PDA

View Full Version : Sound zoals Neil Zaza op een Flextone III



Thmz
26 maart 2009, 17:46
Hallo!

Ik heb een Flextone III van m'n neef in bruikleen. Ik vind meestal wel een goede sound maar nu ik bezig ben met I'm Alright van Neil Zaza ( http://www.youtube.com/watch?v=VZc0Ln9DTKQ ) maar ik vindt niet echt een lekker clean geluid.

Heeft iemand wat tips om zo'n geluid te bereiken? Met welke cab enzo?

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken maar ben er nog niet zo goed in en soms is het geluid echt té ruig, of soms té flauw, maar als ik dan drive vermeerder/verminder is het geluid weer slecht enzovoort.

Ik gebruik een Epiphone Les Paul

Bedankt!

dunnoaname
27 maart 2009, 08:39
Hallo!
maar ik vindt niet echt een lekker clean geluid.


Het geluid van Neil Zaza is niet erg clean. Het is zelfs vrij veel gain. Ik denk dat je met het X-TC model wel in de buurt kan komen. Gebruik niet te weinig mids.
Neil ZaZa speelt wel akelig netjes, dus om zijn sound te kunnen bereiken moet je ook geen bijgeluiden van andere snaren hebben of een rommelige aanslag.

Hollemans
27 maart 2009, 12:30
Vindt je echt dat Zaza netjes speelt? Meestal wel, maar als je live zijn arpeggio's hoort gaat dat mijn inziens verre van netjes...

Wel een leuk nummer! Luister eens naar Snap crack en Pop (ofzo), leuke live CD.


Het geluid van Neil Zaza is niet erg clean. Het is zelfs vrij veel gain. Ik denk dat je met het X-TC model wel in de buurt kan komen. Gebruik niet te weinig mids.
Neil ZaZa speelt wel akelig netjes, dus om zijn sound te kunnen bereiken moet je ook geen bijgeluiden van andere snaren hebben of een rommelige aanslag.

dunnoaname
27 maart 2009, 12:35
Netter dan ik in ieder geval:seriousf:

Maar ik ken neil zaza helemaal niet, alleen dat clipje vond ik behoorlijk netjes gespeeld.

a darker shade of grey
28 maart 2009, 13:25
Neil Zaza gebruikt inderdaad erg veel gain, ik heb dit nummer ook geprobeerd te oefenen, maar het is erg moeilijk.

De beste man speelt ook de demo's voor TC Electronic op de NAMM shows, en daar gebruikte hij een Diezel amp en een (jawel!!!) Koch Studiotone. Dus inderdaad je hebt een ampmodel nodig met veel gain, ik zou persoonlijk voor de dual rectifier gaan. Succes!

Thmz
28 maart 2009, 15:04
Ik heb de Red dot Solo 100 genomen (= X-TC)
geprobeerd en die is alleszins al redelijk goed.

Ik gebruik m met

Drive 3
Bass 4
Mid 7
Treble 4.5
Presence 4.5
Reverb 6

en geen effecten

Vindt het wel eredelijk klinken zo. andere voorstellen zijn welkom :P

Zal ook nog eens de dual rectifier proberen

@a darker shade of grey: Ik speel de simpelere versie van JerryC: http://www.youtube.com/watch?v=rvAA8i2LzGM

Die is veel makkelijker. Zelfs iets té makkelijk. Misschien na verloop van tijd probeer ik de echte versie nog wel. Als m'n techniek wat beter is.

Bedankt al! Nog wat sleutelen en het geluid is echt naar m'n smaak.

Dosmanos
29 maart 2009, 03:45
Qua sound een Satriani kloon... Dus zoeken in de peavy hoek..