PDA

View Full Version : plectrums kopen



rudolfb
25 maart 2009, 13:45
Waar kopen jullie meestal je plectrums.
Ik heb nu altijd Stagg plectrums maar die zijn versleten na een paar dagen. Dus weet iemand nog kwalitatief goeie plectrums voor weinig geld? Mag via internet :blast:

beruk
25 maart 2009, 13:50
En zie er verscheen een zee van plectra:
http://www.thomann.de/nl/standard_picks.html
Bestel van ieder materiaal eentje en dan maar proberen: met name dunlop heeft véél verschillende modellen!
(Dat Stagg zelfs brol plectra maakt.....)

rock 'n roll
25 maart 2009, 13:52
Ik ben gewoon naar een gitaar boer gegaan heb daar van alle soorten plectra eentje meegenomen en zo beginnen zien welke me het best lag.

artnaz
25 maart 2009, 13:52
Elke online gitaarwinkel verkoopt plectrums. Ik bestel ze altijd (in grote mate) als ik iets anders moet kopen.

Gothra
25 maart 2009, 14:33
Ik gebruik altijd dunlop usa 1,14 mm die paarse dingen. 50c pstuk in de winkel

Heynis
25 maart 2009, 14:52
Ik koop de mijne altijd bij http://www.lordofthestrings.nl per 72 tegelijk. Ik gebruik die groene van Dunlop.

Guitar GoD
25 maart 2009, 15:29
dunlop nylon series. beste die ik tot nu toe heb vastgehad.

Liquid_Metal
25 maart 2009, 15:39
Ik gebruik altijd dunlop usa 1,14 mm die paarse dingen. 50c pstuk in de winkel

Indd ook de 1,14 mm van Dunlop. Soms de 1,00 mm (blauwe) maar vind de dikkere vaak nét iets fijner.

FruscianteFan
25 maart 2009, 15:40
Ik bestel mijn blauwe triangle tortexjes tot nu toe altijd per 72 bij Thomann, kost €19,90. Doe dat altijd tegelijk met snaren en andere dingen die ik nodig heb of gewoon wil hebben.

Ik denk wel dat als je plectra nu al in een paar dagen verslijten, je ook niet lang gaat doen met andere plectra - tenzij je metalen plectra koopt, of die van been gemaakt zijn.

barno
25 maart 2009, 15:47
aanrader: zo dik mogelijk, stubby's zijn goed, verslijten ook wel.