PDA

View Full Version : Fender Acoustasonic junior DSP



grasbek
27 maart 2009, 16:53
Ik zit met een vraagje, waar jullie me misschien me kunnen helpen. Ik heb vandaag op een Fender Acoustasonic gespeeld, en dat beviel me uitstekend. Ik speel op een The Heritage 575, een semi acoustische hollow body. Omdat ik veel jazz speel, ben ik op zoek naar een mooi clean geluid. Gezien mijn gitaar snel rondzingt, zijn buizenversterkers(Op de 100 watt Fender Twins na) moeilijk te bespelen.

Vandaar dus de akoustische versterker. Mooi en echt clean. Ik heb er een tubescreamer opgezet en dat klonk zoals verwacht niet goed. Een distortion ook niet. Dat is blijkbaar onmogelijk. Toch lijkt het me erg handig als ik er ook wat scheur op zou kunnen spelen.
Hebben jullie misschien een idee hoe dat toch goed zou kunnen klinken op een versterker die gemaakt is voor de acoustische gitaar? Met bepaalde pedaaltjes ofzo?

Thomas

Eko
28 maart 2009, 10:13
Het probleem is dat bij de versterkers ,zoals je omschrijft, een tweeter ingebouwd is. Die geeft de mooie heldere boventonen van een acoutische gitaar mooi weer. Bij het gebruik van een electrische gitaar wil dat nogal al eens naar klinken. Als ik mijn AER gebruik en er een electrische gitaar op gebruik klinkt het altijd heel veel anders dan de eigen buizenbakken.
De enige amp waar ik ooit met een Joe Pass een heel mooi rond warm jazzgeluid uit kreeg was een Gibson versterker uit de jaren 80. Hybride met een kanaal voor jazz waar alleen transistor op zat , het tweede kanaal was met buizen.
Als je op de Fender wil blijven spelen , probeer dan eens een Boss Blues Driver die is wat subtieler. Ook een equalizer kan helpen om het geluid wat te temmen en aan te passen.

Nitefly7
24 juni 2009, 14:38
je kan de Acoustasonic als een 'full range' setup benaderen, dus ook pedalen die goed klinken met full range setups (in de categorie 'modelling' of 'bijna modelling').. een goede tip voor jou kan misschien een Tech21 Sansamp pedaal zijn, die hebben ze nu ook in meer betaalbare varianten: de 'Character'-series..

andere opties zijn dingen als de Digitech Bad Monkey of een Line6 POD..

overigens heb ik een Fender 'Jazz' versterker, zonder tweeter, die ook heel goed geschikt is voor akoestische gitaren (andersom dus)..

heb je de Fender al gekocht?

want als je aan een budget zit, zou ik je aanraden naar Henriksen Jazzamps te kijken, Tech21 Trademark series, en als 'Geheimtipp' (zoals de Duitser zegt); de Roland Cube60; erg geliefd voor mensen die snel iets willen meenemen en toch goed willen klinken...
als je nog geld overhebt na het kopen van die Heritage, zou je ook eens kunnen kijken naar mijn type versterker; de Fender Jazzmaster Ultralight..

... als je die 575 ooit wegdoet, moet je even een PM sturen... ik hou me behoorlijk aanbevolen ;)


Ik zit met een vraagje, waar jullie me misschien me kunnen helpen. Ik heb vandaag op een Fender Acoustasonic gespeeld, en dat beviel me uitstekend. Ik speel op een The Heritage 575, een semi acoustische hollow body. Omdat ik veel jazz speel, ben ik op zoek naar een mooi clean geluid. Gezien mijn gitaar snel rondzingt, zijn buizenversterkers(Op de 100 watt Fender Twins na) moeilijk te bespelen.

Vandaar dus de akoustische versterker. Mooi en echt clean. Ik heb er een tubescreamer opgezet en dat klonk zoals verwacht niet goed. Een distortion ook niet. Dat is blijkbaar onmogelijk. Toch lijkt het me erg handig als ik er ook wat scheur op zou kunnen spelen.
Hebben jullie misschien een idee hoe dat toch goed zou kunnen klinken op een versterker die gemaakt is voor de acoustische gitaar? Met bepaalde pedaaltjes ofzo?

Thomas