een strat of tele model moet zijn.

Schuey
29 maart 2009, 19:54
Ik schrik hier van de bedragen... Wat is er mis met een gitaar van tussen de 200 en 300 euro kopen om daarmee te beginnen? Als je 2 maanden speelt, dan klink je op zo een fender nog net zo goed of slecht als op een gitaar van 300 euro hoor...

Pepe
29 maart 2009, 20:20
Hieruit kan ik opmaken dat ze wel het een en ander zelf maken
Dus ze doen niet alleen aan assembleren lijkt mij:dontgeti:
Waarschijnlijk kun je dan die Specials naar je eigen voorkeur laten maken zoals Kenx zei. De enige beperking is dan waarschijnlijk dat het een strat of tele model moet zijn.

bouwen in de zin van assembleren, ze doen daar zelf niet vaag over.

Maar ik volg dit sowieso al met verbazing. Zoals Schuey zegt, de raad die een beginner -die het word Custom nog niet eens goed kan schrijven- krijgt om zijn geld aan uit te geven van andere beginners -die het verschil tussen goedwillende assembleerders en luthiers niet kennen-... komisch.

Een Fender VG willen kopen omdat dat "een goede zou zijn..."... Priceless

barno
29 maart 2009, 20:38
bouwen in de zin van assembleren, ze doen daar zelf niet vaag over.

Maar ik volg dit sowieso al met verbazing. Zoals Schuey zegt, de raad die een beginner -die het word Custom nog niet eens goed kan schrijven- krijgt om zijn geld aan uit te geven van andere beginners -die het verschil tussen goedwillende assembleerders en luthiers niet kennen-... komisch.

Een Fender VG willen kopen omdat dat "een goede zou zijn..."... Priceless

+1
animatie op gitaarnet :)

temeer omdat ik al een hele dag zit te carven en te schuren aan een nieuw halsje en nog maar es grondig het verschil aanvoel tussen bouwen en in elkaar schroeven van weliswaar "met de hand geselecteerd hout" (door wie? en gebeurt dit normaal met machines of zo? :)

BamBuFan1
30 maart 2009, 01:20
Mag ik bij deze de eerste zijn om het woord "troll" in de mond te nemen?

Pepe
30 maart 2009, 01:22
Mag ik bij deze de eerste zijn om het woord "troll" in de mond te nemen?

The thought occurd to me. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

davyschouw
31 maart 2009, 19:53
ik bem eens naar de plaatselijke muziekhandel geweest, en daar zijn we uit gekomen op een G&L.

deze wordt wel linkshandig gemaakt.

ik heb in de winkel, de sound van een G&L gehoord en ben er erg over te spreken.

maar, is G&L een goed merk?

ik hoor het nog wel

Ferraririk
31 maart 2009, 20:00
De L in G&L staat voor Leo van Leo Fender ( de oprichter van fender ) maar die is met fender gekapt om een lang verhaal kort te maken.

G&L zijn zeker goede gitaren.

davyschouw
31 maart 2009, 20:27
ja ik heb ook van de verkoper gehoord dat G&L van leo fender is/was.

ook is mij verteld dat dit de echte orginele stratocaster is.
en dat Fender eigenlijk is overgekocht.
leo fender vond het niet ''leuk'' dat zijn producten met de machine werden gemaakt. dus ging hij zelf verder met handvervaardigde gitaren.

maar ik en de verkoper hebben gekeken naar een S500.
is een S500 beter dan een legacy of net andersom?

kenx
31 maart 2009, 20:47
maar ik en de verkoper hebben gekeken naar een S500.
is een S500 beter dan een legacy of net andersom?

Kon je dat dan niet aan de verkoper vragen?:???:

grtz

davyschouw
31 maart 2009, 20:53
Kon je dat dan niet aan de verkoper vragen?:???:

grtz

niet bij stil gestaan :seriousf:

Pepe
31 maart 2009, 21:01
ja ik heb ook van de verkoper gehoord dat G&L van leo fender is/was.

ook is mij verteld dat dit de echte orginele stratocaster is.
en dat Fender eigenlijk is overgekocht.
leo fender vond het niet ''leuk'' dat zijn producten met de machine werden gemaakt. dus ging hij zelf verder met handvervaardigde gitaren.

maar ik en de verkoper hebben gekeken naar een S500.
is een S500 beter dan een legacy of net andersom?

Leuke man, die verkoper. Ik mag hem nou al http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Leo heeft de lopende band voor gitaren uitgevonden, toen werd Leo heel ziek, verkocht de toko, werd weer beter en begon weer opnieuw gitaren voor de lopende band te maken die zijn voornaam kregen want zijn achternaam had ie verkocht.

G+L's zijn goeie gitaren, met wat meer aandacht gebouwd dan de reguliere Fenders. Welk model jouw ligt kan alleen jij bepalen.

Maar zo niet, dan zijn hier genoeg mensen die dat wel hier voor je kunnen http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

sjaak1990
31 maart 2009, 21:08
Persoonlijk stoor ik me er wel een beetje aan hoe gemakkelijk andere merken dan Fender door beginners terzijde geworpen worden.
Vervelend ding om dit topic te moeten kapen, of de topicstarter voor het hoofd te stoten maar ik wil dan wel een echte Fender, ik ben dus ook van de Blade lobby - waarvan ik de laatste dagen meer lees op hier op het forum bravo - en dat is na Fender & Gibson geprobeerd te hebben.

Je kunt op twee manieren geld wegsmijten, eentje is door geld uit te geven aan een Blade Telecaster of Stratocaster, omdat 99 van de 100 gitaristen die op iets dergelijks uit zijn toch liever een 2e hands Fender kopen dan een 2e hands Blade, of te wel, je raakt ze minder lekker kwijt tegen een goede prijs. De andere manier is door voor eenzelfde prijs te kiezen voor een gitaar die minimaal is afgewerkt vergeleken eenzelfde gitaar van een ander minder populair merk.

Feit; Fender doet het beter in de verkoop.
Persoonlijke mening - genegen dit als feit te zien - Blade biedt tweemaal de kwaliteit voor eenzelfde prijs als Fender.

Rest de vraag zoek je een goede gitaar om te houden, eentje die niet meer de markt op hoeft, of moet die marktwaarde houden..?

BEN IK HET HELEMAAL MEE EENS
Het is telkens FenderFenderFender. Niet dat Blade het enige merk is maar ik vind mijn blade geweldig. Er zijn verder nog een aantal erg goede alternatieve merken. Fender wordt toch verkocht goed of slecht, die andere merken moeten zich meer bewijzen en je krijgt al gauw een heel stuk meer voor je geld!

+1voor blade. Met dit budget een california custom zou ik zeggen ;)

stratie
1 april 2009, 16:17
Hey,

Het budget van je is natuurlijk riant te noemen;)

Maar je moet jezelf ook afvragen of het nu nodig is om een CS aan te schaffen! je speelt nog maar een paar maandjes gitaar, en om dan al een CS of een VG strat aan te schaffen...ik weet eigenlijk niet of dat wel zo verstandig is;)

Verder vind ik ook (net als veel andere forum leden) dat je de TS geen advies moet geven als ''laat een strat voor je bouwen! met je specificaties!'' Ik denk niet dat de TS nu al voorkeuren heeft kwa mapple rosewood hals etc etc, deze moeten simpelweg nog ontwikkeld worden, en dat komt door ervaring. EN! veel spelen op verschillende gitaren.

Kijk, de looks kan hij natuurlijk wel over oordelen:)

Even over Blade, ik ben zelf echt een Fender man MAAR! ik moet zeggen, die Blade gitaren zijn ook gewoon echt enorm vet. Ik heb er zelf ook een aantal keren op mogen spelen, en het speelde gewoon erg lekker en zo klonk het ook..

mvg,
Stratie

stratie
1 april 2009, 16:22
ik bem eens naar de plaatselijke muziekhandel geweest, en daar zijn we uit gekomen op een G&L.

deze wordt wel linkshandig gemaakt.

ik heb in de winkel, de sound van een G&L gehoord en ben er erg over te spreken.

maar, is G&L een goed merk?

ik hoor het nog wel

Dit las ik iets te laat!! hahah ;) al met al, ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Zoals al eerder genoemd is G&L ook een heel goed merk, ik denk niet dat je er spijt van gaat krijgen!

Veel plezier ermee!

mvg,

Stratie

jplm
1 april 2009, 20:19
Welk model jouw ligt kan alleen jij bepalen.

Nee, joh, dat is nu net de kern van deze thread: dat kan hij zelf níet bepalen. Hij weet nauwelijk (of eigenlijk, helemaal niet) een Strat van een Les Paul te onderscheiden. Het enige wat hij zeker wist (tenminste, toen hij de thread begon) dat hij een échte Fender wilde. Goede raad over goekopere goede gitaren wil hij liever niet lezen en hij heeft 2000 euro te besteden, dus dan is de keus vrij makkelijk: een Fender Strat of een Tele. Maakt twee mensen blij: ten eerste uiteraard de topic-starter zelf, en ten tweede de persoon die zijn gitaar over een paar maanden tweedehands overkoopt.

Groet, Jan.

davyschouw
4 april 2009, 10:09
ik heb gister een G&L besteld.
de S500 en die heb ik naar mijn eigen zin en smaak laten maken.
http://www.guitaradoptions.com/store/product.php?productid=17726&cat=254&page=3

precies zoals de george fullerton, maar dan het geluid van de S500.
en ook de nek is van voor: rosewood, en van achter : gelakt (soort geel).

jplm
4 april 2009, 19:49
ik heb gister een G&L besteld.
de S500 en die heb ik naar mijn eigen zin en smaak laten maken.

precies zoals de george fullerton, maar dan het geluid van de S500.
en ook de nek is van voor: rosewood, en van achter : gelakt (soort geel).

Hoe is het mogelijk!? En, toen je aangaf dat je een toets van pallisander wilde, heb je dat ook met die woorden aangegeven, zo van "de nek moet van voren van rosewood zijn, en van achteren gelakt, doe maar een soort van geel?"

Groet, Jan.

Guitar GoD
4 april 2009, 20:28
Hoe is het mogelijk!? En, toen je aangaf dat je een toets van pallisander wilde, heb je dat ook met die woorden aangegeven, zo van "de nek moet van voren van rosewood zijn, en van achteren gelakt, doe maar een soort van geel?"

Groet, Jan.

lach me dood hier!:cheerup:

Kakihara
4 april 2009, 20:33
Ik zeg :
http://www.musicallin.nl/upload/images/degitaar_full_19812.jpg

En Leo heeft ook nog voor MusicMan gewerkt ...

davyschouw
4 april 2009, 20:57
Hoe is het mogelijk!? En, toen je aangaf dat je een toets van pallisander wilde, heb je dat ook met die woorden aangegeven, zo van "de nek moet van voren van rosewood zijn, en van achteren gelakt, doe maar een soort van geel?"

Groet, Jan.

ik heb gewoon aangewezen wat ik wou...

doormiddel van plaatjes en andere G&L's. wist ik het wel te verwoorden...

maar het lijkt wel of je hier helemaal afgekraakt wordt. ik wil alleen delen dat ik nu een G&L besteld heb en er wordt gezegt : hoe is het mogelijk en bla bla bla. (ik stop het stukje hiermaar hoewel ik toch nog meer wou schrijven :mad:)

jplm
4 april 2009, 21:35
ik heb gewoon aangewezen wat ik wou...

doormiddel van plaatjes en andere G&L's. wist ik het wel te verwoorden...

maar het lijkt wel of je hier helemaal afgekraakt wordt. ik wil alleen delen dat ik nu een G&L besteld heb en er wordt gezegt : hoe is het mogelijk en bla bla bla. (ik stop het stukje hiermaar hoewel ik toch nog meer wou schrijven :mad:)

Nee, ik probeer niemand af te kraken. Maar, ga nu zelf eens na wat je eigenlijk gedaan hebt, of denkt gedaan te hebben. Zo'n G&L is natuurlijk een prima gitaar, maar wat de meesten hier bedoelen is dat je er blijkt van geeft nog erg weinig inzicht te hebben in de materie van de (electrische) gitaar. Geeft niks, zo zijn we allemaal begonnen. Maar om dan een relatief dure gitaar te nemen om mee te beginnen, en om hem dan ook nog eens helemaal aan te laten passen aan iets wat je nog helemaal niet weet, namelijk je eigen voorkeur voor het geluid van de gitaar en hoe hij aanvoelt als je speelt. Mocht je doorgaan met deze hobby dan zul je over een tijdje wel inzien dat je een gitaar niet naar je wens aan kunt laten passen door naar plaatjes te wijzen of zo.
Ik moet trouwens zeggen dat de winkelier die je op die manier een gitaar verkoopt ook geen knip voor de neus waard is, dat is in mijn optiek hier toch wel de hoofdschuldige. Als voorbeeld, toen ik zelf begon ben ik de winkel van Stockenhof Muziek in Beek binnengelopen, heb verteld dat ik eens wilde proberen om gitaar te gaan spelen. De eigenaar heeft me toen het een en ander uitgelegd, en vooral verschillende gitaren laten horen (omdat ik immers toen zelf nog niks kon spelen) en kreeg daarna een tweedehands gitaar mee, een Fender Stratocaster imitatie gemaakt in Korea, kostte me 450 gulden (en heb ik nu trouwens nog, tien jaar later). Dat bedoel ik. Dus je zin "die heb ik naar mijn eigen zin en smaak laten maken" zal in jouw geval toch een beetje lachwekkend overkomen, maar nogmaals, neem maar aan dat niemand je daarom af wil kraken, al lijkt dat missschien zo.

Groet, en succes, Jan.

HalfBlindLefty
4 april 2009, 21:47
Ik zeg :
http://www.musicallin.nl/upload/images/degitaar_full_19812.jpg

En Leo heeft ook nog voor MusicMan gewerkt ...

of : uit 1982
http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/de_gitaar001.jpg

:)

sjaak1990
5 april 2009, 00:21
Het is geen afgunst van mensen ofzo.
Ik snap het zelf ook echt niet. Waarom wilde je de voorkant (de toets) van rosewood? Is het om de kleur of de klank. Bij een dergelijke (goede) gitaar gaat het om de details.
Een maple toets klinkt anders dan rosewood, ebony ook weer enzovoort. Het lijkt mij niet dat jij na zo kort spelen al precies weet wat jij zoekt in een gitaar, of je rosewood bijvoorbeeld mooier vind klinken. Een gele achterkant van maple, wat is dat voor verkoper? Hij moet je toch wel wat beter voorlichten zeg...een goede verkoper gaat niet zo met zijn klanten om.

Maar ok, ik wens je veel plezier met je gitaar en ik hoop dat je ook nog wat aan gitaarnet hebt!
Je kan hier echt heel veel leren en veel hulp krijgen en hoe je daarmee omgaat dat is aan jou.
En het is zeker een goede gitaar van een goed merk die je koopt maar heb je ook vergeleken? Fender, Blade, Music Man enz... Je zal er vast plezier mee beleven maar misschien is het niet de ultieme gitaar voor jou en daar gaat het toch om maar ok.

Pepe
5 april 2009, 00:29
Mag ik bij deze de eerste zijn om het woord "troll" in de mond te nemen?

:soinnocent:

Guitar GoD
5 april 2009, 12:21
Het is geen afgunst van mensen ofzo.
Ik snap het zelf ook echt niet. Waarom wilde je de voorkant (de toets) van rosewood? Is het om de kleur of de klank. Bij een dergelijke (goede) gitaar gaat het om de details.
Een maple toets klinkt anders dan rosewood, ebony ook weer enzovoort. Het lijkt mij niet dat jij na zo kort spelen al precies weet wat jij zoekt in een gitaar, of je rosewood bijvoorbeeld mooier vind klinken. Een gele achterkant van maple, wat is dat voor verkoper? Hij moet je toch wel wat beter voorlichten zeg...een goede verkoper gaat niet zo met zijn klanten om.

Maar ok, ik wens je veel plezier met je gitaar en ik hoop dat je ook nog wat aan gitaarnet hebt!
Je kan hier echt heel veel leren en veel hulp krijgen en hoe je daarmee omgaat dat is aan jou.
En het is zeker een goede gitaar van een goed merk die je koopt maar heb je ook vergeleken? Fender, Blade, Music Man enz... Je zal er vast plezier mee beleven maar misschien is het niet de ultieme gitaar voor jou en daar gaat het toch om maar ok.


hier ben ik het mee eens, ik ging gisteren met mijn vriend naar de gitarenwinkel. en hijwil graag een stratocaster, dus ik geef hem het advies: probeer ook andere merken dan usa fenders. en hoeveel gitaren denk je dat hij heeft uitgetest? eentje maar, een fender usa. hij vond hem helemaal gek zei die. tuurlijk dat zijn fenders dus ook. maar hoe kaan je van een gitaar zeker willen weten dat je deze wil zonder ook maar 1 andere soort strat uitgeprobeerd te hebben. sorry maar ik heb me gisteren doodge-ergerd aan mijn vriend.