PDA

View Full Version : Cleane versterker



Paulio
26 maart 2009, 17:24
hee,

Ik speel nu al een tijdje op een dsl50 top, maar kom er de laatste tijd achter dat dit m toch niet helemaal is. Er zit uiteraard een lekker scheur op, maar clean is toch niet je van het. En dat terwijl ik vooral clean/lichte overdrive speel.

Nu vind ik qua clean vooral fender versterkers mooi klinken, maar voordat ik ze ga testen wil ik graag ongeveer weten waar ik naar moet kijken aangezien er behoorlijk veel verschillende zijn.

Wat ik ongeveer zoek:

Mooie warme clean, moet goed met pedaaltjes overweg kunnen. Moet ook geschikt zijn voor bandsituatie.
Budget is rond de 1000 euro.
Muziekstijlen: Veel blues, bluesrock, rock, classic rock, hardrock, funk, pop.
Gitaren: Gibson Les Paul standard, Fender classic player stratocaster
De bedoeling is de bluesachtige overdrive uit een tubescreamer te halen en eventueel nog een pedaal voor de iets zwaardere scheur.

Hopelijk kunnen jullie er iets mee;)

Alvast bedankt!

Levitation
26 maart 2009, 17:35
Fender Hot Rod Deluxe of Hot Rod Deville.

Eventueel een tweedehands Twin Reverb, maar die hebben enorm veel headroom (misschien te veel) en zijn erg zwaar.

Een vriend van me heeft de Hot Rod Deluxe en speelt er voornamelijk blues met een lichte crunch mee. Hij is er erg tevreden van. Ik kan wel begrijpen waarom.

bagheera
26 maart 2009, 17:38
Zo ongeveer elke Koch amp is wel clean ( ik heb een multitone II top 100W en ik gebruik hem vooral clean voor jazz )
maar ook twintone en studiotone zijn heel clean en goed spul voor de prijs
Ze blijven ook op hoog volume clean en das wel belangrijk

Paulio
26 maart 2009, 17:45
Bedankt voor de snelle reacties, koch wil ik ook zeker een keer proberen.

Kan iemand misschien ongeveer aangeven wat het verschil is tussen de verschillende fenders? ( Twin reverb, deluxe reverb, super reverb, hot rod series)

Firebird
26 maart 2009, 18:20
Ik vind de Kochs nou niet bepaald een warm clean hebben. Eerder een beetje klinisch, te modern voor blues/rock/classic-rock.
Een Fender-achtige amp is wel het mooist denk ik, misschien kun je ook eens kijken naar een MusicMan (en dan de 112RD Fifty). Mooi clean en vette crunch. Luister eens naar Chris Cain.. echt de instant RD50/EV12L sound.
[EDIT] check eens www.chriscain.cc ,daar kun je 3 mp3tjes downloaden

Paulio
26 maart 2009, 20:33
Lekker geluidje! Speelde Mark Knopfler ook niet op die versterkers?

Comfortably Daniel
27 maart 2009, 15:23
Ik heb zelf een Twin Reverb(85W) en een Blues Deluxe. De Twin is vooral clean en hard, gaat super met pedalen om.
De Blues Deluxe(40W) heeft ook die typische Fender clean, maar krijgt al eerder een randje. Gaat ook goed met pedalen om.
Beiden hebben die typische Fender sound.

Ik gebruik ze allebei voor de muziekstijlen die je beschrijft en ze doen het allebei goed, alleen net even wat anders.

Ash ketchum
27 maart 2009, 15:26
Is een Fender Deluxe Reverb 65 RI of een Princetone Reverb RI niet iets? Aangezien je toch scheur uit pedalen haalt?

techfrenk
27 maart 2009, 17:03
heb laatst de hotrod aangeschaft, en ben nog steeds verliefd...

Paulio
27 maart 2009, 17:07
Dat wordt binnenkort toch een dagje feedback denk ik, in ieder geval twin reverb, deluxe reverb, blues deluxe en de hot rod testen.

Paulio
29 maart 2009, 16:41
Nog een vraagje: na wat rondzoeken op internet hoor ik wel is dat, de twin reverb en de deluxe reverb ongeveer hetzelfde geluid hebben, maar dat de twin veel harder kan. Iemand hier ervaring mee en kan een deluxe reverb wel hard genoeg clean in een bandsituatie?

Comfortably Daniel
30 maart 2009, 09:37
Een Twin kan inderdaad vele malen harder dan de Deluxe...85 en 22 watt is nogal een verschil ;)

Het ligt er dan maar net aan hoe hard je drummer slaat, maar over het algemeen kan je nog wel clean spelen met een Deluxe. Vergis je niet...22W gaat nog behoorlijk hard.

jurgend
30 maart 2009, 10:23
Probeer ook eens de twinamp. die is duurder dan de twin RI maar heeft 2 kanalen aan boord, waaronder de fender clean en een goed scheur kanaal.
Ik heb die al een tijdje en ik ben er zeer content van.
Gaat goed met pedalen om mocht je die nodig hebben.
2de hands kun je ze zeker in uw budget vinden.

Anders is een Vox ook altijd de moeite... met de blauwe speakers zijn ze fenomenaal.

fret1979
30 maart 2009, 10:29
Er staat nu een Mesa Maverick op marktplaats en gitaarmarkt, misschien is dat wat voor je (nee hij is niet van mij...)

Neurosis
2 april 2009, 03:42
Ik heb onlangs een Laney Klipp 100 watt gevonden in Engeland. Dit is de mooiste clean die ik ooit uit een amp horen komen heb. Er zit dan nog eens superveel power achter. Hij is enorm luid en overstuurt pas na een enorm hoog volume. Plus hij reageert super op pedalen. Man nog nooit zo tevreden geweest van een aankoop :)
Als je ooit eens één ziet staan.. Niet twijfelen maar gewoon voor gaan!
(niet vergelijkbaar met de huidige Laneys trouwens)

Ash ketchum
2 april 2009, 12:35
Lees ff de eerste post, het gaat niet om het oversturen, maar om het geluidsniveau/volume.

DaveItUp
2 april 2009, 15:50
Ik heb onlangs een Laney Klipp 100 watt gevonden in Engeland. Dit is de mooiste clean die ik ooit uit een amp horen komen heb. Er zit dan nog eens superveel power achter. Hij is enorm luid en overstuurt pas na een enorm hoog volume. Plus hij reageert super op pedalen. Man nog nooit zo tevreden geweest van een aankoop :)
Als je ooit eens één ziet staan.. Niet twijfelen maar gewoon voor gaan!
(niet vergelijkbaar met de huidige Laneys trouwens)

Indrukwekkende clean en laag idd!

Wat vind je van dat fuzzkanaal trouwens?

Paulio
3 april 2009, 19:25
Ok! Mocht ik de laney is een keer tegenkomen dan probeer ik hem zeker is. Vox wordt het in ieder geval niet, mooie dingen, maar niet echt mijn geluid.

Iemand misschien nog ervaringen met verschillende fender amps? Bijvoorbeeld het verschil tussen de reissue's en de echt oude.

olaftheholy
4 april 2009, 11:39
laney lc30II class A buizencombo, loeihard clean én loeihard scheuren

klaar... (eig)

Neurosis
6 april 2009, 01:25
Indrukwekkende clean en laag idd!

Wat vind je van dat fuzzkanaal trouwens?


Gebruik ik niet, ik vind het persoonlijk niet echt bruikbaar. Maar voor mensen die het Black Sabbath geluid uit de jaren 70 willen reproduceren zullen wel anders praten :) Ik haal de distortion momenteel uit mijn fullton ocd. Echt een enorme power komt er uit die head ik kan het niet genoeg herhalen. Andere versterkers zoals Mesa rectifiers en consoorten mogen wel een strak en bassig distortion geluid creëren maar die Laney die blaast die echt weg.. Als je deze hoort weet je pas wat een 'dik geluid' betekent :)