PDA

View Full Version : Blade california classic



pmh
25 maart 2009, 13:50
Beste forum leden

Heeft iemand ervaring met de onderstaande stratocaster van Blade:

http://www.thomann.de/nl/bladecalifornia_classic_bk.htm

Ik ben namelijk opzoek naar een stratocaster naast mijn Ibanez sz320. De bovenstaande Blade sluit mooi aan bij mijn budget. Een mex Fender is natuurlijke ook nog een optie, maar dan mis ik een humbucker. Daarnaast vraag ik mij af of de meerprijs het waard is (betalen voor een merk)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen....

Ibanez666
25 maart 2009, 13:53
Beste forum leden

Heeft iemand ervaring met de onderstaande stratocaster van Blade:

http://www.thomann.de/nl/bladecalifornia_classic_bk.htm

Ik ben namelijk opzoek naar een stratocaster naast mijn Ibanez sz320. De bovenstaande Blade sluit mooi aan bij mijn budget. Een mex Fender is natuurlijke ook nog een optie, maar dan mis ik een humbucker. Daarnaast vraag ik mij af of de meerprijs het waard is (betalen voor een merk)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen....

Ik ken deze Blade niet, maar ook bij Blade betaal je een deel voor het merk. Met jouw budget is het misschien een optie om naar een tweedehands te kijken?

pmh
25 maart 2009, 14:03
Ik ken deze Blade niet, maar ook bij Blade betaal je een deel voor het merk. Met jouw budget is het misschien een optie om naar een tweedehands te kijken?

Tweedehands is natuurlijk ook een optie. Betalen voor het merk is misschien niet helemaal het juiste woord. Ik doel meer op prijs/kwaliteitsverhouding...

Ibanez666
25 maart 2009, 14:07
Tweedehands is natuurlijk ook een optie. Betalen voor het merk is misschien niet helemaal het juiste woord. Ik doel meer op prijs/kwaliteitsverhouding...

ah ok. Ik zou zelf altijd voor tweedehands gaan, je kunt voor 450 een gitaar kopen die nieuw tot wel het dubbele koste. Dan praat je vaak wel over een nog iets betere klasse gitaar (uitzonderingen daargelaten). Daarnaast is zon gitaar ook vaak weer zonder al te veel verlies door te verkopen.

Hendriks
25 maart 2009, 15:31
Mijn ervaringen met Blade: veel voor relatief weinig, ik heb een California met het VSC systeem en deze is geweldig afgewerkt en heeft top hardware (Sperzel locking tuners, Wikinson trem, standaard een graftech kam) , Swampash body, ik vind alleen de hals wat aan de dunne kant. Die van mij staat binnenkort dus op MP.

pmh
25 maart 2009, 17:14
Mijn ervaringen met Blade: veel voor relatief weinig, ik heb een California met het VSC systeem en deze is geweldig afgewerkt en heeft top hardware (Sperzel locking tuners, Wikinson trem, standaard een graftech kam) , Swampash body, ik vind alleen de hals wat aan de dunne kant. Die van mij staat binnenkort dus op MP.

Klinkt goed maar is dit dezelfde gitaar als mijn linkje?
En over die hals, is deze veel dunner als een Fender hals?

Ik blijf vragen :soinnocent:

sjaak1990
25 maart 2009, 18:09
2e hands rh2!

Ik vind de rh2 GEWELDIGE gitaren voor het geld!
Ik ben ook een enorme blade fan trouwens...
Hals dikker dan van Fender is niet te zeggen. Fender heeft dikkere en dunne halzen. De hals van mijn blade california custom (wel 6 keer zo duur ofzo dus weet niet of het hetzelfde is) is in ieder geval dikker dan van mijn ibanez, wizard hals. Vooral een rondere hals die ik heerlijk in mn hand vind liggen.
RH2 was ik erg verbaast over, vond hem beter dan een Fender die meer dan het dubbele koste...

Hendriks
25 maart 2009, 18:35
Klinkt goed maar is dit dezelfde gitaar als mijn linkje?
En over die hals, is deze veel dunner als een Fender hals?

Ik blijf vragen :soinnocent:

In jouw linkje staat een Classic, dat is een eenvoudige uitvoering, zonder VSC en wat goedkopere hardware en houtsoorten, de halzen van Blade hebben ongeveer dezelfde dikte als de Fender Cshape,maar dat is te dun voor mij.Ik heb trouwens een Limited Run deze heeft een bijzondere transparante bruin/rode lak.

edje kadetje
26 maart 2009, 01:06
Beste forum leden

Heeft iemand ervaring met de onderstaande stratocaster van Blade:

http://www.thomann.de/nl/bladecalifornia_classic_bk.htm

Ik ben namelijk opzoek naar een stratocaster naast mijn Ibanez sz320. De bovenstaande Blade sluit mooi aan bij mijn budget. Een mex Fender is natuurlijke ook nog een optie, maar dan mis ik een humbucker. Daarnaast vraag ik mij af of de meerprijs het waard is (betalen voor een merk)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen....


Je lijkt in je mail te veronderstellen dat fender het topmerk is (waarbij je voor de naam betaalt) en blade het budgetmerk. Maar dat is blade bepaald niet. Blade heeft prachtige gitaren die zeker in een aantal gevallen niet onderdoen voor fenders.
Of dat in dit geval ook is, weet ik niet. Ik ken deze gitaar niet. Maar ik wilde wel een misverstand uit de weg ruimen.

Hendriks
26 maart 2009, 10:10
Blade is zeker geen "budget" , hebben zeer hoog afwerkings niveau en gbruiken goede materialen , doen in niets onder voor Fenders .2dehands zijn ze vaak wat goedkoper omdat er nou eenmaal geen F op de kop staat , ik zou zeggen : profiteer daar van.

pmh
26 maart 2009, 11:48
Je lijkt in je mail te veronderstellen dat fender het topmerk is (waarbij je voor de naam betaalt) en blade het budgetmerk. Maar dat is blade bepaald niet. Blade heeft prachtige gitaren die zeker in een aantal gevallen niet onderdoen voor fenders.
Of dat in dit geval ook is, weet ik niet. Ik ken deze gitaar niet. Maar ik wilde wel een misverstand uit de weg ruimen.

Duidelijk ;)

Jammer dat deze gitaren (dit model) niet zoveel wordt aangeboden in Nederland. Ik wil eigenlijk een strat met humbucker... nou zijn er ook van die humbuckers in singlecoil formaat. Verschilt dit geluid veel van een gewone humbucker?

Hendriks
26 maart 2009, 11:55
Duidelijk ;)

Jammer dat deze gitaren (dit model) niet zoveel wordt aangeboden in Nederland. Ik wil eigenlijk een strat met humbucker... nou zijn er ook van die humbuckers in singlecoil formaat. Verschilt dit geluid veel van een gewone humbucker?

pm mij maar , of stuur een mail.

sjaak1990
26 maart 2009, 13:06
Jammer dat er altijd wordt gedaan alsof blade minder is dan fender...
Je krijg meer voor het geld, vind het zelf veel meer.

http://www.bladeguitars.com/guitargallery_custom.html#

http://www.bladeguitars.com/guitargallery_california.html

Zijn me toch een partij mooie gitaren!

Ik zeg nog steeds een 2e hands RH2 voor de TS!

Ik vind blade's wel wat minder geschikt voor helemaal clean, kunnen ze ook heel goed hoor maar al met het kleinste randje eraan is het geweldiger.

Kakihara
26 maart 2009, 13:25
Ik vind Blade meer dan bang for the buck, ook (en zeker) de Koreaanse modellen, zoals TS in zijn eerste post plaatste.
De pickups hebben een behoorlijke output, waardoor de Texas serie minder als een tele klinkt als een telelover zou willen of waardoor een de california serie wat minder 'quackt' dan de doorsnee strat. Maar da's persoonlijke voorkeur. En zoals ik eerder al heb gezegd, elke Blade, met of zonder vsc is bijzonder veelzijdig.

sjaak1990
26 maart 2009, 13:53
Ik vind Blade meer dan bang for the buck, ook (en zeker) de Koreaanse modellen, zoals TS in zijn eerste post plaatste.
De pickups hebben een behoorlijke output, waardoor de Texas serie minder als een tele klinkt als een telelover zou willen of waardoor een de california serie wat minder 'quackt' dan de doorsnee strat. Maar da's persoonlijke voorkeur. En zoals ik eerder al heb gezegd, elke Blade, met of zonder vsc is bijzonder veelzijdig.

Ben ik het helemaal mee eens. Een blade tele klinkt niet precies als een originele tele, zelfde voor de strats. Ze klinken ook echt anders dan Fenders, het zijn meer scheurgitaren. Dus het hangt er ook zeker vanaf waarvoor je hem gebruikt, ik speel misschien 5% van de tijd helemaal clean dus voor mij is het perfect. VSC is ook wel lekker, midboost aan voor dikkere solo sound, treble/bas boost voor glazigere sound en als je batterij leeg is kan je gewoon doorspelen.
Dus ik zou sowieso zeggen, een blade naast een fender testen.

pmh
29 maart 2009, 17:07
Kleine update

Heb vrijdag een aantal gitaren van Blade kunnen proberen, waaronder:
- Rh2 classic
- Texas classic
- classic pro

Het viel mij zeker niet tegen! lekkere hals en sound....
Ik heb zoals jullie adviseerden ook een Fender geprobeerd rond dezelfde prijs klasse. Dit was een higway one. Het exemplaar wat ik had was niet zo lekker afgesteld en had een vrij ruwe hals. Niet echt mijn ding, maar dit was misschien meer dit geval.

De hals van Blade was naar mijn idee iets breder als de hals van de genoemde Fender. Zeker niet verkeerd, maar wel even wennen. De bespeelbaarheid tussen de verschillende Blade gitaren verschilde niet gek veel, maar ik heb wel gemerkt dat een humbucker voor mij noodzakelijk is. De gitaar die ik in mijn eerste post noemde blijft dan ook aantrekkelijk, vooral om dat het vcs systeem geen must is voor mij. Het prijsverschil tussen de rh2 en de rest is wel erg groot. Dit zorgt voor twijfel bij mij, ik zit niet te wachten op een gitaar die om de minuut gestemd moet worden…..

Kortom ik ben er nog niet uit, maar wel een stukje wijzer ;)
Wat is een mint green slagplaat trouwens lelijk!

Hendriks
29 maart 2009, 18:17
Wat bedoel je met om de minuut stemmen, als je goede tuners en topkam hebt zal hij toch stabiel moeten zijn. Als je twijfelt zal ik je zeker aanraden om eens te kijken naar een Japanse Fender , persoonlijk vind ik die beter/fijner dan een HW1.

Tupelo
29 maart 2009, 18:42
Mijn made in korea blade TS1 was met originele tuners net zo stemvast als iedere USA Fender & Gibson die ik heb gehad.
Rete goed tuners zitten er standaard op.

Enige reden dat ik ze zelf vervangen heb is omdat ik een kluns in snaren vervangen ben; locking tuners nu.

En het zijn niet alleen scheur gitaren, begrijp niet waarom Sjaak dat opwerpt.
Als je dat al vindt dan zou je de VSC kunnen gebruiken om je output wat af te snijden. :dontgeti:

sjaak1990
29 maart 2009, 18:44
RH2 heeft toch lockingtuners? Toen ik hem teste ontstemde hij niet snel. Vond hem echt lekker. Het is wel een echt hogere kwaliteit dan de andere modellen. Eigenlijk moet je eens een rh4 proberen ;) Geweldig!

Hendriks
29 maart 2009, 20:39
Met het VSC moet je denk ik leren omgaan , je hoeft het ook net te gebruiken, maar kan wel iets extra's geven.

JBarn
29 maart 2009, 20:55
De VSC kun je geloof ik naar eigen smaak aanpassen door aan de schroefjes van het systeem te draaien achterop in de body.
Ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is, maar het is toch wel leuk om het geluid van je gitaar constant aan te kunnen passen :)

Verder lijken Blades mij prima gitaren, ik heb nog niet de kans gehad om er een te proberen, maar ik hoor goede dingen over dit merk.