PDA

View Full Version : Cabinet voor VS 8280



Mr. Dynamite
26 maart 2009, 16:53
Hey,:satisfie:

Hier thuis staat een Marshall valvestate 8280, het 'probleem' is dat hij open back is gezien closed wat meer bass geeft.
Nou kan er een extra 2x12 cabinet op aangesloten worden.
Is dit een goed idee om de bass wat te verhogen zeg maar?
En wat voor cabinet zouden jullie aansluiten?
Mag 2dehands zijn, prijs mag niet al te hoog zijn zo rond de 300/350.

Welk cabinet is dan het beste? :???:

greetz :)

marter544
26 maart 2009, 17:13
Dat werkt zeker wel. Als het voor die prijs moet, zijn er nog best wat opties. Je kan 2e hands kijken, maar je hebt voor dat geld ook prima 2*12 cabs met V30's. Dan denk ik aan bijvoorbeeld framus en harley benton.

Mr. Dynamite
26 maart 2009, 17:21
maar hierdoor verhoog je dus wel zeg maar de 'druk' die je versterker geeft dat je wat meer bass krijgt bedoel ik?

ik neem aan dat u met de framus deze bedoelt?

http://www.thomann.de/nl/framus_fr212_cb.htm

en de harley benton die?

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g212_vintage.htm

of die;

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g212.htm

maar iemand enig idee wat voor speakers hier ^ in zitten?

grtz ;)

marter544
26 maart 2009, 17:25
De vintage versie ja.. In de goedkope zit waarschijnlijk merkloze rommel, geen idee hoe het klinkt, maar ik denk dat ze de vergelijking met een goede speaker van een fatsoenlijk merk niet aan kunnen.

EDIT: Ja, een closed-back zal je meer laag geven, maar het klinkt wel een stuk minder gespreid, het geluid gaat echt recht vooruit zegmaar, maar het geeft wel veel meer laag, en strakker ook, maar dat zijn mijn ervaringen.

Mr. Dynamite
26 maart 2009, 17:30
EDIT: Ja, een closed-back zal je meer laag geven, maar het klinkt wel een stuk minder gespreid, het geluid gaat echt recht vooruit zegmaar, maar het geeft wel veel meer laag, en strakker ook, maar dat zijn mijn ervaringen.

maar als je de cabinet (closed) op de combo (open) aansluit dan heb je toch van bijde wat? of heb ik het nou helemaal bij het verkeerde eind?
mij lijkt dat je dan ideale set up hebt meer laag maar toch spreiding :cooler:

marter544
26 maart 2009, 17:33
maar als je de cabinet (closed) op de combo (open) aansluit dan heb je toch van bijde wat? of heb ik het nou helemaal bij het verkeerde eind?
mij lijkt dat je dan ideale set up hebt meer laag maar toch spreiding :cooler:

Wat je dan krijgt kun je niet voorspellen, je kan sowieso niet vantevoren weten hoe het gaat klinken, je kan het wel inschatten, maar je houd dan idd de spreiding van je combo, met de oempf van een closed back (nu heeft een 2*12 nog steeds niet de oempf van een 4*12 imo, maar je komt een aardig eind). Maar het geluid van de cab gaat dan nog steeds rechtdoor, dus zul je nog steeds op verschillende plekken anders gaan klinken, maar dat houd je altijd.

Mr. Dynamite
26 maart 2009, 17:36
Wat je dan krijgt kun je niet voorspellen, je kan sowieso niet vantevoren weten hoe het gaat klinken, je kan het wel inschatten, maar je houd dan idd de spreiding van je combo, met de oempf van een closed back (nu heeft een 2*12 nog steeds niet de oempf van een 4*12 imo, maar je komt een aardig eind). Maar het geluid van de cab gaat dan nog steeds rechtdoor, dus zul je nog steeds op verschillende plekken anders gaan klinken, maar dat houd je altijd.

Maar het gaat er mij meer om dat ik het lage wat beter er uit krijg en mijn ervaring is dat closed back dit meer geeft en aangezien ik geen half stack ga kopen komt dit toch het beste in de buurt? :???:

marter544
26 maart 2009, 19:35
Het kan zeker goed klinken, en het zal ook beter klinken dan alleen de combo (in mijn oren), meer punch, meer laag, en strakker. Maar de enige manier om er achter te komen hoe het klinkt is je amp mee nemen naar een muziekhandel, en boven op een cab te zetten die je wel wat lijkt.

Mr. Dynamite
27 maart 2009, 13:30
Oke dan ga ik maar is testen bedankt voor je advies :ok:

pol
27 maart 2009, 16:35
het klopt niet persé dat een open back minder laag heeft, veel hangt af van de dikte en gewicht van de de plaat waarin de speakers gemonteerd zijn...

en laten nu toevallig veel combo's een dunnere baffle gebruiken, en iedereen schrijft maar dat open back minder laag heeft terwijl die open back daar niet de oorzaak van is.
closed back zal wel strakker klinken omdat de speakers weerstand krijgt van de lucht in de cab.

Mr. Dynamite
27 maart 2009, 17:35
het klopt niet persé dat een open back minder laag heeft, veel hangt af van de dikte en gewicht van de de plaat waarin de speakers gemonteerd zijn...

en laten nu toevallig veel combo's een dunnere baffle gebruiken, en iedereen schrijft maar dat open back minder laag heeft terwijl die open back daar niet de oorzaak van is.
closed back zal wel strakker klinken omdat de speakers weerstand krijgt van de lucht in de cab.

Maar dan neem ik aan dat dit bij de valvestate's niet het geval is die dikke plaat.

pol
27 maart 2009, 17:43
nee, die zijn niet zo goed van constructie