PDA

View Full Version : Effectprocessor met Koch Studiotone



Ibanez44
26 maart 2009, 19:26
Ik zou graag van de Koch (Studiotone) bezitters hun ervaringen willen weten die zij met een effectprocessor hebben. Ik zelf gebruik momenteel een gt-6 die ik in de effectloop heb zitten. De oversturing komt van mijn Koch. De GT-6 doet het in samenwerking met die Koch best goed, stukken beter als met mijn vorige HotRod DeVille. Dat kan dus nogal verschillen per versterker.
Nu ben ik de Gt-6 een beetje zat. Ik heb mijn oog op de TC Electronics Nova System laten vallen maar die komt denk ik het best tot zijn recht in de Input van de versterker. Dan kan ik de Koch oversturing denk ik niet goed gebruiken. Ik heb ook al gedacht aan Een G Force maar heb geen ervaring met 19-inch. Het ultieme is denk ik de G-System maar die is wel erg duur.
Een Koch bezitter met ervaring?

iWishmaster
27 maart 2009, 08:56
Het Nova system is ervoor gemaakt om aan te sluiten met de '4-cable-method'. Ofwel sommige effecten VOOR de preamp (input) en sommige effecten in de effects loop:

Gitaar -> Nova -> Input Koch -> FX-loop send - Nova - FX-loop return -> Speakers.

Wat gebruik je allemaal aan effecten en wat wil je allemaal (blijven) gebruiken? Wanneer je alle distortions uit je Koch haalt, ben je het beste af met een aantal effecten in de FX-loop. Dus ofwel een 19" of misschien losse pedalen. Overigens is mijn ervaring met multi-effects dat je het 'niet goed werken in combinatie met ...' best goed kunt compenseren met de filters die erin zitten, maar het is een hoop 'gepiel'.

duckman
27 maart 2009, 09:54
dit kan niet met het nova system, of er voor of in de loop.de novba heeft zelf geen loop.



Het Nova system is ervoor gemaakt om aan te sluiten met de '4-cable-method'. Ofwel sommige effecten VOOR de preamp (input) en sommige effecten in de effects loop:

Gitaar -> Nova -> Input Koch -> FX-loop send - Nova - FX-loop return -> Speakers.

Wat gebruik je allemaal aan effecten en wat wil je allemaal (blijven) gebruiken? Wanneer je alle distortions uit je Koch haalt, ben je het beste af met een aantal effecten in de FX-loop. Dus ofwel een 19" of misschien losse pedalen. Overigens is mijn ervaring met multi-effects dat je het 'niet goed werken in combinatie met ...' best goed kunt compenseren met de filters die erin zitten, maar het is een hoop 'gepiel'.

iWishmaster
27 maart 2009, 10:08
dit kan niet met het nova system, of er voor of in de loop.de novba heeft zelf geen loop.

Mmm, inderdaad, nu zie ik het. Wel raar overigens, een multieffect zonder loop ...

Overigens kan hij dus wel prima in de fx-loop van je versterker, dan kun je alleen de overdrive effecten niet gebruiken.

crapton
27 maart 2009, 19:56
Ik gebruik zelf een L6 X3Live met 4 cable method op mijn H&K Statesman Q40.

Kan zo vrijwel geheel de distortion gebruiken van de H&K dmv loop input op de X3L. Evt models kan ik bijmengen. Zeer flexibel.

even
28 maart 2009, 12:08
Ik speel sinds september jl. met de Nova in een Mesa 22, dus voor de input. Het volume van de Mesa zo afgesteld dat hij net een randje krijgt bij harde aanslag. Zo is de Nova volgens mij op zijn best. De overdrive (en distortion) zijn heel erg goed. (gain, tone en volume) Daarnaast uitstekend te finetunen met de 3x parametrische eq. die in een apart FX blok zit. Deze toonregeling is zo effectief dat je een singlecoil als een humbucker kan laten klinken bijvoorbeeld en omgekeerd. Hij kan natuurlijk ook in de FX loop geplaatst worden waardoor je gewoon je preamp van de Koch kan blijven gebruiken. De effecten zijn uitstekend van de Nova, meer heb je volgens mij niet nodig als gitarist. Ik weet niet wat de overdrive dan doet met je geluid wanneer je deze aanzet in de FX loop. Maar voor aansluiting in de FX loop heeft hij ook een line ingang waardoor de overdrive wordt overgeslagen. Ik wil het wel voor je uitproberen als je dat wilt, maar mijn amp staat in de oefenruimte waar ik donderdag weer ben.

Mzzl, Erwin.