PDA

View Full Version : 'Slechte' gitaristen, toch gave muziek.



Daan_B
27 maart 2009, 11:18
Luke-wannabe's topic bracht mij op dit idee..


Ik trap af:

Nirvana
The Ramones
Foo Fighters
Neil Young
Bob Marley (die had z'n gitaar bijna om alleen voor de show:seriousf:).

eggen_h
27 maart 2009, 11:26
the foo fighters plaats ik niet echt onder slechte gitaristen hoor, die gasten kunnen echt wel spelen..

john lee hooker vind ik een goed voorbeeld, geen goede gitarist, maar hele leuke muziek

Daan_B
27 maart 2009, 11:29
the foo fighters plaats ik niet echt onder slechte gitaristen hoor, die gasten kunnen echt wel spelen..

john lee hooker vind ik een goed voorbeeld, geen goede gitarist, maar hele leuke muziek

Dat is misschien wel waar, maar ik doelde meer op Dave Grohl, zeg maar de 'songwriters';).

Luke-wannabe
27 maart 2009, 11:30
the foo fighters plaats ik niet echt onder slechte gitaristen hoor, die gasten kunnen echt wel spelen..
+ 1!!


@ DaanB: Ik snap niet waar je dat vandaan haalt! Alleen maar omdat ze geen solo's spelen?

Rinze
27 maart 2009, 11:34
Ik denk dat hij bedoelt dat het technisch niet zo moeilijk is wat ze doen. Niet dat dat nou echt belangrijk is imo maar in de clipjes van de Foo Fighters zie ik voornamelijk erg enthousiast akkoordengehark. Waarbij ze kijken alsof dat behoorlijk inspannend is :cheerup:

Luke-wannabe
27 maart 2009, 11:37
Ik denk dat hij bedoelt dat het technisch niet zo moeilijk is wat ze doen. Niet dat dat nou echt belangrijk is imo maar in de clipjes van de Foo Fighters zie ik voornamelijk erg enthousiast akkoordengehark. Waarbij ze kijken alsof dat behoorlijk inspannend is :cheerup:
Hoe simpel je partij ook is; je kunt daar toch in op gaan? Daarbij ziet het er helemaal dom uit als ze er maar een beetje bij staat.

Arjan12
27 maart 2009, 11:41
Neil Young een slechte gitarist? Absoluut niet mee eens.

Bob Dylan is wel een matige gitarist, met toffe muziek. :ok:

Spitfire
27 maart 2009, 11:41
Hoe simpel je partij ook is; je kunt daar toch in op gaan? Daarbij ziet het er helemaal dom uit als ze er maar een beetje bij staat.

Inderdaad, ik kan nou niet echt zeggen dat dit allemaal hele slechte gitaristen zijn. Ze doen iets wat misschien niet zo heel moeilijk is, maar ze perfectioneren het wel.

Vandaar ook dat er zoveel coverbandjes zijn die keihard zuigen.

Rinze
27 maart 2009, 11:42
Hoe simpel je partij ook is; je kunt daar toch in op gaan? Daarbij ziet het er helemaal dom uit als ze er maar een beetje bij staat.
*zucht* ik leg je uit wat die jongen bedoelt omdat je daarom vraagt en dan vraag je weer wat anders en je gaat voorbij aan de eigenlijke uitleg... Snap je nou wat hij bedoelde of niet?

Hij bedoelt dus imo dat die gitaristen technisch gezien geen Nobelprijs verdienen maar er toch in slagen om leuke muziek te maken.

Spitfire
27 maart 2009, 11:43
Ik denk trouwens dat je de titel moet veranderen naar 'technisch minder begaafde gitaristen', vind het nu een beetje onzin eigenlijk.

Luke-wannabe
27 maart 2009, 11:49
*zucht* ik leg je uit wat die jongen bedoelt omdat je daarom vraagt en dan vraag je weer wat anders en je gaat voorbij aan de eigenlijke uitleg... Snap je nou wat hij bedoelde of niet?

Hij bedoelt dus imo dat die gitaristen technisch gezien geen Nobelprijs verdienen maar er toch in slagen om leuke muziek te maken.
Ja ik snap het echt wel, maar jij maakt weer een statement waar ik op wil inhaken. *zucht*

Harry
27 maart 2009, 11:51
Link Wray
George Thorogood
Bo Diddley

djnenm
27 maart 2009, 11:53
Ik denk trouwens dat je de titel moet veranderen naar 'technisch minder begaafde gitaristen', vind het nu een beetje onzin eigenlijk.

dit vind ik ook wel een goed idee want muziek gaat toch om gevoel en in mijn opinie niet om techniek ;) ( alhoewel is techniek wel handig hier en daar :P)

Rinze
27 maart 2009, 11:54
@ Luke: dan is het misschien handig als je even aangeeft dat het duidelijk is, ipv weer door te gaan op het volgende alsof ik je geen antwoord heb gegeven op iets wat je zelf vroeg. De tweede helft van mijn post was meer iets waar ik me zelf altijd over verbaas/om moet lachen.

Tho
27 maart 2009, 12:01
Ik denk trouwens dat je de titel moet veranderen naar 'technisch minder begaafde gitaristen', vind het nu een beetje onzin eigenlijk.

true! Met Kurt Cobain als gitarist was naar mijn idee ook niets mis mee. Vooral zijn unplugged concert, dat is met zo veel gevoel voor aanslag en timing gespeeld, dan ben je zelf een goede gitarist.

Luke-wannabe
27 maart 2009, 12:05
Sorry Rinze.

Daan_B
27 maart 2009, 12:14
Oke, voor de mierenbatsers: 'mindere' gitaristen wel goed?
Het gaat er niet om wie er goed of slecht is, maar wie jij als beperkte gitarist toch erg goede muziek vind schrijven.

Metallica (voor 91, en dan bedoel ik Hetfield).

chubbyfan
27 maart 2009, 12:26
elvis presley:dontgeti:

Tho
27 maart 2009, 12:35
Metallica (voor 91, en dan bedoel ik Hetfield).

sorry gozer, maar ik vind dat je nogal een vertekend beeld hebt van relatief minder goede gitaristen.

chubbyfan
27 maart 2009, 12:39
Oke, voor de mierenbatsers: 'mindere' gitaristen wel goed?
Het gaat er niet om wie er goed of slecht is, maar wie jij als beperkte gitarist toch erg goede muziek vind schrijven.

Metallica (voor 91, en dan bedoel ik Hetfield).

Probeer master of puppets maar eens te spelen met alleen maar downstrokes,en er ook nog bij te zingen ook,Hetfield is in mijn ogen 1 van de beste slaggitaristen die er zijn

marc_o
27 maart 2009, 12:42
Oke, voor de mierenbatsers: 'mindere' gitaristen wel goed?
Het gaat er niet om wie er goed of slecht is, maar wie jij als beperkte gitarist toch erg goede muziek vind schrijven.

Metallica (voor 91, en dan bedoel ik Hetfield).


hahahahaha, echt man.....wat een kansloos topic en een slecht inzicht in "goede"of "slechte" gitaristen....
Hetfield......"minder" ......man-o-man, wat je ook van metallica vindt, ik denk niet dat er veel zijn die zijn spel en zijn rol in de band, dus met zang evenaren...

Ik zou maar om een slotje vragen.
:)

Schuey
27 maart 2009, 12:48
Probeer master of puppets maar eens te spelen met alleen maar downstrokes,en er ook nog bij te zingen ook,Hetfield is in mijn ogen 1 van de beste slaggitaristen die er zijn

Ik wou net zeggen, ik vind het echt knap wat ie doet. MoP met alleen downstrokes is nog niet eens zo moeilijk, maar als ik 2 zinnen wil zingen lig ik er al uit :seriousf:

M Kactus
27 maart 2009, 12:50
Metallica ? Die palm mutes en downstrokes doen veel van je "grote" artiesten hem niet na. Zelfs niet in hun hoogdagen.
John Lee Hooker ? Die slides, timing, dubbelstops en enorme kennis van de bluesladder, en dat allemaal zonder pick gespeeld.
De Foo Fighters ? Vreemde en ingewikkelde akkoorden, noten die niet bij elkaar horen, maar toch samenvallen, harmoniën en compositorisch talent.

Je kan ze allemaal geen "mindere", laat staan "slechte" gitaristen noemen. Ik kan begrijpen dat je Kurt Cobain in dit lijstje plaatst. Dat heeft wat te maken met je grens van "slecht". Hij speelt gewoon goed, niks meer niks minder. Maar de andere namen slaan echt nergens op.

Spitfire
27 maart 2009, 13:00
Je kan ze allemaal geen "mindere", laat staan "slechte" gitaristen noemen. Ik kan begrijpen dat je Kurt Cobain in dit lijstje plaatst. Dat heeft wat te maken met je grens van "slecht". Hij speelt gewoon goed, niks meer niks minder. Maar de andere namen slaan echt nergens op.

Daarom zeg ik, ik denk dat 'technisch minder begaafd' beter op zijn plaats is dan minder.

Krijgen we weer het oude 'wat is lekkerder een Snickers of een Mars'-verhaal

Schuey
27 maart 2009, 13:01
Zowieso moeilijk, aangezien slecht nog altijd relatief is... Wat voor de ene slecht is, kan de ander een dikke plasser bezorgen bij wijze van spreken ;)

449
27 maart 2009, 13:03
Had iemand Keith Richard al genoemd.
Geen virtuoos, wel heel eigen en maakt goede muziek.

M Kactus
27 maart 2009, 13:34
Daarom zeg ik, ik denk dat 'technisch minder begaafd' beter op zijn plaats is dan minder.

Krijgen we weer het oude 'wat is lekkerder een Snickers of een Mars'-verhaal

Wat is technisch begaafd ? De rechterhandtechniek van James Hetfield, de toepassing van de bluesladder van John Lee Hooker of de scales van Malmsteen ?

Maw: Daarmee kom je nog niet verder. De artiesten die hier zijn opgenoemd, zijn zeker niet technisch minder begaafd dan anderen. Op andere vlakken wel, die misschien niet zoveel respect genieten onder shredders, maar wel even getalenteerd. Ik vind het op zich geen slecht topic, maar énorm slecht gekozen voorbeelden.

puntdroad
27 maart 2009, 14:03
Ik zou zeggen Oasis. Ik hou veel van Britpop, maar over het algemeen zijn de gitaristen niet echt supergoed. De solo's etc. zijn vaak inwisselbaar maar dat word vaak gecompenseerd door supercomposities en mooi geluid.
Ik denk dan aan the Verve, Stone Roses etc.
Superbands, maar bij een jamsessie zouden de gitaristen niet veel ervan bakken denk ik, hehe

arjanb01
27 maart 2009, 14:05
+ 1, is The Edge al genoemd ? Precies passend binnen U2 maar ik denk dat hij niet ver komt in een jamsessie als hij echt los moet gaan.
Net zoals Keith Richards, dan verzand het solo vaak in obligate blues en rock & roll licks.

Keesz
27 maart 2009, 16:07
Joe Hoare - Orange Goblin
Chris goss - Masters of reality


heel simpel, hele vette nr's

Tim..
27 maart 2009, 16:32
wat een onzin, een slechte gitarist of technisch minder begaafd wat maakt het uit, als het maar goed klinkt!

leuk als je Trough the Fire and the Flames solo kan spelen, maar toch klinkt het nergens naar;)

toneblo
27 maart 2009, 18:54
Had iemand Keith Richard al genoemd.
Geen virtuoos, wel heel eigen en maakt goede muziek.


Wat geen virtuoos...?!!!:mad:

Ga jij zijn eigen gevonden chords maar eens na spelen.....jij krijgt geheid kramp in je armzalige vingertjes.!!!
Alle grootheden hebben thuis het boek met chords van Richards..
Zijn gevoel voor ritme en timing,... fenomenaal!!

...geen grootheid..tsss,.... donder jij op je zestigste nog maar een uit een palmboom en speel daarna nog een stadion plat!!!

Madcow
27 maart 2009, 19:28
Jimmy page.

Thiez
27 maart 2009, 20:25
zo slecht is jimmy page niet hoor. zeker akkoestisch kan hij toch een aardige noot spelen.
het meerendeel van die punk gitaristen? plak wat powerchords bij elkaar en ramme maar.

beruk
27 maart 2009, 21:23
Bob Marley (die had z'n gitaar bijna om alleen voor de show:seriousf:).

Ja joh.....:( Ga eerst je huiswerk eens maken!

449
27 maart 2009, 21:26
Wat geen virtuoos...?!!!:mad:

Ga jij zijn eigen gevonden chords maar eens na spelen.....jij krijgt geheid kramp in je armzalige vingertjes.!!!
Alle grootheden hebben thuis het boek met chords van Richards..
Zijn gevoel voor ritme en timing,... fenomenaal!!

...geen grootheid..tsss,.... donder jij op je zestigste nog maar een uit een palmboom en speel daarna nog een stadion plat!!!

Met virtuoos bedoel ik giaristen als Allan Holdsworth e.d.
Zijn eigen gevonden chords zijn mogelijk onstaan omdat hij, als ik het goed heb in een andere stemming speelt.
Verder ben ik het met je eens dat zijn timing en ritme bijzonder goed zijn, en dat is toch de essentie om een band goed te laten klinken.
Dus inderdaad unieke gitarist maar technisch geen virtuoos.
Trouwens muziek hoeft niet perse ingewikkeld en moeilijk te wezen om mooi te zijn. Het gaat er uiteindelijk om, om wat je overbrengt op de luisteraar.

Tho
27 maart 2009, 21:56
Wat geen virtuoos...?!!!:mad:

Ga jij zijn eigen gevonden chords maar eens na spelen.....jij krijgt geheid kramp in je armzalige vingertjes.!!!
Alle grootheden hebben thuis het boek met chords van Richards..
Zijn gevoel voor ritme en timing,... fenomenaal!!

...geen grootheid..tsss,.... donder jij op je zestigste nog maar een uit een palmboom en speel daarna nog een stadion plat!!!

Keith is een mongool.



ik vis ook naar een dergelijke reactie :D

M.COM
27 maart 2009, 22:31
Oke, voor de mierenbatsers: 'mindere' gitaristen wel goed?
Het gaat er niet om wie er goed of slecht is, maar wie jij als beperkte gitarist toch erg goede muziek vind schrijven.

Metallica (voor 91, en dan bedoel ik Hetfield).

Kerel serieus, speel je eigenlijk zelf wel gitaar? Wat een uitspraak ...

Bram+
27 maart 2009, 23:09
Ook leuk dat iedere reactie in deze thread gepaard gaat met een andere reactie van iemand die weer het tegendeel beweert :D

Like-Minded Lunacy
28 maart 2009, 00:30
Helemaal niet!

Ritchiefan
28 maart 2009, 12:00
+ Eric Clapton
+ Keith Richards
+ Nirvana

Ik vind dat je ze niet echt slecht kan noemen, maar erg goed zijn ze ook niet.

Enrico

Ritchiefan
28 maart 2009, 12:07
Wat een flauwekul zeg, Keith Richards-chords book.
Een gitaar heeft 6 snaren en 12 frets (of meer als je wilt) dus het aantal akkoorden wat je kan maken is EINDIG. Daar heb je toch geen boek voor nodig?
Die Keith Richards is enorm goed in het bespelen van media dus dat vind ik wel knap, maar als muzikant heb ik geen hoge pet van hem op.

Enrico :)

Bram+
28 maart 2009, 12:08
Helemaal niet!
Q.E.D. :D

Ik heb er lang over na moeten denken, maar ik denk dat Lou Reed een voorbeeld is van iemand die geen begenadigd gitarist (of zanger) is, maar wel goede muziek maakt, solo maar met name met The Velvet Underground.

Luke-wannabe
28 maart 2009, 12:18
Wat geen virtuoos...?!!!:mad:

Ga jij zijn eigen gevonden chords maar eens na spelen.....jij krijgt geheid kramp in je armzalige vingertjes.!!!
Alle grootheden hebben thuis het boek met chords van Richards..
Zijn gevoel voor ritme en timing,... fenomenaal!!

...geen grootheid..tsss,.... donder jij op je zestigste nog maar een uit een palmboom en speel daarna nog een stadion plat!!!
OMFG!!!! LMFAO
Vanaf nu neem ik jou echt niet meer serieus.

chubbyfan
28 maart 2009, 12:21
Wat een kansloos topic dit:seriousf:

Ritchiefan
28 maart 2009, 12:29
Jongens rustig. We kunnen toch gewoon met argumenten komen.

Enrico :)

bastiaanvanbeek
30 maart 2009, 08:01
Syd Barrett (van de vroege Pink Floyd). hij kon technisch gezien niet heel goed spelen, maar dat vind ik nou juist zo geweldig aan hem. ondanks dat dat hij eigenlijk nog niet zo ver gevorderd was met gitaar spelen was hij ontzettend creatief met zijn gitaar spel, en heeft hij bewezen dat muziek niet perfect hoeft te zijn.

Daan_B
30 maart 2009, 12:38
sorry gozer, maar ik vind dat je nogal een vertekend beeld hebt van relatief minder goede gitaristen.

Hahaha, die gast weet niet eens wat 'tune a half stap down' betekend;).

En nog maals: dit is niet om te discussieren wie er goed of slecht speelt!

Rinze
30 maart 2009, 12:58
Hahaha, die gast weet niet eens wat 'tune a half stap down' betekend;).

Daar moet je dan ook wel eerst een studie halfgaar Nederengels voor volgen :cheerup:

Verder is het me totaal onduidelijk wat je hiermee wilt zeggen en waar dit een reactie op is. Maar goed, het enige "nut" van dit topic bestaat uit de heftige en zinloze discussies over zaken die uiteindelijk puur met persoonlijke smaak en waardeoordelen te maken hebben, so who cares.

Luke-wannabe
30 maart 2009, 13:04
Hahaha, die gast weet niet eens wat 'tune a half stap down' betekend;).
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of jij weet wat het betekent..

Tho
30 maart 2009, 13:05
Hahaha, die gast weet niet eens wat 'tune a half stap down' betekend;).

En nog maals: dit is niet om te discussieren wie er goed of slecht speelt!

wie, ik? Nou volgens mij gewoon een halve toon downtunen...

Maar wel logisch dat je een slechte gitarist bent als je dat niet weet! :???:

beruk
30 maart 2009, 13:54
Je bent een slechte gitarist als je vals of niet in de maat speelt en dat niet zelf in de gaten hebt... tja en dat zelfs niet, ga maar eens met J.L Hooker mee tellen, merk je meteen waarom zijn begeleiders altijd blij waren (not)
Als je overbrengt wat je wil zeggen en dat begeleid op een manier wat je bevalt en ook nog volle zalen trekt....
Dan maakt het geen zak uit of iemand je goed vind of niet.... Ga mekaar maar goed of niet goed vinden op het conservatorium oid....

artnaz
30 maart 2009, 13:56
Als je 'gave' muziek hebt, ben je een goede muzikant, en dus een goede gitarist. Dus de stelling is naar mijn mening niet mogelijk.

Maar je kan wel een technisch goede gitarist zijn maar een slechte musicus (= slechte muziek).

Pepe
30 maart 2009, 14:09
De enige slechte gitarist is een gitarist die te hoog grijpt. Zo.

En dan heb ik het niet over een foutje hier en daar of, zoals bij Richards, Young, Cobain, Frusciante, Hooker en Reed, die hun onbeholpenheid gecultiveerd hebben. Op dat niveau is incompetentie sowieso allang omgezet in stijl.

Maar als ik wat amateurs op youtube zie langskomen die hun pas ingestudeerde Blackmore solo showen...

artnaz
30 maart 2009, 14:13
Maar als ik wat amateurs op youtube zie langskomen die hun pas ingestudeerde Blackmore solo showen...Hey, ik was ook heel trots toen ik Smoke On The Water kon hoor! :mad:

Daan_B
30 maart 2009, 15:19
wie, ik? Nou volgens mij gewoon een halve toon downtunen...

Maar wel logisch dat je een slechte gitarist bent als je dat niet weet! :???:

Nee niet jij, Mr Hetfield;).

Lemmy (motorhead): Are you guys tuned down half a step?
Hetfield: Yeah, whatever that means..


:roll:

Tho
30 maart 2009, 15:29
Nee niet jij, Mr Hetfield;).

Lemmy (motorhead): Are you guys tuned down half a step?
Hetfield: Yeah, whatever that means..


:roll:

ja fantastisch toch! Fuck theorie! Hetfield is een zéér goede gitarist.

iWishmaster
30 maart 2009, 15:40
De enige slechte gitarist is een gitarist die te hoog grijpt. Zo.

En dan heb ik het niet over een foutje hier en daar of, zoals bij Richards, Young, Cobain, Frusciante, Hooker en Reed, die hun onbeholpenheid gecultiveerd hebben. Op dat niveau is incompetentie sowieso allang omgezet in stijl.

Maar als ik wat amateurs op youtube zie langskomen die hun pas ingestudeerde Blackmore solo showen...

Precies!

...

Heeey

...

Wacht eens even ...

...

dus -> Ik ben geen slechte gitarist, dat is mijn stijl! De rest van wereld waardeert het gewoon nog niet! Muahaa!
:ok:

Daan_B
30 maart 2009, 15:42
ja fantastisch toch! Fuck theorie! Hetfield is een zéér goede gitarist.

Nou nou :???:..

:)

:seriousf:

hole
30 maart 2009, 15:43
Raar dat ik niet genoemd ben, terwijl ik toch duidelijk een slechte gitarist ben, met gare muziek

Edit:...ow.......... gave .....:dontgeti:

Luke-wannabe
30 maart 2009, 16:17
De enige slechte gitarist is een gitarist die te hoog grijpt. Zo.

En dan heb ik het niet over een foutje hier en daar of, zoals bij Richards, Young, Cobain, Frusciante, Hooker en Reed, die hun onbeholpenheid gecultiveerd hebben. Op dat niveau is incompetentie sowieso allang omgezet in stijl.

Maar als ik wat amateurs op youtube zie langskomen die hun pas ingestudeerde Blackmore solo showen...
Frusciante vind ik dan absoluut niet slecht. Stadium Arcadium gehoord? Da's een knap staaltje songwriting en arrangeren!

Ritchiefan
30 maart 2009, 16:24
+ Goede gitarist, slechte muziek : Red Hot Chili Peppers
+ Slechte gitarist, goede muziek : Lou Reed
+ Slechte gitarist, slechte muziek : Rolling Stones

Harstikke subjectief, maar wat geeft dat :):)

Enrico

sjaak1990
30 maart 2009, 16:25
Nog een voorbeeld van simpel maar wel super: Chevelle!
Niet dat het extreem makkelijk is, vooral in combinatie met zang maar het is toch relatief simpel. Zeg ik niet mee dat Pete Loeffler een slechte gitarist is, ik vind dat hij super toffe dingen speelt!

Daan_B
30 maart 2009, 16:30
+ Goede gitarist, slechte muziek : Red Hot Chili Peppers
+ Slechte gitarist, goede muziek : Lou Reed
+ Slechte gitarist, slechte muziek : Rolling Stones

Harstikke subjectief, maar wat geeft dat :):)

Enrico

Kijk, dankje voor je bijdrage zonder geouwehoer over wie er wel/niet slecht is!
Waren er maar meer...;)

Pepe
30 maart 2009, 17:32
Frusciante vind ik dan absoluut niet slecht. Stadium Arcadium gehoord? Da's een knap staaltje songwriting en arrangeren!

but.. but... I threw in a compliment http://www.clipartof.com/images/thumbnail/2162.gif

EuroCinema
30 maart 2009, 21:05
Johnny Ramone al genoemd? Hij kon weinig meer dan een powerchord heen en weer schuiven, en volgens mij is het precieze verschil tussen mineur en majeur hem nooit helemaal duidelijk geworden. Maar ik heb de man twee keer live aan het werk mogen zien, en de energie die hij wist op te roepen was ongelooflijk. Juist OMDAT het zo bloedsimpel was. Godzijdank was hij geen virtuoos, dan was die band nog niet voor een tiende zo leuk geweest.

Luke-wannabe
30 maart 2009, 21:10
but.. but... I threw in a compliment http://www.clipartof.com/images/thumbnail/2162.gif
Oh.. Dan heb ik daar overheen gelezen.. Excuses

Robdop
30 maart 2009, 21:28
als je een echt slechte gitarist ben dan word je niet bekend, ook niet als je in een band zit.. want alles draait om de gitaar dat weet iedereen:cheerup:

M.COM
30 maart 2009, 22:43
Hahaha, die gast weet niet eens wat 'tune a half stap down' betekend;).

En nog maals: dit is niet om te discussieren wie er goed of slecht speelt!

Haha, jij bent me er echt eentje (geen compliment). Ten eerste, het is 'tune a half stEp down'. Ten tweede, ik kan er nog steeds niet bij dat je Hetfield een slechte gitarist vindt. Ten derde, je zegt dat dit niet is om te discussiëren over wie goed of slecht is maar toch kraak je James 'Woodstock, how does it feel to be alivAH?!' Hetfield af alsof het de eerste de beste amateur is. James Hetfield is een van de beste ritmegitaristen ter wereld die naast een ongelooflijk strak gitaarspel ook nog eens evergreens heeft geschreven met de impact van hier tot in Tokio. Miljoenen mensen spelen Metallica elke dag. Geef mij 1 deftig argument waarom Hetfield een slechte gitarist is (ik krijg het letterlijk zelfs bijna niet geschreven!) en ik eet mijn eigen arm op. En btw, who cares dat hij toen (ik vermoed in z'n beginperiode) niet wist wat tune a half step down betekende? Qua uitvoering staat hij op het hoogste niveau.

Pepe
31 maart 2009, 00:53
In dit kader,

Even dacht ik, sjeez, de Knopfler heeft een zware nacht gehad... en die gitaar heb ik ook wel eens beter gehoord...
De titel gooide me op het verkeerde been, copie band. De man heeft zwaar gestudeerd op Knopfie zijn gear (epiphone!) en solo's maar ze ook goed kunnen spelen is een brug te ver.
Het langzame riffen gaat nog wel maar vanaf 6.10, alsie zijn eigen ding gaat doen, wordt het pijnlijk en gaat die fuzztone ook behoorlijk irriteren.
funny, die duitsers.

klik (http://www.youtube.com/watch?v=CE-7Lz8XnTQ&feature=related)

Daan_B
31 maart 2009, 08:52
Haha, jij bent me er echt eentje (geen compliment). Ten eerste, het is 'tune a half stEp down'. Ten tweede, ik kan er nog steeds niet bij dat je Hetfield een slechte gitarist vindt. Ten derde, je zegt dat dit niet is om te discussiëren over wie goed of slecht is maar toch kraak je James 'Woodstock, how does it feel to be alivAH?!' Hetfield af alsof het de eerste de beste amateur is. James Hetfield is een van de beste ritmegitaristen ter wereld die naast een ongelooflijk strak gitaarspel ook nog eens evergreens heeft geschreven met de impact van hier tot in Tokio. Miljoenen mensen spelen Metallica elke dag. Geef mij 1 deftig argument waarom Hetfield een slechte gitarist is (ik krijg het letterlijk zelfs bijna niet geschreven!) en ik eet mijn eigen arm op. En btw, who cares dat hij toen (ik vermoed in z'n beginperiode) niet wist wat tune a half step down betekende? Qua uitvoering staat hij op het hoogste niveau.

Jij bent me er ook eentje, die posts niet gelezen waarin ik zeg dat dit topic niet bedoeld is om te praten over er wie er goed/slecht is?
Doe dat alsjeblieft ergens anders:stop:.

Luke-wannabe
31 maart 2009, 08:57
Jij bent me er ook eentje, die posts niet gelezen waarin ik zeg dat dit topic niet bedoeld is om te praten over er wie er goed/slecht is?
Doe dat alsjeblieft ergens anders:stop:.
Waar maak je het dan voor aan! :seriousf:

Axelll
31 maart 2009, 16:14
Jimmy page.


Rot toch op? Hoe kan je hem in godsnaam een slechte gitarist noemen?

Pepe
31 maart 2009, 16:30
dit topic niet bedoeld is om te praten over er wie er goed/slecht is?
:stop:.

Okidokido, in dat geval:

Satriani
Vai
Malmsteen
Frusciante
Slash
Clapton

en geen commentaar he, mag niet http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

M.COM
31 maart 2009, 20:42
Jij bent me er ook eentje, die posts niet gelezen waarin ik zeg dat dit topic niet bedoeld is om te praten over er wie er goed/slecht is?
Doe dat alsjeblieft ergens anders:stop:.

En jij mijn post niet gelezen waarin ik al uitleg dat je jezelf tegenspreekt? Je zegt dat dit topic niet bedoeld is om te praten over goed/slecht maar daarna zet je wel mooi onder je post op pagina 2: Hetfield.

En daar zit het hem juist. Bij wat je boven je post zette, kan ik je nog enigzins volgen als je bedoelt dat hij via zijn beperkingen toch goede muziek weet te maken. Het ding is dat hij helemaal niet beperkt was voor '91 dus je uitspraak slaat nergens op. Daarnaast vind je hem eigenlijk ook een belachelijk ventje gezien je Hahaha, hij weet niet eens ...

Je komt zowiezo uit op een mening. En in dit geval is jouw mening gewoon niet gestaafd met deftige argumenten om te kunnen concluderen wat je beweert.

EuroCinema
1 april 2009, 10:04
:seriousf::seriousf::seriousf: Wat een topic is dit aan het worden zeg! Het verschil tussen "slecht" en slecht is blijkbaar net even te subtiel voor een internetforum.

Tim..
1 april 2009, 10:33
Volgens mij wordt dit echt een oneindig lang topic met eindeloze discussies waarin we elkaars mening gaan afzeiken.

Daan_B
1 april 2009, 10:37
En jij mijn post niet gelezen waarin ik al uitleg dat je jezelf tegenspreekt? Je zegt dat dit topic niet bedoeld is om te praten over goed/slecht maar daarna zet je wel mooi onder je post op pagina 2: Hetfield.

En daar zit het hem juist. Bij wat je boven je post zette, kan ik je nog enigzins volgen als je bedoelt dat hij via zijn beperkingen toch goede muziek weet te maken. Het ding is dat hij helemaal niet beperkt was voor '91 dus je uitspraak slaat nergens op. Daarnaast vind je hem eigenlijk ook een belachelijk ventje gezien je Hahaha, hij weet niet eens ...

Je komt zowiezo uit op een mening. En in dit geval is jouw mening gewoon niet gestaafd met deftige argumenten om te kunnen concluderen wat je beweert.

Duuuuude, als ik Hetfield slecht vind, laat mij dan lekker.
Als je iets te zeiken moet hebben, doe dat dan lekker ergens anders.

Damn wat maken sommige zich toch druk om anderen:dontgeti:...

Daan_B
1 april 2009, 10:40
:seriousf::seriousf::seriousf: Wat een topic is dit aan het worden zeg! Het verschil tussen "slecht" en slecht is blijkbaar net even te subtiel voor een internetforum.

Jammer he..

artnaz
1 april 2009, 10:47
Wacht even, we moeten alleen zeggen welke gitaristen we slecht vinden, maar we mogen er niet over praten? :chicken:

Tubescreamer
1 april 2009, 15:17
Ja, leuk, weer zo'n topic! :D

Naja, als reactie op wat EuroCinema hierboven zegt, ik probeer het altijd maar een beetje in perspectief te zien; Jimmy Page is bijvoorbeeld één van mijn (vele) favorieten en is misschien wel één van de gitaristen door wie ik het meest beïnvloed ben, maar dat wil niet zeggen dat de goede man almachtig is in mijn ogen (Jeff Beck is dat bijvoorbeeld weer wel :D).
Ik snap best dat een boel mensen Page niet goed vinden, of slordig vinden spelen, want dat is namelijk vaak ook zo, zeker live. Maar dat wordt wel afgewisseld met momenten van pure genialiteit, en da's juist het leuke (vind ik). Hendrix precies hetzelfde verhaal, die is ook lang niet altijd even goed bezig en het is af & toe gewoon herrie (wel leuke herrie, daar niet van!)

Je moet de "tekortkomingen" van je held(en) ook wel kunnen toegeven vind ik. Er is nou eenmaal niemand die alles kan.
Behalve Jeff Beck....:D

Goed, maar ontopic (of was dat wel ontopic?) vind ik de topictitel eerlijk gezegd een beetje raar verzonnen idd. Als het gave muziek is, hoe "slecht" kan de gitarist in kwestie dan wel niet helemaal zijn?
Bovendien, en ja het is al gezegd, is "minder technisch begaafd" ook maar een vreemd begrip; als het gaat om snelheid, is sneller dan altijd maar virtuozer? Volgens mij niet. Maar daar hebben we het al over gehad.

Hmm nu ben ik kwijt wat ik ook al weer wilde zeggen. Is het al bier uur?:soinnocent:

EDIT: hee heeft EuroCinema zijn post nou ineens weggehaald hierboven? Something I said? Of ben ik nou gek? Nou dan slaat mijn post al helemaal nergens meer op.....snel een pint Guinness bestellen...

EuroCinema
1 april 2009, 16:45
Oeps, sorry, wou het herschrijven en moest toen halverwege weg vandaar...
Anyway, ik had zoiets geschreven als: grappig hoe mensen niet willen horen dat hun gitaarhelden niet de allerbesten zijn (technisch gezien). Ik herken dat zelf van Prince en Ronny Jordan, door wie ik funk en funky jazz ben gaan waarderen. Ik weet inmiddels dat er knappere gitaristen rondlopen in die genres, maar ik kan nog steeds geen kwaad horen over die 2 mannen.

Madcow
1 april 2009, 17:45
Rot toch op? Hoe kan je hem in godsnaam een slechte gitarist noemen?

Zijn techniek is gewoon niet goed.

chubbyfan
1 april 2009, 17:49
Zijn techniek is gewoon niet goed.

nou echt wel

Pepe
1 april 2009, 18:25
en nou weer echt niet? http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Tim..
2 april 2009, 14:13
nou echt wel

Prachtige onderbouwing van zijn mening:ok:

Madcow
3 april 2009, 19:29
nee jimmy heeft een klote techniek. niet echt efficient en al. maartoch kan hij vette shit spelen.

Tho
3 april 2009, 19:35
Prachtige onderbouwing van zijn mening:ok:


Zijn techniek is gewoon niet goed.

nee dit is goede onderbouwing. Sowieso, what the fuck says 'techniek' anyway?


ontopic: Ik vind mezelf wel een goed voorbeeld eigenlijk