PDA

View Full Version : akoustishe gitaar zonder element



jan_bervoets
28 maart 2009, 15:35
hoi ,
ik wil dus mijn eigen nummers op nemen en ik ga de line 6 toneport ux 2 kopen.
Maar ik wil ook akoustische gitaar opnemen maar er zit geen element op voor in te pluggen.

Is het dan beter om een shure sm 58 te kopen omdat ik tevens nog geen microfoon heb voor zang en die dan ook te gebruiken voor akoustishe gitaar?
of is er een betere microfoon voor ,voor deze combinatie ?


of een element te laten inbouwen ?

Stefan. Ptzl
28 maart 2009, 15:59
hoi ,
ik wil dus mijn eigen nummers op nemen en ik ga de line 6 toneport ux 2 kopen.
Maar ik wil ook akoustische gitaar opnemen maar er zit geen element op voor in te pluggen.

Is het dan beter om een shure sm 58 te kopen omdat ik tevens nog geen microfoon heb voor zang en die dan ook te gebruiken voor akoustishe gitaar?
of is er een betere microfoon voor ,voor deze combinatie ?


of een element te laten inbouwen ?

De ux2 is goed voor beginners en erg handig om meerdere instrumenten, effecten toe te voegen aan je song maar de presets klinken nogal houterig voor de crunch and heavy toestanden!
Ik heb die UX2 ook en neem akoustische gitaar om met de studio projects B1 via 12de fret positie. Een condensator gebruiken!
grts

JvD.
28 maart 2009, 17:05
een sm58 vind ik niet zo mooi op een akoestische gitaar. en je gaat de gain zo hoog moeten zetten dat je signaal heel veel ruis krijgt.

Met de Studio Projects B1 heb ik zelf ervaring. dat ding is erg all round. de takes waar de mic ergens tussen mijn mond en gitaar in zat vond ik het mooist. maar dan neem je dus wel vocals en gitaar in 1 keer op.

die piezo elementen klinken eeuwig lelijk, zelfs live VIND IK

jan_bervoets
28 maart 2009, 23:11
hebben jullie misschien enig idee waar deze dingetjes goedkoop te kopen zijn ?

de sm58 is 2dehands al voor 50 euro te koop

JvD.
28 maart 2009, 23:16
hebben jullie misschien enig idee waar deze dingetjes goedkoop te kopen zijn ?

de sm58 is 2dehands al voor 50 euro te koop

die sm58 kost ongeveer even veel als een B1, dat iedereen zijn sm58 op marktplaats zet, tja daar kan niemand tegen op right?
ik heb mijn B1 voor 100 euro nieuw en mijn sm58 voor 65 op marktplaats.

Han S
28 maart 2009, 23:45
Opvallend is dat er regelmatig meerdere SM58's te koop staan op marktplaats, maar de SP B1 kom je daar niet tegen terwijl er massa's van zijn verkocht. Als de 100euro exBTW teveel is koop je een nieuwe Samson CO2 voor 50 euro, is een kleine condensator maar met een plopkapje kun je daar ook prima op zingen.

Staon
29 maart 2009, 18:45
Waarom persé die Line6? Ik heb zelf een Alesis iO/2 (http://www.alesis.com/io2), en die bevalt me meer dan goed. Heb je die hele shit met softwarematige effectjes etc niet (ik bedoel, je wil toch je éigen geluid opnemen, ipv een vooringesteld geluid).

Daarnaast, opzich boeit het niet zo heel veel wat voor mic je gebruikt, tenzij je er echt professionele kwaliteit opnames mee wil maken, een sm58 is een tof ding, en je kan altijd nog in Cubase eq instellingen doen etc.

bert k
29 maart 2009, 19:04
Je bent niet verplicht om al die effecten te gebruiken, toch? En een sm58 is een goeie zangmic voor live, maar als je alles nog moet kopen zou ik die nooit voor akoestische gitaar gebruiken. Kijk dan idd naar een condensatormic.

jan_bervoets
30 maart 2009, 15:34
Waarom persé die Line6? Ik heb zelf een Alesis iO/2 (http://www.alesis.com/io2), en die bevalt me meer dan goed. Heb je die hele shit met softwarematige effectjes etc niet (ik bedoel, je wil toch je éigen geluid opnemen, ipv een vooringesteld geluid).

Daarnaast, opzich boeit het niet zo heel veel wat voor mic je gebruikt, tenzij je er echt professionele kwaliteit opnames mee wil maken, een sm58 is een tof ding, en je kan altijd nog in Cubase eq instellingen doen etc.

ja je hebt gelijk al die digitale dingetjes store mij wel een beetje aan de line 6 maar wat voor programma's moet ik nog bij de alesis hebben om op te nemen ? of krijg je er een programma gratis bij ? want bij de line 6 krijg je ableton live lite en gearbox .