PDA

View Full Version : Elektrische gitaar aansluiten op pc --> Logitech Z-5500????



Hilbert
26 maart 2009, 17:51
Beste lezer!!

Is het mogelijk om een elektrische gitaar aan te sluiten op mijn pc-dolbysurroundset Z-5500???? (500 watt RMS)
Wil dus eigenlijk gewoon de gitaar verbinden met een kabel aan de computer.

Zoja, hoe moet dat? En wat kost dat???

Alvast bedankt voor reactie!!

Hilbert

ps. Ik heb géén versterker!!

:punk:

Rutger Molenberghs
26 maart 2009, 18:16
Het is mogelijk om een gitaar aan te sluiten op de pc. Je kan rechtstreeks de geluidskaart in door een tussenstukje (jack -> mini jack). Of dat het gaat klinken is een tweede (hangt o.a. af van de geluidskaart).
Dan zijn er ook dingen op de markt zoals de Jamvox van Vox, enkele producten van Line6, ...
Dan ga je via een speciaal kastje dat op usb wordt aangesloten.
Voor beide varianten zal je ook software nodig hebben (om amps, speakers, ... te emuleren). Als je zo'n apart kastje koopt, dan zit die er meestal al bij. Anders kan je je heil zoeken bij dingen als Guitar rig.

KamikazaGuitar
26 maart 2009, 18:28
Waarschijnlijk begrijp ik je vraag verkeerd, omdat het antwoord een beetje simpel erg simpel is;

ik heb laatst (bij wijze van test) met mijn gitaar door m'n pc-speakers gespeeld door het kabeltje van je speakers dat normaal je pc in gaat, met een verloopstukje erop in de earphone-uitgang van m'n versterker te steken.

Hilbert
26 maart 2009, 18:40
Het is mogelijk om een gitaar aan te sluiten op de pc. Je kan rechtstreeks de geluidskaart in door een tussenstukje (jack -> mini jack). Of dat het gaat klinken is een tweede (hangt o.a. af van de geluidskaart).
Dan zijn er ook dingen op de markt zoals de Jamvox van Vox, enkele producten van Line6, ...
Dan ga je via een speciaal kastje dat op usb wordt aangesloten.
Voor beide varianten zal je ook software nodig hebben (om amps, speakers, ... te emuleren). Als je zo'n apart kastje koopt, dan zit die er meestal al bij. Anders kan je je heil zoeken bij dingen als Guitar rig.

Bedankt voor je reactie

En welke moet ik hebben dan van line6? Er zijn veel verschillende soorten. Wil er alleen maar mee kunnen spelen, niet opnemen ofzow.. Vanaf welke prijs zijn deze?

Hilbert
26 maart 2009, 18:42
Waarschijnlijk begrijp ik je vraag verkeerd, omdat het antwoord een beetje simpel erg simpel is;

ik heb laatst (bij wijze van test) met mijn gitaar door m'n pc-speakers gespeeld door het kabeltje van je speakers dat normaal je pc in gaat, met een verloopstukje erop in de earphone-uitgang van m'n versterker te steken.

Ik heb geen versterker!

bass blom
26 maart 2009, 18:45
goedkoopst is volgens mij een pocketpod.
of een vox amplug, ook leuk, minder variatie.

Kingfisher
26 maart 2009, 19:21
Ik gebruik een Tascam UL122
120€
Dat is eigenlijk een externe geluidskaart, met een plug voor je gitaar aan de voorkant, en een USB kabel aan de andere kant.

Het enige wat je dan nodig hebt is een beetje software zoals Amplitube of Guitar Rig, vrij makkelijk te "vinden" [kuch] op het internet.

Rutger Molenberghs
26 maart 2009, 19:25
Als je alleen wil spelen en je wil je budget laag houden, dan kan je inderdaad best voor een pocket pod of een amplug gaan. Die kan je dan rechtstreeks (zonder pc) aansluiten op je speakers. Of je gebruikt ze samen met een hoofdtelefoon, of je gaat alsnog je pc in. Je hebt dan zelfs geen software meer nodig (emulatie gebeurd in de pod of amplug).

espike
26 maart 2009, 20:04
zelf gebruik ik al een tijd deze
http://www.feedback.nl/?b=990730340&a=
klinkt erg lekker over een creative speaker setje

Hilbert
26 maart 2009, 20:42
zelf gebruik ik al een tijd deze
http://www.feedback.nl/?b=990730340&a=
klinkt erg lekker over een creative speaker setje

Ok top.

En als ik het goed begrijp dan gaat dus de gitaar met een kabel in de pod, en de pod gaat met een usbkabel in de computer. En dan kan je met een programmaatje het geluid aanpassen...



BTW tnx voor alles reacties iedereen!!

Hilbert
27 maart 2009, 00:33
zelf gebruik ik al een tijd deze
http://www.feedback.nl/?b=990730340&a=
klinkt erg lekker over een creative speaker setje

Waarin verschilt de Line 6-Pocket Pod Express met de Line 6 Pod Studio GX (http://www.desnaar.nl/index2.php?aid=4)??

Die laatstgenoemde is namelijk 20 euro goedkoper

Muzieknono
27 maart 2009, 06:57
Ik denk wat minder mogelijkheden, kijk even bij de spec's van beiden, ik zou in ieder geval de gewone pod aanschaffen, barst van de mogelijkheden en effecten.
Heb de vox gehad maar dat vond ik ontzettend tegenvallen.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Chief
27 maart 2009, 09:05
Bij de POD studio GX krijg je de softare POD Farm. Dit zijn de effecten/amp modeling stuff die ook gewoon in een volwaardige pod zit.

Daarbij is de POD studio ook meteen een low latency geluidskaart. Als je dan een beetje handig bent met Torrents e.d. download je even Guitar Rig 3 bijvoorbeeld en kan je voorlopig vooruit.