PDA

View Full Version : Eerste Elektrische Gitaar kopen



Sum41Rocks
27 maart 2009, 14:29
Hoi,

Ik speel nu ongeveer een half jaar akoustiche gitaar, en ik zit ook op les.
Maar nu wil ik er ook graag een elektrische gitaar bij. Ik heb niet echt bepaald een hoog budget ongeveer 400 euro inclusief versterker. Ik heb een beetje rond zitten kijken en kwam op dit uit:

https://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?cPath=32_61&products_id=2481&osCsid=009c82824c6ee61733d49136dde65e04

En deze versterker:

https://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?cPath=33_63&products_id=3185&osCsid=009c82824c6ee61733d49136dde65e04

Ik speel vooral rock / punk bijv. sum 41, green day, millencolin etc.

Dus graag adviezen?

Gr. Jordi

Ferraririk
27 maart 2009, 14:50
De EPi special zou ik niet doen special II zijn niet bepaald de beste gitaren, en je kan voor dat geld ook een Epi G310 halen (maar dies multiplex, maar als je dan toch een sg wil)

De Versterker hoor ik wel goede dingetjes over, maar zelf raad ik de roland cube aan die vind ik veel gebruiksvriendelijker en klinkt als een speer, als je dan de cube 20x neemt, zit er ook nog een tuner bij!

Terug naar de gitaren:
Ga eens kijken naar een Goede Squier strat, of beter nog, een london city strat (spitfire) of telecaster (comet)
maar bij eigenlijk alles is het beste,
om grondig te checken en controleren, en van alles wat pakken , pak dus ook gerust een gitaar van ver boven je budget (maar maak het niet te raar, want als je eerst vraagt om een gibson custom, en daarna om een vernachelde strat van stagg, dan zetten ze je denk ik de deur uit :P)


dus ga naar een gitaar winkel en probeer alles, ook verschillende versterkers, en mocht je het zelf niet weten of nog niet zo goed kan spelen (alhoewel je al een half jaar speelt) neem dan iemand mee met meer verstand.

veel suc6!

Sum41Rocks
27 maart 2009, 15:40
Oke dankjewel voor je reactie.

Ik zal binnekort is naar dijkman gaan om wat uit te proberen.

Gr. Jordi

Ferraririk
27 maart 2009, 15:44
mooi, ga ook, tenzij je gelijk je nieuwe liefde vind, naar een grote gitaardealer, zoals Feedback, maxguitar, rock palace

RobertoL
27 maart 2009, 15:49
Dijkman is ook groot hoor. Vestigingen in Amsterdam, Alkmaar. Er zijn bedrijven die geen 2 vestigingen hebben hoor, best veel nog.

Ferraririk
27 maart 2009, 15:53
o haha, ik had er nog nooit van gehoord :P

EDit: maar feedback heeft er 4, Eindhoven, Utrecht, Rotterdam, Apeldoorn

Azaruc
27 maart 2009, 15:59
Bij Dijkman Alkmaar hebben ze volgens mij ongeveer dezelfde hoeveelheid gitaren als bij bijvoorbeeld Feedback Utrecht en betere service. Hoe dat met de vestiging van Dijkman in Amsterdam zit weet ik niet, nog nooit geweest.

Zeker bij een eerste gitaar zou ik voor de service kiezen en niet voor de grootte van de winkel. Juist een verkoper die je goed helpt bij je keuze is dan heel belangrijk, omdat je vaak nog geen noot kunt spelen. (In het geval van de TS is dit niet zo, dat weet ik)

RobertoL
27 maart 2009, 16:00
Je kunt trouwens ook even kijken naar Squier 'Classic Vibe' of de Vintage Modified serie van hetzelfde merk. Ze zeggen dat die wel goed zijn, en met de versterker erbij kan het nog met je budget. Als het geluid van een strat dan te slap is voor je stijl, hebben ze ook gitaren met humbuckers(vintage modified hss). plaatje:

http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0301210574_xl.jpg

olaftheholy
27 maart 2009, 16:03
de mijne is groter dan de jouwe! LOL

Een budget van vierhonderd euro zou je ook mee kunnen overwegen om eens te kijken met iemand die er een beetje verstand van heeft of er op MP en aangelegen sites, iets te halen valt in de 2ehands categorie.
Waarschijnlijk...als je geduld hebt vindt je wel een gitaar én een versterker voor het bedrag wat je te besteden hebt.
In ieder geval van een betere kwaliteit dan multiplex startersplanken en aanverwante oefenampjes.

Veel succes nog!