PDA

View Full Version : Overdrive / Booster



Damster
28 maart 2009, 12:08
Ik ben op zoek naar een overdrive/booster pedaal
waarbij ik beide kanalen ook afzonderlijk kan gebruiken.
Ik wil 'm gaan gebruiken over het cleane kanaal van een Koch Powertone II.
Zat zelf te denken aan een Diamond J-Drive
heeft iemand hier ervaring mee? of tips voor andere pedalen?

CatchDude
28 maart 2009, 12:18
Hey, daar ben ik ook naar op zoek. Mijn oog is gevallen op de volgende:

http://www.shinyguitargear.nl/shiny2/opium/opium.html

Nog een Nederlands product ook! :-) Op de website staan soundfiles. Ik heb wat mailcontact gehad met de bouwer van het pedaal en die geeft echt heel uitgebreid info en antwoord op je vragen.

Aca Ilic
28 maart 2009, 12:33
heey Damster,

ik heb een Route 66 van Visual sound , die heeft een compressor en drive gecombineerd waarbij je met goede instellingen van compresor gedeelte hele goede trasparante clean booster tot je beschikking hebt en drive gedeelt in de trent van de Tube screamer. Allebei afzonderlijk te gebruiken.....

JelmerOnGuitar
28 maart 2009, 13:54
Probeer ook de Fulldrive's van Fulltone!

Die zijn dr in een aantal varianten.. De Fulldrive 2 is erg erg populair en gewoon geniaal qua geluid.. Wil je net wat meer gain, neem dan de Fulldrive 2 Mosfet..

Ik vind ze super klinken

succes!:D

Damster
28 maart 2009, 14:18
Probeer ook de Fulldrive's van Fulltone!

Die staat ook zeker op mijn lijstje, thanks for the tip!

even
28 maart 2009, 16:45
Nova system, heb je gelijk alle effecten ook en je kan presets maken. Ik gebruik hem op het cleane kanaal van een mesa 22+. De overdrive is echt lekker. Hiervoor een fulltone OCD gehad, maar daar doet de overdrive van de Nova niet voor onder. Aanbieding bij Feedback deze maand.

mzzl, Erwin.

Damster
28 maart 2009, 22:39
Nova system, heb je gelijk alle effecten ook en je kan presets maken. Ik gebruik hem op het cleane kanaal van een mesa 22+. De overdrive is echt lekker. Hiervoor een fulltone OCD gehad, maar daar doet de overdrive van de Nova niet voor onder. Aanbieding bij Feedback deze maand.

mzzl, Erwin.

Heb een beetje rondgekeken op het net naar de TC Nova
en op zich lijkt het me best wat.
Ben alleen toch een beetje bang dat de gain souns me wat tegen gaan vallen,
maar dat zal ik maar moeten uitproberen denk ik.
Ben nooit zo weg geweest van de multi effect dingen maar het gebruiksgemak
spreekt me zeker wel aan.
En ik kan dan natuurlijk al mijn andere pedalen lekker verkopen :-)

even
29 maart 2009, 16:02
De analoge overdrive/distortion (kan je selecteren) van de Nova heeft Gain, volume en toon. Maar het mooie is dat er in een apart FX blok nog een 3 x parametrische EQ zit. (samen met de noise gate) Op deze manier kan je de overdrive nog helemaal finetunen en deze opslaan in een preset. De rest van effecten zijn gewoon goed, daar is al genoeg over geschreven. Als je 'm wilt proberen neem dan de tijd. De Nova werkt net ff anders dan de meeste units.

succes, Erwin.