PDA

View Full Version : 2 nieuwe nummers...



pasqual
26 maart 2009, 00:11
hoi allemaal,

luister eens ff naar deze 2 nummers. opgenomen met minidisc in de oefenruimte met 4 microfoons. hier is verder niet aan gemixt, behalve dat het volume iets genormaliseerd is. de opname was vrij zacht opgenomen om oversturing te voorkomen. vandaar een beetje ruis, helaas.

graag jullie mening.

seven years: http://soundclick.com/share?songid=7459093

cold world: http://soundclick.com/share?songid=7459049

veel plezier en uiteraard bedankt voor de moeite, Pasqual.

YoJorisss
26 maart 2009, 09:06
Speel eens een liedje van the kooks, dat zou ik te gek vinden!!!! :)
Deze zijn ook sprr!

pasqual
26 maart 2009, 19:01
bedankt Jorisss. het zijn eigen nummers en hoewel ik de kooks ook een goeie band vind, is onze muziek hier niet mee te vergelijken. we spelen ook niet zoveel covers eigenlijk.

groeten Pasqual.

pasqual
27 maart 2009, 22:53
verder nog meningen, opbouwende kritieken?

Pasqual.

ExplorerNut
28 maart 2009, 08:19
Ik ga niet zeggen of ik het goed vond of niet want het is absoluut niet mijn smaak. Maar voor die gitaarsolo in Deven Years moest ik toch ff een berichtje achterlaten. In het begin dacht ik... 'ach aardig'... maar toen ging ie helemaal los :rockon: lekker.

pasqual
28 maart 2009, 13:47
@ExplorerNut: als het je smaak niet is, dan vind ik het toch wel symphatiek van je dat je het nummer toch hebt uitgeluisterd want het duurt toch meer als 5 minuten. ik heb er ook wel eens moeite mee om van die metal met grunten ( of hoe schrijf je dat? ) compleet te luisteren, maar om een oordeel te geven is dat toch wel nodig. ook als ik iets niet mooi vind, kan ik het toch goed of slecht vinden. dus bedankt voor je commentaar.

groeten Pasqual.

stratie
1 april 2009, 00:05
Ja, ik vind ze wel lekker ik hou hier wel van! jammer van de crappy opname kwaliteit maar ik hoor wel degelijk potentie!

Mooie rock stem ook, miss beetje aan het engelse accent werken;) maar veder vind ik ze aardig goed opgebouwd, ik mis bij cold world echter wel nog een ''derde trap'' de climax ontbreekt zeg maar, hij zit er tegenaan en als je denkt JAAA!! NU KOMPTIE! zakken jullie terug, miss nog een stapje er bovenop?

En af en toe een tweede stem zou niet verkeerd zijn!

Ik vind je sound wel erg lekker.

Al met al gewoon vette nummers!


Gr stratie

ellisvertellis
1 april 2009, 00:33
klinkt best goed! Mag ik vragen hoe lang jullie al bezig zijn? Wij zijn ook bezig met iets dergelijks en ik vind de nummers mooi in elkaar steken , alleen niet helemaal mijn smaak. In vind het nogal... "voor de hand liggend", als ik zo streng mag zijn. :makeup:

Idd wel een lekkere solo, wou dat ik dat kon!

Grtz!

Riky
1 april 2009, 01:05
de solo zijn wel gaaf, maar persoonlijk vind ik ze wat te lang. Zelf zou ik iets sneller naar de climax toewerken.

De muziek is niet helemaal mijn ding, maar dat is smaak. kan er opzich wel naar luisteren:)

Best leuke nummers! Zanger mag idd iets meer engels accent hebben, maar verder klinkt het allemaal prima hoor! Jullie beheersen allemaal wel je instrument en kunnen samen spelen. Dat kan lang niet elke band zeggen!

pasqual
1 april 2009, 17:37
;)@allemaal: bedankt voor de feedback!

@ stratie: de opnames zijn in de oefenruimte opgenomen en ondanks "crapie" wel duidelijk. je mist wel de dynamiek die je tijdens het spelen wel ervaart. voor echt goeie opnames moet ik nog ff geduld hebben: we gaan zeer binnenkort beginnen met studio opnames en als ze af zijn zal ik ze zeker laten horen. en ja, een tweede stem: heb je gelijk in, maar wie?;) we zijn er mee bezig. en de sound: zelfbouw strat met tonerider "pure vintage" pups en full maple hals en de amp is een peavey valveking 212 met extension cab ( peavey ).

@ellisvertellis: in deze bezetting zo'n 2 jaar maar met de zanger en drummer speel ik al zo'n 17 jaar ( periodes wel/niet ).

@ riky: solo's zijn nooit te lang:seriousf: maar ff serieus: als we de studio induiken worden ze pas echt vastgesteld, nu speel ik bij 7 years zolang ik wil en geef zelf aan wanner het gedaan is, afhankelijk van de feel op dat moment. ik krijg ook wel eens commentaar van de band;). dus inderdaad : te lang.

groeten Pasqual.

Riky
1 april 2009, 22:55
ja achja... het is smaak hoor. Persoonlijk vind ik het leuker om de solo iets korter te maken en in die kortere tijd evenveel te doen. Niet qua snelheid, maar qua elementen laat maar zeggen;)

Succes verder met de band!

meul
2 april 2009, 00:41
hey pasqcal,

Ik heb zelf niet zo veel met deze muziek stijl. wat jou gitaarspel betreft klinkt het mij gewoon lekker steady in de oren.

gr,
jan

pasqual
2 april 2009, 16:57
bedankt Jan, mooi compliment.

groeten Pasqual.

benwave
3 april 2009, 07:46
Ik vind beide nummers mooi..
De zang vind ik best goed. Het heeft iets weg van de stem van Rory Gallagher
Mooie stem met die melanchoniek erin

pasqual
3 april 2009, 15:47
bedankt Ben ( wave ). op de zang krijg ik erg gemende reacties: de een vindt het goed, de ander matig en mijn vrouw vindt hem als persoon erg symphatiek maar qua zang minder;). het is bij hem ook afhankelijk van de stijl. als we zoals bij deze 2 nummers spelen ( recht toe - recht aan ) kan hij dat goed invullen, maar als we liedjes schrijven met meer melodie en ingewikkeldere arrangementen, heeft hij hier duidelijk meer moeite mee. deze 2 nummers zijn dan ook van voor het toetsen tijdperk. de toetsenist heeft hier dan ook niet aan mee geschreven - behalve zijn eigen partij dan. sinds hij er bij is ( zo'n 2 jaar ) zijn onze nummers dan ook aan het veranderen. klinkt natuurlijk logisch, want eerder werden de nummers geschreven vanuit de gedachte gitaar-bas-drums, en nu dus met toetsen erbij en hij heeft uiteraard zijn eigen inbreng.

groeten Pasqual.

LPplayer
20 juni 2009, 23:12
;)@allemaal: bedankt voor de feedback!

@ stratie: de opnames zijn in de oefenruimte opgenomen en ondanks "crapie" wel duidelijk. je mist wel de dynamiek die je tijdens het spelen wel ervaart. voor echt goeie opnames moet ik nog ff geduld hebben: we gaan zeer binnenkort beginnen met studio opnames en als ze af zijn zal ik ze zeker laten horen. en ja, een tweede stem: heb je gelijk in, maar wie?;) we zijn er mee bezig. en de sound: zelfbouw strat met tonerider "pure vintage" pups en full maple hals en de amp is een peavey valveking 212 met extension cab ( peavey ).

@ellisvertellis: in deze bezetting zo'n 2 jaar maar met de zanger en drummer speel ik al zo'n 17 jaar ( periodes wel/niet ).

@ riky: solo's zijn nooit te lang:seriousf: maar ff serieus: als we de studio induiken worden ze pas echt vastgesteld, nu speel ik bij 7 years zolang ik wil en geef zelf aan wanner het gedaan is, afhankelijk van de feel op dat moment. ik krijg ook wel eens commentaar van de band;). dus inderdaad : te lang.

groeten Pasqual.


Zo Serieus is dit een Peavey Valveking???
Vet vet mang echt heel erg lekkere sound
Heb je geen extra pedalen meer gebruikt?
Echt chillz en in de solo die wah :)

Cool nummer ook

pasqual
21 juni 2009, 10:44
hey LPplayer,

leuk dat je nog ff in de archieven bent gedoken om dit topic op te graven.
en dit is zeker weten een peavey valveking 212. de sound die je hoort is de vervorming van de amp zelf, zonder extra pedalen. de peavey is wel op een aantal punten aangepast: de speakers zijn vervangen voor eminence the governors. de orginele speakers zitten nu in een 212 cab die ik ook naast deze versterker gebruik. en de reverb tank is vervangen voor een 17" accutronics reverb tank. je moet niet vergeten dat een groot gedeelte van de sound ook wordt bepaald door de gitaar/pups ( strat met tonerider pure vintage ) en degene die er op speelt ( moi...).

ik heb hier op dit forum veel negatieve berichten gelezen over de valveking: het zou een crapy versterker zijn met een slechte sound. het zal best. ik vind het in ieder geval een goeie versterker. ik heb deze amp niet uitgekozen alleen maar omdat ie goedkoop was maar wel degelijk vanwege de sound.

groeten Pasqual.

Crutch
21 juni 2009, 20:14
Geniale stem gast!!

Bij seven years mis ik iets....een orgeltje ofzo.

Je zingt geweldig, alleen zou ik een beetje inhouden qua "You( youhou ), en Go (gohooo)", dat is echt niet prettig. Juist die korte klanken maken jouw stem zo goed. Ook met name voor de 'harde' noten zou ik gewoon lekker die microfoon wegduwen en voluit uit je strot laten komen.

Bij het tweede nummer worden de coupletten wat eentonig. Misschien kun je wat meer spanning opbouwen.

Al met al zijn het toch 2 hele vette nummers.

pasqual
21 juni 2009, 22:46
hey Crutch,

bedankt voor je commentaar. ik zing hier niet en dat is maar goed ook! ( ik beperk me tot gitaarspelen;)). wat de zang betreft kan ik me wel op een paar punten vinden in je kritiek. alleen wat de toetsenpartij betreft ben ik het niet met je eens; ik vind de toetsenpartij eigenlijk wel af op deze manier. maar je mag uiteraard gewoon je mening hebben, geen probleem.;) en bij "cold world" heb ik een soortgelijk commentaar inderdaad al een paar reply's geleden gehad en er word aan gewerkt. ik heb hier alleen niet het laatste woord in. de rest van de band moet het ook zien zitten om een ( ouder ) nummer te veranderen.

groeten Pasqual.

Crutch
22 juni 2009, 00:37
Je moet inderdaad een keer een keuze maken voordat je uiteindelijk een nummer gaat opnemen. Maar het is zeker geen slecht idee om met het oog op optredens constant je nummer(s) te blijven ontwikkelen.

Ik bedoel; het is zo al vet genoeg, maar als je even kritisch de koppen bij elkaar steekt :grouphug: om echt te kijken waarmee je het nummer kan laten knallen, dan zul je zien dat het zowel voor de band als voor de nummer(s) ten goede komt.

Misschien ben ik wel een zeikerd hoor, en ik kan me voorstellen dat niet iedereen het eens is met 'alweer' dat liedje oefenen/verbeteren. Ik hoop alleen wel voor je dat er ook naar je geluisterd wordt door je mede bandleden. Kritiek, en zeker op zanggebied moet echt wel bespreekbaar zijn.


Mochten jullie een CD gaan opnemen, let me know. Ben benieuwd wat jullie nog meer in jullie mars hebben.:rockon:

pasqual
22 juni 2009, 10:58
net na de vakantie periode ( september ) zullen we gaan opnemen. eigen nummers hebben we in ieder geval voldoende: ongeveer 8. ( ik schrijf hier "ongeveer" omdat er nog twee nummers niet helemaal klaar zijn. zogauw er goeie opnames zijn, zal ik ze hier weer posten.

groeten Pasqual.

Henri H
26 juni 2009, 22:19
Leuk gitaarspel, goede sound, lekkere nummers, mooie solo's, helemaal mijn dingetje wel.
Maar de zang moet echt wel beter, dat is wat me behoorlijk tegenstaat in jullie muziek, en daar staat of valt het wat mij betreft wel mee.
De stem is goed, maar de adviezen die Crutch gaf zou ik ter hande nemen.
Er zit zeker potentie in volgens mijn bescheiden/oprechte mening.

pasqual
26 juni 2009, 23:16
bedankt H,

wat bedoel je precies? heb je het over de sound van de zang of meer zijn uitspraak of techniek of een combinatie van factoren? anyway, bedankt voor je bijdrage en we weten dat er altijd ruimte voor verbetering blijft en niet alleen de zang, maar dat is momenteel wel een belangrijk punt.

groeten Pasqual.

Henri H
27 juni 2009, 00:32
Ja, waarschijnlijk de combinatie, de uitspraak zeker, soms wat te hard en een beetje saai/eentonig.
Maar het is geen slechte zanger, integendeel, maar zeker voor verbetering vatbaar wat mij betreft.
Ik kan het moeilijk uitleggen omdat ik geen (goede) zanger ben, de muziek spreekt me wel erg aan, vooral het gitaarspel.
Het gitaarwerk klinkt ook goed ondanks de "crappy" Valveking.
Voor z'n geld één van de betere budget amps.

Tone zit voornamelijk in de vingers....

pasqual
27 juni 2009, 19:08
Ja, waarschijnlijk de combinatie, de uitspraak zeker, soms wat te hard en een beetje saai/eentonig.
Maar het is geen slechte zanger, integendeel, maar zeker voor verbetering vatbaar wat mij betreft.
Ik kan het moeilijk uitleggen omdat ik geen (goede) zanger ben, de muziek spreekt me wel erg aan, vooral het gitaarspel.
Het gitaarwerk klinkt ook goed ondanks de "crappy" Valveking.
Voor z'n geld één van de betere budget amps.

Tone zit voornamelijk in de vingers....

ik vat dit maar op als een vet compliment wat de valveking betreft. het is namelijk géén crapy versterker, tenminste als je van de sound uit gaat. ik heb al meer mensen de valveking horen afkraken ( ik bedoel jouw niet;) ) maar volgens mij wordt er van uitgegaan dat een goedkope versterker ook een slechte versterker is. feit is dat de valveking wel erg vatbaar is voor verbeteringen: andere speakers en een andere reverbtank en dan heb je al vanzelf een "betere" versterker.

groeten Pasqual.

Henri H
27 juni 2009, 22:27
Dat was zeker als compliment bedoeld inderdaad, ik hoor er eigenlijk alleen maar goede verhalen over, heb er zelf maar 3 minuutjes over gespeeld, dus daar kan ik verder niet zoveel over zeggen, behalve dat de 1e indruk wel OK was.

pasqual
27 juni 2009, 23:08
eigenlijk is het erg simpel: als ik op een versterker speel die ik niet ken en ik heb er binnen 5 minuten een lekkere sound uit ( zowel clean als met gain ), is het in mijn ogen/oren een goeie.
uiteraard heb ik het niet over de gebruikte componenten en de kwaliteit daarvan. dat moet zich nog uitwijzen, ik heb 'm pas 1,5 jaar. er is inderdaad op een aantal dingen bespaard, dat kan ook niet anders: de reverb tank is crap ( ruby ) en de speakers zijn goedkoop ( maar klinken eigenlijk best wel oké;) ). ook zit er geen footswitch bij. ook moet je geen boutique uiterlijk verwachten. maar zaken zoals de reverb, speakers en buizen kun je allemaal naar eigen smaak aanpassen en dan heb meteen een andere versterker.

andersom kan natuurlijk ook: een dure ( "echte naam" ) versterker waar geen fatsoenlijke sound uit te halen is, hoewel dit ook maar relatief is. wat ik lekker vind klinken, vindt een ander ronduit k*t. voorbeeld: de zanger van mijn band heeft een musicman amp die door velen als geweldig wordt omschreven. ik daarintegen zou er nog geen 50 euro voor over hebben, zo erg vind ik dat ding.

etc......

groeten Pasqual.

Henri H
27 juni 2009, 23:34
't Is niet altijd even simpel.
Op de meeting afgelopen december b.v. had Orpheo (de Les Paul addict van dit forum) een ENGL SE versterker meegenomen.
Ik mocht er ook even op spelen.
In eerste instantie klonk dat ding echt voor geen meter, maar toen ik hem vertelde hoe ik het graag wilde, draaide hij er de goeie sound in.
Dit is natuurlijk geen goeie vergelijking, de amp kost rond de €3000,-, maar ik wilde alleen maar even aangeven dat het niet altijd opgaat.
Dit geldt ook voor de Steve Morse signature, het zijn erg veelzijdige versterkers waar je echt voor moet gaan zitten om je sound te zoeken, maar hij zit er zeer waarschijnlijk wel in.
De EVH 5150III b.v. is wel zo'n amp, als je daar binnen 2 minuten geen goeie sound uit kunt halen dan is het je ding gewoon niet, ik vond het een vet ding.

pasqual
28 juni 2009, 00:07
de waarheid zal inderdaad wel in het midden liggen. maar mijn punt is dat ik het met de valveking wél binnen 5 minuten voor elkaar had om een goeie sound te krijgen. ik vind het dan ook een beetje kort door de bocht om een versterker ( zoals de valveking ) te bestempelen als een slechte versterker. mijn probleem hierbij is dat het door veel mensen zomaar wordt overgenomen zonder ooit maar in de buurt te hebben gestaan van zo'm amp.
ook de opmerking "goed voor het geld" is ook een beetje raar: hij is goed of niet goed. m.a.w.: je vindt 'm goed klinken of niet goed klinken, ongeacht wat ie kost en wat het merk is. en een Engl-se van 3000,- euro verwacht ik niet anders van dat ie goed klinkt anders zou ik daar echt niet zo'n bedrag aan besteden.

eigenlijk zouden we eens een meeting moeten houden waarbij blind getest kon worden zodat er geen vooroordelen zouden bestaan die je werkelijke bevindingen zouden beïnvloeden. ik denk dat de uitslag wel eens verrassend zou kunnen zijn. ik zou in ieder geval hier wel voor in zijn, alleen al vanwege mijn nieuwsgierigheid. steeds getest door één persoon met één vaste gitaar met steeds hetzelfde rifje en dan opschrijven wat je er van vindt. en daarna met je eigen gitaar al deze amps een vast rifje spelen. ik ben benieuwd. misschien is er iemand die dit ook wel interessant vindt?

groeten Pasqual.

Henri H
28 juni 2009, 00:25
Een dergelijke test zou je zelf kunnen doen.
Vorige week zaterdag hebben ze in de USA een test gedaan met 37 high gain versterkers. Zie ook dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=124330

De resultaten hiervan zou je kunnen downloaden en in een playlist zetten van b.v. WinAmp of mediaplayer.
Vervolgens random af laten spelen en je bevindingen noteren.
Tijdens de clipjes wordt echter wel verteld welke amp het betreft, da's lastig, maar je zou het er uit kunnen knippen....

Er zit trouwens ook een dergelijke meeting aan te komen, zie dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=124339

Om eerlijk te zijn zou ik liever wat kleinschaliger te werk gaan, oftewel met een man of 5, ieder z'n eigen amp, gitaar, 2 cabs, wat bier en testen maar, is ook veel eenvoudiger te organiseren.
Het voordeel is dat je dan zelf de amps kunt bespelen en dus ook kunt voelen hoe de amp reageert op je spel.