PDA

View Full Version : Chuck Berry lessen



Billy Turf
25 maart 2009, 18:01
Ik speel al vier jaar gitaar, en nu ongeveer sinds een half jaar speel ik
in een rock n roll + bluesband.

Hier en daar speel ook af en toe een solo tussendoor.
Laat me vaak inspireren door Chuck Berry, heb zijn soleerstijl al een beetje onder de knie weten te krijgen.

Zijn er hier nog andere forumleden die deze stijl hanteren,
en mij misschien links kunnen posten naar interessante sites met lessen of videolessons waar Chuck Berry aan bod komt?

Zijn natuurlijk altijd nog licks die ik kan verbeteren, erbij kan leren.

Bij voorbaat dank,
Keep on hitting those double notes!:rockon:

puntdroad
26 maart 2009, 12:10
Ik speel al vier jaar gitaar, en nu ongeveer sinds een half jaar speel ik
in een rock n roll + bluesband.

Hier en daar speel ook af en toe een solo tussendoor.
Laat me vaak inspireren door Chuck Berry, heb zijn soleerstijl al een beetje onder de knie weten te krijgen.

Zijn er hier nog andere forumleden die deze stijl hanteren,
en mij misschien links kunnen posten naar interessante sites met lessen of videolessons waar Chuck Berry aan bod komt?

Zijn natuurlijk altijd nog licks die ik kan verbeteren, erbij kan leren.

Bij voorbaat dank,
Keep on hitting those double notes!:rockon:


Je zal misschien denken, laat maar, maar ik kan je echt de soleerstijl van Ferdi Jolij aanbevelen zoals op de eerste paar platen van Normaal.
Een nummer als Oh Dearne (o, Carol) Laat echt een soleerstijl zien die gebaseerd is op de Chuck Berry stijl, maar dan iets heavier.

En het kan nooit kwaad om je te laten beinvloeden door anderen, toch?

Ik ben dan misschien een ouwe lul (jaargang '72) maar ik heb echt gitaar leren spelen door Chuck Berry, de stones en Normaal toen ik een jaar of 6-7 was. Gewoon lekker meespelen met de plaat.
Daarvandaan kom je vanzelf andere nummers, bands tegen die met elkaar te maken hebben.

Veel plezier!

Harry
26 maart 2009, 12:27