PDA

View Full Version : boss slicer of jamman



Einzeln
27 maart 2009, 12:21
Ik ben bezig met een projectje, zoals dat heet. We zijn met zijn drieën. hebben beschikking over akoestische en elektrische gitaren, accordeon orgel, allerlei percussie dingetjes. Om een zo breed mogelijk geluid neer te zetten dacht ik aan looper. Vooral met de bedoeling een ritme loop te maken in welke vorm dan ook. dus met orgel of gitaar of met mic boven percussie. Nu zag ik de boss slicer en dacht dat dat misschien ook wel een mogelijkheid is.
Wat denken jullie?

Swan
27 maart 2009, 12:27
Slicer is een ander apparaat dan een 'normale' looper.. dan ga je meer voor een RX20XL bijv...
andere goeie opties:
Akai Headrush E2
EHX Stereo Memory Man met Hazarai

maar er zijn al veel topics over loopers...

die Slicer maakt meer beats en ritmes van je input, kan ook cool zijn als dat is wat je zoekt...

Einzeln
27 maart 2009, 12:33
Slicer is een ander apparaat dan een 'normale' looper.. dan ga je meer voor een RX20XL bijv...
andere goeie opties:
Akai Headrush E2
EHX Stereo Memory Man met Hazarai

maar er zijn al veel topics over loopers...

die Slicer maakt meer beats en ritmes van je input, kan ook cool zijn als dat is wat je zoekt...

Het gaat me in dit draadje dus vooral om de slicer inderdaad. Is de loopfunctie in de slicer uitgebreid genoeg.

Herman
27 maart 2009, 13:59
Ligt er enigzins aan, volgens mij kun je hem wel als redelijke looper gebruiken (tot 40 seconden). Dus als jij gewoon een simpele looper zoekt zou dat misschien best iets kunnen zijn, aangezien je er inderdaad ook nog wat meer ritme-patronen mee kan maken. Verder heb ik zelf weinig ervaring met de Slicer.

Als je echt een looper zoekt kan ik je de Rc20 gerust aanraden, doet/kan volgens mij alles wat je van een looper kan verwachten. Eventueel zou je misschien nog een Jamman kunnen overwegen, die zijn (met een eventueel extra pedaaltje) geloof ik nog iets uitgebreider.

sjazohn
27 maart 2009, 19:19
ik heb zelf een rc-20XL, en ik ben er erg over te spreken.
je kan hem uitbreiden met andere bos pedalen, zodat je geen handen nodig hebt om hem te "besturen".
als je een looper nodig hebt, zou ik een looper kopen, ipv halve werk;)

Jason

Einzeln
27 maart 2009, 20:46
OK das duidelijk!

Eezz
28 maart 2009, 20:26
Wat belangrijk is om op te merken mbt de loopfunctie op de Slicer is dat hij alleen het Slicer patroon loopt, niet je gewone spel. Ook als je het effect volume op de helft hebt en je dry sound op de helft loopt hij nog steeds alleen het geslicte signaal. Als gewone looper dus niet echt bruikbaar. Wel echt een vet pedaal. Ik heb hem sinds een aantal weken en elke keer dat ik er even mee kloot komt er wel weer een leuk ideetje uit.