PDA

View Full Version : plectrums kopen



rudolfb
25 maart 2009, 13:45
Waar kopen jullie meestal je plectrums.
Ik heb nu altijd Stagg plectrums maar die zijn versleten na een paar dagen. Dus weet iemand nog kwalitatief goeie plectrums voor weinig geld? Mag via internet :blast:

beruk
25 maart 2009, 13:50
En zie er verscheen een zee van plectra:
http://www.thomann.de/nl/standard_picks.html
Bestel van ieder materiaal eentje en dan maar proberen: met name dunlop heeft véél verschillende modellen!
(Dat Stagg zelfs brol plectra maakt.....)

rock 'n roll
25 maart 2009, 13:52
Ik ben gewoon naar een gitaar boer gegaan heb daar van alle soorten plectra eentje meegenomen en zo beginnen zien welke me het best lag.

artnaz
25 maart 2009, 13:52
Elke online gitaarwinkel verkoopt plectrums. Ik bestel ze altijd (in grote mate) als ik iets anders moet kopen.

Gothra
25 maart 2009, 14:33
Ik gebruik altijd dunlop usa 1,14 mm die paarse dingen. 50c pstuk in de winkel

Heynis
25 maart 2009, 14:52
Ik koop de mijne altijd bij http://www.lordofthestrings.nl per 72 tegelijk. Ik gebruik die groene van Dunlop.

Guitar GoD
25 maart 2009, 15:29
dunlop nylon series. beste die ik tot nu toe heb vastgehad.

Liquid_Metal
25 maart 2009, 15:39
Ik gebruik altijd dunlop usa 1,14 mm die paarse dingen. 50c pstuk in de winkel

Indd ook de 1,14 mm van Dunlop. Soms de 1,00 mm (blauwe) maar vind de dikkere vaak nét iets fijner.

FruscianteFan
25 maart 2009, 15:40
Ik bestel mijn blauwe triangle tortexjes tot nu toe altijd per 72 bij Thomann, kost €19,90. Doe dat altijd tegelijk met snaren en andere dingen die ik nodig heb of gewoon wil hebben.

Ik denk wel dat als je plectra nu al in een paar dagen verslijten, je ook niet lang gaat doen met andere plectra - tenzij je metalen plectra koopt, of die van been gemaakt zijn.

barno
25 maart 2009, 15:47
aanrader: zo dik mogelijk, stubby's zijn goed, verslijten ook wel.
van 1 naar 2 naar 3 mm gaan en uiteindelijk met vingers gaan spelen for maximum tone - albert king, jeff beck, jimmie vaughnan, knopfler ...

DaveItUp
25 maart 2009, 15:50
3mm?? Damn. Kom ik met m'n 0.88s. Grijze dunlops met die grip erop.

barno
25 maart 2009, 16:09
3mm?? Damn. Kom ik met m'n 0.88s. Grijze dunlops met die grip erop.

3mm valt best mee hoor. en 't is echt niet wegens machoredenen: nog al wat gitaristen willen iets dun dat wat veert maar qua feel, attack, tone en timing is een zo rechtstreeks mogelijke verbinding tussen vingers en snaren nodig, dus een plectrum dat niet veert (dik dus).

evdooren
25 maart 2009, 16:16
www.stringsandbeyond.com

Voor als ik mijn snaren bestel, goedkoopste site die dr bestaat echt waar. En heel vaak ook nog kortingen zoals nu! :)

DaveItUp
25 maart 2009, 16:27
3mm valt best mee hoor. en 't is echt niet wegens machoredenen: nog al wat gitaristen willen iets dun dat wat veert maar qua feel, attack, tone en timing is een zo rechtstreeks mogelijke verbinding tussen vingers en snaren nodig, dus een plectrum dat niet veert (dik dus).

Zit wat in. Tsja ik kom uit de hardcore punk sneller dan snel wereld, dus vandaar dat ik erg dunne plectrums gebruik. Ben ik gewend.

Ome Keith
25 maart 2009, 16:28
.88 van Dunlop spelen fijn.
Stug en geven veel grip; nuttig als je een venijnige aanslag hebt

DaveItUp
25 maart 2009, 16:39
+1

{10tekens}

Gothra
25 maart 2009, 17:28
www.stringsandbeyond.com

Voor als ik mijn snaren bestel, goedkoopste site die dr bestaat echt waar. En heel vaak ook nog kortingen zoals nu! :)

Zijn de verzendkosten hier ook niet al te duur? betaal nu gvd 9.70 voor een setje snaren, daar zijn ze 6 dollar.

evdooren
25 maart 2009, 17:46
je moet ze natuurlijk wel in bulks kopen he. Ik koop bijvoorbeeld altijd per 10 setjes snaren samen met een andere gitarist. 20 setjes snaren en 50 plectrums ofzo. Dan heb je 20 dollar verzendkosten dachtik.

evdooren
25 maart 2009, 17:48
en de dollar is nu ongeveer 75 eurocent :) dus scheelt wel behoorlijk veel.

toon-
25 maart 2009, 18:17
Ik speel altijd met zwarte nylon dunlops van 1mm, tenzij ik op dikkere snaren speel, dan heb ik liever 0.88mm. Voor de mensen die plectra van 2 of 3mm gebruiken: lukt het wat om daar (snel) mee te soleren?

Speeddemon
25 maart 2009, 20:32
www.stringsandbeyond.com

Voor als ik mijn snaren bestel, goedkoopste site die dr bestaat echt waar. En heel vaak ook nog kortingen zoals nu! :)
I beg to differ.

Op Ebay bij verkoper 'musicisthepoint'. 12 setjes Ernie Ball slinky's voor $55 inclusief verzenden. Da's 41 euro= 3,50 per setje.
DAT is de goedkoopste. :cooler:

Oh, en wat betreft plectra; ik speel met de gele, groene en binnenkort blauwe Dunlop Tortex (0,73, 0,88 en 1,00mm).
Met nylon plectra moet je bij mij niet aankomen. Slijten veel te snel.

Mike McCready
26 maart 2009, 09:58
Koop eens in de twee jaar ofzo 2 zakjes Dunlop Jazz III van 24 stuks via eBay in de VS. Ben dan nog geen 20 euro kwijt... Gaan erg lang mee, verbruik ligt alleen zo hoog doordat ik ze meestal op het podium kwijt raak (volgens mij zitten er nog een stuk of 10 in een rand in mijn pedalboard verstopt) ;)

Snaren hetzelfde principe, gewoon eBay USA

Thiez
26 maart 2009, 16:04
ik speel met http://www.elderly.com/images/accessories/PK/PK31-H.jpg

heerlijk klein en 1mm dik. het is in het begin even wennen maar nu wil ik niks anders meer.

btw als je gaat voor fender 1mm heavy (zelfde materiaal als tortex dus niet die gladde) dan heb ik nog wel een zakje van 95 in de aanbieding :P daar speelde ik voorheen altijd mee namelijk.

soup
26 maart 2009, 16:49
plectrums moet je niet in bulk kopen, je moet er telkens maar een paar kopen zodat je snel genoeg een reden hebt om terug naar de winkel te gaan :punk:

TommyTom
29 maart 2009, 17:17
Is er iemand die met een ultex speelt? Is het het verschil in prijs waard tov een tortex?

mesaman
29 maart 2009, 19:22
ik vind zelf de ivoren of been plectrum het beste..goed dik en goed gevormd is belangrijk.give it a try!

JeanPaul du Vinnie
29 maart 2009, 22:57
http://www.jhs.co.uk/Harley%20Davidson/HDPicks.jpg
Ik speel momenteel met de Black Tortex uit dit setje. Normaal gezien gebruik ik de blauwe Tortex van Dunlop maar die had mijn luthier op dat moment niet en geef toe... dit heeft ballen. :cooler:



:seriousf:

Johannes
30 maart 2009, 02:31
http://www.banzaieffects.com/

cheap en goeie service/levering

ik gebruik 1.0mm ultex plectra, slijtvast en lekker stug, na jaaaaaaaaaren groene (snel slijtende) tortex echt een verademing.

(check ook de "bulk" korting, bij meer dan 5 stuks al veel voordeel)

Megadeth22
30 maart 2009, 02:48
Ik gebruik al 2 jaar een en dezelfde plectrum (dus ook niet een nieuwe ofzo); 1.14 mm roze Dunlop. Heb mijn snaren op mijn "main" gitaar ook al een half jaar niet vervangen.

shandy
1 juni 2009, 02:04
gewoon bij mij bestellen zelf zoals grote artiesten met naam of logo 800 picks voor 200 euro koopje

de_stoffel
1 juni 2009, 08:06
Zijn de snaren nu echt zo duur in alle lokale winkels? Ik heb de laatste keer €6,20 betaalt voor een pakje d'addario exl110 snaren en dan was dat nog maar een gewone dag. 2 x per jaar is het immers open-deur dag en kan je snaren (enweetikveelwatnogallemaal) aan -50% kopen. Da's dan €3,10 per pakje, da's al echt wel laag...
Als je er dan nog eens les neemt, net als ik, kan je tijdens bepaalde weken ook nog snaren aan -50% kopen.

EGH
1 juni 2009, 09:53
Hier wel, betaal je 7,95 (als ik me het goed herinner) voor een setje voor D'addario, en dat is aan de hoge kant te noemen. Had een tijdje terug 3 voor 15E, maakt dus 5 euro per setje en daar is dan weer niks over te zeggen.

Thundermane
1 juni 2009, 09:56
Ik heb altijd Dunlop 1mm zwarte plectra genomen, maar ik vond deze uiteindelijk niet subtiel genoeg, tegenwoordig gebruik ik gele Dunlop Tortex, is net als de zwarte standaard plectrum best dik maar daarnaast heeft het geen raar reliëf door tekst die er op gedrukt is.

mario88
1 juni 2009, 09:58
Laatste keer dat ik hier D'addario haalde waren ze iets van €6,95..
Maar ik heb ook verschil gezien in prijzen van plectrums. Ik gebruikv an die groen tortex 0.70 van dunlop. Bij een hoop winkels zie ik ze voor €0,50 staan maar hier in de buurt zijn ze dan weer €0,70.
Als je dan een voorraadje mee neemt van 10 stuks scheelt het toch al gauw een euro knaller bij de mac..

Smoky
1 juni 2009, 13:18
http://www.wegenpicks.com/

Mukkez
1 juni 2009, 13:31
http://www.thomann.de/nl/dunlop_jazz_iii_03.htm?sid=484a6abdbd7aef2a19c4e15 f650b234e

Bevallen prima, slijten nauwelijks

JurjenYarr
1 juni 2009, 15:24
http://www.wegenpicks.com/

ging het hier niet om goedkope plectrums? of mis ik iets op die site? :???:

Jiboom
1 juni 2009, 16:52
Hmm, ik heb gisteren naar aanleiding van dit topic maar 's een scheepslading Tortex Triangle .88 (groen) besteld bij Thomann. Niet zo zeer heel goedkoop, maar ik zoek me altijd rot naar die Triangles. Meestal hebben ze in winkels alleen de normale Tortex picks. De Triangles gaan drie keer zo lang mee (zuinige Hollander..) en je kunt gewoon niet misgrijpen.

Trouwens, wat betreft Tortex vs. Ultrex. Misschien slijt Tortex wel sneller dan Ultrex, maar ze voelen wel lekkerder aan, vind ik. Daarnaast weten die Ultrex dingen zich uitermate goed te camoufleren op mijn vinyl vloerbedekking (in zeg maar Ultrex design), dus doe mij maar van die felle Tortex kleurtjes :ok: