PDA

View Full Version : Buffer! Massoti!?



JeroenSchaaf
28 maart 2009, 18:47
Voor me nieuwe pedalencase wil ik ook een buffer!

En ik heb geen flauw idee wat er allemaal op de markt is! Ik heb hier op dit moment een Massoti White Box thuis liggen ( waar ook een boost in zit )

Maar in theorie heb ik die boost niet echt nodig.

een paar vragen:

- Wie gebruikt er een apparte buffer? ( zoja welke, en waarom? )
- wie gebruikt er hier een Massoti White/ Black Box? ( en wat vind je ervan? )
- Wat is er nog meer op de markt!

Alvast bedankt :)

Henri H
28 maart 2009, 19:04
Heeft één van die pedalen van je (op je nieuwe bord) geen buffer of zijn ze allemaal TB?

JeroenSchaaf
28 maart 2009, 19:12
Dat zou ik eerlijk gezegd niet kunnen zeggen! :D

Ik weet wel dat ik het mooier vind klinken met de Whitebox er voor! Dus kennelijk zit er wel ergens een buffer in, maar vind ik dat misschien niet genoeg?:P

kokeleko
28 maart 2009, 19:40
Ik heb een blackbox op mijn bord gehad.
Dat bord heb ik niet meer in gebruik, maar wat ik vond is dat het allemaal wat opener gaat klinken met een buffer ervoor, levendiger. Misschien moet ik hem maar weer eens gaan gebruiken voor mijn GT10.

JeroenSchaaf
28 maart 2009, 19:53
Ik heb een blackbox op mijn bord gehad.
Dat bord heb ik niet meer in gebruik, maar wat ik vond is dat het allemaal wat opener gaat klinken met een buffer ervoor, levendiger. Misschien moet ik hem maar weer eens gaan gebruiken voor mijn GT10.

Owke dan! ik heb je ook even gepmd!

in welke setup gebruikte je hem dan?

kokeleko
28 maart 2009, 19:59
Heb em net weer getest, voor mijn GT10 en ook daar doet ie wonderen. Morgen ff de plus en de min omsolderen. Amp = JVM.

JeroenSchaaf
28 maart 2009, 20:10
Owke! je hebt nog pm trouwens!

Wat voegt die toe aan je Gt10? ook weer die ''openheid''

kokeleko
29 maart 2009, 10:23
Nee een dofheid die de GT10 achterlaat wordt zo weg genomen, helderder dus.

Dirk_Hendrik
29 maart 2009, 10:25
- wie gebruikt er hier een Black Box? ( en wat vind je ervan? )


Verlakkerig. Iets een buffer noemen en een gain van 1,4 hebben betekent dat je altijd de ervaring zult hebben dat hij je signaal optrekt. Dat doet hij ook. Hij boost.
Daarnaast hoogelijk aan de prijs.

Rinze
29 maart 2009, 10:26
Een buffer voegt inderdaad niks toe, verhindert alleen verlies door kabels en effecten in de keten.

Ik zag dat je nu toch een tweede Caliber op de kop hebt getikt Joene? Is dat die die je al thuis had staan? Gefeliciteerd in ieder geval, kun je stereo spelen! Daar zal de rest van de band blij mee zijn :seriousf:

JeroenSchaaf
29 maart 2009, 10:27
Heey!:) Heb je er een andere oplossing voor dan?

Ik weet er zelf vrij weinig ( zeer weinig ) van af! dus alle input is handig!

Mag ook via pm!

kokeleko
29 maart 2009, 10:30
Dat is het ook precies als eerste na je gitaar kabel die buffert.
Verlakkerig of niet als het maar klinkt.

JeroenSchaaf
29 maart 2009, 10:31
Een buffer voegt inderdaad niks toe, verhindert alleen verlies door kabels en effecten in de keten.

Ik zag dat je nu toch een tweede Caliber op de kop hebt getikt Joene? Is dat die die je al thuis had staan? Gefeliciteerd in ieder geval, kun je stereo spelen! Daar zal de rest van de band blij mee zijn :seriousf:

Jups heb der nu twee en het is inderdaad diegene die ik thuis had staan! laatst in Amsterdam gespeeld en dat klonk toch wel erg lekker met 2 :D:D:D

Check de WOW factor ;)
http://img161.imageshack.us/img161/2042/5297305356p5mt.jpg

Rinze
29 maart 2009, 10:36
Jups heb der nu twee en het is inderdaad diegene die ik thuis had staan! laatst in Amsterdam gespeeld en dat klonk toch wel erg lekker met 2 :D:D:D

Check de WOW factor ;)
http://img161.imageshack.us/img161/2042/5297305356p5mt.jpg

Ghehe, patser :cheerup:

Sta je daar nou in een of andere enge studententent? Volgens mij zie ik een banier met latijn erop achter je aan de muur hangen..

JeroenSchaaf
29 maart 2009, 10:42
Ja , dit was bij de SSRA studenten vereniging! mooi feestje!

Maar weer on topic!

Dus eigenlijk is een buffer een klein boostertje? , dus met een cleanboost kan ik dit effect ook krijgen?

Dirk_Hendrik
29 maart 2009, 12:11
Dus eigenlijk is een buffer een klein boostertje? ,

Nee. Een buffer is een 1 keer versterker met als voordeel een lage uitgangsweerstand (impedantie) waardoor externe storingen op je kabels minder invloed hebben en je signaal dus schoner blijft.

kokeleko
29 maart 2009, 12:59
Ik had de Blackbox weken niet gebruikt, maar weet nu pas wat ik gemist heb.
De volume verschillen tussen mijn humbucker en singles zijn ineens verdwenen, en de singles hebben veel meer twang/bite, lekker hoor.

peter_heijnen
29 maart 2009, 13:12
Ik gebruik deze (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=76&products_id=796). Ben er wel achter dat ik hem niet voor mijn drive wil.

HaroldA
29 maart 2009, 13:56
Ik gebruik deze (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=76&products_id=796). Ben er wel achter dat ik hem niet voor mijn drive wil.

Ja, maar da's een booster (SHO) en geen buffer...

Ik moet zelf nog steeds de IC Buffer (http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,2472.msg16016.html#msg16016) bouwen... (kost minder dan 2 10-tjes)

dml
30 maart 2009, 11:38
Ik had de Blackbox weken niet gebruikt, maar weet nu pas wat ik gemist heb.
De volume verschillen tussen mijn humbucker en singles zijn ineens verdwenen, en de singles hebben veel meer twang/bite, lekker hoor.

Als het volumeverschil tussen een HB en een SC met een buffer verdwijnt, zou ik me serieus afvragen wat de BlackBox nog meer doet dan alleen bufferen.

peter_heijnen
30 maart 2009, 13:16
Ja, maar da's een booster (SHO) en geen buffer...

Ik moet zelf nog steeds de IC Buffer (http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,2472.msg16016.html#msg16016) bouwen... (kost minder dan 2 10-tjes)
Hij werkt bij mij prima als buffer. ;)

kokeleko
30 maart 2009, 14:36
Als het volumeverschil tussen een HB en een SC met een buffer verdwijnt, zou ik me serieus afvragen wat de BlackBox nog meer doet dan alleen bufferen.

Vloeren egaliseren, het ding zal absoluut wat toevoegen, maar meer positief dan negatief.

dml
30 maart 2009, 15:34
Vloeren egaliseren, het ding zal absoluut wat toevoegen, maar meer positief dan negatief.

Ah, dan is het toch best een handig apparaatje. Dat vloeren egaliseren, met welke software versie is die functie toegevoegd, want de mijne had dat standaard niet.

kokeleko
30 maart 2009, 16:19
Daarom ben jij ook blikmember, anders had je dat wel geweten.

dml
30 maart 2009, 16:38
Mag ik jou dan PM-en als ik mijn vloeren geëgaliseerd wil hebben?

kokeleko
30 maart 2009, 17:40
Mag ik jou dan PM-en als ik mijn vloeren geëgaliseerd wil hebben?

Ja hoor dat mag, geen probleem.

Diggerz
31 maart 2009, 20:04
Voor me nieuwe pedalencase wil ik ook een buffer!
- Wie gebruikt er een apparte buffer? ( zoja welke, en waarom? )
- wie gebruikt er hier een Massoti White/ Black Box? ( en wat vind je ervan? )
- Wat is er nog meer op de markt!
Alvast bedankt :)

Hey Jeroen,

Ik heb momenteel een axess electronics buffer in mijn rig.. omdat ik alle pedalen apart via true bypass loops heb lopen (ongeveer 17) moet er na al die plugjes en kabels nog wel signaal overblijven.. vandaar de buffer.

Hij bevalt me prima, en je kunt het ook erg goed horen als de buffer er niet tussen zit (lees: buzz!). Heb ook een GE Buffer van newtone hier liggen. Deze vond ik ook prima werken. Mocht je deze willen testen, dan laat maar weten :)