PDA

View Full Version : los element kopen voor akoestische gitaar



Portel
27 maart 2009, 23:30
Heey,

Ik speel nu ongeveer anderhalf jaar gitaar, en ik heb een akoestische gitaar die niet versterkt kan worden.
Nu ben ik bezig een bandje te vormen, en dan zou ik wel graag versterkt akoestisch kunnen spelen.
Ik ben in principe tevreden over mijn huidige gitaar (Crafter D6/N), en ik voel niet de behoefte om een hele nieuwe te kopen. Ik heb het geld ook niet om een electro-akoestische gitaar te kopen, en tegen de tijd dat ik het geld heb, zijn we weer een jaar verder.

Nou vroeg ik me af, of je ook een los element kan kopen dat je in je gitaar laat inbouwen, zodat je hem kan versterken.
Daarvoor moet dan ook een uitput-Jack in je body komen, lijkt mij. Een equalizer hoef ik niet per sé,

Ik wil wel graag dat alle electronica mooi is weggewerkt in mijn gitaar, en dat er geen stukken plakband uit mn klankgat komen.

Dus, nu is mijn vraag. Wat raden jullie mij aan?
Als jullie me aanraden een los element te kopen, welke adviseren jullie?
En hoe laat ik die inbouwen?

Jedeel
28 maart 2009, 01:00
Dat is al diverse malen gevraagd in het subforum; akoestische gitaren.

Als ik zoek op 'element' (in onderwerpen) in dit subforum, dan krijg ik 29 treffers!!!

Dit is er een van;
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=101053&highlight=element

Suc6, je vind daar ongetwijfeld je antwoord(en) tussen.

Muzieknono
28 maart 2009, 07:45
De D6N is niet zo'n heel dure gitaar en voor een beetje element + inbouwen zul je bijna hetzelfde aan euries kwijt zijn, wellicht toch een optie om evt. 2e hands een versterkte gitaar aan te schaffen of anders gewoon met een microfoon te werken, je kunt ook proberen je D6N in te ruilen op een gitaar met element, succes.
Mvgr. Dirk Jan :B

Flipkoos
28 maart 2009, 09:08
Of tweedehands gaan...af en toe verschijnt er wat op MP, als je maar geduld hebt.
Heb er voor €50,- een Fishman Acoustic Matrix Nat. I weggehaald en voor €100 de Fishman Ellipse Matrix Blend, met condensatormicrofoontje.
Dan is het nog eens te doen.

Buzz
28 maart 2009, 09:47
Of bijvoorbeeld de Fishman NeoD of een DeanMarkley magnetisch element in je gitaar plaatsen. Die kun je altijd weer verwijderen en de geluidskwaliteit is zeer goed. Zijn ook vrij goedkope oplossingen, € 60 à 70.

gitarist0111
8 april 2009, 20:31
ik heb zelf http://www.seymourduncan.com/products/acoustic/seymour/sa6_mag_mic/
zijn wel wat duurdere elementen maar heeeel goed vind ik
hij is magnetisch maar ook met een microfoon aanboort
echt een aanrader