PDA

View Full Version : Masterclass Steve Vai bij Muzikaza



GuitarKimmie
26 maart 2009, 16:32
Ik kreeg net een mailtje vanuit Muzikaza uit Roermond. Ze zijn bezig met een masterclass van Steve Vai in juni. :zz:

Het is nogal een duur verhaaltje maar ik ben er zeker bij. Op de site van Steve staat alles uitgelegd. Het heet Alien Guitar Secrets. Het kost ongeveer een 130 tot 150 euro voor een ticket. Een masterclass zou 3 uur duren. :blast:

Nou, laat maar komen.

Hardguitar
26 maart 2009, 16:45
Linkje ofzo? Kan niets vinden op de website krijg alleen die webshop te zien.

dickie
26 maart 2009, 19:26
Linkje ofzo? Kan niets vinden op de website krijg alleen die webshop te zien.
Staat op de site van Steve Vai...
http://www.vai.com/News/ags/index.html

Valley
28 maart 2009, 10:27
Het schijnt een Master Class te zijn die alleen in de US, London en Italie gaat plaatsvinden. Tenminste tot nu toe.
Te gek. Eindelijk een les van de meester.

Valley
28 maart 2009, 10:29
Ik lees net dat er op de de site van muzikaza een link en meer info staat. FF Checku. www.muzikaza.com
:cheerup:

Bloodline
28 maart 2009, 10:42
Ik ga me opgeven, HATSIKJIE DEE.

Madcow
28 maart 2009, 15:13
pfhahaha 150 euro, dikke lul 3 bier.

Bloodline
29 maart 2009, 12:42
Ik betaal liever € 150 dan een dikke lul met 3 bier... :p

pauly3d
31 maart 2009, 11:57
:gitarist:Zag inderdaad ook al op marktplaats een advertentie van muzikaza staan
heb gebeld om na te vragen als dit geen 1 april grap was,
hebben me meteen verteld dat deze week meer bekend zal worden over de exacte datum en tijd ben ZEKER van de partij vind 150 euro echt niet teveel geld voor deze Masterclass:rockon::metal:

Bluze
31 maart 2009, 23:41
150 euro zijn ze gek ofzo...
daar kun je 15 kratten bier van kopen

artnaz
31 maart 2009, 23:45
Twijfel, twijfel...

Eerst moet ik eens kijken wat zo'n masterclass precies inhoudt... :chicken:

JimiDylan
1 april 2009, 00:16
Lol, mwuahua, heb je die regels gelezen, f*cking belachelijk!!! :crazyhappy::crazyhappy:

patricia
1 april 2009, 17:18
Ik ben een groot vai-fan,maar die prijzen zin echt belachelijk.
Ga ik niet betalen.

Madcow
1 april 2009, 17:32
ligt niet aan muzikaza zie ik. in amerika vragen ze een kleine 325 dollar. krediet crisis heeft ook steve vai geraakt.

Valley
6 april 2009, 08:55
Helaas mogen er contractueel maar een 120 mensen binnen. Als er meer mensen binnen mochten, kon de prijs ook lager gezet worden. Mr. Vai vraagt gewoon een ontzettend hoog bedrag. De entree kaarten zullen alleen zijn gage voorzien. De rest van de kosten zullen voor de rekening van Muzikaza zijn, zoals geluid, reis, hotel en eten. Ik zou willen dat het goedkoper kon.....

Je krijgt wel een 3 uur durende masterclass met een 5 cd box (nog niet bevestigd). Het is dus wel waar voor je geld en zeer exclusief. :strat:

Bloodline
6 april 2009, 12:10
Ik heb dus met die winkel gemaild.
Hij zou eerst naar de musikmesse gaan ( die is nu over geloof ik) en daar zou hij wat dingen afspreken of het uberhaubt doorgaat.

bestellingen liepen al snel zei hij, waarom zou hij dat nou zeggen.

Bloodline
7 april 2009, 20:11
Goed nieuws:

Er is nog geen enkele data bekend en daarom is er nog geen 1 kaartje verkocht.
Pas als de datum bekent is ( zal ik mail over krijgen ) kunnen er kaarten gekocht worden.

Valley
8 april 2009, 11:01
Ik ben degene die de boekingen beheerd.

We hebben afgelopen weekend afspraken gemaakt voor de masterclass. Binnen nu en 1,5 week krijgen we een datum. Het is allemaal heel raar. We hebben eigenlijk geen voorkeur. Het kost ontzettend veel tijd en geld om het allemaal op de rit te krijgen. Ik hoop dat ik snel alle info kan geven.

Het is in ieder geval bevestigd, het gaat door. De datum zal tussen 16 en 27 juni gaan plaats vinden. Dit omdat Mr. Vai dan tussen het London optreden en het guitar festival in duitsland zit. Dit wordt dan opgevuld door onder andere de masterclass bij Muzikaza. Houd gewoon de website in de gaten en ik zal regelmatig op dit forum de info posten.

We hebben voor inschrijvingen voor diegene die wilt reserveren. Dit is hetgeen wat erg hard loopt. We hebben momenteel 61 vaste inschrijvingen. We zitten dus net over de helft. Er mogen een 120 mensen de clinic bijwonen.

Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid.

harrie-beton
9 april 2009, 09:46
Lijkt me leuk om eens bij te wonen, Vai kan goed lesgeven in tegenstelling tot een hoop schredders.

Les Paul R8
9 april 2009, 11:03
Ik heb me al opgegeven. Niet zozeer omdat ik een groot Vai fan ben. Maar het lijkt me erg leuk om eens mee te maken wat hij te zeggen heeft. Ongetwijfeld dat ik er het nodige van ga leren.

artnaz
9 april 2009, 12:32
Is het trouwens verstandig om een beetje als Vai te kunnen spelen?

Ik ben namelijk geen shredder en speel zijn dingen ook niet (behalve een beetje klooien met Tender Surrender), maar het lijkt me wel erg leerzaam en interessant om daar bij te zijn.

Les Paul R8
9 april 2009, 13:44
Ik ben zeker ook geen shredder. Maar ik denk dat je van Vai altijd wat kan leren. Ik denk ook niet dat hij alleen op het shredden in zal gaan.

artnaz
9 april 2009, 13:58
Ja, maar verder wat techniek betreft? Niet dat ik een barslechte gitarist ben, maar Vai-dingen kan ik meestal niet nadoen. En die Floyd-trucjes doe ik ook nooit...

Bram+
9 april 2009, 14:07
Volgens mij gaat het (alleen) niet over "kijk, als ik zo aan mijn hendel trek, komt er zo'n geluid uit". Op de site staat iets over het curriculum van de lessen:D


When I Was A Little Boy
Introduction
Building the Church
Short and long term musical goals
Essence
Basic guitar playing concepts and music theory
Under it All
Finding and cultivating your own uniqueness on the instrument
Midway Creatures
Discussion about the music business
K’m Pee-Du-Wee
Bathroom Break
Head Cuttin’ Duel
Jamming with Steve
Answers
Q & A With Steve
Here I Am
Meet & Greet, autographs and photos with Steve

(http://www.vai.com/News/ags/index.html)

artnaz
9 april 2009, 14:17
Oh, vet, handig dat programma! :)

Kun je hem trouwens altijd onderbreken en vragen stellen over waar hij het over heeft, of is het meer presentatie waar iedereen stilletjes moet luisteren?

Erg jammer ook dat je niet mag filmen, ik had heel graag beeldmateriaal ervan willen hebben...

Nu kijken waar ik het geld vandaan kan toveren. :D

Bram+
9 april 2009, 14:28
Als ik zo kijk naar het programma is het grootste deel luisteren, en dat moet ook wel met 120 gewillige fans als publiek. 'Answers' (ook een leuke track trouwens:D) is het blokje 'vragen uit het publiek', en tijdens 'Head Cuttin’ Duel' zullen er een aantal mogen jammen met Steve (waar je je van tevoren volgens mij voor moet opgeven).

artnaz
9 april 2009, 14:35
Ja, op die link die je gaf staat dat Steve lootjes gaat trekken. :D

Bram+
9 april 2009, 14:39
altijd spannend :D

Het is jammer dat ik 150 euro dan best wel weer veel centjes vind en Roermond zo'n kuteind weg is (zit je straks ook tussen de juigende Duitsers :makeup:). Ik denk toch dat ik 'm laat schieten. Ik hoop dat hij weer eens een concert in de buurt gaat geven.

dickie
9 april 2009, 15:10
... (zit je straks ook tussen de juigende Duitsers :makeup:). .

Nee, joh - die vertellen we helemaal niet wat hier gaat komen... haha :D
O ja, en we zijn bereikbaar vanuit A'dam met de trein en een directe busverbinding...

Madcow
11 april 2009, 14:54
Zullen vrij weinig duitsers zijn. duitsers zijn mensen die nog gaan afdingen op schoenen die 18 euro kosten. (voorheen 50 euro. en ja, ik heb het meerdere malen meegemaakt)

Hollemans
15 april 2009, 12:35
Allo Steve, can you play EINE DEUTSCHE SCHALLPLATTE fur us?? :supercool:

dml
15 april 2009, 13:31
Drie uur voor 120 man mag je geen Masterclass noemen, zelfs geen workshop.
120 x € 150,- = KASSA!!! Meneer Vai is echt niet gek.

artnaz
15 april 2009, 13:47
Ja, dat het met 120 man is houdt me tegen plus dat ik niet zo heel veel geld te besteden heb... :(

Valley
17 april 2009, 10:11
Er zit voor die prijs wel een 5 cd box Naked Tracks bij ter waarde van € 45,-. Dit is dan misschien al wel een pleister op de wond. Wij zelf bij Muzikaza hebben ook een aktie in leven geroepen. Bij besteding vanaf € 250,-- is er een reductie van 25 %.

We weten zelf ook dat het veel geld is om een masterclass bij te wonen. Maar dit is nu eenmaal de prijs die Mr. Vai vraagt. We hebben in februari een clinic gehad met Richie Kotzen en de entree was toen € 5,--. Als je het entree die maand nog inwisselde kreeg je de prijs van het ticket gereduceerd op je aankoop. Het is niet ons doel om op clincs/performances/masterclass winst te maken. Dat is ons doel met de spullen die we verkopen.

Als het een beetje wilt gaan lukken hebben we nog heel wat in petto. Ik ben momenteel contacten aan het leggen met Steve Lukather, Micheal Landau en Al Di Meola. Hopelijk kan ik hier binnenkort wat meer over vertellen. De prijzen zullen een heel stuk lager liggen dan de Masterclass van Vai.

Madcow
17 april 2009, 10:44
En daarbij komt. Hoeveel betalen mensen hier voor 3 uur bij hun gitaarleraar? 15 euro per half uur is redelijk normaal. Dus 6x15=90 euro. Nouja, Steve vai is een stukje beroemder en al. verder krijg je er ooknog wat dvdtjes.

Dus forummensen, Niet zo huilen. En accepteer dat je voor mensen zoals steve vai geld moet neerleggen om daar les van te krijgen.

dml
18 april 2009, 12:30
En daarbij komt. Hoeveel betalen mensen hier voor 3 uur bij hun gitaarleraar? 15 euro per half uur is redelijk normaal. Dus 6x15=90 euro. Nouja, Steve vai is een stukje beroemder en al. verder krijg je er ooknog wat dvdtjes.

Dus forummensen, Niet zo huilen. En accepteer dat je voor mensen zoals steve vai geld moet neerleggen om daar les van te krijgen.

Ja, en bij een gitaarleraar zitten ook 120 man tegelijk? En krijg je bij Vai dezelfde aandacht als bij een gitaarleraar? Blijkbaar kent men het begrip "Masterclass" niet.......

Pepe
18 april 2009, 12:37
Ha ha, een van 's werelds topgitaristen daalt af voor een masterclass en gelijk een heel topic vol gemiep over dubbeltjes. Nou nog een speculaasje bij de koffie en ik voel me helemaal thuis. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

dml
18 april 2009, 13:10
Och, het gaat me helemaal niet om het geld maar het is natuurlijk onzinnig om zoiets een Masterclass te noemen.

Wellicht een idee om Pepe te laten betalen, voor degene die het zich niet kunnen veroorloven, voor hem zijn het immers een paar dubbeltjes!! ;)

Pepe
18 april 2009, 13:17
Je moet het zien als een concert zonder drums en bas en lange aankondigingen. Je gaat er naar toe of niet natuurlijk. Maar misschien als je een emailtje naar meneer Vai stuurt, dattie wat van de prijs afhaalt voor Nederland.

Ik denk toch altijd weer mee op een constructieve wijze http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Madcow
18 april 2009, 13:26
Je moet het zien als een concert zonder drums en bas en lange aankondigingen. Je gaat er naar toe of niet natuurlijk. Maar misschien als je een emailtje naar meneer Vai stuurt, dattie wat van de prijs afhaalt voor Nederland.

Ik denk toch altijd weer mee op een constructieve wijze http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Nee hoor, het is geen concert, hij geeft gewoon les. hij praat over dingen wat hij lache vind klinken en al. daarom heet het ook een masterclass. meneer geeft les.

Pepe
18 april 2009, 13:37
Ohh.. is dat nou een masterclass... zonder bas en drums met veel gepraat en af en toe een riedeltje op zijn gitaar.
Heel wat anders dan wat ik zei natuurlijk

Just makin fun with you guys...sorry bout that.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

dml
18 april 2009, 15:37
Nee hoor, het is geen concert, hij geeft gewoon les. hij praat over dingen wat hij lache vind klinken en al. daarom heet het ook een masterclass. meneer geeft les.

Nogmaals, blijkbaar ken je het begrip Masterclass niet. Waarvan acte. Geeft verder niet, gewoon er naartoe gaan. :ok:

*zet koffie, pakt een pak speculaasjes en vraagt Pepe op de koffie*

Luke-wannabe
18 april 2009, 21:35
Er zit voor die prijs wel een 5 cd box Naked Tracks bij ter waarde van € 45,-. Dit is dan misschien al wel een pleister op de wond. Wij zelf bij Muzikaza hebben ook een aktie in leven geroepen. Bij besteding vanaf € 250,-- is er een reductie van 25 %.

We weten zelf ook dat het veel geld is om een masterclass bij te wonen. Maar dit is nu eenmaal de prijs die Mr. Vai vraagt. We hebben in februari een clinic gehad met Richie Kotzen en de entree was toen € 5,--. Als je het entree die maand nog inwisselde kreeg je de prijs van het ticket gereduceerd op je aankoop. Het is niet ons doel om op clincs/performances/masterclass winst te maken. Dat is ons doel met de spullen die we verkopen.

Als het een beetje wilt gaan lukken hebben we nog heel wat in petto. Ik ben momenteel contacten aan het leggen met Steve Lukather, Michael Landau en Al Di Meola. Hopelijk kan ik hier binnenkort wat meer over vertellen. De prijzen zullen een heel stuk lager liggen dan de Masterclass van Vai.
Ik kom......!

artnaz
18 april 2009, 23:24
Als ze Blackmore kunnen regelen betaal ik misschien wel het dubbele van Steve Vai! :)

Maargoed, wat me nu tegenhoudt is de prijs en de grote groep mensen. Als het bij één of beide van de aspecten wat minder was...

Madcow
19 april 2009, 20:01
[QUOTE=artnaz;2011923]Als ze Blackmore kunnen regelen betaal ik misschien wel het dubbele van Steve Vai! :)

En die gedachten zullen steve vai fans hebben als blackmore zou komen.;)

eggen_h
21 april 2009, 11:23
fucking belachelijke prijzen dit man, wie denkt die vai wel niet dat ie is.

kan hij echt niet maken, en het erge is dat er nog hysterische fans zijn die er dus wel 120 euro voor gaan betalen.

een scott henderson of een marcus miller (genieten bij mij toch iets meer aanzien dan steve vai), krijgen misschien een 1000 tot 1500 euro van een conservatorium om een hele dag een masterclass te geven.. maar nee, steve vai krijgt dus meer dan 10000, een dief!


het is voor mij wel duidelijk, steve vai is ook al zo'n zakenman op gitaar.. blegh!:stop:

Bram+
21 april 2009, 11:35
Dat Vai een echte zakenman is en geen filantropische instelling, is niet iets nieuws en eerlijk gezegd gun ik hem dat ook.

Wat niet waar is, is dat die 150 euro per kaartje rechtstreeks bij Vai op de rekening worden gestort. Ik neem aan dat de winkel er iets aan verdient, Vai's directe 'personeel' er iets aan verdient, vervoer, verblijf, hij zal nog wel het een en ander moeten afdragen aan andere organisatoren en aan de fiscus, iedere 'genodigde' ontvangt direct een cd-box die daar van betaald moet worden, etc. Ik denk eerlijk gezegd dat hij beter af is als hij een concert geeft voor 2000 man en die allemaal 25 euro laat betalen.

Chiel
21 april 2009, 11:54
fucking belachelijke prijzen dit man, wie denkt die vai wel niet dat ie is.

Uuuh... Steve Vai?? Maar dan ga je toch gewoon niet? Beetje kortzichtig om te denken dat hij alles linea recta naar zijn rekening krijgt over gemaakt. Maar wat dan nog? Kwestie van vraag en aanbod, ik geef hem geen ongelijk.

Harry
21 april 2009, 12:14
als ze mij voor zo'n bedrag vroegen kwam ik ook wel. Zakenman of niet, de schoorsteen moet roken.

Valley
21 april 2009, 18:02
Deze week weten we eindelijk op welke datum het gaat plaats vinden. Het is voor ons ook een gok. We hopen dat we genoeg mensen op de been krijgen om het geld betaald te krijgen wat de firma Vai vraagt. Als we hiermee de boot in gaan, kunnen we andere clinics ook schrappen. Het blijft veel geld wat hij vraagt, alleen hij is 1 van de weinige gitaristen ter wereld die dit kan vragen. Er wordt in ieder geval gespeculeerd over de prijs. Dit geeft in ieder geval aan dat er interesse voor de man is, ook al is de prijs hoog. We zitten momenteel op een 78 aanmeldingen. Sommige ervan kunnen afvallen vanwege een datum. Dit is logisch.

Ik hoop dat we er een geslaagd evenement van kunnen maken. Moge duidelijk zijn dat we hier echt niets op verdienen, wij nemen de catering, hotel en reiskosten voor onze rekening. Anders worden de kaarten echt veel te duur. Als er een 400 of 500 mensen binnen mochten, zou een kaart om en om de 35 kosten. Dit was voor ons ook gemakkelijker. Maar heren als Micheal Landau, komen ook niet voor minder dan een € 3500,--. En een Lukather meer dan het dubbele. Het zijn toch normale prijzen in dat circuit.

Hopelijk is er een beetje begrip voor. Wij willen alleen gave dingen organiseren om onze shop te promoten. Onze winst komt toch vanuit de verkopen in de winkel. Laten we zo zeggen, een advertentie kost ook veel geld, en op deze manier hebben we er allemaal iets aan.

Verdere info hoop ik snel te kunnen posten.

Pepe
21 april 2009, 19:13
Ik vind het een initiatief waar een bescheiden applausje wel op zijn plaats is. Prijzen zijn wat ze zijn en dat is jammer genoeg vaak een groot bedrag voor veel fans. Niettemin kan een goeie clinic je inspireren en je kijk op gitaar een enorme boost geven.
Ik heb ooit een tijdje opgetrokken met Arlen Roth en Evan Johns, beiden wereldgitaristen, in mijn boek tenminste. Dat was waardevoller dan de 4 jaar conservatorium daarvoor.

Les Paul R8
21 april 2009, 21:51
fucking belachelijke prijzen dit man, wie denkt die vai wel niet dat ie is.

kan hij echt niet maken, en het erge is dat er nog hysterische fans zijn die er dus wel 120 euro voor gaan betalen.



Je hoeft toch niet te gaan. Als je het niet kan/wil betalen is dat nog geen reden om zo overdreven te reageren.

Ik heb me wel ingeschreven en ik kan je verzekeren dat ik geen hysterische fan ben.

Tony L
21 april 2009, 22:09
Opzich wel gaaf maar 2 uur rijden + verplicht 1 uur eerder aankomen + 1 uur extra reistijd voor files e.d. is toch wel erg veel van het goede. Mocht het om 9 uur s'ochtends beginnen dan wordt dat om 5 uur s'ochtends weg rijden of te wel 4 uur / half 5 opstaan :soinnocent:

Maar het blijft natuurlijk gaaf om een "masterclass" van Steve te krijgen... Vraag me alleen af in hoeverre je er wat aan hebt met 120 man.

Valley
21 april 2009, 23:48
Kijk eens op onze site www.muzikaza.com. Er staat een foto op van de winkel. Als je naar de tribune kijkt waar de gitaren op hangen. Deze tribune wordt leeggehaald en hier worden stoelen op geplaatst. Hier kunnen een 140 stoelen op geplaatst worden. In dit geval dus 120 stoelen. Iedereen heeft perfect zicht en ik ben in overleg met het management of we onze projector/camera mogen laten staan en niet opnemen, zodat op het scherm zijn handen goed te zien zijn. We willen wel het beste geven. Het podium waar de versterkers op staan wordt ook leeggehaald. Dit is dan ook echt helemaal voor Vai gereserveerd. Als je een kleine indruk wilt krijgen, kijk dan even op www.gitarist.nl en kijk bij de clinic van Richie Kotzen. Er staan een paar filmpjes op het net. Je krijgt ook de indruk wat een clinic inhoudt.

Een uur vantevoren hoef je niet perse aanwezig te zijn. Er is ruimte genoeg voor iedereen die gereserveerd heeft. Overigens staat op onze site nu ook de nieuwe banner van Vai.

livepulse
22 april 2009, 19:07
20 en 21 juni is de heer Vai in Holland volgens dit lijstje: http://www.vai.com/News/index.html alhoewel nog niet bevestigd.

Heb er al zin in hoor! En ik ben wel fan maar heb bij lange na niet het niveau van de heer Vai, noch ambieer ik dat. Het lijkt me geweldig om een speler van zijn klasse eens te horen praten over zijn muziek, zijn ideeën en ervaringen. Daar heb ik best het geld voor over. Dat gezeur over centen de hele tijd, als je het te duur vind ga je gewoon niet! Wat een typisch hollandsch gezeik toch weer.

Super initiatief van Muzikaza!

Valley
23 april 2009, 15:43
21 juni is de definitieve datum voor ons (Muzikaza). De 20e zal Vai ook nog een masterclass doen. De prijs is momenteel nog even een discussiepunt. In ieder geval het wordt nooit hoger. Waarschijnlijk wel lager. De 5-CD Box wordt namelijk niet in Europa gedaan. We proberen hier nog verandering in te krijgen. Zodra ik tijden en meer info heb, staat het hier weer vermeld.

Bram+
23 april 2009, 17:36
Dan ben ik toch benieuwd waar die andere masterclass gaat plaatsvinden.

future2future
23 april 2009, 18:23
http://www.twentietoe.nl/22_07_08/index.php

Bram+
23 april 2009, 18:52
..of all fucking places... Laat die Vai maar lekker zitten met z'n jengelstengelgezwengel :stop:



:seriousf:

hugo123
23 april 2009, 19:15
Als ze Brian May konden laten komen.. Dat zou echt geweldig zijn...:rockon:

harrie-beton
24 april 2009, 10:14
Dat is erg off topic, in een thread over een masterclass van Vai over Brian May te beginnen ;)

Maar goed, ik heb de datum genoteerd. Kunnen we al betalen?

Ibanez666
24 april 2009, 11:08
doe mij youtube maar ;)

Madcow
24 april 2009, 11:19
Stelletje zeurpieten. Het is ook nooit goed voor de gitaarelite he.

Valley
24 april 2009, 15:45
We hebben alles ongeveer op de rit. Prijs wordt € 120,-- en de datum is zondag 21 juni 2009. Het is nu goedkoper geworden omdat de 5-CD-box er niet bij gaat zitten. We hebben dus de prijs kunnen drukken. De andere clinic op 20 juni is in Twentietoe in Tiel (ook tegen dezelfde prijs). Voor verdere info zie onze website en de website van Twentietoe. Kaarten zijn vanaf maandag online te bestellen.

Verdere info volgt.

harrie-beton
27 april 2009, 23:56
Via jullie website heb ik vandaag betaald. Er komt 8 euro bij voor verzenden. Hoe zwaar zijn die kaarten dan ;)

groeten Harrie B

Valley
29 april 2009, 08:44
Als je kaarten online besteld, even op afhalen klikken, niet op verzenden. Staat ook op de site vermeld. Neem de aankoop op internet mee en dan krijg je de verzendkosten retour. Je betalingsbewijs is je voucher voor op de dag zelf.

Dus voor de duidelijkheid: niet op verzenden klikken maar op afhalen, anders telt de site automatisch 8 euro verzendkostern erbij.

Valley
6 mei 2009, 12:25
http://www.fmusic.it/negozio/catalog/images/ibanez%20jem%20555.jpgLeuk extra item.

Bij de Masterclass wordt een Ibanez JEM 555 in het wit verloot die gesigneerd wordt door Steve Vai zelf.

Weer een reden..........

harrie-beton
6 mei 2009, 12:56
lol, zowel Bloodline als ik zijn linkshandige gitaristen.

Valley
6 mei 2009, 22:48
lol, zowel Bloodline als ik zijn linkshandige gitaristen.

Ooit een linkshandige JEM gezien? Die hebben ze niet. Het lijkt toch wel doeltreffend om een Steve Vai model weg te geven.

Bram+
6 mei 2009, 23:04
Niet meer that is, er zijn wel linkshandige 555's gemaakt, maar da's ook alweer tien jaar geleden. Mocht je als linkspoot die JEM winnen, maak je gewoon je neefje er blij mee toch?

OmarAziz
11 mei 2009, 17:05
Allemaal erg stoer. Alvast hartelijk dank voor het organiseren, ik ben er zeker bij!

Valley
20 mei 2009, 08:33
Even de tussenstand van de Steve Vai masterclass.

Er zijn nog een 35 kaarten beschikbaar.

De CD-box zal waarschijnlijk te koop zijn tijdens/na de masterclass. Prijzen en dergelijke zijn nog niet bekend. Dit gaat volledig via Vai zelf. Hopelijk kan ik binnenkort meer laten weten.

OmarAziz
25 mei 2009, 11:27
Op de Vai site staat de masterclass in Tiel (20 juni) inmiddels vermeld, die in Roermond nog niet. Betekent dit dat de sessie in Muzikaza niet gegarandeerd is?

dickie
25 mei 2009, 12:48
Op de Vai site staat de masterclass in Tiel (20 juni) inmiddels vermeld, die in Roermond nog niet. Betekent dit dat de sessie in Muzikaza niet gegarandeerd is?

O jawel hoor!

Valley
28 mei 2009, 14:09
Momenteel staat het bij Vai op de site vermeld. 20 juni Masterclass in Tiel en 21 juni in Roermond. Zowel bij news als bij tourdata.

Tony L
2 juni 2009, 21:50
Zijn hier nog mensen die naar Tiel gaan? Of is dit topic alleen bedoeld voor Muzikaza :supercool:

Valley
12 juni 2009, 11:18
Even weer een update..........

Ik heb gisteren bericht gekregen dat ook de 5 box verkocht gaat worden door Vai zelf (waarschijnlijk roadie of iets dergelijks). Ook zullen er verschillende andere items verkocht gaan worden. Prijzen en wat er verder verkocht wordt is niet helemaal duidelijk. Dat weten we waarschijnlijk op de dag zelf ook pas.

tonyk
12 juni 2009, 16:11
klopt volgens mij is de prijs rond de 25 euro

harrie-beton
15 juni 2009, 10:34
[edit]
Steve Vai masterclass. Deze zal plaatsvinden op 21 Juni van 19.00 uur t/m 22.00 uur

patricia
16 juni 2009, 16:38
Ik ben zaterdag van de partij:blast:
kaartje gewonnen bij de musicmaker!!
Gaaf hoor.

peter_heijnen
16 juni 2009, 16:58
Gefeliciteerd met de kaartjes en veel plezier!

patricia
16 juni 2009, 17:01
Dank je peter,gaat zeker lukken.:cooler:

harrie-beton
20 juni 2009, 10:31
TOT MORGEN :gitarist:

Valley
20 juni 2009, 11:03
Ik zou zeggen, tot morgen. Het gaat een leuke gig worden. Het ziet er veel belovend uit.

Hij heeft maandag vrij..... Het kan dus ook een leuke meet & greet worden......Wees erbij zou ik zeggen...........

Les Paul R8
20 juni 2009, 12:55
TOT MORGEN :gitarist:

Tot morgen, Harrie :)

arie-gitarie
20 juni 2009, 22:23
Ik ben er vandaag geweest en het is een echte aanrader voor alle Vai-fans.
Neem wel je camera mee, want je mag achteraf een foto van jezelf en Vai maken. Wij hadden niets bij ons, omdat dat echt niet mocht volgens de organisatie.
Maar goed, iemand anders was zo vriendelijk om een foto te maken en te mailen.
Tip: neem echt je gitaar mee. Deze kan je laten signeren door Vai...
Have fun morgen!!!

patricia
20 juni 2009, 22:51
ja het was interessant vanmiddag.
toch veel respect voor die gitaristen die meejamde met vai.
haha ik zou niet durven.

repelsteeltje
20 juni 2009, 22:58
oké ik ga dus morgen en uh ik laat mijn gitaartje wel thuis :nervous:

arie-gitarie
21 juni 2009, 09:57
Zou ik dus niet doen...vond het jammer dat ik m'n JEM niet had meegenomen.
Maar je moet het zelf weten :) kan me wel voorstellen anderzijds

Jammen gebeurd trouwens niet op je eigen gitaar maar op de goedkopere witte JEM uit de winkel :)

Valley
21 juni 2009, 11:31
Het kan natuurlijk op je eigen gitaar. Het enige is dat deze gedurende de masterclass achter de balie komen te liggen met de naam erop. De JEM die als back up staat is de gitaar die na afloop/gedurende de masterclass, weggeven gaat worden door Steve zelf. Hier kan natuurlijk ook op gespeeld worden.

Les Paul R8
22 juni 2009, 10:38
Het was een erg leuke avond. Steve speelde niet zo heel veel, maar vertelde veel en gaf goed de gelegenheid om vragen te stellen. Hij was erg enthousiast en hield niet erg rekening met de klok, waardoor het allemaal best een stuk uitliep. Ik ging om iets voor elf uur de deur uit, nadat ik de allereerst meet&greet had gedaan.

Natuurlijk was het erg leuk om hem van zo dicht bij te zien spelen. Hij heeft gewoon een geweldige techniek en een enorme kennis van muziek.

Al met al was het voor mij elke cent waard en wil ik Muzikaza nog bedanken voor de prima organisatie.

marc_o
22 juni 2009, 12:09
Ik mag toch hopen dat je God ook nog even hebt aangeraakt, Robert!

Les Paul R8
22 juni 2009, 12:23
Ik mag toch hopen dat je God ook nog even hebt aangeraakt, Robert!

Haha....ik ben niet gelovig en noem iemand niet zo snel God. Steve maakte zelfs een foutje toen hij een gewone majeur ladder demonstreerde. Maar als je op m'n hyves kijkt, zie je me met Steve op de foto.

Overigens begon hij zijn verhaal ook met het relativeren van zijn eigen mogelijkheden. Hij heeft moeite gehad met het leren gitaar spelen en hij noemde zichzelf niet bijzonder intelligent. Hij heeft gewoon erg veel doorzettingsvermogen en discipline. De muzikaliteit is wel een talent wat hij van zichzelf noemde. Verder heeft hij de mazzel gehad dat hij op z'n 13e les kreeg van een 17 jarige Satch. Die lessen werden vaak 6 uur durende jamsessies in de achtertuin van Satch.....

In het hele verhaal werd mij ook duidelijk hoe groot de invloed van Zappa op Vai is geweest. Zonder Zappa was Vai nooit gekomen waar hij nu is.

Bloodline
22 juni 2009, 13:03
Het was gisteren (Muzikaza) een hele leuke en prettige avond.
En ja jongens, om mijn ego te strelen over dit forum: Ik heb met Steve Vai gejammed
Wat een gitarist zeg. Volgens mijn maat was hij onder de indruk van mijn spel, maar dat zal wel een tikkeltje overdreven zijn.

Hij gaf inderdaad veel ruimte om vragen te beantwoorden en had veel wijze uitspraken.
Nog een grappig feitje: Wie ging er pal naast mij zitten ? Harrie-Beton!

Inderdaad een aanrader en die naked tracks (waren gisteren uitverkocht) staan ook wel op bol.com geloof ik.

Wat een avond zeg, f***ing gespeeld samen met Vai.
Kon wel flauw vallen.

harrie-beton
22 juni 2009, 13:05
Ik vond het ook erg leuk en super leerzaam. De lange autorit (285 km) plus het kaartje waard. Had het niet willen missen.

Valley
22 juni 2009, 14:49
Ik wil namens Muzikaza en John Polder (van de Masterclass in Tiel) iedereen bedanken voor hun bijdrage aan de 2 masterclasses. Zonder het publiek stond Steve, John en Muzikaza natuurlijk nergens. Ik heb Steve achteraf gesproken en vond het een hele leuke avond en voor hem ook zeer leerzaam.

Laat even je mening weten over de middag (zaterdag) of avond (zondag). Wij hebben namelijk een evaluatie over de masterclass. Waarschijnlijk zijn we van plan om Steve volgend jaar te vragen voor een optreden met band. Locatie en dergelijke zijn nog onduidelijk, maar als dit gaat lukken, volgt er zeker meer.

Nogmaals bedankt.

Bassbitch
22 juni 2009, 18:27
Locatie en dergelijke zijn nog onduidelijk, maar als dit gaat lukken, volgt er zeker meer.

Via jullie eigen mailinglist dan mag ik hopen, want daar is het forum niet voor bedoeld.

Les Paul R8
22 juni 2009, 20:36
Via jullie eigen mailinglist dan mag ik hopen, want daar is het forum niet voor bedoeld.


Sorry, maar mis ik iets? In Gigs/concerten is het toch juist de bedoeling om gigs en concerten aan te kondigen......

Bassbitch
22 juni 2009, 21:53
Sorry, maar mis ik iets? In Gigs/concerten is het toch juist de bedoeling om gigs en concerten aan te kondigen......

Jazeker, maar niet als het voor eigen gewin is en dat is bij Valley wel het geval. Dan mag hij lekker advertentieruimte kopen bij Gitaarnet of een mailtje sturen naar de mensen op zijn mailinglist.

Valley
23 juni 2009, 00:23
Jazeker, maar niet als het voor eigen gewin is en dat is bij Valley wel het geval. Dan mag hij lekker advertentieruimte kopen bij Gitaarnet of een mailtje sturen naar de mensen op zijn mailinglist.

Ik weet niet of het duidelijk is, maar we plaatsen al zeer regelmatig advertenties op jullie site. Het is ook niet de bedoeling om dit te verkopen. Op de Vai masterclass is nou niet dat je zegt, winst gemaakt. We willen gewoon uit de kosten komen en muzikanten hun en ons ding te geven. We proberen gigs te creeeren en zo onze bekendheid te geven. We verdienen er dus geen penny aan. De winst komt uit onze verkopen van muziekinstrumenten.
Ik weet niet of je het weet maar ik zie hier geen enkel instrument van ons te koop staan. Zolang wij uit de kosten kunnen komen van het organiseren van clinics en dergelijke, kunnen we elke keer weer een volgende organiseren. Dit is ons doel en niet verder. Het gedoe dat ik onze produkten aan het verkopen ben is grote nonsens.

Of mensen moeten het niet leuk vinden dat we dit soort dingen organiseren, dan is het een heel ander verhaal. Maar ja, doe er mee wat je wilt.

Bassbitch
23 juni 2009, 01:28
Je reageert niet op PM maar hier in het topic wel? Nouja, zo kan het ook.

Je werkt voor Muzikaza en mag daarom hier geen reclame voor ze maken. Het maakt niet uit of jullie er winst op maken of niet, het is een commerciële instelling en jij werkt er. Dat is genoeg reden om het te verbieden onder de noemer spam. Ik zeg niet dat je hier instrumenten aan het verkopen bent, maar je probeert wel publiek naar je zaak te krijgen en daar word je zeker beter van. Je wilt niet weten hoeveel poppodia en muziekwinkels hier gratis hun PR proberen te doen. Vandaar de harde lijn.

Valley
23 juni 2009, 08:30
Dat begrijp ik heel goed. Ik ben niet gestart met de topic en heb gewoon ingehaakt. En probeer alleen info te geven die mensen op dat moment vragen. Het was niet de bedoeling om reclame te maken. Dit is gewoon een ideale plek om mensen op de hoogte te brengen van inside information. Het is niet de bedoeling om reclame te maken. Dat dit in de 2e instantie wel gebeurd is mooi meegenomen, maar absoluut niet de insteek. Als we reclame willen maken, zetten we wel een advertentie.

Bloodline
23 juni 2009, 10:21
Hey Valley,

zijn er ook film opnames of foto's gemaakt ?
(bijv van de jam sessie)

Valley
23 juni 2009, 10:33
Mail even naar patrick@muzikaza.com en wij zorgen dat de foto's naar jullie toe komen. We hebben net bericht gehad van de fotograaf dat alle foto's klaar zijn.

dickie
26 juni 2009, 12:23
...zijn er ook film opnames of foto's gemaakt ?
(bijv van de jam sessie)

Foto's van de Masterclass kun je hier vinden...

http://www.muzikaza.com/fotoalbums/Steve%20Vai%20Masterclass%2022%20juni%202009/index.html

Zijn er wel veel... zo'n 300 geloof ik!

Madcow
26 juni 2009, 13:13
Ik zie tochwel veel bekende gezichten! Paar maten van me zijn er naartoe gegaan, Was erg vet heb ik gehoord!

Noctiis
26 juni 2009, 13:14
Zie Bloodline uit zijn dak gaan, held! :)

OmarAziz
26 juni 2009, 13:27
Super! :punk:

Is er een mogelijkheid om bepaalde foto's in hi-res te verkrijgen? En zijn de zwart-wit foto's als zodanig geschoten of achteraf bewerkt?

dickie
26 juni 2009, 13:47
...Is er een mogelijkheid om bepaalde foto's in hi-res te verkrijgen? En zijn de zwart-wit foto's als zodanig geschoten of achteraf bewerkt?

Of er een mogelijkheid is om ze Hi-Res te krijgen kan ik op dit moment nog niet zeggen - zal het navragen...

De zwart-wit foto's zijn inderdaad als zodanig geschoten; enkele foto's zijn misschien wat aan de donkere kant; het was een dringend verzoek van meneer Vai om, zeker tijdens de masterclass, geen flits te gebruiken!

Anders Destium
27 juni 2009, 00:13
>Mendel
Supervet man, jammen met Vai! Held :rockon:

Gaaf om te zien mensen!




Zeikpuntje richting mods:
Ik vind het nogal hypocriet dat NM altijd schaamteloos mocht spammen, maar dat anderen niet enthousiast mogen zijn als er iets (duidelijk populairs onder forumleden) wordt georganiseerd.

Madcow
27 juni 2009, 02:42
the internet. we are anonymous. we never forget. we never forgive. we are many, we are strong, we are anonymous. the legion of Rofl!!11 and Lol!

Hardguitar
27 juni 2009, 08:04
Tof zeg!

Ik zie btw op de foto`s dat Memru van Anouk ook daar was?

harrie-beton
27 juni 2009, 08:57
klopt, hij speelde ook even met Vai op het laatst en maar vond hem zwaar tegenvallen - beetje toonladders verder niks. Het was ook een baggergeluid, er stond een dikke Bogner vol open met een heel fuzzy tone. Daar was ook weinig eer aan te behalen. Op pinkpop vond ik hem wel aardig spelen. Er waren meer grotere gitaristen, oa joost Vergoosen heb ik gezien.

dickie
27 juni 2009, 10:29
....Het was ook een baggergeluid, er stond een dikke Bogner vol open met een heel fuzzy tone. Daar was ook weinig eer aan te behalen. Hmm vreemd... tijdens soundcheck speelde Vai ook even met de Jem 555 (de te winnen gitaar) over de Bogner!? Klonk toen wel echt als Vai.... Maar kan me herinneren dat Memru zelf nog even snel aan de knoppen draaide...

Quadrifoglio
29 juni 2009, 15:23
Me was er ook:)

Ik vond het echt een superavond. Vai kan overigens heel leuk vertellen maar ik vond de inhoud ook erg goed. Ik heb in ieder geval een veel beter beeld bij het hoe en waarom van Vai. De drie nummers die hij liet zien waren gewoon helemaal af. Ik ben blij dat ik de cash hiervoor vrij gemaakt heb!

Voor de mannen die gejammed hebben: Respect! Eerlijk gezegd hadden ze die gast van Anouk mogen overslaan. Die vond ik toch echt tegenvallen nadat ik de drie 'amateurs' had gezien;)

Bassbitch
30 juni 2009, 17:58
Zeikpuntje richting mods:
Ik vind het nogal hypocriet dat NM altijd schaamteloos mocht spammen, maar dat anderen niet enthousiast mogen zijn als er iets (duidelijk populairs onder forumleden) wordt georganiseerd.

Mag via PM Anders, hoe vaak moet ik het nog zeggen?! :(

Maargoed, destijds was ik hier geen mod en nu wel, bovendien mag men best enthousiast zijn. Je mag er alleen niet zelf beter van worden ;)