PDA

View Full Version : Dilemma: Welke mixer?



J-sus Rulez
27 maart 2009, 20:25
Ik zit dus weeral met een dilemma...
we hebben een mixer nodig... rond de 14 kanaals, die het gewoonweg goed doet...
keuze:

MACKIE 1402 VLZ3
of
ALLEN&HEATH ZED-14

Ziet er allebij reuze uit en hebben alles wat we nodig hebben...
maar welke is nu de 'betere'?
(budget 450)

J-sus

hole
27 maart 2009, 20:32
Ik zou het de Recording-jongens vragen ;)

Nitefly7
27 maart 2009, 20:44
Ik zit dus weeral met een dilemma...
we hebben een mixer nodig... rond de 14 kanaals, die het gewoonweg goed doet...
keuze:

MACKIE 1402 VLZ3
of
ALLEN&HEATH ZED-14

Ziet er allebij reuze uit en hebben alles wat we nodig hebben...
maar welke is nu de 'betere'?
(budget 450)

J-sus

ik denk dat hij verplaatst wordt, maar als ik mijn bescheiden mening mag geven, ik ken de Allen&Heath mixers niet, maar de VLZ-serie staat erom bekend dat ze onwijs low-noise zijn, en -en dit kan ik beamen- een geweldige set microfoon preamps hebben; als je geen geld hebt voor aparte outboard mic preamps (focusrite, millennia e.d.), dan klinken deze gewoon echt echt goed, voor live én recording...

ik zou voor de VLZ gaan, maar Allen & Heath kom je live ook wel eens tegen..

bert k
27 maart 2009, 21:44
Dat gaat een welles-nietes discussie worden. Ik hou zelf van A&H, wel met oudere modellen gewerkt, ik vind ze fijn. Aan de andere kant, Mackie is ook een prima merk.

Han S
28 maart 2009, 00:38
Dat gaat een welles-nietes discussie worden. Ik hou zelf van A&H, wel met oudere modellen gewerkt, ik vind ze fijn. Aan de andere kant, Mackie is ook een prima merk.

Maar ik heb wel eens een producer gehad die per sé wilde mixen met zijn Mackie toen ik nog met de twee Seck 1882 tafels werkte, maar die Mackie klonk duf en wollig vergeleken met de strakke en heldere 1882.

Ik zou sowieso voor de A&H gaan.

Roman
28 maart 2009, 09:09
okay, ik vraag het maar weer's; waar heb je'm voor nodig? :makeup:

MattellicA
28 maart 2009, 13:51
Voor bandverband: zangmic, paar acoustische gitaren, bass, drums, en ev. nog een backing vocal.

Zowel LIVE als opname, waarvoor we waarschijnlijk toch onze Tascam US-1641 gaan gebruiken.

Ik weet het; 6 mic. preamps is redelijk weinig hiervoor... :dontgeti:

bert k
28 maart 2009, 16:15
Ik heb net al een PM naar J-sus gestuurd: als je voor je tascam een mengtafel zoals die A&H zet, heb je de preamps van de tascam helemaal niet nodig, dan gebruik je die van de mengtafel. Kan je gewoon 16 mics naartoe sturen.