PDA

View Full Version : een eigen basgitaar



Dagmar
27 maart 2009, 20:05
Hallo mensen,
Op mijn school leer ik in mijn vrije tijd, in het muziek lokaal mezelf basgitaar. Met behulp van mijn muziekdocent.
Na zon 2 maanden toch wel dagelijks geoefend te hebben lijkt het me toch ook fijn als ik er thuis mee kan oefenen. Omdat ik het echt een heel leuk en fijn instrument vind.
Nu ben ik dus opzoek naar een bas gitaar, echter heb ik niet zoveel verstand van het instrument zelf.
En al helemaal niet van het kopen ervan...
Hebben jullie misschien tips?
Wat voor 'n merk, en wat voor een versterker zijn goed voor een beginneling zoals mij.
Het zou fijn zijn als je er ook ongeveer een richtprijs bij wilt zetten. Zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Ook heb ik op 2de hands site's gekeken. Maar is dat wel zon slim idee?

Hopelijk kan iemand mij wat meer info geven.

Groetjes!

Edit:
Ik heb een 2de hands Samick kunnen kopen met een Marshall (40 watt) versterker erbij. Het is een oudje, maar goed genoeg om het op te leren. In totaal voor 115 euro!
Bedankt voor de reactie's allemaal!

Megadeth22
27 maart 2009, 20:19
Ik kan je zelf niks aanbevelen maar op 2e hands sites kijken is vaak wel slim. Kan je geld besparen en dus relatief betere basgitaar / versterker opleveren :lp:

Kaboemba
27 maart 2009, 20:27
Dag Dagmar, sorry kon het niet laten :soinnocent:

Ik zal e.a. voor je in de buurt in de gaten houden, woon ook in Deventer.
Wat voor prijs klasse zoek je ?

vincent136
27 maart 2009, 23:34
kijk eens aan: http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=3190

Mijn tip: Squier is erg oke.

BamBuFan1
28 maart 2009, 00:17
Wat voor 'n merk, en wat voor een versterker zijn goed voor een beginneling zoals mij. Het zou fijn zijn als je er ook ongeveer een richtprijs bij wilt zetten. Zodat ik weet waar ik aan toe ben. Ook heb ik op 2de hands site's gekeken. Maar is dat wel zon slim idee? Hopelijk kan iemand mij wat meer info geven.

Ik vind zelf dat tweedehands Samicks een goede prijs/prestatieverhouding hebben (lees: kost geen drol en is best netjes gebouwd). Een Samick moet toch wel voor rond de €100-125 te vinden zijn.

Kaboemba
28 maart 2009, 12:18
Ik vind zelf dat tweedehands Samicks een goede prijs/prestatieverhouding hebben (lees: kost geen drol en is best netjes gebouwd). Een Samick moet toch wel voor rond de €100-125 te vinden zijn.

Ben het met je eens, maar het verschilt nogal per samick.
Je kan voor weinig soms een (oud) top model tegen komen, maar er staan (zoals nu op marktplaats) ook wel oudere instap modellen te koop en dan is 100 euro echt max.

Demonturtle
30 maart 2009, 08:20
ik blijf heel tevreden over epiphone. Ik heb een epiphone Thunderbird, en heb net een EB 3 besteld.

SanderPeper
30 maart 2009, 21:44
Gefeliciteerd met je aankoop!!
maar nu....FOTO'S :rockon:

Dagmar
1 april 2009, 14:26
Ik heb hem nog niet hier thuis, Morgen avond ga ik hem ophalen!
Maar dit is hem:
http://img237.imageshack.us/img237/2750/basgitaar.png

Blend
1 april 2009, 16:40
science fiction? Met je 2014? :???:

Verder wel 'n coole bas! Nu nog een behoorlijke amp he..

Markbass
3 april 2009, 15:28
En bevalt ie n beetje?
Precision met Jazz element, dat is precies wat ik in een fender zoek!

Dagmar
7 april 2009, 16:48
Ja hij bevalt heel goed, heb hem nu bijna een weekje. Ben er nog steeds blij mee! Hij speelt lekker en ziet er nog hardstikke goed uit voor een 2de hands:D