PDA

View Full Version : noem s een GOEIE distortion pedal met power in zn flikker



rick!@#$
19 maart 2003, 15:21
ik heb een zoom 505-II which sucks, de 606 is al 10x beter, die schelle kut geluidjes heb ik nix aan, ik wil blazen noem s wat?

blimb
19 maart 2003, 15:23
jah dr is echt een onwijze teringzooi aan distortion pedalen .. waar ben je naar op zoek? Blazen kan met een heleboel . .. wat voor muziek speel je?

rick!@#$
19 maart 2003, 15:36
metal, trash, speed.
dat pedaal van mij is niet professioneel genoeg en aan me versterker kan het niet liggen. als ik me tremolo wil gebruiken dan houdt het geluid al na een seconde, moet aan die flut effecten liggen, die van mijn broertje is al dik strakker, en ik zoek een pedaal met een pedaal eraan (wah) of dat soort dingen

blimb
19 maart 2003, 15:52
k weet niet maar misschien heeft je gitaar wel een heel erg brakke sustain .. ..

maar als ik het goed bergijp ben je dus op zoek naar een multieffect? Zowel een wah ding als een distorion? Dan wordt het niet echt makkelijk .. k zou dan gewoon voor twee losse gaan .. een wah pedaal en een distortion pedaal .. proffesionele multieffectpedalen bestaan volgens mij niet ..

maar jah .. check ff een metalzone van boss en .. tja qua wah .. ik ben erg te spreken over een vox wah .. maar of dat geschikt is voor metal zou ik niet weten

andy
19 maart 2003, 15:56
boss mt 2 metal zone dus.

maarten
19 maart 2003, 16:00
hij zei net dat ie geen schelle kutdingetjes wilde, en als één pedaal een schel kutding is, dan is t de metalzone wel. (praat uit ervaring :grin: )

andy
19 maart 2003, 16:15
misschien moet je eens leren een apparaat af te stellen

Negative K3 fan
19 maart 2003, 17:10
Visual sound - jekyll & hyde ?

Phyrexian
19 maart 2003, 17:56
onze gitarist

Fender Stratocaster USA > Boss MT-2 > Marshall JCM900 4100 (Clean channel) (Boss GE-7 in FX-loop met een héé lichte bass-boost) > Marshall JCM900 1960a 4x12

Wel,
ken je het geluid van Metallica op het nummer Enter Sandman...? Met deze setup klinkt het gewoon identiek hetzelfde. Believe me. Ik viel ook omver van verbazing. En wie zei er nu dat de MT-2 slecht klinkt? :grin:

BLOK182
19 maart 2003, 18:06
Maar das i.c.m. een brute buizenbak, en met een eq klinkt ie vaak al een stuk beter. Een vriend van mij heeft laatst een ibanez tubeking gekocht, ook een bruut scheurpedaaltje.

Shay
19 maart 2003, 18:43
Op 2003-03-19 15:21, schreef rick!@#$:
ik heb een zoom 505-II which sucks, de 606 is al 10x beter, die schelle kut geluidjes heb ik nix aan, ik wil blazen noem s wat?



Zoom heeft wel losse pedalen die superpower heeft!! Niet alles van zoom vind ik slecht. Ik heb zelfs een zoom 1010 gehad, maar dat was dikke mik inderdildodaad.
V1 Bottle Rocket heeft wel een lading smeltende gain! En met een tubescreamer kan je ook je buurvrouw mee penetreren!

De beste scheurgeluiden (tot 750 euro) heb ik uit een zoom multieffect gehoord en gt6!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-03-19 18:45 ]</font>

A3
19 maart 2003, 21:00
[quote]
Op 2003-03-19 17:56, schreef Phyrexian:
onze gitarist

Fender Stratocaster USA > Boss MT-2 > Marshall JCM900 4100 (Clean channel) (Boss GE-7 in FX-loop met een héé lichte bass-boost) > Marshall JCM900 1960a 4x12


Hey Bart, gebruikte jullie gitarist geen hyper metal? tkan zijn da'k scheel heb gezien. Ik hoop in ieder geval dat hij nu een metalzone heeft want k'heb vroeger zelf nog met een hypermetal gespeeld (geleend) en ik kreeg er echt geen bruikbaar geluid uit maar ik had iets nodig om van clean naar distortion te schakelen. Ik verschoot echt dat jullie gitarist zo'n (redelijk) goed geluid eruit kreeg.

kort samengevat: koop zeker geen hypermetal van Boss!!!

Neophyte
19 maart 2003, 21:48
Proco Rat Deucetone

ik geloof alleen dat 'ie nog nie verkrijgbaar is in Nederland :smile:

Phyrexian
20 maart 2003, 00:07
Op 2003-03-19 21:00, schreef A3:
[quote]
Op 2003-03-19 17:56, schreef Phyrexian:
onze gitarist

Fender Stratocaster USA > Boss MT-2 > Marshall JCM900 4100 (Clean channel) (Boss GE-7 in FX-loop met een héé lichte bass-boost) > Marshall JCM900 1960a 4x12


Hey Bart, gebruikte jullie gitarist geen hyper metal? tkan zijn da'k scheel heb gezien. Ik hoop in ieder geval dat hij nu een metalzone heeft want k'heb vroeger zelf nog met een hypermetal gespeeld (geleend) en ik kreeg er echt geen bruikbaar geluid uit maar ik had iets nodig om van clean naar distortion te schakelen. Ik verschoot echt dat jullie gitarist zo'n (redelijk) goed geluid eruit kreeg.

kort samengevat: koop zeker geen hypermetal van Boss!!!


nope het was een gewone MT-2 MetalZone, scheel gekeken dus :wink:

hehe... de sound betert er keer op keer op.
ik heb gemerkt dat een Fender Stratocaster op de distortion van de Marshall JCM900 absoluut geen goeie resultaten geeft... zeker geen metal geluid (komt door de singlcoils).

A3
20 maart 2003, 16:06
Op 2003-03-20 00:07, schreef Phyrexian:
ik heb gemerkt dat een Fender Stratocaster op de distortion van de Marshall JCM900 absoluut geen goeie resultaten geeft... zeker geen metal geluid (komt door de singlcoils).


ja das waar, single coils is niets voor metal, voor het stonerrock achtige van jullie kan het wel passen, maar ik vind het echt niets. In een groep van vrienden van mij speelt de ene gitarist met een ibanez 7 string (weet niet de welke, maar hij kostte rond de 1000 Euro dus zal het wel een goede zijn) en de andere met een in b gestemde strat. Ze gebruiken alle bei een jcm 900 en een metal zone... Het verschil in geluid is echt enorm, natuurlijk in het voordeel van de ibanez

Negative K3 fan
20 maart 2003, 17:08
Single coil en veel distortion werkt écht niet voor een zwaar geluid, single coils houdedn altijd zon enorme vieze schelle "kwak" en een vervelende mid scoop, maar clean klinken ze daarom wel heel mooi.

PeArLjAm
20 maart 2003, 17:11
Op 2003-03-19 21:48, schreef Neophyte:
Proco Rat Deucetone

ik geloof alleen dat 'ie nog nie verkrijgbaar is in Nederland :smile:


jawel ik heb hem al een hele tijd geleden zien liggen bij feedback utrecht. Ze hebben hem nu niet meer volgens mij. Ik heb een jaar geleden al bij een dude op het prototype gespeeld, erg cool pedaal! 2 volledig gescheiden rats, geniaal echt.. :smile:

Phyrexian
20 maart 2003, 17:38
Op 2003-03-20 16:06, schreef A3:
ja das waar, single coils is niets voor metal, voor het stonerrock achtige van jullie kan het wel passen, maar ik vind het echt niets. In een groep van vrienden van mij speelt de ene gitarist met een ibanez 7 string (weet niet de welke, maar hij kostte rond de 1000 Euro dus zal het wel een goede zijn) en de andere met een in b gestemde strat. Ze gebruiken alle bei een jcm 900 en een metal zone... Het verschil in geluid is echt enorm, natuurlijk in het voordeel van de ibanez


Een strat en zware metal kan wel hoor, vrienden van mij spelen in een héél technische death metal band 'Orb of Torture'. Ze staan gestemd in B. één van de gitaristen speelt op een 7string Ibanez en een Valvestate head en cabinet... vette sound. De andere speelt over een Fender Stratocaster Custom. Er zit zo'n (actieve?) noiseless humbucker in van fender (zo ééntje die gesloten is zoals een EMG, zonder zichtbare pooltjes dus). Hij stemt ook in B en speelt over een ENGL Savage SE... werkelijk een megabrute sound. echt nog wel een amp voor jou Adri, maar nogal duur spijtig genoeg :sad:

Negative K3 fan
20 maart 2003, 17:50
maar hij zei dat single coils niet samengaan emt metal, en dat heb jij nog neit ontkracht. Want zo'n humbucker geldt natuurlijk niet als single coil, ook al zit hij in een strat.

Phyrexian
20 maart 2003, 18:00
nee,
singlecoils gaan idd niet samen met metal... dat zal ik niet ontkennen, hoewel onze gitarist een vette metaltoon heeft met singlcoils... soit :smile:

RadiuS
20 maart 2003, 18:00
o makkelijk te ontkrachten: een gitarist van iron maiden heeft zijn eigen signature strat (of inmiddels nie meer, maar gehad, weenie zeker)!!! :grin:

A3
20 maart 2003, 18:20
haha,

Misschien kunnen we beter de topicstarter helpen, want deze discussie kan eindeloos doorgaan.

Een metalzone klinkt wel heel metal (vooral met een humbucker)

belfrink
20 maart 2003, 21:01
Voor een Crybaby zou ik gaan voor een Dunlop.
Iron Maiden maakt er gebruik van en Slash gebruikt em ook altijd en het geluid is erg veelzijdig.

Neals
23 maart 2003, 17:31
Op 2003-03-20 17:08, schreef Negative K3 fan:
Single coil en veel distortion werkt écht niet voor een zwaar geluid, single coils houdedn altijd zon enorme vieze schelle "kwak" en een vervelende mid scoop, maar clean klinken ze daarom wel heel mooi.


Een USA Tele met distortion klinkt uber anders.

maarten
24 maart 2003, 13:32
Op 2003-03-19 16:15, schreef andy:
misschien moet je eens leren een apparaat af te stellen


ik heb dat ding lang genoeg, en op genoeg versterkers gespeeld om te weten wat dat pedaal kan. Op kamerniveau klinkt t wel redelijk strak maar zodra je m ook eens harder moet zetten merk je zonder extra eq al gauw hoe mooi schel dat ding kan klinken.
zeker in een band blijft er alleen maar ruis over.

Herdjie
24 maart 2003, 13:49
Inderdaad, ik heb die metal zone ook gehad, was echt klote om drmee in de band spelen. Heb nu dan de Tube King van Ibanez

Bastijn
24 maart 2003, 16:06
de Metal Master van Digitech klinkt errug goed (om terug te komen op het onderwerp)

andy
24 maart 2003, 18:02
Op 2003-03-24 13:32, schreef maarten:


Op 2003-03-19 16:15, schreef andy:
misschien moet je eens leren een apparaat af te stellen


ik heb dat ding lang genoeg, en op genoeg versterkers gespeeld om te weten wat dat pedaal kan. Op kamerniveau klinkt t wel redelijk strak maar zodra je m ook eens harder moet zetten merk je zonder extra eq al gauw hoe mooi schel dat ding kan klinken.
zeker in een band blijft er alleen maar ruis over.


Maar dat is de hele truc toch van de MT 2 die eq??? Het is met die eq soms millimeter werk, tussen een kut geluid en een goed geluid. En inderdaad zeker op hoge volumes. En reken maar dat het er in mijn band hard aan toe gaat. Maar het klinkt vet.

henksjaak
25 maart 2003, 15:19
Op 2003-03-19 15:52, schreef blimb:
k weet niet maar misschien heeft je gitaar wel een heel erg brakke sustain .. ..

maar als ik het goed bergijp ben je dus op zoek naar een multieffect? Zowel een wah ding als een distorion? Dan wordt het niet echt makkelijk .. k zou dan gewoon voor twee losse gaan .. een wah pedaal en een distortion pedaal .. proffesionele multieffectpedalen bestaan volgens mij niet ..

maar jah .. check ff een metalzone van boss en .. tja qua wah .. ik ben erg te spreken over een vox wah .. maar of dat geschikt is voor metal zou ik niet weten


Tuurlijk wel er bestaan echt wel goede multieffectpedalen hoor. Ik heb dus de Korg Ax1500g. Das echt een relaxed pedaal hoor serieus. De distortions zijn beter dan die van boss hun multieffect en de wah is lekker smooth en warm en kan je zelf nog helemaal editten.
Als je verschillende soorten muziek of stijlen speelt zal ik zeker voor dit pedaal gaan.
Ik speel best wel divers dus en heb er veel plezier van.

een nadeel....: dat vind ik zelf overigens dat ik per bank maar drie programs heb terwijl (tja daar zeg ik het al) de iets duurdere 4 of vijf programs per bank hebben

maar voorderest toppie!

maarten
25 maart 2003, 20:42
[/quote]

Maar dat is de hele truc toch van de MT 2 die eq??? Het is met die eq soms millimeter werk, tussen een kut geluid en een goed geluid. En inderdaad zeker op hoge volumes. En reken maar dat het er in mijn band hard aan toe gaat. Maar het klinkt vet.

[/quote]

nouja met een eq laat je het ding in ieder geval boven je band uitkomen. ik heb er zelf een jaar of anderhalf mee gerepeteerd en dat was zo K*T echt waar ik wist best met de eq overweg te gaan en ook op versterkers met hele uitgebreide eq mogelijkheden klonkt t met de band erbij als een brei van gain. (t hielp wel een beetje). Daarna dus op een 5150.. WHOAA dan hoor je jezelf pas spelen..

mgoe t gaat ook niet over buizen.