PDA

View Full Version : Raar geluid uit gitaar (Ibanez)



curbcrawler
25 maart 2009, 20:25
Hoi,

Ik heb pas een Ibanez S670FM aangeschaft (foto http://www.guidasicilia.it/foto/prodotti/N/prd_40709_1682_1215530376610_N.jpg) en ik ben tot de ontdekking gekomen dat bij het aanslaan van de hoge e snaar, 11e fret, een raar geluidje komt uit de body, en duurt ongeveer een halve seconde.

Ik weet niet precies waar het vandaan komt en kan het geluid ook niet goed omschrijven (het is alsof iets snel rammelt), omdat het enkel voorkomt als je goed aanslaat, het is trouwens met een amp aan niet te horen, ik kan er dus wel mee leven, maar het zit me toch een beetje dwars.

Iemand??

KamikazaGuitar
25 maart 2009, 20:27
Kan het niet gewoon fretbuzz zijn? Dus dat een snaar te laag is afgesteld waardoor deze tegen de frets aan slaat?

Welkom op het forum trouwens!

macwilliams
25 maart 2009, 20:32
Het kan zijn dat je veren een beetje mee rammelen bij bepaalde frequenties.

RoelTM
25 maart 2009, 20:43
Het kan zijn dat je veren een beetje mee rammelen bij bepaalde frequenties.
Klopt, (+1), dat heb ik ook (toevallig ook op een Ibanez, maar dat maakt verder niet uit). Bij bepaalde toonhoogten trillen de veren mee, die op een bepaalde manier gespannen zijn dat ze op de zelfde frequentie trillen. Die gaan dus meetrillen. Doe je niks aan, maar je zegt zelf al dat je het niet hoort in de versterker. Niks aan het handje dus. :satisfie:

Mooie gitaar trouwens. :) En welkom op GN. ;)

curbcrawler
25 maart 2009, 20:48
Thnx alot dudes :) Klinkt inderdaad aannemelijk!!! Heerlijke gitaar by the way ;)

macwilliams
25 maart 2009, 20:49
Je kunt er schuimrubber zoals een spons in drukken ofzo of eronder.
Kan maar hoeft niet.

Marien112
26 maart 2009, 09:50
Ik had precies hetzelfde bij mijn RG, ook op de hoge e snaar.
Inderdaad opgelost door er een stukje spons tussen te doen, en weg was het.

Noid
26 maart 2009, 09:55
Je kunt er schuimrubber zoals een spons in drukken ofzo of eronder.
Kan maar hoeft niet.Idem. Gebruikte Steve Vai hiervoor trouwens geen wat watten of papieren zakdoekje o.i.d.?

Jasper.
26 maart 2009, 20:50
werkt de tremolo dan ook nog goed met zon stuk spons?? want mijne doet het ook een beetje

macwilliams
26 maart 2009, 21:02
Je zit de veerkracht niet in de weg. Dus geen probleem.