PDA

View Full Version : Twijfel tussen 2x Cort M600



Kristof
26 maart 2009, 08:43
Ik zou mezelf graag trakteren op een (linkshandige) Cort M600. Een lokale gitaarwinkel heeft er geen op stock, maar zijn leverancier heeft er wel twee. Jammer genoeg verschillen die twee versie. De ene is Antique Violin Dark van kleur en heeft twee passieve EMG pickups (EMG-HZ OPEN SA1(F) & TB1(R)) zonder pickup cover. De andere is Bright Blue Burst en heeft twee Duncan Designed pickups (Duncan Designed Chrome Covered HB102) met pickup cover.

Omdat die gitaren niet op voorraad zijn bij de winkel en omdat het voor de shops riskant om linkshandige gitaren in stock te nemen kan ik dus al niet testen of ik het geluid van de EMG's of de Duncans beter vind.

Als ik op looks moet afgaan heb ik ook een probleem. De Antique Dark Violin vind ik pakken mooier dan de Bright Blue Burst, maar die eerste heeft dan geen pickup covers. Die gitaar staat echt niet met "blote pickups".

Ik zoek een goede allround gitaar om mijn Fender MIM Strat aan te vullen. Omdat de twee humbuckers van de M600 in single coils gezet kunnen worden, dacht ik dat die M600 wel behoorlijk veelzijdig is.

In het kader van veelzijdigheid, welke pickups zijn dan interessanter? De EMG's of de Duncan's?

Stel dat ik voor de Antique Dark Violin met "blote" EMG's ga. Is het dan mogelijk daar zelf een pickup cover op te zetten en welke invloed gaat dat hebben op het geluid?

Nog enkele foto's om het geheel te illusteren :)

De Antique Dark Violin met blote EMG's waarop ik pickup covers wil:
http://www.nicksmusic.it/chitarre/10f928840.jpg

Davy
26 maart 2009, 08:51
Koop gewoon die violin burst, dan kun je later nog altijd andere pickups inzetten. De andere optie is met een gitaar zitten die je niet zó mooi vindt, maar waarvan de pickups wel prachtig zijn... :confused:

Qua kwaliteit weet ik niet wat er beter is.

Noid
26 maart 2009, 09:50
1) Eigenlijk moet je zelf gaan testen, want smaak m.b.t. elementen is subjectief.

2) Ja er kunnen vast kapjes op die elementen. Het geluid zal er iets van veranderen (waarschijnlijk iets minder "bite")

3) Beide type's PU's zijn niet slecht, maar met betere pu's is er meer uit zo'n gitaar te halen. Als ik jou was zou het me dus niet zoveel uitmaken, omdat ik op termijn de elementen toch zou vervangen.

Ik heb zelf EMG HZ pu's gehad: veel bass en hoog, weinig mid. Daarmee weinig dynamisch.
Duncan designed niet zelf gehad, maar wel op gitaren gespeeld waar ze in zaten: wat nassaal en weinig dynamisch.

Madcow
26 maart 2009, 10:22
Ik heb zelf een cort M-600. Ik zou niet weten wat voor elementen erin zitten. maar er zitten elementkapjes op. Maar ooh man. wat klinkt en speelt hij toch geweldig! Heerlijke hals! beste 400 euro wat ik ooit aan een gitaar heb uitgegeven.

snaarplukker
26 maart 2009, 21:43
Heeft hij geen rechtshandige exemplaren daarvan hangen zodat je het geluid daarvan kan beoordelen?

stratie
27 maart 2009, 14:12
Heeft hij geen rechtshandige exemplaren daarvan hangen zodat je het geluid daarvan kan beoordelen?

+1..

Gr, Stratie