PDA

View Full Version : Drum opnames



Solidkick
27 maart 2009, 12:02
Hallo opname vrinden.
Afgelopen weekend opnames gemaakt van drums.
Wat je hoort zijn de onbewerkte tracks.
Wel heb ik de levels even in verhoudig gezet en de handel gepanned.
Mixdown gemaakt in Cool Edit 2.1 :sssh:
Benieuwd wat jullie vinden van de opname.

drumz! (http://www.lowbottomizer.com/kitfragment.mp3)

Highway49
27 maart 2009, 12:57
Ik heb helaas nog weinig ervaring met 'droge drums' te beoordelen. Pas als ze in een mix zitten hoor ik hoe ze eruit komen. Tot zover vind ik ze heel prima klinken, de snare kan misschien wat minder houterig, maar zoals ik zei, misschien hoor ik pas in een mix dat ie wel erg gaaf klinkt.

Ik ben zelf hard opzoek naar drummicrofoons, zou je willen zeggen welke je gebruikt hebt? Ben heel erg benieuwd!

Solidkick
27 maart 2009, 13:31
Ik ben zelf hard opzoek naar drummicrofoons, zou je willen zeggen welke je gebruikt hebt? Ben heel erg benieuwd!

Shure!

13. OH – Neumann KM184 via ISA 828 R50 V0
14. OH - Neumann KM 184 via ISA 828 L50 V0
19. FOK – Neumann U87ai via ISA 828 R50 V-2.3
20. FOK – Neumann U87ai via ISA 828 L50 V-2.3
15. Snare bottom – Behringer C1 via ISA 828 V-15.3
16. Snare top – Beyer MD201 via ISA 828 V-10.0
8. Kick Front – Audio Technica 4033a via ART MPA Pro (Muted)
17. Kick Front – Sennheiser MD421 Via ISA 828 (Muted)
18. Kick in – AKG D112 via ISA 828 V-2.3
7. HiHatt – Beyer M88 via Tascam M3500 R30 V-10.0
1. Tom 1 – Sennheiser MD421 via Tascam M3500
2. Tom 2 – Sennheiser MD421 via Tascam M3500 R20 V-2.3
3. Tom 3 – Sennheiser MD421 via Tascam M3500 L20 V-2.3
4. Floor 1 – Shure Beta52 via Tascam M3500 L35 V-2.3
5. Floor 2 – Shure Beta52 via Tascam M3500 L42 V-2.3

Neumann's en ISA hebben we gehuurd.

Highway49
27 maart 2009, 14:29
Lastig allemaal zeg...mooie collectie trouwens. Heb nog weinig/geen ervaring met drums opnemen, maar gebeurd het vaak, een condensator mic onder de snare? Ik verbaasde me er even over...