PDA

View Full Version : Raar probleem met Vista



Azrahell
26 maart 2009, 11:39
Hallo daar,

Ik ben met mijn band bij de basist thuis gitaren aan het opnemen via Gearbox en Nuendo 3 met Windows Vista, nu hebben we sinds kort het volgende probleem:

Terwijl we muziek in Nuendo afspelen en naar de Gearbox overschakelen om bijv. settings te bekijken wordt Nuendo abrupt afgekapt en onstaat er een harde tik/kraak over de speakers, als we vervolgens weer terug schakelen naar Nuendo loopt de muziek weer...heel erg raar..

Dit gebeurt ook met Nuendo als we gewoon naar een willekeurig mapje overschakelen, muziek wordt gelijk afgekapt en stopt totdat we weer naar Nuendo overschakelen en muziek loopt weer..heel erg irritant en niet echt goed voor de monitors die klappen bij het overschakelen.

We hebben Gearbox opnieuw geinstalleerd: geen verandering...
Alle overbodige zooi losgehaald (webcam, exteren harde schijf): geen verandering


Heeft iemand ook deze problemen gehad?, of weet waar het aan zou kunnen liggen?
Het werkte eerst wel goed, misschien dat dit een probleem binnen vista is?

Alle tips zijn welkom...

Alvast bedankt,

De Beer
26 maart 2009, 11:56
Ik heb wel iets gelijks gehad in XP, Nuendo vs Gearbox.

Bij mij raakte Gearbox zijn instellingen kwijt als ik naar Nuendo overschakelde.
Ik heb alle MIDI in dingen in gearbox/tone port uitgezet omdat die reageerde op MIDI van Nuendo. dat zal in sommige gevallen ook wle wenselijk zijn....maar bij mij niet. het zal ook wel aan te passen zijn met de juiste MIDI messages..maar ik gebruik ze niet dus dit deed het truukje.

harrie-beton
26 maart 2009, 12:27
Gearbox is toch om de sounds in te stellen? Deze kan gesloten worden als het geluid goed is. Vista heeft geen goede reputatie als het om muziek en videobewerking gaat.

Highway49
26 maart 2009, 14:46
Is dat niet net zoiets als in cubase? Je kiest een geluidskaart, en kan dan aangeven of je die door wilt laten draaien als je naar een ander programma overschakelt of niet.

Misschien is dat hier niet het geval maar het zou kunnen...? Zal dan ook wel in de algemene settings staan ofzo

STW
27 maart 2009, 20:06
ik weet niet precies waar de klepel hangt, maar is t toevallig niet de optie 'release ASIO driver in background' in Nuendo?

Fenderwim
12 april 2009, 17:57
Ik denk dat de laatste posting een deel van het probleem kan zijn, maar als Nuendo loopt en dat dan een flinke belasting voor je computer is, kan het zijn dat Windows het even niet aan kan en Nuendo stopt .

Een andere rede kan zijn dat als je Gearbox opent terwijl Nuendo loopt je met midi een verbinding met je computer maakt om de settings te laden.

Je hebt dus geen echt probleem maar je doet iets wat niet kan.

Niet doen dus!

Groeten