PDA

View Full Version : Veel bass met Fulltone OCD



Row
25 maart 2009, 11:59
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een Fulltone OCD v4.
Als ik die gebruik met 't brugelement heb ik een lekkere scheur. Maar zodra ik overschakel naar het halselement is het één bass toon. Daarom ben ik bang dat ik in bandverband moeilijk door de mix ga komen en ik de bassist in de weg sta. Mijn gitaar is trouwens een gibson sg standard en heb 't op verschillende versterkers. Alvast bedankt.

Groetjes, Rowin.

hole
25 maart 2009, 12:09
Wat is je vraag precies?

Row
25 maart 2009, 12:33
Nou mijn vraag is of meerdere mensen hier last van hebben en of er wat aan te doen is? Want het is toch een best duur pedaaltje.

Mitch
25 maart 2009, 12:57
En dure pedaaltjes moeten met iedere gitaar op iedere versterker perfect klinken op iedere elementstand? Niet dus.
Kijk aners eens of je je V4 kan ruilen voor een V1 of 2, die zitten net iets minder ruim in hun laag. Of gebruik gewoon alleen de middenstand van je elementen, lijkt me ook niet zo ingewikkeld?

Maroon
25 maart 2009, 12:59
of misschien even het schakelaartje op 'hp' zetten ipv 'lp', en meer tone in draaien? (zowel op de OCD als op je gitaar?).

Zelf heb ik er geen last van btw.

Arvoitus
25 maart 2009, 15:58
Probeer anders wat met de toneknop van je gitaar te werken. Of andere instelligen op je versterker desnoods.