PDA

View Full Version : Keyboard over mijn versterker



S9koen1F
25 maart 2009, 12:05
Beste Gn'ers,

Ik had een vraagje,
Omdat onze oude band uit elkaar begint te vallen :(
Zijn de drummer en ik (bassist) opzoek naar nieuwe leden, maar omdat we niet zomaar weer wat gitaristen erbij willen pakken hebben we een vriend gevraagd die keyboard speelt.

Alleen nu is het probleem dat zijn onversterkte Keyboard niet over ons gejengel heen komt.
Daarom vraag ik mij af of we zijn keyboard niet gewoon op mijn ''normale'' gitaarversterker kunnen aansluiten.
Qua input etc. zal dit wel lukken maar nu is mijn vraag:
Kan het geen kwaad voor een of beide instrumenten?
Mijn versterker is een Fender Hot Rod, ik ben er erg blij mee en dus ook heel erg voorzichtig. Het is misschien een beetje stomme vraag maar ik wil er gewoon zeker van zijn.

Alvast Bedankt!

~Koen.

edje kadetje
25 maart 2009, 12:12
Beste Gn'ers,

Ik had een vraagje,
Omdat onze oude band uit elkaar begint te vallen :(
Zijn de drummer en ik (bassist) opzoek naar nieuwe leden, maar omdat we niet zomaar weer wat gitaristen erbij willen pakken hebben we een vriend gevraagd die keyboard speelt.

Alleen nu is het probleem dat zijn onversterkte Keyboard niet over ons gejengel heen komt.
Daarom vraag ik mij af of we zijn keyboard niet gewoon op mijn ''normale'' gitaarversterker kunnen aansluiten.
Qua input etc. zal dit wel lukken maar nu is mijn vraag:
Kan het geen kwaad voor een of beide instrumenten?
Mijn versterker is een Fender Hot Rod, ik ben er erg blij mee en dus ook heel erg voorzichtig. Het is misschien een beetje stomme vraag maar ik wil er gewoon zeker van zijn.

Alvast Bedankt!

~Koen.
en jij zelf dan?

S9koen1F
25 maart 2009, 12:16
Het is de bedoeling dat ik bas speel.

En ik heb 2 inputs op mijn versterker dus dan zou ik eventueel nog mee kunnen spelen om mijn gitaar! Als dit kan natuurlijk..

~Koen.

nico verduin
25 maart 2009, 12:21
Nou het is niet geweldig. Heb zelf ooit mijn Technics met Hammond over een Super Reverb gespeld in een band. Je hebt dan wel volume zat hoor. Probleem is dat je keyboard een hoog signaal afgeeft relatief tov. gitaar.
Als jullie beide op dezelfde amp gaan spelen, krijg je ook nog vermenging en tegenfase problemen bij somigge tonen.

ErikE
25 maart 2009, 14:51
Bovendien is de frequentieweergave van een gitaaramp beperkt, terwijl je voor keyboard in principe een full range weergave wilt (lijkt me).

edje kadetje
25 maart 2009, 15:13
samen over 1 lijkt mij niks.
Maar volgens mij zijn er relatief goedkope keyboardversterkers te koop hoor.

http://www.feedback.nl/?b=K900FX&a=57

dit gaat gewoon werken.

RobertoL
25 maart 2009, 16:03
Welke kerel was dat nou ook alweer die zijn Hammond (zo'n orgel met dat klotegeluid) altijd met een Marshall versterkte. Ging prima, kwam volgens mij ook nog een lekker geluid uit. In ieder geval, het ging prima.

Met z'n tweeën over een versterker kan prima, ik heb op die manier een jaar les gehad.

Gjalt
25 maart 2009, 21:49
Ik zou het zelf niet doen ('k ben zelf ook toetsenist)

Als je 't dan al doet, doe het dan over een transistorversterker of een solidstate basversterker. Dat zal een beter geluid geven dan een fender hotrod deluxe.

Als ik dan al dingen aan moest gaan schaffen kocht ik meteen liever 1 of 2 actieve monitoren dan dat ik een keyboardversterker ging kopen. Daar kan je in de toekomst ook veel meer mee en daar kan je eventueel ook nog een mengtafel/zangmicrofoons op aansluiten.

arcane
25 maart 2009, 22:34
Welke kerel was dat nou ook alweer die zijn Hammond (zo'n orgel met dat klotegeluid) altijd met een Marshall versterkte. Ging prima, kwam volgens mij ook nog een lekker geluid uit. In ieder geval, het ging prima.

Met z'n tweeën over een versterker kan prima, ik heb op die manier een jaar les gehad.

De toetsenist van Deep Purple.

S9koen1F
25 maart 2009, 22:42
Bedankt voor jullie reacties!

Als we zeker weten dat het goed gaat en dat we zo door willen is het natuurlijk geen probleem om wat spullen aan te schaffen!
Maar om voor een paar keer te proberen al nieuwe spullen te gaan kopen die hij daarna nooit meer gebruikt (mocht het mislukken) is een beetje weggegooid geld.

Maar om een paar keer te proberen kan geen kwaad dus.
Als het goed is gaan we morgen eens wat proberen!

~Koen.

arcane
25 maart 2009, 22:53
Ik heb ergens ook een keyboard liggen, heb ik zeker aql bijna 20 jaar, kan er verder ook bijna niets mee, maar ik weet wel dat ik t wel erg gaaf vond klinken vroeger als ik dat ding aansloot op mijn gitaarversterker, het keyboard instelde op kerkorgel, en dan de overdrive van de amp op 10!:cooler:

edje kadetje
25 maart 2009, 23:46
Ik zou het zelf niet doen ('k ben zelf ook toetsenist)

Als je 't dan al doet, doe het dan over een transistorversterker of een solidstate basversterker. Dat zal een beter geluid geven dan een fender hotrod deluxe.

Als ik dan al dingen aan moest gaan schaffen kocht ik meteen liever 1 of 2 actieve monitoren dan dat ik een keyboardversterker ging kopen. Daar kan je in de toekomst ook veel meer mee en daar kan je eventueel ook nog een mengtafel/zangmicrofoons op aansluiten.

Wat is dan het verschil tussen een keyboardversterker en actieve monitoren? Je kunt volgens mij die keyboardversterker in een live situatie toch ook gebruiken als (actieve) monitor?

JohnLord
26 maart 2009, 11:53
De toetsenist van Deep Purple.

Jon Lord heet ie geloof ik... :D

Gjalt
26 maart 2009, 18:30
Wat is dan het verschil tussen een keyboardversterker en actieve monitoren? Je kunt volgens mij die keyboardversterker in een live situatie toch ook gebruiken als (actieve) monitor?

Over het algemeen zijn keyboard versterkers wat uitgebreider en naar mijn idee ook wat lomper (dan kijk ik voornamelijk naar de roland versterkers). En als toetsenist zijnde wil je toch wel graag stereo spelen dus heb je eigenlijk al 2 speakers nodig. dus zijn 2 actieve monitoren een betere optie. Hang ze aan een mengtafel en de rest van de band kan er ook nog over.

nico verduin
26 maart 2009, 19:03
Ik gebruik nu 2 x VXT-6 thuis. En dat was een enorme verbetering......:seriousf: