PDA

View Full Version : london city



YoJorisss
26 maart 2009, 13:10
ben nog niet zo lang bezig met gitaar spelen (2maanden) en ben dus nog niet helemaal thuis in de wereld van gitaren etc. Ik speel akoestisch maar elke keer als ik achter de pc geraak google ik toch even naar wat strats omdat ik ze gewoon zo ontzettend mooi vind.

ik zit er daarom over te denken om er 1 aan te schaffen, omdat ik later (als ik eenmaal beter acoestisch kan spelen) zowiezo over wil schakelen naar elec. zodat ik dat ook kan....mijn akoestische hou ik overigens gewoon.

raden jullie dan aan om (nu ik het geld ervoor heb) hem binnenkort aan te schaffen of pas als ik de switch definitief wil maken (en dus al redelijk acoestisch kan spelen)

Om maar even een niveau aan te geven waar ik ben, ik heb 2 maanden les gehad en de basis akkoorden en ritmes zijn geen probleem meer...ben nu bezig met wonderwall van oasis.

ik wil eigenlijk alles spelen behalve dikke metal, dat vind ik verschrikkelijk. een strat is dus een goeie keuze...london city spitfire? rolandcube 15 watt versterker (meer heb ik niet nodig)...? is dat een idee.....

ben gewoon ff op zoek naar wat advies van de ervaren gitaristen hiero ;)

Martijn-w
26 maart 2009, 13:14
Als je nu al weet dat je elektrisch wil spelen, dan moet je gewoon een elektrische kopen. Er is geen wet dat je goed akoestisch moet kunnen spelen voordat je naar elektrisch over kan.

iWishmaster
26 maart 2009, 13:16
Wat je zelf noemt is in principe en hele mooie beginnersset! Ga naar de winkel en speel er zelf op, als jij het dat geld waard vind, is het goed. Probeer (puur voor het 'gevoel') ook gewoon even een Telecaster en een les paul bijvoorbeeld (dan heb je de 3 'klassieke' gitaarmodellen gehad).

Squier4ever
26 maart 2009, 14:14
ben nog niet zo lang bezig met gitaar spelen (2maanden) en ben dus nog niet helemaal thuis in de wereld van gitaren etc. Ik speel akoestisch maar elke keer als ik achter de pc geraak google ik toch even naar wat strats omdat ik ze gewoon zo ontzettend mooi vind.

ik zit er daarom over te denken om er 1 aan te schaffen, omdat ik later (als ik eenmaal beter acoestisch kan spelen) zowiezo over wil schakelen naar elec. zodat ik dat ook kan....mijn akoestische hou ik overigens gewoon.

raden jullie dan aan om (nu ik het geld ervoor heb) hem binnenkort aan te schaffen of pas als ik de switch definitief wil maken (en dus al redelijk acoestisch kan spelen)

Om maar even een niveau aan te geven waar ik ben, ik heb 2 maanden les gehad en de basis akkoorden en ritmes zijn geen probleem meer...ben nu bezig met wonderwall van oasis.

ik wil eigenlijk alles spelen behalve dikke metal, dat vind ik verschrikkelijk. een strat is dus een goeie keuze...london city spitfire? rolandcube 15 watt versterker (meer heb ik niet nodig)...? is dat een idee.....

ben gewoon ff op zoek naar wat advies van de ervaren gitaristen hiero ;)

is zeker een leuk setje! ipv cube kun je ook nog de voxad15 vt testen, ook erg leuk en ipv de spitfire kun je ook de comet overwegen, die vind ik persoonlijk erg vet! (heb 'm ook)

YoJorisss
26 maart 2009, 14:21
Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb comets gezien op het internet, in de winkel...en ik vind ze spuuglelijk :P De stratocasters hebben een mooie vorm, ik vindt die comet erg 'blokkerig'.

Maar zeg 'ns eerlijk, is het zonde om nu al een electrische gitaar aan te schaffen terwijl ik nog geen 2 maanden ben begonnen met lessen? (Ik zal ook gewoon met mijn akoestische gitaar naar de lessen gaan). De electrische (die ik dus overweeg) is dus puur voor thuis en optredens over 80 jaar als ik een liedje kan spelen :D

En nogmaals, ik weet zeker dat ik op een gegeven moment een electrische gitaar wil kopen, mijn ouders kijken zowiezo raar op als ik zeg 'Pap, ik wil nu alvast een electrische gitaar erbij kopen'...


Dusjah, ik zit wat te twijfelen...vind het zelf ook wel rap hoor....akoestisch en dan meteen 2 maanden later een elec. erbij kopen..aan de andere kant..of je koopt hem nu..of over een jaar (kun je er net zo goed nu al van genieten?)

geef je mening en ik ben je voor eeuwig dankbaar =P

olaftheholy
26 maart 2009, 14:28
het maakt geen ene moer uit of je nou op een acoustische of electrische leert.
LC's zijn goeie beginnersgitaren,MIM's ook en check zeker vintage icon's

Martijn-w
26 maart 2009, 14:28
Gewoon kopen, waarom zou het zonde zijn? Als je al weet dat je em gaat kopen kan je em net zo goed meteen kopen. Des te eerder kan je ervan genieten.

Markie577
26 maart 2009, 14:57
Zoals boven al gezegd is: Er is geen wet dat je goed akoestisch moet kunnen spelen voordat je een elektrische gaat spelen.
Ik persoonlijk heb niet eens een akoestische gehad toen ik begon.

P.S Ben wel van plan om een akoestische te kopen ;)

YoJorisss
26 maart 2009, 15:10
Ik zeg ook niet dat ik per se goed wil zijn in akoestisch spelen voordat ik met electrisch begin, maar wordt het niet wat moeilijker als je elke dag op wat anders speelt? Ik denk dat stabiliteit (1 gitaar ) als beginner erg belangrijk is. Aan de andere kant ben ik een beginner en zou ik dat dus eigenlijk niet kunnen weten, hebben jullie hier ervaring mee?

Overigens, er zitten 3 muziekwinkels in nijmegen...EIG...Schreevens en GuitarsandAmps. EIG verkoopt in strat, Schreevens een comet en GuitarsandAmps geen.

De tele. van EIG is de volgende:

http://www.eig.nl/descrimage.php?pic=091415575600-2.jpg

London City Spitfire2

Adviesprijs € 295,-
EIG Internetprijs
€ 231,- incl. BTW
€ 194,12 excl. BTW

Omschrijving

Traditionele solidbody elektrische gitaar met Elzen body en Esdoorn hals; palissander toets
3 enkelspoels Alnico elementen met 2 x Tone, 1 x Volume
Verchroomde hardware; fulcrum vibrato unit en Kluson-type mechanieken
3-laags zwarte slagplaat
Leverbaar in de kleuren 3-tone Sunburst (3TS), Zwart (BK), Candy Apple Red (CAR) en Butterscotch Blonde (BUT)

Zijn er nog andere dealers waar ze meerdere strats verkopen, ik vind zwart/wit en blauw/wit ook wel mooi namelijk...of is degene hierboven de enige london city strat die er is?

Martijn-w
26 maart 2009, 15:23
Das geen tele ;)

Maar overigens denk ik dat het geen nadeel is om op verschillende gitaren te spelen. Des te veelzijdiger word je meteen.

bloeddrinker
26 maart 2009, 15:26
Met akoestisch bedoel je een staalsnarig (western) gitaar neem ik aan?

Ik merk dat men akoestisch vaak ook klassiek bedoelt, terwijl klassiek gitaarspel (fingerpicking) toch wel een andere discipline is dan elektrisch.

YoJorisss
26 maart 2009, 15:40
Neen, ik speel akoestisch as in...western/steel...klassiek zou ik nog geen 5 minuten uithouden!!! :P

En huh? Is dat geen strat die ik zojuist heb gepost?

http://images5.speurders.nl/images/46/4668/46682855_1.jpg

Dat wel toch?
Als dit er wel een is, wat is dan het verschil met de gitaar in mijn vorige post op pagina 1?

Martijn-w
26 maart 2009, 15:48
Jawel dat zijn allebei strats. Maar je typt, de tele van eig is de volgende:

En een telecaster is iets anders dan een stratocaster, maar dat weet jij ook wel. Typfoutje denk ik ;)

YoJorisss
26 maart 2009, 15:52
Kut, sorry, ik zie het staan idd :P OEPSSS!!!

Maarja, een vraagje...in Nijmegen zijn er dus 3 zaken, en in totaal 1 london city strato...ik beperk mijn 'mogelijkheden' niet tot london city...maar fender gaat te ver..ik wil eigenlijk maximaal 300 uitgeven (wat met een london city volgens mij prima gaat). Daarom vroeg ik me af of jullie websites van winkels kennen waar ze deze verkopen?

Martijn-w
26 maart 2009, 16:14
Voor 300 euro kan je ook een 2ehands fender strat kopen, weliswaar een mexicaanse. Een betere squier zou ook kunnen (geen affinity!).

Deze bijvoorbeeld: http://www.feedback.nl/?b=0321660900&a=9

YoJorisss
26 maart 2009, 16:36
Dat is toch geen Fender? (Squier Strat deluxe FMT sb/rw ) ofwel?

Mja, jullie kennen geen winkelwebsites waar je wat gitaren van london city te bekijken zijn? Of iig strats in dezelfde prijsklasse...?
Overigens vind ik die sunburst wel mooi, maar ik heb liever iets anders...zwart met witte slagplaat of blauw met witte slagplaat, misschien zelfs rood....enig idee?

YoJorisss
26 maart 2009, 17:05
Ideen + picss =P anders kenne we niej judge hea

YoJorisss
26 maart 2009, 17:30
Hmm, vrind van me gaf me een tip: Squier (wat overigens in dit topic ook al genoemd is). Ben wat rond gaan kijken en kwam uit bij Feedback Muziek in Rotterdam.

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/squier-strat_aff_mb_mn_350_ffffff_75.jpg

Squier Strat aff. mblu/mn

Is jouw affiniteit met de Stratocaster ook zo groot? Kies dan voor deze schitterend gelakte metallic blauwe Affinity Strat van Squier by Fender! Uitgevoerd met drie zeer helder klinkende pick-ups en een tremolo. De prima spelende hals met ranke frets is een feest voor iedere linkerhand.

Dan moet daar natuurlijk een versterker(tje) bij. Deze is bedoeld voor een kamergitarist...ben nog niet van plan om on-stage te gaan spelen, want daar ben ik nog veel en veel te slecht voor =D Ik twijfel tussen de volgende 2:

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/roland-cube15X_350_ffffff_75.jpg

Roland Cube 15 X

Compact combo met interessante features! Door de Powre Sqeeuzer heb je ook op lagere volumes een dijk van een sound en de versterker is uitgevoerd met aux ingang om een MP3 of CD speler aan te sluiten.

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/roland-cube20X_350_ffffff_75.jpg

Roland Cube 20 X

Dit 20 watt combo is voorzien van COSM modeling, Power Squeezer, akoestische modeling uit de AC3 en een tuner. Daardoor is het een perfecte en veelzijdige amp voor de huiskamergitarist.

Wat zouden jullie doen? Is die gitaar een goede keuze? Welke van de 2 versterkers? Etc.

Billy Turf
26 maart 2009, 17:36
Met London City kun je niet verkeert gaan, heb zelf een London City Comet (telecaster).
Ben ik zeer tevreden over, vooral voor de prijs.
Goede afwerking en doet denk ik niet onder voor een mexican fender telecaster.

Gebruik hem nu als back-up gitaar omdat ik nu een Fender Stratocaster heb.

Ik zou gewoon eens de comet en de spitfire uitproberen.
En dan een keuze maken.

:grouphug:greetz

Mr_Moustache
26 maart 2009, 17:45
De goedkopere Squier series (zoals de affinity) zijn niet zo heel veel soeps...

de Classic Vibes daarentegen zijn prima.

YoJorisss
26 maart 2009, 18:33
Oh, ik hoor juist van een vriend van mij dat zijn leraar 3 squiers heeft waaronder 2 affinity's en er zeer tevreden over is. Zowiezo hoef ik geen gitaar van 300+ euro's, ik ben een beginneling en wil naast een akoestische ook gewoon een electrische (omdat ik allebei wil kunnen spelen, heb een lekker variërende muzieksmaak.

Zouden jullie dan voor de London of Squier gaan? Squier wordt gemaakt door Fender dacht ik.

bass blom
26 maart 2009, 18:38
koop dan gewoon zo'n affinity
zijn zat te vinden voor 100 euro gebruikt

YoJorisss
26 maart 2009, 18:52
Ik laat hem denk ik uit R'dam komen voor 170 euro, maar wil hem eerst graag uitproberen dus ga ik even een lokale winkel regelen die hem besteld :D

bass blom
26 maart 2009, 18:54
Ik laat hem denk ik uit R'dam komen voor 170 euro, maar wil hem eerst graag uitproberen dus ga ik even een lokale winkel regelen die hem besteld :D

ga je een lokale winkel hem laten bestellen en dan zeggen, nee, doe toch maar niet? :chicken:

Martijn-w
26 maart 2009, 19:00
Ik laat hem denk ik uit R'dam komen voor 170 euro, maar wil hem eerst graag uitproberen dus ga ik even een lokale winkel regelen die hem besteld :D

Ga gewoon eens wat winkels langs om daar overal verschillende gitaren te testen. Dan pas kom je erachter wat je nu eigenlijk wilt en welke gitaar je het beste in de hand ligt en klinkt.

Mr_Moustache
26 maart 2009, 19:35
Oh, ik hoor juist van een vriend van mij dat zijn leraar 3 squiers heeft waaronder 2 affinity's en er zeer tevreden over is. Zowiezo hoef ik geen gitaar van 300+ euro's, ik ben een beginneling en wil naast een akoestische ook gewoon een electrische (omdat ik allebei wil kunnen spelen, heb een lekker variërende muzieksmaak.

Zouden jullie dan voor de London of Squier gaan? Squier wordt gemaakt door Fender dacht ik.

Ik zou voor de london city gaan, Daar ga je op de lange termijn een stuk meer plezier van hebben.

YoJorisss
26 maart 2009, 21:36
Ik wil best voor de london city gaan, als ik hem ergens kan uitproberen zou ik dat zeker doen. Maar heb tot nu toe nog geen winkel gevonden die er een heeft..Ofnaja, EIG wel, maar die hebben er maar 1 en dan in 3 verschillende kleuren:


Leverbaar in de kleuren 3-tone Sunburst (3TS), Zwart (BK), Candy Apple Red (CAR) en Butterscotch Blonde (BUT)

Vraag me af welke kleuren er nog meer zijn...Ik zie metallica-blue met witte slagplaat erg mooi (Squiers). Hopelijk heeft LC die ook, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Billy Turf
26 maart 2009, 21:50
Die kleur die jij wil hebben ze niet bij de London City spitfire/comet geloof ik.

Maar uiteindelijk zou ik mijn keuze baseren op de sound/feel van de gitaar,looks komen op de 2de plaats.

Nogmaals, ik denk dat je met die London City toch echt beter af bent.
Probeer ze beide, de city en de squier en je merkt het verschil wel.

Note; squier is geen fender!!-> niet meer en niet minder dan het submerk ervan..

YoJorisss
26 maart 2009, 22:48
Ik vind de Squiers wel erg goedkoop en daarom denk ik ook dat de LC een wat betere keuze is, ik ga morgen informeren bij mijn leraar en proberen een exemplaar bij mijn vriend te lenen.

Stel dat ik een van deze zou nemen, dan twijfel ik tussen de volgende:

http://www.jic.nl/images/Gitaren/LC/SPITFIRE_BK_BIG.jpg

EN

http://www.jic.nl/images/Gitaren/LC/SPITFIRE_3TS3W_BIG.jpg

De specs zijn bij beide gitaren hetzelfde:


* Traditionele solidbody elektrische gitaar met Elzen body en Esdoorn hals; palissander toets
* 3 enkelspoels Alnico elementen met 2 x Tone, 1 x Volume
* Vercroomde hardware; fulcrum vibrato unit en Kluson-type mechanieken
* 3-laags zwarte slagplaat
* Leverbaar in de kleuren 3-tone Sunburst (3TS), Zwart (BK), Candy Apple Red (CAR) en Butterscotch Blonde (BUT)

Aan welke geven jullie de voorkeur? En waarom?

Martijn-w
26 maart 2009, 23:12
Er zit geen enkel verschil in de gitaren, op de kleur na.

Hier is de website van london city, ze hebben ook een rood/witte spitfire:
http://www.jic.nl/LC_index.htm

YoJorisss
26 maart 2009, 23:26
Weet dat er geen verschil in zit, maar vraag gewoon mening m.b.t het uiterlijk. Een witte is er niet, meer beige, vind ik niet zo heel mooi.

Nvm, je bedoelde rood met witte slagplaat, die is opzich ook wel mooi...maar ik verkies denk ik de 2 die ik heb gepost boven die rode. Maar misschien is dat wel weer heel anders als ik eenmaal in de winkel sta! :O

Martijn-w
26 maart 2009, 23:33
Tja, iemands mening vragen over het uiterlijk van 2 gitaren die je al gezien hebt (op foto) is hetzelfde als iemands mening vragen over twee gerechten die je net zelf geproefd hebt. Je weet dan zelf wel welke je het lekkerst vindt, dan maakt de mening van die ander niks meer uit.

YoJorisss
26 maart 2009, 23:37
Gewoon benieuwd, vind het interessant om te weten wat andere mensen vinden. Ik weet het ook nog niet precies....de zwarte is lekker oldskool en super vet..maar de sunburst heeft ook wel iets.........

HMMMMMM!!?!!??! :P

Trouwens nog wat...roland cube 15watt...is dat een goede combo? (voor kamergebruik en niet voor stage ofzo)

olaftheholy
27 maart 2009, 08:32
het begint wel een beetje naar LC en Cube SPAM te ruiken hier
maar ik kan me vergissen...

iWishmaster
27 maart 2009, 08:44
Cube is een prima combo, maar probeer ook even een Vox AD(..) van de dezelfde prijs zeg maar. Beide hebben hun kwaliteiten en zijn prima versterkers.

Overigens wil ik je een waarschuwing geven: Luister ABSOLUUT NIET naar de verkopers bij EIG in Nijmegen. Ik ben er nog geen tegengekomen die ook maar enigsinds een vleugje waarheid kon vertellen! Ga op je eigen oren, handen en gevoel af!!! Hij is op zich niet duur en heeft veel beginnersgitaren, maar smeert werkelijk alles en iedereen een Ibanez aan als je niet oplet (nu heeft Ibanez ook goede beginnersgitaren, maar het is niet iedereen zn ding). Service/garantie krijg je er eigenlijk gewoon niet, maar als je ze op de één of andere manier weet te overtuigen toch service te verlenen, is de die service op zich goed (afstelbeurt geven kunnen ze daar op zich best).

Ofwel, opletten geblazen in die winkel! Zeker als beginner!

stratie
27 maart 2009, 09:48
Ja, ik ben er ook van overtuigd dat het in feite niet uitmaakt met wat voor gitaar je begint. Als je zelf al weet dat je ''later'' electrisch gaat spelen, waarom zou je hem dan niet nu al kopen? en er nu al lekker op spelen?

Het maakt namenlijk niet zoveel uit op wat voor gitaar je het leert.

Maargoed, even over de LC: Prima gitaren om mee te beginnen zoals al gezecht is;) LC maakt over algemeen gewoon goed spul.

En de Cube: Ook een leuk versterkertje voor thuis, absoluut niets mis mee.

En ten slotte over de kleur: Gewoon een kleur kiezen die je zelf het mooiste vind uiteraard, zelf ben ik altijd wel gecharmeerd van een rode strat of een sunburst, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.


Ontzettend veel succes met je keuze!


Gr, Stratie

YoJorisss
27 maart 2009, 14:06
Bedankt voor de reacties. Over EIG, heb er al wat problemen mee gehad met mijn 1ste Ibanez die ze om een of andere vage reden niet konden repareren. Heb mijn vader erop gezet en die heeft ze even duidelijk gemaakt wat garantie is en toen heb ik onmiddellijk een nieuwe gitaar gekregen (die naar mijn en mijn vaders mening beter is dan de vorige). Je moet er bij EIG boven op zitten, dan pas is het een goede winkel.

Ik vind die rode ook erg mooi, erg blitz. Toch weet ik het nog niet zeker, ik ga gewoon in de winkel kijken. EIG heeft overigens alleen black/sunburst/beige maar de rest kunnen ze bestellen denk ik. Ik ga die VOX dan ook maar eens uitproberen :)

Thanks!

iWishmaster
27 maart 2009, 14:17
Bedankt voor de reacties. Over EIG, heb er al wat problemen mee gehad met mijn 1ste Ibanez die ze om een of andere vage reden niet konden repareren. Heb mijn vader erop gezet en die heeft ze even duidelijk gemaakt wat garantie is en toen heb ik onmiddellijk een nieuwe gitaar gekregen (die naar mijn en mijn vaders mening beter is dan de vorige). Je moet er bij EIG boven op zitten, dan pas is het een goede winkel.

Ik vind die rode ook erg mooi, erg blitz. Toch weet ik het nog niet zeker, ik ga gewoon in de winkel kijken. EIG heeft overigens alleen black/sunburst/beige maar de rest kunnen ze bestellen denk ik. Ik ga die VOX dan ook maar eens uitproberen :)

Thanks!

Ah ok, je hebt er ervaring mee hoor ik. Goed ook dat je vader er verstand van heeft: bij EIG moet je inderdaad een beetje stevig in je schoenen staan. Voor mij een reden om er niets meer te kopen, maar wanneer geen andere winkel het op voorraad heeft uiteraard een goede optie.

YoJorisss
27 maart 2009, 14:53
Ja, de enige dealer bij mij in de buurt met LC's is volgens mij EIG, dus daar moeten we het maar mee doen ;) Niets verkeerd mee, gewoon zorgen dat je de touwtjes in eigen handen hebt :soinnocent:

JBarn
27 maart 2009, 15:29
Ik wil toch even kwijt dat je inderdaad echt die VOX moet overwegen.
Ik heb zelf hier een Cube 15x staan als mn eerste verterker, het is op zich een prima ding...maar naar mijn idee kun je toch beter voor de VOX gaan, vooral als je niet zo'n metal fan bent.

De Cube kan een veelzijdig metal geluid produceren en is redelijk goed in het cleane kanaal, maar ertussenin is het echt even zoeken, ik heb er tot nu toe niet echt een overtuigende bluesy of een lekkere classic rock sound uit kunnen krijgen.

Een tijd geleden had ik een VOX AD 15 geprobeerd bij een kennis van mij en persoonlijk vind ik dat ding veel beter klinken. Hij klinkt wat warmer en gaat meer richting het buizengeluid en is in het middengedeelte waar ik het over had echt een uitblinker.

Nogmaals dit is puur mijn mening en ik heb (nog) geen gitaar met single coils.

Kijk ook eens naar de vernieuwde (wel wat duurdere) AD series, de VTs. (dus de Vox vt15)
Zelf ben ik van plan om een VT30 te kopen voor op mn slaapkamer:ok: